V Česku kvete byznys s podvody u měření emisí. Kontrolou úspěšně projde více aut než v Německu
AutoCont dodává státu i systém na měření emisí. Foto: MDČR
Analýza dat z protokolů měření emisí ukazuje velké podvody, stát problém neřeší.
Prostě jsme takoví spíše primitivní nátury, a sami sobě si škodíme.
Proč se měří rychlé sešlápnutí plynu na podlahu, když v praxi to žádný řidič neudělá? Jde jen o to, že žádný motor ten rychlý přechod nezvládne bez navýšení emisí a je to.
To je pravda. Když u svého Zetora 25 sešlápnu plyn až na podlahu, vyvalí se sloup černého dýmu. A je to logické. Nafta tam teče, ale není vzduch, aby shořela.
Dobrý den jeden koncern falšoval emise. V USA jim vyplatili peníze a v ČR se nic neděje. Jak pak se mohou u tohoto typu děla emise ,když auto pozná, že se měří a začne švindlovat samo. Jo a mám Clio 1,5 Dci euro 3 s katem a bez filtru pevných částic a jezdím max na 2,5 tisíce otáček. Na emisích se modlím ne abych prošel ale motor přežil.
Jednoznačně jde o systémový problém. Jestliže delegujete výkon státní správy na soukromou firmu, co asi můžete čekat. Stejně jako u „soukromých exekutorů“. Už jenom to slovní spojení je neuvěřitelné….asi jako státní oplodňovač…
A že máme ty naše miláčky prostě v cajku nikomu nenapadlo???
Zkrátka se už situace kolem emisí dohnala ad absurdum, tak se obyčejný lid brání, jak umí. Třeba úplatky na emisích. Každý nemá co čtyři roky na nové auto, navíc se výdrž nových aut rapidně snižuje. Možná jsou za tím i nesmyslné požadavky na emise.
Chcete říct, že Vašemu stejnému autu, co dva roky předepisuje někdo tvrdší a tvrdší emisní limit?
Přečetl jsem si svůj koment znovu, ale nic o tom, že by někdo stejnému autu předepisoval tvrdší limit jsem tam nenašel.
Měl jsem na mysli, že když nové auto jen tak tak vyhoví tvrdým limitům, jeho stav se asi časem a ujetými kilometry nezlepšuje. Takže buď velmi drahá oprava s nejistým výsledkem, nebo nové auto s ještě tvrdšími limity. Takže vyjde levněji nějaká ta pětka jako úplatek.
Ostatně STK a Měření emisí jsou odpradávna instituce pro korupci jako stvořené.
Takže podle vás bychom se měli vrátit 30 let zpátky před EURO normy, abychom mohli jezdit „starými dobrými atmosférami“, které vypouštějí zhruba 16x více NOxů, než moderní EURO6? No to by bylo s dnešní intenzitou provozu „úžasné“.
https://www.smucler.cz/blog/euro-6/
Sranda je s hybridama, tam to nezměříš, spalovák si naskočí kdy on chce a protůrovat se na volnoběh nenechá 😂
To, že jste koupil auto s nelegální úpravou Vás neomlouvá, pane inspektore. Proč se nepodepíšete? Na druhou stranu, pokud to na technické nikdo nepozná a současně Vaše vozidlo projde testem emisí zcela bez protekce a manipulace v rámci dovolených tolerancí, tak nevidím problém. Někdo snad ano?
Tak se ani nedivím tomu Inspektore státních drah, co se děje na dráze. Vy jeden emulátore!
Čili:
– vaše auto limity stanovené „od stolu tupými bruselskými úředníky“ by v pohodě mohlo splnit, ne že na něj nemáte
– kvůli úpravám provedeným na vašem autě, které ještě někdo musel zaplatit, to produkuje více škodlivin,
– a zároveň švindluje na emisích
– stihl jste si kopnout do ekofašistů,
Kdo je tady vlastně ho..do?
Emisní limity jsou až tak nesmyslné, že se snaží podvádět i výrobce. A ty tříválcové pumpičky? Zkuste s nimi ujet 400tis. Km, co mám na jedničkové Oc.
Zkuste si o tématu něco zjistit před tím, než něco komentujete. Emisní normy jsou asi tak nesmyslné, že zaručují u nových aut řádově méně škodlivin oproti EURO1 a to už i ta 1 měla katalyzátor s lambda sondou. Pokud bychom tyto normy neměli, tak se v případě dnešních intenzit provozu ve městě udusíme. Samozřejmě, že se vždycky najde snaha výrobců ušetřit a normami projít, ale to se může objevit vždycky a státní správa pak musí výrobce pokutovat. Co se týče maloobjemových motorů, tak asi nikdo si nebude kupovat litrový TSI na pravidelné dlouhé štreky. Ten motor je určený pro krátké… Číst vice »
Tak, přečetl jsem si hodnocení jednoho německého klubu, který hodnotil auta po 100 tis. km, což jsou podle mé peněženky nová auta. Výsledky byly tak otřesné, že si budu hýčkat tu svoji dvacetiletou Octávku i nadále , dokud to jen půjde a doufám, že alespoň 150 tis. ještě vydrží. A ukažte mi nějaké nové auto za 300-400 tis. s nějakým ,,normálním“ motorem kterému říkáte lapač km.
Ty ekokrámy, kterým se zadře motor po 100 tis. ať si nechají.
Stal se z toho zcela buzerační nefunkční orgán, neřešící podstatné věci. Na jednou autě RV 97 po 20 letech začali buzerovat, že něco je špatně zapsané v techničáku s tažným zařízením.. (20 let nikdo nic neřekl) Po 10 letech bu. se zrcátky 10 krát obíhal zespod auto, které má najeto 90 tkm,až našel rozdíl v jednom písmenku parametru disku. (asi 20 písmen) O parametru, kterém jsem jako uživatel nikdy neslyšel. Který prý není uveden v homologaci vozidla v technickém průkazu. PS nejedná se vůbec o žádné tuning zvěrstva. Jsou to velmi standardní disky. Rozdíl v parametru zcela zanedbatelný. Žádná debata,… Číst vice »
Ps: Auto garážované. A ještě si bez mého vědomí třeba dopsal koroze např. brzdového systému. Která tam není. Bez možnosti mu argumentovat. Nejsou defakto opravné prostředky. Vám hodí jeho verzi protokolu a čau.
Korozi všeho možného píší u starších aut úplně automaticky, ať tam je, nebo není.
Právě, že je to orgán funkční až moc a vyhodí vás ani nemrknete. Mám 30 let vozík za auto a po x kontrolách byla najednou špatná rozteč mezi žlutými odrazkami na boční sajtně a jedna kulatá odrazka byla dokonce namontována vzhůru nohama. Což se pozná jen podle dvoumilimetrových číslíček na odrazce. 30 let to nikomu nevadilo!
Výsledek této absurdní eropské metody měření emisí je, že realtivně slušné auta tím neprolezou. (a nikdo to neumí řešit) A výsledek je, že pak po čr jezdí i neuvěřitelně kouřící zanedbané krámy v opravdu zoufalém stavu.
Nikoli, pane jane. To, že jezdí po čr kouřící kraksny v zoufalém stavu, je výsledem všeobecného přesvědčení, že STK vždy ovládala kriminální scéna a že se na tom nic nemění. Takže se majitelé kraksen ani nesnaží o legální postup….a kde je poptávka, trvá i nabídka.
To není nic nového. Onehdá jsem byl na emisích a STK. Vedle na lince postarší naftová dodávka. Sonda ležela na zemi vedle výfuku a vesele se „měřilo“ 🙂 Samozřejmě prošla.
Bože ta Česká nátura „nikdo mi nebude nakazovat, čím topit“ nebo třeba „nikdo mi nebude nakazovat, čím jezdit“. Vy si myslíte, že máte absolutní svobodu, ale svoboda platí pouze tehdy, když svými činy neomezujete druhé. Jestli mi soused krásně zatopí uhlím, že pak pomalu celou zimu nemůžu ani otevřít okno, to se na mě nezlobte, ale proč by měl mít jeden člověk svobodu obtěžovat celou vesnici jen proto, aby on měl teploučko. To samé platí o autech, lidi si sundají filtr pevných částic a myslí si jací nejsou borci. Vy dýcháte jiný vzduch než my? Vy se nechcete dožit vysokého… Číst vice »
SVOBODA podle mě znamená, že mi nikdo, tzn. NIKDO nebude zakazovat něco, co jsem si pořídil jako vyhovující. Pokud jsem si pořídil za své zdaněné peníze něco, co používám k účelu, k němuž je to určeno a v době pořízení to bylo zcela legální, pokud tuto věc udržuji ve stavu odpovídajícím původní specifikaci, tak tím nikoho neohrožuji ani neomezuji v jeho právech. Ve vztahu k autům to znamená, že každému může být úplně jedno čím jezdím, pokud moje auto odpovídá svojí původní specifikaci v rámci dovolených tolerancí. Klidně si můžu jezdit Škodou Popular, pokud je v řádném stavu a KAŽDÝ… Číst vice »
A on vám to někdo zakazuje? Nikde jsem si nevšiml, že by se normy uplatňovaly zpětně. Jediné, co se po vás chce, je udržovat věc ve vztahu odpovídajícím původní specifikaci. Jenomže to je ten kámen úrazu, všimněte si, kolik lidí i zde považuje katalyzátor, DPF za zbytečnost a při jeho poruše se jej bude snažit nějak odmontovat, aby to nemuseli měnit, protože jde přeci „jenom“ o emise.
ještě k tomu dodám pro vyjasnění, že modernizaci je podle mého názoru jedině správné provádět případnými pobídkami investičního typu (např. typu „kotlík“ nebo šrotovné apod.) nebo jednoduše technologickou výměnou na vyšší úrovni. Píšu v obecné rovině, třeba jako že na základě rapidně nižší poptávky nebo prostě generační obměny uživatelů se zruší určitá technologie/ přestane dodávat určitá komodita (dostupnost uhlí a manipulace s ním). Věřím tomu, že Váš soused s kotlem na uhlí Vás asi nepřežije a že zřejmě pravděpodobně kterýkoliv další uživatel dotyčné nemovitosti provede modernizaci vytápění, zcela přirozeně a ne proto, že VÁS OMEZUJE. To je pouze Váš pohled… Číst vice »
Takhle ale svoboda nefunguje. Ani nemůže, protože velmi brzy dojde ke střetu pohledu, když každý uznává JEN SVOU svobodu. A na silnici žádná svoboda není, to tak jen oblbují reklamy. Silniční ifrastruktura je regulovaný dopravní systém, není tam svobodného skoro nic.
Svoboda také znamená, že vědomě nepřekračujete hranice omezující svobodu jiných, což vyžaduje poměrně silné etické cítění. Vaše věta „že každému může být úplně jedno čím jezdím,“ „NIKDO mě za to NESMÍ sankcionovat, dehonestovat nebo diskriminovat“ naznačuje velmi sobecký pohled, ne svobodný.
Stavíte se do role utalčovaného, ale to fakt nejste.
Netvrdím že se u nás nepodvádí, ale je vcelku logické že na tom budeme líp než němci.
Máme více aut ještě bez filtru pevných částic a ty projdou daleko lépe měřením.
A kromě toho, Asociace fikaně nezahrnula do tuzemské statistiky tzv. skrečované emisní kontroly, tj. přerušené a anulované, kdy to automobilista vzdá před dokončením nebo se neměří kvůli „chybě v papírech.“ Dle sdělení druhé strany by to počet „neprošlých“ zdvihlo skoro na úroveň těch německých STK. Spolu s výše uvedeným to pak dává celkem realistický obraz tuzemského vozového parku.
Server Zdopravy.cz se tedy svým „dotazem na ministerstvo“ prezetoval jako hňup, co vyhodnocuje data účelově.
Dneska jsem viděl vůz, který podle silného černého kouře z výfuku jel na uhlí.
Nechci se nikoho zastavat, ale to byste musel delat mereni emisi pred kazdou jizdou. Behem 2 let se muze cokoliv rozbit a samozrejme, pokud to huli jako fabrika, tak by si toho mel vsimnout i ridic, ale pokud jen trochu, tak to nepoznate.
To je zase článek…..
Že se všude krade a okrádá, že se všechno předražuje, že je všude úplně šílená korupce, tak to nikdo neřeší, ale emise aut budou brány jako zásadní věc našeho života.
Dejte lidem platy jako na západě a budou jezdit novými auty a nebude o čem psát!
Ano, emise přímo ovlivňují to, jak dlouho se dožijete.
Tak jako vtip je to opravdu skvělé. To, co jste napsal a na co reaguji myslíte vážně?
Dávno už nejezdí, ani v kdysi bohatém Bavorsku. Jezdím tam každý měsíc, tak vidím. Po převratu Mercedesy, Audi a dělníci v VW, dnes tyhle mnohem méně, kdo má prachy tak Schade a Dacia, kdo nemá, ojetiny všeho druhu. Věkový průměr lepší než u nás, ale obyčejný člověk už si koupí nové auto málokdy.
Mohu potvrdit. dělal jsem tam 29 let.
srovnávat auta srn a cz kdy nájezd kilometrú je srn 30000 a cz 10000 prúměr tak budou asi velké rozdíly při stejném stáří auta
Zdroj této statistiky?
Asi v SRN málo stáčí tachometry 🙂
tam je stáčejí jako u nás. V každém autobazaru sedí každý, jen ne Němec.
Všechny ty diskuse jsou zcela zbytečné, protože vůbec nereagují na podstatu článku. V něm autor říká, že pokud je kontrola emisí jen rychlocestou majitelů regulovaných STK, aby si drželi ve své blízkosti provozovatele SME (většinou je to jeho stará, na kterou to má napsaný), kdo naseká za den 70 protokolů emulátorem a auto má jen na focení, pak by se měly kontroly místo téhle frašky raději zrušit úplně a všichni by ušetřili a nikam by nikdo nemusel jezdit. 70 x 800 je 56.000,- denně / za týden 280.000,- za měsíc 1. 120.000,- bez jakékoliv přidané hodnoty a dýchat humus máme… Číst vice »
Vy asi nevíte, že je v běhu koncepce, že STK a emise budou v jednom místě? Je na to enormní tlak.
A to ještě že zpětně šašci změnili koeficient kouřivosti. K tomu další zcela nesmyslná podmínka, že výsledky se nesmí po sobě měnit o mnoho – co je jim do toho. K čemu to je.. Buď kouří nebo nekouří.. Takže ten destrukční test opakují třeba 10 krát zcela zbytečně.
Když si idioti kvůli ceně vymyslí „destrukční“ test, kdy se motor dostává do stavu, ve kterém se nikdy, nikdy v reálném světě nevyskytuje… Místo toho aby se reálně šláplo na plyn při 2000 ot/min.
Temito nesmyslnými testy neprocházejí auta, které v reálném provozu nekouří.
Švárovi protůroval technik motor až mu prasknul rozvoďák a potkalo se mu to, škoda 85 tis.
Nakonec to z nich po dvou měsících dostal. Takže já být technik, tak si dám sakra majzla to vytáčet do extrémů.
Jenže dělá-li to technik poctivě, tak při nedosažení přeběhových otáček není měření ( z hlediska sw) platné a může se třeba rozkrájet. V některých případech to dochází do absurdit, kdy má sw zanesené určité požadované otáčky, které však daný motor není schopen z hlediska jeho konstrukce vůbec vyvinout. V takovém případě následuje velmi obtížná diskuze s technikem (v níž jak nemáte nabito, tak jste bez šance), anebo odjezd bez peněz a kladného výsledku měření z SME. A to se vyplatí.
Tak omezovač volnoběhu má už i dvojkova dechtova Fobie. Že by někdo něco řešil? Před 5 lety na to technik čuměl že to nejde víc proturovat. Teď už si zvykli… V protokolu max ot uvedeno těch 2500 a kouřivost 0.013 z limitu 0.1
Starší Fobie měla 320 000km a původní DPF a stále v pořádku. Nový economy ve Škoda servisu stojí 14000kč. Jenže nobl socka přece nesedne do Fobie/ochcafky…. Ten koupi vylitanou premiovku a brečí že DPF stojí premiovou cenu.
Já si myslím že si to zase někdo vycucal s prstu tyhle keci o podvádění.
Nevycucal.
Moje auto by emisemi nikdy neprošlo, kdyby ho měřili skutečně a ne emulátorem 😆.
U poslední STK na jaře dokonce ani fyzicky neopustilo ten autoservis, který za dva litry technickou udělal 🤣🤣
ok, výše jsem to nadhodil, proč se nepodepíšete pane inspektore?
Hlavně to vytrubujte do světa. Kvůli takovým jako vy se na STK fotí, divže mi tam nesnímají otisky prstů. Pochybuji o vaší kompletnosti.
ja nevim, ale podle me vuz EURO II ma mnohem mensi problem zvladnout EK jak EURO VI, i kdyz ma nabehano 10x tolik
Asi tak nějak, a co třeba prastará Praga V3S 🙂
I Trabant projde, každé auto musí splňovat plus mínus tenkrát uváděné hodnoty.
Přesně tak!
Na technické mají svoje tabulky. Tyhle tabulky určují, kolik závad se v průměru najde. A pak se hraje černý petr – na takhle starém autě prostě musí být velká závada. Kdyby se nenašla, tak přijde kontrola z úřadu.
Jak je vidět, u emisí to bude stejné. Vylágrovaný DPF, který na autě nikdy nebyl. Když můžou být zvlněné přední kotouče na bubnových brzdách…
Spíš by konečně měly STK řešit hluk úmyslně zničených tlumičů výfuku. Sebestředných blbů je tu hodně a čím dál více z nich si pořizuje zbytečně hlučná auta/motorky. STK to pouští, i když porušují zákonné limity hluku. V Praze n hlavní silnici už nějaké 100 dB auto/motorka projede každých 5 minut. 200 metrů na kopci běžně naměřím 90 dB. Kde je nějaký žalobce, aby mohl být soudce?
Musím říci, že to také pozoruji. Bydlím u frekventované silnice a nesnesitelně hlučných vozidel utěšeně přibývá – navíc velká část bude bez katalyzátoru podle nastavení řídicí jednotky na „střílení do výfuku“. A opravdu to je u okna kolem 100 dB (nekalibrovaně).
Můj automechanik mi říkal o případu, kdy auto (diesel) neprošlo emisemi. Tak ho šel projet, 10 km jel na trojku s plným plynem. Tím vypálil snad všechen karbon a následně prošel.
Pořádně auto.prohnat a vypálit saze je snad před STK normální.
Když jsem měl benzinak, projel jsem to před technickou na bioethanol, u naftaku přidávám do nafty trochu leteckého petroleje
A proč to děláš, když na technickou fyzicky vůbec nejezdíš, Münchhausene?
Podvody mohu potvrdit. Jezdím denně do práce a z práce, pokud to počasí dovoluje na kole, smradlavých a čadících aut na naftu je hodně. Opět se potvrzuje zbytečnost dlouhých a trapných diskusí v poslanecké sněmovně, pokud se následně neřeší, zda se nový zákon dodržuje nebo ne.
Tak pumpičkáři, ti si stěžují na všecko vždycky a všude…
Tak si ten sajrajt inhaluj sám ty chytroline, kdyby se důsledně dodrzovalo to, co se má, tak polovina tech vasich uzasnych tédéíček je na vrakaci….
Pupmičkář je schopen zvonit na chodce, kteří mu zavazejí na chodníku. Asi mají naskákat pod tramvaj.
A autickar je schopný jezdit na červenou 100 km/hod ve městě přes přechod…
A co jako říká můj i Váš výrok?
Ten Kocurkuv vidim denně. Ten váš jsem ještě neviděl. Ato jsem dost stary. Mimochodem do práce jezdím na kole.
Dřív tě to nezajímalo ale začalo se o klimatu tak se vyrojilo hromadu chytrolínů který samy provozujou auta na naftu i benzín ale držkujou furt o nesmyslech.
Mno, dřív se taky spousta věcí nevěděla. A tlak na snížení emisí CO2 jako vedlejší produkt přinesl množství NOx a drobných sazí…které rozhodně atmosférické motory moc nevyrabely…
Nevyráběly? Schválně se podívejte na množství emisí u EURO 1 a 6. Třeba NOxy jsou na zlomku toho, co v devadesátkách!
https://www.smucler.cz/blog/euro-6/
Tak kdyby se prisal k výfuku, byl by pokoj…
Já ho neinhaluju,já sedím uvnitř…
Ono taková zapařená , zpocená pumpička smrdí ještě víc než ten diesel 😠
Aha, takže nalepkujeme.
Kdo jezdí na kole, je zlotrily pumpickar, a má proto držet hubu a krok i kdyby kolem projel parní válec Sentinel, kde sáze a jiskry létají z komína, či auto na drevoplyn…
Ona totiž existuje i horší varianta fanatika než reálný militantní pumpickar (což rozhodně není každý cyklista!) – a to militantní autickar…co má auto prirostle k zadku, a svoji svobodu definuje jak právo tu svoji plechovku kdekoliv odstavit (zadarmo, samozřejmě), kamkoliv s ní vjet a komukoliv místnímu, který tam auta moc nechce může beztrestně dát při hubě…
Měli být STK státní a ne to povolit zbohatlíkům!
to by teprv byla sranda… uz vidim ty techniky s tabulkovym platem… :D)
Přesně tak! Vše znárodnit, vyvěsit rudé fangle a pro výstrahu tu a tam nějakého Štěpána, a nemusí být ani Miroslav, pověsit na nejbližší kandelábr.
Myslíte Štěpána Michala ,?
Já bych naopak viděl nejraději malé soukromníky v co největším počtu s vlastní malou dílnou a né jen velkokapacitní, průjezdné linky v lobbingu Dekry. Bez státem uměle udržovaného monopolu o maximálním počtu na okres. Každý kdo splní kvalifikaci, strojové vybavení, ať si klidně otevře dílnu na ME+STK. Ať může klidně při provádění kontroly, mechanik seřizovat a opravovat. Né jen čumět na spodek auta s baterkou. Současný stav je jak za komoušů.
A tento vámi navrhovaný stav nějak zabrání tomu popisovanému jevu z článku?
Soukromník chce vydělat co nejvíc, takže za dvojku do kapsy vám napíše emise podle Euro 3 i na Wartburga….
Jako aby to vybirali eFko s Benesem?
Až budu mít plat 4 000 eur měsíčně (jako v Německu), tak si taky koupím pořádný auto, starý dám do bazaru (vyvezou ho na východ) a emise mě nebudou trápit.
Právěže budou.
Netrápí právě nác, co jezdíme starou plečkou Euro II.
A co děláte pro to, abyste ten plat měl? Nebo čekáte, že vám někdo bude platit za chození do práce?
Tomu nemci plati. Proc ne Daliborovi?
Protože dělám v Brně, práci jskou chcu za plat kterej mi vyhovuje. Poč by ne měli paltit Nemci? Nestěžuju si na malej palt.
Ale nehodlám utrácet za nový auto, pokud to starý stále slouží. pokud to je výhodný opravím. jak to výhodný nebude půjde na vrakáč a koupí se jiný. Nepatřím k těm, co po lízingu točí auta. Já si auto koupím njový, maximálně ojedu vyberu použitelný a prodatelný díly po kterých je sháňka a zbytek odevzdám na vrakáč.
Nepochopil. Nevadi. Treba priste.
4000 tam většina nemá…
Za to, co děláš, v Německu 4.000 Evri nedostaneš. Hlavně neprojdeš u persky a půjdeš dělat skladníka do Kaufl.andu
Hlavně v České Lípě ,Mánesova LiPEx Plus,tam přijede auto s obálkou a všechny dovezené auta ze zhraničí záhadným způsobem projdou tech.prohlídkou+emise! Zajímavý újkaz!
Přestal jsem tam jezdit na tech.prohlídky protože na normální zakázníky bez obálek nemají čas.
Ono taky na vůz ze zahraničí je potřeba dodat poměrně velké množství papírů (není-li COC list) – proto ty obálky a v zásadě vraky sem se zahraničí nikdo tahat nebude – nevyplatí se to, vyjma totálních podvodníků s totálkami. Svou udavačskou povinnost ale máte odškrtnutou, můžete pokračovat k urně hodit to tam Babišovi.
Tak Jenki v jiném fóru popisoval dotaz, jak by dopravil a zlegalizoval v ČR Záporožce. Vzal by litevský kousek a došel na dovozní prohlídku. Tam by ho chtěli vyrazit, ač Litva je součástí EU. Když opáčil, že jim obdobné auto sežene na německých (DDR) papírech a co pak, tak úředník pozbyl slov.
Tak pokud jsou nesmyslné metodiky testování kouřivosti. Pokud nyní budou buzerovat za nesmysly typu stahovačka okna vzadu..
Tak toto je zase bomba. Ten pisatel to rozesílá snad všude. Pan škrabálek asi neví,že k udržení dobrého stavu emisí stačí mít v pořádku pár součástek na auzě. Když se o ně člověk stará, nemá problém. Jenže asi někdo chce zase ohřát polívčičku o prodeji nových aut a tak všechny bude obviňovat z podvodu. Srovnávání s německem je absurdní. Tam lidé jezdí a jezdí. Kfyž je problém,auto prodají a za dva platy si koupí jiné. U nás je jednodušší starat se o stsrá auta,protože mnoho lidí na nové neušetří. Nejsem vlastníkem STK!
přesně tak. Udržet emise v „normě“ je na pohodu, zvláště u starejch aut….
Děkujeme za hodnotný názor. Příště prosím čas věnovaný sepisovaní tomuto příspěvku věnujte přečtení celého textu.
Až budeme mít příjmy a kupní sílu na úrovni Německa, budou hodnoty měření podobné. Nevěříte? Problém je v tom, že sytý hladovému nevěří. Pokud nemám na nové auto, na nový katalyzátor, na nové vstřikovače atd., tak musím „nějak“ projít s těmi původními. A tak je to v každé branži, nejenom u automobilů.
A právě proto, co říkáte, by mělo nevyhovět daleko větší procento vozů nez v Německu.
tak vstřiky mám furt původní a stále OK. jen turbo už teď o víkendu tam půjde třetí…
Mám známého který má auto načipované, čímž se kvůli emisím stalo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Přesto se to na STK vždy „nějak udělá“.
To, že je vozový park starší ale znamená také to, že víc aut má nižší normy emisí, které jsou snadněji splnitelné. Pokud bylo auto vyrobené v době, kdy platila norma Euro 2, stačí mu splnit tuto normu, takže projde, ačkoli má mise vyšší než vozidlo, které neprošlo na Euro 3.
Celkem zajímavá teorie, ale proč se tedy pak používají ty emulátory, když by i tak měly ty staší vozy procházet?
Ziadna zaujimava teoria. Pokial bolo schvalene auto s normou Euro 2, tak to auto musi plnit normu Euro 2. Nikto nemoze po tom aute chciet, aby plnilo normu Euro 4.
Preco emulator? Napr benzinak – zere olej, zly katalizator, zla lambda, trochu netesny vyfuk a neprejde sa.
Protože to vyjde daleko levněji než si nechat soustavu odborně vyčistit a seřídit.
Stačí se podívat okolo, co za šrot u nás jezdí.
Vzhledem k výši zdanění práce, výši spotřební daně z paliv rodiny s lehce podprůměrnými příjmy prostě kupují auta v kategorii do 50tis Kč.. Když jezdí, má kat v pořádku ale prostě to o chlup nevyjde tak nebude měnit celej motor kterej už má 300tis km.. Někdy to není jednoduchy
800 stanic měření emisí, ve skutečnosti jich je 900 a z toho jich 670 provozují autoservisy. Co tedy ASEM dělá, že si neumí uklidit před svým prahem
Máte pravdu, že celkový počet emisních stanic je o trochu vyšší, než uváděný počet 800. Konkrétně se do ISTP zapsal následující počet stanic v jednotlivých letech: 2018 – 958 ; 2019 – 961; 2020/01-05 – 938. Když však vezmeme v potaz např. poslední období, kdy 162 stanic provedlo kontrol v počtu jednotek až desítek (tedy od 1 kontroly až po max 99 kontrol za celých 5 měsíců), tak 800 je reálné číslo. Odkud je informace o počtu emisních stanic provozovaných autoservisy?
Byl z vás někdy někdo v Německu na technické? Asi ne. To co projde v Německu, v ČR neprojde ani náhodou. Jezdím v Německu pravidelně na Technickou.
A můžu mít blbý dotaz, jak je náročná a kolik tam stojí? Kdyby byl náhodou německý policajt zvědavý…
Samotná technická kontrola os. auta v Německu stojí od 56 EUR. Smysl dává současné provedení technické kontroly a kontroly emisí, což stojí zpravidla od 100 do 120 EUR.
Die „normale“ Hauptuntersuchung kostet ab 56 Euro (TÜV Süd), doch meist ist eine Kombination von HU und AU sinnvoll. Schließlich fällt beides in der Regel gleichzeitig an. Dabei ergeben sich Kosten von rund 100 bis 120 Euro.22. 5. 2020
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/reparatur-pflege-wartung/hu-und-au/tuev-kosten/
Ok. mě strašili částkou 500 E za celé. Tohle je asi 5000 českých, tedy cca tolik, co se dá za technickou i s údržbou něčemu „lepšímu“ tady.
Zdravím. Ano přesně jak píše pán KarlvB. Také ělám kombinovanou na jedné lince a to v Horb am Neckar https://www.tuvsud.com/de-de/standorte/europe/germany/horb/kirschbaeumle-4 a stojí to 105,30€ sakum-pikum. ty 4,70€ dávám do kasičky na kafe. Úplatky tam fakt nikdo nebere. Ale perličy. Sem tam přivezu auto i do ČR. Před 3 týdny jsem dovezl moc pěknou Fabii 2009 , vím že neprošla v Německu na STK a ani emisema. A v ČR prošla. Kde je zakopaný pes? No STK- zadní bubnové brzdy byly ještě z výroby a na kaši. Tož jsem koupil sadu( Bubny,čelisti,pružiny,brzdové válečky) přes internet a udělal to ještě doma v… Číst vice »
Jo ta sada brzd na eBay.de stojí 46,99€ i s poštovným a ta opravná trubka z PL mě stála 320Kč + dvě trubkové spojky po 160 Kč. Toť vše.
Zdravim te Papousku, tak to jsme sousedi, ja jsem nedaleko – Nagold – Calw.
To je pravda, do Setry servisu v německu přijel technik s razítkem kouknul jestli to svítí, najelo se na válce a ejhle, pomocná třetí náprava měla nesouměrnost 33% povoleno je pouze 30, tak se nabrzdila znovu druhá náprava s tím, že si to sedne. Dal štempla a odjel. Emise se dělali samozřejmně v servisu a to projde každý bus.
To je dobrá informace. Jen by mne zajímalo, jestli těch 10 pitomců co dalo červené palce mají své zkušenosti.
No já byl na emisích s auty asi zatím jen čtyřikrát (dvě různá auta) a emise mi zatím nikde neměřili. Se slovy To je benzín? jsem najel do garáže a za 5 minut zase odjel i s protokolem a bez úplatku. Nežádal jsem o neprovedení zkoušky ani mě to nestálo nic navíc. PS: každá kontrola byla u jiného měřiče emisí, ne na jednom místě.
a to ti ten protokol vypsali ručně?
Ne. Dříve prostě vytáhl protokoly ze šuplíku, nějakej vybral a nalepil na papír. Nově už to takto asi nejde a u „výroby“ protokolu jsem nebyl, ale auto nikdo netúroval
ne, nově to takhle vážně už nejde….
Cely ten system je spatne, co je mi platne, ze treba auto projde technickou ale po par mesicich se objevi zavada na palivovem systemu a auto zacne hulit jak zbesile, ale nikoho to nezajima. Denne potkavam na silnici auta diesly, ze maji do cerna sazemi ocuzeny cely zadek, kdyz se rozjedou tak mizi v cernem dymu. A toto potkavam na silnici denne !! Opakovane. A nikoho to nezajima a nikdo to neresi. Pracoval jsem leta v zahranici a po navratu a sednuti do auta zde ve me vyvolalo skutecne sok, jake kominy a v jake huste cetnosti tu jezdi. Dost… Číst vice »
No vidíte, a ty saze vám ještě řeknou odborníci, že nejsou takové svinstvo jako ty neviditelné částice, co jdou z přímovstřikových benzínových aut přímo do útrob lidského organismu, bo nosní dírky je nezachytí…
Mame doma TSI motor a po 50 tis. km je vyfuk stale stribrite leskly. Ono to bude jednak pravidelnym servisem a tankovanym palivem. To ze TSI motory produkuji take saze nikdo nerozporuje, stejne jako netvrdim, ze dieslova auta jsou spatna, ale jenom ta udrzovana. On totiz ten hulici diesel neprodukuje jenom saze, ale jelikoz je v takovem pripade zcela spatne cele spalovani ve valcich, tak se produkuje i rada dalsich produktu na bazi aromatu, ktere by tam za zadnych okolnosti byt nemely a nebo v minimalni mire. To auto nejen ze ma zvysene saze, ale obvykle i vsechno ostatni.
„rada dalsich produktu na bazi aromatu“ je prohlášení hodné Nobelovy ceny za chemii.
Co tu obhajujejte. Vam takovi kourovi smradosi vyhovuji? Ja to obvykle resim okamzitym predjetim takoveho auta, protoze ten smrad je nesnesitelny. A ano, ten zapach je obvykle kombinace NOx a aromatickych uhlovodiku, nejake aldehydy a CO tam urcite take bude ve znacne mire, PAU bych z rady take nevyloucil
no mne by jen zajímalo kterak v tom spalovacím prostoru právě ony aromáty vznikají, pokud nejsou v palivu přítomné.
A jak chcete vyrábět aldehydy??? to u se bude muset motor hodně snažit… vymyslet u spalování chudý směsi skupionu -CHO je docela fuška…
Aldehydy vzdy vznikaji nedokonalym spalovanim uhlovodiku, chutovka je treba takovy akrolein… Samozrejme ze standardne by vznikat v motoru nemely, ale v pripade takove kourici naftove dymovnice jdou veskere standardy stranou a spaliny budou obsahovat stovky typu molekul o ruznych zastoupenich jako produkt nedokonaleho spalovani.
pokud v palivu nebude neco s karboxylovou skupinou, tak aldehyd nevznikne. leda v totalne marginalnim mnozstvi nejakou nahodou…
??? ja bych rekl, pane kolego, ze je to presne opacne. karboxylova skupina je oxidacni produkt aldehydu, alespon tak me to na chem. prumyslovce ucili a myslim, ze to plati dodnes.
To máte vlastně pravdu… Ono už je to taky pár desítek let co jsem vypoadl ze školy…
Tak jak vytvořit aldehyd v teplotě tlaku a prostředí bohatám na kyslík??? Když máme k dispozici směs uhlovodíků + luft…. kdyby v naftě bylymnejaký alkoholy tak by to šlo, ale ty tam nejsou…
Prostě vyrobut z nafty formalín neumím….
Zadny alkohol nepotrebujete, alkohol je prvnim oxidacnim stupnem samotneho uhlovodiku. Nedostatek kysliku zpusobujeje ze oxidacni mechanismus nedobehne pres aldehyd a karboxyl na CO2 a vodu. A ted prave vznika divoka smes, protoze palivo neni nikdy ve valci homogenne rozptyleno, stejne tak teplota je v ruznych mistech ruzna, tudiz v ruznych mistech valce vznika neco jineho a dale reaguje, kvuli tlaku a teplote a tlaky jsou dostatecne na to, aby se rozbehly „syntezy“ v podstate cehokoliv.
Mimochodem je to stejna problematika jako s tabakovym kourem, ktery je plny aldehydu a ketonu a stejne tak, kdyz to v patek prezenete v hospode s pitim, tak z vas rano tahne acetaldehyd (duvod nevolnosti) a ne ocet 🙂
Akrolein?????
Zkuste mi naznačit jak toto potenciálně samonasírací a rozpadající se individuum udržíte „po hromadě“, při teplotách a tlacích v motoru, tak dlouho aby to vůbec vylítlo z výfuku ven?
Jelikoz reakce (oxidace) a fragmentace uhlovodiku bezi ve valci radikalovym mechanismem, tak kazdy zodpovedny chemik vam rekne, ze za takovych podminek nelze vyloucit vubec nic, navic takto nakopnuta smes nezustava stabilni ani po opusteni spalovaciho valce a nespocet reakci v takovem mixu pobezi skrz cely vyfuk a smes dale obohati o dalsi tridy produktu.
By leskly nebyl, kdybyste tam něměl filtr pevnejch částit + katalyzátor….
TSI umí pěkně zadýmit.
Jo a těch produktuů na bázi aromátu už moc neprodukujem, páč klesl obsah aromátů ve vlastním palivu (norma…)
Naštěstí HC se právě na ty saze vážou, saze se chovají jako adsorbér….
Je to TSI motor rok 2016, takze filtr pevnych castic nema.
Tsi v přechodových režimech na chudou smes saze vždy vyrobí. z principu funkce, tj výfuk buď není lesklej, nebo tam je filtr + katalyzátor (může to být v jednom celku).
…a nebo je to o tom jak motor pouzivate, rocne s autem najezdime s bidou 10 000 km, spis 7-8 tis, vetsina jizd je ale pri rychlosti 130-140 km/h na tempomat s docela zatizenym autem po dalnici.
No, Euro II si umí pěkně zakouřit na plnej plyn…
No smokle, no fun, jak říkají bratia Američeni!
nebo taky TDI = Ten Dým Ignoruj
Nene neignorovat, ten dým tam bejt musí!!! Dyk proto ta auta máme, aby pořádně kouřily, ne?
https://youtu.be/FkSWSbyY1AI
Některé státy (třeba UK) mají STK na pouhý rok.
Tak u benzínu stačí do nádrže nalít trochu E85 paliva a s tímto mixem máte pak lepší emise jak z výroby 😁
přesně tak. jet na emise s teplým motorem a 25% etanolu tak jsou emise i u polomtrvýho motoru v cajku. Jen nesmíte množství lihu přepísknout, aby nebyl problém se startování.
E85 už se nedá nikde sehnat.
tak si kupte bezvodej lih nebo metyl. vykonaji stejnou sluzbu
likérka Drak?
třeba 😀
Na Kladně maj
Já si můžu přepnout mapy na N98 s 640hp a nebo na čistou E85 na 780hp. E85 stále ještě je. Sice dost vymizela, ale stále se dá natankovat. Tak snad kvůli „přírodě“ 😁 bude stále k dostání
Máme starou Felicii na Euro 2, před technickou jsme měli strach, tak jsme preventivně nechali vyměnit katalyzátor a svíčky, celkem cca 2000,-Kč a prošlo bez problému a bez nějakého podvádění.
No a pak je paradox když nová benzínová Fabie souseda šla poprvé na technickou a neprošla na emise.
Druhou vecí je to, že do dieselů se teď většinou leje řepková nafta a pokud nejezdíte denně, máte zaděláno na pěkné starosti.
musíte vědět kde tankovat bez těchto ohavných přísad…. Ale zase to pak ubírá tržeb jistému holdingu…
Nelze tankovat naftu bez přídavku MERO, neb je to zákonná norma, která se kontroluje a zda-li ČOI s celníkama najde u distributorů čistou naftu, budete mít setsakra co vysvětlovat s vidinou, ale opravdu drakonických pokut. Přídavky tzv. 2.generace biopaliv by měli být přívětivější na všech frontách (menší dopady na opotřebení, ekologičnost při získávání s přírodních zdrojů apod.), avšak jak je to v reálu , těžko říci. Netuším. Co však jisté je, že musíte překopat výrobní linku na tyto přísady a to může být problém…
Ale ano. Dá se koupit. Je dražší, ale je to možné. Pokud někdo naftu kupuje s vidinou dlouhodobého skladování (armáda, SSHR, provozovatelé záložních zdrojů el. energie apod.), tak nemůže koupit naftu s příměsí metylesteru řepkového oleje už jen z provozních důvodů.
No právě že dražší není. Na Eurooilu jde koupit bez babišovky a stojí míň než ta vylepšená svinstvem.
https://www.autoweb.cz/tankovani-paliva-vite-kde-tankovat-bez-bioslozky-a-ze-se-na-ceskych-pumpach-objevi-e5-b7-nebo-treba-e10/
Lze. například v Eurooilu
2. generaci odmítá zavést jistý holding a jeho představitel v čele státu….
Tak asi do Medvěda tankuji nějaký kontraband.
Toto se nezakládá na pravdě!
Pokud výrobce dá někam více MEŘA tak do svojí nafty nemusí dát žádné bo splnil průměr. Stačí udělat denně pár vagonů bio nafty kde je 80% sraček a 20% nafty.
S dízlem an emise jedině s řepkou. Víc řepky, míň emisí a míň sazí.
B100 je sichr. ale pak vyjet a jezdit na naftu…
Jinak nafta co se prodává s řepou nějak moc neřeším, sem si zvykl dávat do nafty dycky VIF a nemám zatím problém.
Naftu samozřejmě (údajně – rozbory prokázaly, že i tam trocha je, ale do 1%) bezřepkovou od Čepra (Eurooil) a v zimě aditiva (Texaflow). Na minulé technické s řepkovou naftou a v půlce kontroly to začalo dělat neplechu (vzal jsem tehdy bohužel řepkovou) – pánovi jsem to sdělil, naštěstí uznal, že to bylo předtím v pořádku, tak mě nechal. Jinak pokud beru tu bezbabišovku, tak krásně přede jako kocour.
Staré dobré atmosférické motory, se při správné údržbě určitě odmění…
Akorát se nemohou porovnat výkonově s novými 1litrovými tříválci domácího koncernu, s přímým vstřikem a vysokými otáčkami. Na ekologii tenhle marketing pochopitelně….
Ale mohou. Jen to zkrátka řeší kubaturou a počtem válců.
Bohužel. Feldě 1,3 Fóbie 1,0 s vyššími kW (ne ta základní verze) hravě ujede. Ekologie a výdrž motoru jde pochopitelně stranou, ta zákazníky povětšinou nezajímá.
Výdrž je zajímá, ale jistá πča jménem Ursula van der Layen si mele stále svou (za naše peníze).
Já fakt nechápu, co tímhle chcete říct. Prostě vývoj jde dál a dneska už by si 1,3 s 45kW motorem asi nikdo nekoupil. Vyturbená 1,0 samozřejmě nenajede půl mega km, ale to od ní nikdo ani nechce. Tohle si kupují lidi, kteří nalítají max 10000 ročně kolem komína, takže potřebují lehký a jednoduchý motor s rozumnou spotřebou, na což jim takový motor bohatě stačí. Než stačí svým nájezdem takový motor odrovnat, bude už dávno na odpis auto jako takové. Nechápu tedy, v čem je takový motor neekologický. Prostě oproti minulosti máme možnost volby, kdo najezdí málo, koupí si tohle, kdo… Číst vice »
Jak si jistě povšimnete, tak to nejsem já, kdo by zastavil vývoj, ale úředníci z Brusel-komise. A těmhle 1 litrovým vyhoněným motůrkům přeju, aby jim právě tito úředníci přistřihli křidélka, protože nadělají víc škody než užitku. Je všeobecně jednoduché nadávat na staré diesely, ale taky je potřeba brát v potaz, v jakém režimu jsou užívány (a tento jim co nejvíce dovolit a nabízet – plynulost dopravy apod.). Namísto toho nepřimhuřovat oči nad neustále vývojově dopředu deroucími se nesmysly typu 1 litrový tříválec s přímým vstřikem, které co do ekologie dělají dost velké prasečinky (v provozu ne v laborce), pokud zrovna… Číst vice »
A čím jako EU vývoj zastavuje? Naopak, zpřísňováním norem nutí automobilový průmysl k inovacím. Funguje to tak všude na světě. Fakt nechápu, co tedy obhajujete. Proč by měl moderní motor splňující poslední normy nadělat více škody než užitku? To chcete říct, že je to horší, než motor z Favorita?
Bravo. Už jsme se toho dobrali. Z ekologického hlediska jednoznačně ano. Pokud si ekologii odmyslíte, pak se může mluvit o evolučně lepším motoru (s nižším objemem, spotřebou, vyšším výkonem atd.). Ale je to samozřejmě trochu přehnané, aby to vyniklo. Né každý nový motor je horší než ten starý i co do ekologie. Problém je v tom, že jisté částice vypouštěné novými motory se záměrně ignorují, aby to vypadalo lépe než ty staré.
Podívejte se, jak se vyvíjely limity jednotlivých složek v průběhu času. Je pravda, že se s příchodem přímých vstřiků objevily i mikročástice, ale ty se s EURO5 začaly také řešit. Tvrdit ale, že je motor s EURO1 lepší, než s EURO6, je úplně mimo. Ty množství jsou řádově úplně někde jinde!
https://www.smucler.cz/blog/euro-6/
Druhej odstavec věta je nesdmysl, a obsahuje v sobě v podstatě odpověď. Čím starší auto je, tím má nižší emisní třídu a tím LÉPE projde emisema. Nedovedu si představit, jak bych měl „ublížit“ motoru v mém pracovním stroji, aby neprošel EURO II emisema (renault Scenic 1.9 dCi) a zároveň stále měl výkon a nežral nepřiměřeně olej a naftu. Tj pokud turbo fouká jak má a vstřiky dávkujou jak mají, MUSÍ to projít na pohodu emisema. V okamžiku kdy máte nový auto se všemi těmi močovinami, přídavnými vstřiky, filtry a katalyzátory, máte problém: 1) víc prvků = vyšší pravděpodobnost poruchy 2)… Číst vice »
Tj nutá oprava (drahá)…. za což se jistě Asociace emisních techniků a opravářů zlobit nebude
Mam TDI a Euro4 bez DPF (z vyroby, par poslednich kusu pred buzeraci), pres 300 000 naletano a na emisich jsem nikdy nemel problem. Auto ma pravidelny servis, nebojim se nafte slapnout na krk. Nehuli to, jede to. Presne tak, jak rikate. Turbo tlaci jak ma, vstriky taky OK..
A o tom toje. Pokud jsou vstřiky OK, plnicí tlak OK, komprese OK, pak to holt jede tak jak má a emise tomu odpovídaj.
A kdo vas nuti provozovat citlivy diesl? Kdyz chci kone, musim mit i na otruby.
Nenutí, já má diesely rád, jezdím s nimi dlouhá léta a jsem spokojený. Nevidím důvod, proč měnit typ pohonný látky…
Kdysi jsem uvažoval nad LPG ale nakonec mi diesel furt slušně ekonomicky vychází.
Vzhledem k tomu kolik nalítáme ročně s autama, tak se benál neoplatí. (leda to LPG, ale žena má strach že plyn „bouchá“, a vyvracet jí to je velmi úmorný..)
Takže nafta u mne je zatím pořát palivo č.1
Vsak taky tak by nafta mela byt vyuzivana, pokud najezdite desitky tisic km rocne, tak je nafta nejlepsi volba a motor pracuje prakticky po celou zivotnost idealne zatizeny a ohraty, tudiz pravdepodobnost zde diskutovanych problemu je docela mala a takovy diesl se vsemi filtry a mocovinou uz je skoro „cisiticka vzduchu“. Rec je o „15 letych“ neudrzovanych dymovnicich, kterou vam soused kazde rano huli pred barakem kdyz jede vedle do mesta do prace a zpet, zastavi u skoly u prechodu a kdyz se rozjede, tak cele skolni nadovri padne do tmaveho zavoje.
no jedna z tech mych dymovnic je Euro II, naajeto 700000, a furt jezdi… a kouri stale stejne jako „za mlada“
Co na to chcete rict? Jeste driv existovalo auto, jmenovalo se Sentinel a topilo se v nem uhlim. Kdyz se to rozjelo (nez se to vubec rozjelo) tak pod poklici dymu byla cela ves. Dnes by projit emisemi v podstate taky muselo, protoze emise se neuplatnuji zpetne. To vase kourici Euro II je dnes zkratka dinosaurus, jehoz uzivanim skodite sobe ale hlavne i ostatnim. To nic nevypovida o tom aute ale o vas. CO byste delal, kdyby kazdy druhy den vedle vaseho domu nekdo startoval zmineny sentinel?
Dodával mu dříví na podpal?
I kdyby to vaše auto bylo po takovém nájezdu v pořádku, tak si buďte jistý, že kolem nás jezdí spousta jiných aut, které v pořádku rozhodně nejsou. Kolikrát potkávám poměrně nová auta s celým černým kufrem. Proto i věřím tomu, co se píše v článku, tedy že se s měřením emisí u nás ve větší míře manipuluje a prochází podezřele velké procento aut. Fakt nechápu, jak můžete takové manipulace s měřením a nedodržování platných předpisů obhajovat.
Tak ono, kdyby se do toho šilo, a řešilo, tak půlka národa nemá čím jezdit a stát to moc dobře ví..
Nezlobte se na me , koho kdo ale nuti kupovat dieslova auta a pak s tim jezdit 7 km do prace a zpet? Dodnes jsem nepochopil to dieslove nabozenstvi, ktere zde provozujeme a verte mi, ze v civilizovanem svete jsme skutecne anomalii. Pulku naroda nikdo nenutil kupovat dieslove auto a pak nemit na jeho pravidelny servis, vsichni vidi jen ty vysnenou nizkou spotrebu, ale ta kompenzovana jinymi naklady, ktere ale majitele nechteji invetsovat a pak to odnasime skutecne vsichni na zdravi.
jistá domácí automobilka s oblibou vyráběla hodně malá auta určená do příměstské dopravy a hádejte jaké do nich cpala motory ? A ještě je draho prodávala, jakože echt-český…. Ale buzerace se toleruje jenom z Brusele, takže kdyby si náš stát v tomto smyslu dupnul, už by si manažeři stěžovali v Evropě….
Ja jsem si zadny z naznacovanych vuzu nikdy nekoupil. Mimochodem se slzou v oku vzpominam na benzin 2.4l ktery jsme meli v predchozim aute, sice to zralo 8-9l (coz bylo ale dano take velikosti auta – MPV) ale ten zvuk a zatah byly lahoda…
mitsubishi? 🙂
Honda Odyssey
já měl jedno benzínový auto, tak se slzou v oku vzpolínám..
Motor C20LET… dvoulitr, čtyřválec, ale byla to raketa… jo zlatá 90. léta.
Ale ani malé diesly nejsou špatná věc. Akorát je potřeba je řádně udržovat a pravidelně s nimi jezdit spíše delší trasy. Bohužel u nás opravdu jezdí hodně dieslů, které jezdí minimum km a u kterých se nikomu nechce měnit např. poškozené DPF a v tom je ten problém.
By mě zajímalo co si vlastně každej představuje pod oním magickým „řádně udržovat“? Dodržovat servisní intervaly filtrů a oleje? No bez toho by člověk brzy dojezdil tak jako tak.
Tak filtry a oleje samozřejmě, ale pak je to samozřejmě výměna vadných kompomennt jako filtry DPF, EGR ventilů, katalyzátoru apod.
Bohužel je u nás hodně rozšířený názor, že jsou tuhle komponenty zbytečné a jedná se jenom o „buzeraci Bruselu“. Takže se pak tyhle věci různě repasují, nebo rovnou vykuchají, protože STK se vždycky „nějak zařídí“. Chápu, že výměna DPF naštve, ale na druhou stranu je to daň za nízkou spotřebu a je s tím při koupi staršího dieslu potřeba počítat.
tak pod slovem „údržba“ si právě nepředstavuju každou chvíli měnit půlku auta a považovat to za standard
Nezlobte se, ale tohle honíte fakt do extrému. EGR ventil, DPF prostě nevydrží celou životnost auta a po nějaké době je potřeba výměna. Zatímco třeba u rozvodů se nad tím nikdo nepozastavuje, tak DPF hromada lidí považuje za zbytečnost. Takže máte pravdu, že údržba neznamená do pár tisíc km vyměnit půlku auta, ale znamená to, že když vám při 200tkm odejde DPF filtr, tak ho místo vykuchání vyměníte. Chápete?
tak egr pokud neni vysehanej do bezvedomi, nebo spaleny solenoid povetsinou staci vyndat vycistit namazat suchou molykou a dat zpet
Však taky rozvody jsou předepsané jako servisní úkon po určitém čase nebo km. To je údržba. Ano jistě že DPF nebude mít neomezenou životnost, ale to že odejde (třeba) za 130 000 km a výměna stojí desetitisíce (pravda, v poslední době se už výrobci trochu umoudřili), to samý EGR, vstřiky a bůhví co ještě tak to bych do pojmu údržba nepočítal.
U DPF se výměna nepředepisuje, protože hodně záleží na stylu používání. Každopádně jakmile DPF odejde, tak je ho potřeba vyměnit, ne odstranit, jak se to V ČR často děje. Už jenom to, že nad něčím takovým lidi vůbec diskutují, u tom něco vypovídá. Prostě tyhle díly tam z nějakých důvodů jsou a je potřeba je případně vyměnit.
To je ale oc tu bezi a nekteri nechteji videt, je zde zkratka mezi nami dost takovych, kteri vidi jen tu nizkou spotrebu dieslu a ten zbytek nakladu ignoruji, protoze pak jim to samozrejme ekonomicky nemuze nikdy vyjit a sikanuji sve okoli neskutecnym smradem a kourem.
Asi tak nějak. A není to podle mě ani tak o penězích. Spousta lidí by si mohla koupit nové auto běžné značky, ale raději jdou do ojetiny prémiových značek. Dokud se nic nevysype, tak jezdí, ale jakmile se vysype třeba ten DPF filtr, tak začnou vymýšlet, jak jeho výměnu „očůrat“. na silnicích je to běžně k vidění – postarší BMW, Passaty, Audiny mají od sazí celý černý zadek.
Ono taky jde o to, co se do toho leje.
a neni to buzerace Bruselu? je. morot to pro svuj chod nepotrebuje. je to jen dalsi zpusob jak pod zaminkou „ekologie“ tahat penize od lidi do „ekonomiky“ aby se stale bylo k cemu modlit – udrzitelny rust tomu ekonomove rikaji… jenze nic nemuze rust stale do nekonecna.
Proč dáváte ekologii do uvozovek? Ono takový katalyzátor taky není pro chod motoru potřeba. Snad nechcete tvrdit, že NOxy, CO a saze jsou zdraví prospěšné? Tady nejde o žádné tahání peněz do ekonomiky, nebo podobné konspirace. Zejména ve městech tvoří doprava poměrně významnou část znečištění. Nevím jak vy, ale já tu hromadu nečistot fakt dýchat nechci.
A vite o tom, ze prvni emisni normy pro auta nevzikla v EU, ale kupodivu v USA a uz nekdy na zacatku 70 let minuleho stoleti? Vazne nechapu, co tu obhajujejte.
Samozřejmě, že jsou zbytečné.
Ten motor bezvadné funguje bez těhlech pitomostí
A tak samozřejmě, že funguje. O to se nikdo nehádá, ale bez těchto podle vás zbytečností do vzduchu pouští hromadu jedovatých plynů, které pak musíme všichni dýchat. Jestli tohle nechápete, tak vlády tohle naštěstí chápou a tvoří legislativu tak, aby se množství těchto plynů eliminovalo. Samozřejmě, že se to nikdy nepodaří stáhnout na nulu, ale ten pokrok je za poslední desetiletí dost zásadní. Schválně se podívejte na limity v EURO1 a EURO6. A emisní normy opravdu netvoří jenom EU, ale i ostatní státy.
https://www.smucler.cz/blog/euro-6/
Tak pro představu Diesel s EURO6 vypouští zhruba 30x méně částic oproti EURO1. Benzín s EURO6 vypouští zhruba 16x méně NOxů. Oprvdu je to zbytečné? Nedokazuje to spíš to, že problematice absolutně nerozumíne.
To si trošku odporuje co říkáte. Říkáte že malé diesely nevadí (do Fóbie cpali 1,9), ale že se to musí jezdit na delší trasy a udržovat. Lidi co si koupí Fóbie, je ovšem z pravidla neměli na delší trasy, ale do měst a příměst. Projíždět Fóbií celou republiku asi není zrovna její pracovní zařazení….
Diesel nemusí nutně jezdit 1000km na jeden zátah, ale je potřeba, aby se nepoužíval na poskakování po městě za studena. Spousta lidí jezdí z předměstí do města denně do práce a pokud to má někdo do práce 50 km, tak je pro něj diesel dobrou volbou. A pokud někdo chtěl opravdu malé auto na takové jízdy, proč ne? Nevím, proč máte potřebu hejtovat nějaké auto jenom proto, že jezdíte jinak.
je to asi tak, že hejtuju i uživatele těchto malých aut s diesely, protože to auto si tou motorizací a určenými uživateli samo lhalo do kapsy…. A to i cenově. O tom jak jezdím, jsem nikde nepsal.
Je pravda, že dnešní složitější diesly už se do malých aut nevyplatí a automobilky už je vesměs moc nenabízí. Ale dříve to byly motorizace celkem běžné a já fakt nevidím důvod, proč by si v tehdejší době měly lhát do kapsy. Znám spoustu lidí, kteří jezdí do práce 50, 60 i 100km a pro takové uživatele je opravdu diesel vhodný je.
mně ten trend diesel v cabriu, diesel ve 2 dveřovém bonbonu (čti coupé) apod. připadá odjakživa zvrácený, to se ne mně nezlobte. Diesel patří do rodinného, manažerského nebo podnikatelského užitkového auta (dodávka, pick-up atp.), nebo možná do off-roadu či SUV (ne do falešného plasťáku s tvarem SUV). Jinak já znám spoustu lidí, co s dieselem hrkají po městě a nebo jen s 15km dojezdem apod. Nikoho, kdo dojíždí 100 km do práce denně opravdu neznám.
To, že nikoho takového neznáte možná vysvětluje vaše nepochopení ;-). Nijak nezpochybňuji, že do různých dodávek a na dálkové trasy se diesel hodí více. Já znám několik lidí, kteří dojíždějí do práce i 100km, což dělá za rok nějakých 50 000km. Jezdí sami, nepotřebují velký kufr a nechtějí platit zbytečně moc. Pro takové lidi je dieslový Golf, Corsa, nebo Fabie celkem racionální volba a není na tom nic zvráceného. Dneska už se ale i benzínové motory dostaly se spotřebou nízko, takže se z dieslu u těchto malých aut ustupovat, ale i tak si ještě dlouho diesly místo v autech najdou.… Číst vice »
Nevykládejte nesmysly. Měl jsem celkem TŘI Fabie 1.9 TDI s průměrným nájezdem 70 tkm. Neprosto v pohodě mi to vyhovovalo.
Doplňuji: S průměrným ROČNÍM nájezdem.
Ony ty dnešní benzíny už taky nejsou moc jednoduchý. Filtr pevných částic mají taky.
Druhym autem co mame v rodine na popojizdecky mame Yaris Hybrid, mohu jenom doporucit.
do toho bych se pri my velikosti asi nevlez… Jaryn je opravdu velmi velmi male auto.
Jsou i jine Toyota hybridy, v podstate az na par vyjimek prodava Toyota vsechny sve modely jako hybrid. JInak yaris je podobne velikosti jako Fabie, coz je v soukromych domactnostech jedno z nejuzivanejsich vozidel.
Do Yarisu byste se úplně v pohodě vlez.
Každej si koupil to, co chtěl…..
Nevšiml jsem si, že by někdo někoho talčil do dieselu výhružkama s pistolí u hlavy…
Problem je, ze dost lidi se neumi spocitat, jestli se jim ten diesel opravdu vyplati. A tady nejde asi vubec o nakup novych dieslu do firemnich flotil pripadne soukromym osobamam. Kdo ma na takove auto, tak obvykle ma na jeho servis. Jadro pudla je dle me v tom, ze tyto dve predchozi skupini se tech dieslu zbavuji v okamziku, kde se blizi konec zivotnosti tech drahych dilu-egr, dpf, vstriky, dvouhmotak….. Vetsina dieslu v soukromych rukach jsou u nas ve skutecnosti ojetiny. A ted nastava ten problem, ano muzu si treba za 300-400 tis koupit diesloveho pasata v plne palbe s… Číst vice »
Tak typická ojetá rachotina u nás má Euro III, což je snazší splnit, než u novějších aut, kde se už z výroby jde na hranu limitů. Tím nechci omlouvat podvody, asi to taky existuje, jen mě napadl přirozený výklad rozdílů mezi ČR a Německem.
No dovolte, moje typická rachotina je Euro II !!! (a nemám problémy s EGR ventilem, páč u E II motoru nemá snímání polohy 😀 ….)
Ve slušné Euro III rachotině žádný EGR ventil není 🙂
No já ho tam mám, holt Francouz, no…
V Mercedesu ano.