Jestli bude plnit takovou rychlostí, jako plnička plynu za tím,tak potěší pánbůh.
Jezdíme tam v případě nouze tankovat autobusy. Natankování 1 autobusu zhruba 20 minut
Peeetr
2 let
Osobáky na vodík mají nulovou šanci na bezdotační život.
To by mě zajímalo kolik aut tam natankuje za měsíc?
Chleba Nakup
2 let
A ta kočka na obrázku tankuje všecky auta, nebo jenom svoje? Bo nevím, jestli bych to zvládnul. Raz se mi povedlo při foukání rozervat dušu na kole, vybryndat benál taky nic neobvyklého, ale todlencto je jinčí level.
Jarda
2 let
to bude mrda až to bouchne, jen si hrajte, až vam to vymlati nejen zuby, tk se ješte vratite k elektrifikaci nebo spalovacim motorům.
Není se k čemu vracet. Žádný odklon k vodíku se nekoná a nikdy konat nebude, tohle je taková sranda.
Gejza
2 let
Škoda, že v článku není informace o původu toho vodíku. Vodík se vzhledem k nízké hustotě nevyplatí přepravovat pozemní cestou na větší vzdálenosti, tudíž by ten zdroj měl být někde blízko. V Ostravě se vyrábí v MCHZ parním reformingem zemního plynu (šedý vodík), ale v článku je jako dodavatel označena firma Messer Technogas. Ta má v Ostravě nějaký joint venture s Novou hutí. Že by tam byla nějaká další výroba vodíku (např. z koksovny)?
SYN
2 let
Uh huh, 100EUR? To je cena za skoro 10kg vodíku… do těch zmiňovaných modelů se vejde cirka polovina, i když přijedou skoro prázdné. Takže je to s „vysokohorskou přirážkou“… proč ne, ale nedělat z nevýhody výhodu!!
Inzerovaná Toyota Mirai stojí 1 700 000 – 2 000 000 Kč. Není to auto pro lidi, co by porazila cena vodíku násobná vzhledem k naftě…
Vít Jůza
2 let
„odolného zásobníku vodíku o objemu 7,26 tisíce m3,“, „Kapacita plničky stačí pro naplnění až 40 vodíkových aut“ …. 180 kubíků na auto se mi zdá dost, to by muselo mít nádrž objemu velkého nákladního vagónu. A cena, navíc „zaváděcí“, 4 Kč/km, mi nepřijde výhodná nejen oproti LPG, ale ani proti benzinu či naftě.
Ale v sousedních firmách dostanete „vodíkové školení“. A to se vyplatí! Elektromobily jsou zastaralé a elonovsky kapitalistické, kupředu levá, vodík vpřed. A taky musíme šetřit elektřinou.
Já si laicky dovolím tipnout, že jen amortizace takového auta vyleze někam k 10 Kč/km, takže jestli palivo stojí 2 nebo 4, už bude takovým nadšencům asi egál.
Jsem rád, že většina lidí pochopila, že tudy cesta nevede. Jezdit za 4 kč “to je zaváděcí cena” 🙂 na kilometr se může líbit jen panu řediteli který na to dostal dotace, a prodává to. Rád bych ovšem věděl, komu? Jediná možnost je podplatit dopravní podnik, nebo jiný státní instituce, který to chvilku z veřejných rozpočtů utáhnou. V dnešní době nedostatku financí je to však brzo doběhne. Jinak mi ukažte blázna, co si koupí dobrovolně auto za 2 mil, a pak si nechá líbit tuhle cenu? Majitel tý plničky bude jedinej. 🙂
700 barů. Tady https://www.cylinders.cz/cs/otevirame-novou-vodikovou-stanici/a-125/ je takový PR článek (zejména ten poslední odstavec je šílený, jak a s jakými náklady asi Messer ten vodík vyrábí).
Ten udávaný objem nádrže je poněkud zmatečný. Vím, je to z tiskové zprávy, ale není moc jasné, jestli je to vodní objem a „tisíc“ je navíc, nebo je to v Nm3, nebo ???.
Souhlas, pro vlaky a náklaďáky se (zatím) používají nádrže na 350bar, pro osobáky 700. Pro uskladnění se používá míň, když hodně tak těch 350, takže plnící kompresor musí dávat slušný výkon. Případně se někdy používá malá „přípravná“ nádrž na tlak osobáku, aby se mohlo rychle přepouštět…
Radim
2 let
Já vím, že vodík nemá řešit úsporu, ale bezemisnost. Jenže za ty prachy vyjde i benzín/nafta za 50,-/l levněji – auta na vodík mají podle toho dojezdu 600km buď menší nádrže/bomby a nebo „žerou“ víc. A to je to ještě „zaváděcí cena“. No nevím…
Jestli ten vodík vyrábějí z ropy, tak mínus.
Jestli ten vodík vyrábějí elektrolýzou, pomocí elektřiny z Dětmarovic, tedy z uhlí, tak je to na pár facek.
Jestli ten vodík dovážejí z Holandska, tak propálí asi tolik energie, kolik přivezou.
Ale je to ideologicky správně. Němci teď přecházejí z ruského plynu zpátky na uhlí… protože jaderná energie je obsolentní technologie, jak říkají zelení.
Ten dojezd auta (zmiňované Nexo) je spíš těch 500km, plus u vodíkového auta je dost riziko jezdit na zvyteček v nádrži, jestliže někde zůstanete „viset“ tak vodík vám v kanystru nedovezou…
A to je důvod, proč se vodík vleice pravděpodbně neprosadí. Jediná jeho konkurenční výhoda proti bateriovým elektromobilům je rychlost takování , jinak je všechno složitější, s menší životností atp.
Jestli bude plnit takovou rychlostí, jako plnička plynu za tím,tak potěší pánbůh.
Jezdíme tam v případě nouze tankovat autobusy. Natankování 1 autobusu zhruba 20 minut
Osobáky na vodík mají nulovou šanci na bezdotační život.
Kde tankoval pan Světlík předtím? :)))
Udajne to nechaval odtahnout natankovat do Vidne.
To by mě zajímalo kolik aut tam natankuje za měsíc?
A ta kočka na obrázku tankuje všecky auta, nebo jenom svoje? Bo nevím, jestli bych to zvládnul. Raz se mi povedlo při foukání rozervat dušu na kole, vybryndat benál taky nic neobvyklého, ale todlencto je jinčí level.
to bude mrda až to bouchne, jen si hrajte, až vam to vymlati nejen zuby, tk se ješte vratite k elektrifikaci nebo spalovacim motorům.
Není se k čemu vracet. Žádný odklon k vodíku se nekoná a nikdy konat nebude, tohle je taková sranda.
Škoda, že v článku není informace o původu toho vodíku. Vodík se vzhledem k nízké hustotě nevyplatí přepravovat pozemní cestou na větší vzdálenosti, tudíž by ten zdroj měl být někde blízko. V Ostravě se vyrábí v MCHZ parním reformingem zemního plynu (šedý vodík), ale v článku je jako dodavatel označena firma Messer Technogas. Ta má v Ostravě nějaký joint venture s Novou hutí. Že by tam byla nějaká další výroba vodíku (např. z koksovny)?
Uh huh, 100EUR? To je cena za skoro 10kg vodíku… do těch zmiňovaných modelů se vejde cirka polovina, i když přijedou skoro prázdné. Takže je to s „vysokohorskou přirážkou“… proč ne, ale nedělat z nevýhody výhodu!!
Na druhou stranu ta cena 9,5 EUR/kg na německých plničkách je regulovaná. Otázkou je, jaká by byla tržní cena…
Němci nedávno zdražili, už to není 9,5 ale 12,85 EUR/kg.
Inzerovaná Toyota Mirai stojí 1 700 000 – 2 000 000 Kč. Není to auto pro lidi, co by porazila cena vodíku násobná vzhledem k naftě…
„odolného zásobníku vodíku o objemu 7,26 tisíce m3,“, „Kapacita plničky stačí pro naplnění až 40 vodíkových aut“ …. 180 kubíků na auto se mi zdá dost, to by muselo mít nádrž objemu velkého nákladního vagónu. A cena, navíc „zaváděcí“, 4 Kč/km, mi nepřijde výhodná nejen oproti LPG, ale ani proti benzinu či naftě.
Ten objem je buďto vodní a pak je tam těch „tisíce“ navíc, nebo je to v normometrech (přepočteno na 100 kPa).
Ale v sousedních firmách dostanete „vodíkové školení“. A to se vyplatí! Elektromobily jsou zastaralé a elonovsky kapitalistické, kupředu levá, vodík vpřed. A taky musíme šetřit elektřinou.
Myslím že zásobník stanice je „nízkotlaký“, v autech jsou nádrže na poměrně značné tlaky.
Já si laicky dovolím tipnout, že jen amortizace takového auta vyleze někam k 10 Kč/km, takže jestli palivo stojí 2 nebo 4, už bude takovým nadšencům asi egál.
Jsem rád, že většina lidí pochopila, že tudy cesta nevede. Jezdit za 4 kč “to je zaváděcí cena” 🙂 na kilometr se může líbit jen panu řediteli který na to dostal dotace, a prodává to. Rád bych ovšem věděl, komu? Jediná možnost je podplatit dopravní podnik, nebo jiný státní instituce, který to chvilku z veřejných rozpočtů utáhnou. V dnešní době nedostatku financí je to však brzo doběhne. Jinak mi ukažte blázna, co si koupí dobrovolně auto za 2 mil, a pak si nechá líbit tuhle cenu? Majitel tý plničky bude jedinej. 🙂
A 300 barů nebo až těch 800?
700 barů. Tady https://www.cylinders.cz/cs/otevirame-novou-vodikovou-stanici/a-125/ je takový PR článek (zejména ten poslední odstavec je šílený, jak a s jakými náklady asi Messer ten vodík vyrábí).
Ten udávaný objem nádrže je poněkud zmatečný. Vím, je to z tiskové zprávy, ale není moc jasné, jestli je to vodní objem a „tisíc“ je navíc, nebo je to v Nm3, nebo ???.
Souhlas, pro vlaky a náklaďáky se (zatím) používají nádrže na 350bar, pro osobáky 700. Pro uskladnění se používá míň, když hodně tak těch 350, takže plnící kompresor musí dávat slušný výkon. Případně se někdy používá malá „přípravná“ nádrž na tlak osobáku, aby se mohlo rychle přepouštět…
Já vím, že vodík nemá řešit úsporu, ale bezemisnost. Jenže za ty prachy vyjde i benzín/nafta za 50,-/l levněji – auta na vodík mají podle toho dojezdu 600km buď menší nádrže/bomby a nebo „žerou“ víc. A to je to ještě „zaváděcí cena“. No nevím…
Jestli ten vodík vyrábějí z ropy, tak mínus.
Jestli ten vodík vyrábějí elektrolýzou, pomocí elektřiny z Dětmarovic, tedy z uhlí, tak je to na pár facek.
Jestli ten vodík dovážejí z Holandska, tak propálí asi tolik energie, kolik přivezou.
Ale je to ideologicky správně. Němci teď přecházejí z ruského plynu zpátky na uhlí… protože jaderná energie je obsolentní technologie, jak říkají zelení.
Ten dojezd auta (zmiňované Nexo) je spíš těch 500km, plus u vodíkového auta je dost riziko jezdit na zvyteček v nádrži, jestliže někde zůstanete „viset“ tak vodík vám v kanystru nedovezou…
A to je důvod, proč se vodík vleice pravděpodbně neprosadí. Jediná jeho konkurenční výhoda proti bateriovým elektromobilům je rychlost takování , jinak je všechno složitější, s menší životností atp.