V České Třebové vykolejila Regionova. Nehoda výrazně omezila provoz ve velkém uzlu
Vykolejení Regionovy v České Třebové. Foto: Správa železnic![Vykolejení Regionovy v České Třebové. Foto: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/11/c56e79b7-34d3-4c5f-95ef-ba791c12b634.jpg)
![Vykolejení Regionovy v České Třebové. Foto: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/11/c56e79b7-34d3-4c5f-95ef-ba791c12b634.jpg)
Kvůli události jsou zrušeny některé regionální vlaky.
Kvůli události jsou zrušeny některé regionální vlaky.
V agilisu nekoupili RS zero, takže asi regionovy budeme mít asi až do roku 2030.
A Vás s nima.
A na 4. koridoru dnes zase (letos myslím podruhé) hned za Prahou odešla lokomotiva, odjezd z Prahy 12.21, příjezd do ČB skoro za tmy.
Na vině byl ukázkový lom jazyka na výhybce 15 a došlo i k poškození následné výhybky 17.
To je ten angličan, po kterém od Opatova pravidelně jezdí končící Os do odbočky ke 4. nástupišti? Při jízdě doleva do odbočky to vždy úplně nečekaně a neskutečně škubne, hází a skřípe. Jinde jsem to nezažil. Já už tam měl mnohokrát pocit, že k vykolení nebylo daleko.
Takovej pidivláček a tolik potíží…
Co by teprve následovalo pod elektrickou lokomotivou.
Regionova má úsměvných 1,4 t/m, ale 362 5,2 t/m…
To je hned
Ten první, zeleno-bílý díl Regionovy je nějaká kořist, nebo se jedná o starší verzi nátěru vozidel Pardubického kraje?
Jde o regínu, která původně jezdila z Pardubic do Havlbrodu, tedy kombinace Pardubického a Vysočinského nátěru.
Děkuji za vysvětlení.
U nás máme modrou žlutou 162/194,hlavne že to jede a mluví to spolu😉👍
Modro-žlutý lak vozidel VHD Plzeňského kraje osobně považuji, ze všech možných krajských kreací, za ten nejzdařilejšíí a nejfunkčnější, protože dveře jsou zvýrazněné jinou barvou, než je zbytek karoserie.
https://i3.cn.cz/15/1680101856_P2023032906258.jpg
Funkční ano, ale estetika nic moc. Tedy , když budu upřímnější, mně se to nelíbí.
Může být, proto jsem do předchozího komentáře vložil podstatné slůvko „osobně“.
Za ty dveře, zvýrazněné sytou žlutou barvou, ovšem patří kraji poděkování, je to ohleduplné vůči osobám s problémy orientace.
„Albánské železnice (HSh) v současnosti provozují pouze dvě tratě: Mezi Elbasanem a Dračem (dvakrát týdně) a mezi Skadarem a Laçem (jednou týdně). Zbytek kdysi rozsáhlé železniční sítě je kvůli dezolátním stavu kolejí i samotných vlaků nevyužíván.“
https://www.albanie-cestovani.cz/doprava
To nebude moc aktuální info.
RJ72 tím odklonem po uzlu teď nabral cca 15 minut sekeru. Běžné cestující to jistě nepotěší, pro zájemce o železnici je to celkem zajímavá vyhlídková trasa včetně průjezdu hřbitovem. 😀
Sakra, škoda že o to přijdu. 😀
A ani na tu exkurzi nemusí být Den železničářů …
Tak varianty tras a dopravy až se bude dělat rekonstrukce
A opět jsme u toho, že by se hodilo mít povolené objízdné trasy…
Nevím jak je to teď v TTP, ale už nějaký čas zpravujeme (nejen) výchozí vlaky skrz Třebovou včetně objízdných tras.
… které formálně ovšem neexistují.
DB Netz to umí, strojvedoucí bez seznání jede 100 po korytu/50 po lokálce, brzdí za výstrahou ale projede.
Jenže to by Spržel nemohla dělat pasti a říkat že cibule u Mariánek vysypal strojvedoucí, když za cedulí 80 jel neoprávněně 80.
Když máte na dráze zabezpečovač…
…neschopný zastavit vlak.
Měl jsem na mysli PZB, kde už se dá mluvit o výrazném snížení rizika.
I SŽ to uměla, ale v červenci 2022 se rozhodla to už neumět.
Je to v celku jednoduché, domluví se dispečerský aparát a pokud to je možné na základě znalosti strojvedoucího tak se vlak přetrasuje. V systémech to jde mnohdy jen na pár kliknutí. Stejně jako když je třeba na koridoru smrťák tak se jede z Kolína do Poříčan přes Nymburk místo přes Pečky. Pokud je to samozřejmě kapacitně možné, nejsou výluky atd.
To sice ano ale dříve stačilo zavolal výpravčí, že nepojedem přes osobní ale přes vjezdovou skupinu a bylo.
Dneska to musí řešit dispečer a posílat odklonový jízdní řád.
Trasy pro případ potřeby odklonů bývaly do GVD zapracovávány z dnešního pohledu v podstatě „odjakživa“, jen nebývaly uvedeny v SJŘ pro příslušnou trať, ale v sešitu zvláštních vlaků – a strojedoucí (i vlakvedoucí) musel mít v „amině“ oba SJŘ (resp. tolik, po kolikatratích jel + ty mimořádnosti).
Pardon, ale jednoduché je, když stačí domluva výpravčího se strojvedoucím dle okamžité situace. Cokoli navíc je byrokratická kravina.
Typické Česko. Jedna Fabie vyřadí z provozu několik Pandurů. A na koridoru stačí jedna Regína k úplnému rozkladu železnice.
Určitě se dá takhle nehoda použít jako argument, proč je třeba do rekonstrukce Třebový dát aspoň 20mld a obnovit aspoň 100 kolejí do podoby v její největší slávy!
To nijak nezmění tristní stav, který nastává po každé MU.
Nebo jako argument k čistkám v dálkové dopravě…
To asi neni jen v čechách. Když jsme jeli na dovolenou do Itálie, tak dopravu od Neapole až ke hranicím do Bolzana rozložila nějaká překážka na trati nebo srážka s osobou (možná obojí, na infotabuli se ukazovalo občas jedno občas druhé, asi tam ta volba výmluv funguje jako u nás, možná jich bylo víc (ty italské jsem nelouskal), jen pro tyhle dvě měli anglický překlad).
Už o tom psali i v novinách. Šlo prý o „vlak s jednou nápravou“. Není divu, něco takového se v principu nemůže udržet na kolejích :-).
😀
Také jsem se lekl, když jsem viděl titulek v novinách. A ona to je Regionova. 😀
Pro laiky jsou pojmy jako „jednonápravové podvozky“ neznámým pojmem
Vlak s jednou nápravou těžko, ale vůz ano. Talgo.
Jen tak mimochodem, jak v 9:15 informuje Regiojet své cestující o této mimořádnosti?
Jestli vidím správně, tak nijak.
Tak jeho vlaky z Brna do Prahy v České Třebové nestaví, zpoždění vzniklé omezeným průjezdem přes stanici (i pro jeho ostravské vlaky) pak cestující možná ani nepozná 🙂
Protože on kolikrát jezdí hodně pozdě?
Ještěže ta Regionova nebyla v původním žlutém nátěru…
A stalo se něco s vlivem na neprovedení(části) spoje, neobloužení zastávky atd.?
O tom, že vlak má zpoždění, snad informuje sms + spržel to hlásí staničním rozhlasem.
Proč by měl, jeho provoz to zásadně neomezuje, maximálně nabere trochu zpoždění, po cestě z Prahy tam nic nestojí a po cestě do Prahy tam stojí jen 5 vlaků a to ještě jen ty od Ostravy. Zbytek má možnost místo objet přes nákladové nádraží. Za zpoždění v rámci max 10 minut se omluví vlakoš rozhlasem na palubě. Větší zpoždění nabírá na úplně jiných výlukách než zrovna v ČT.
Teda ten nátěr vlaků se Pardubickému kraji teda vážně nepovedl.
Nedokážu si představit, že někdo, kdo seděl ve výběrové komisi se na tohle podíval a řekl – ano, to je ono, takhle chci aby vypadaly vlaky v našem kraji!
Regína to nebyla, ta je bezchybná. To ti lidi kolem ní….
Klasický pátek
Kdyby byl klasický, tak se to stane kolem poledne🤠
Nechvalte den před večerem. 🙂
Ano máte pravdu a doplním, že ideálně bez objízdné trati
Přesně tak. Uvidíme kolem poledne, třeba se stane ještě něco
Nádraží rekonstrukci nepotřebuje, rekonstrukce je zbytečná. Výměna starých výhybek je zbytečná, stačí vyvařit. Lanové převěsy prostě padají, výměna je zbytečná. Pomalá na mostě nevadí, nevadí už 10 let, tak proč najednou vadí?
Snad z toho nebude oranice jak včera v Polsku.
Nebo takhle odpoledne po 16. hodině, kdy se už každý vidí doma…
Absolutní amatér zde, jak může při posunování vykolejit vlak? Díky.
Třeba snahou přejet výhybku postavenou pro druhý směr. Čímž neříkám, že to tak bylo, jen uvádím možnou příčinu.
Díky, něco takového jsem tušil, ale neumím si to představit 🙂
To by buďto jel posun jinam nebo by došlo k tzv rozrezu vyhybky.
Toto vypadá na podhozeni
Druhou možností je lom jazyka.
Tady musíme počkat na výsledek vyšetřování.
Čekal bych, že je železnice zabezpečená proti podhození pod vozidlem. Vždyť to je základní zabezpečovací prvek pro tramvajový provoz s dálkově ovládanými výhybkami. Dokud tramvaj (někdy to detekuje i velká auta) neodjede z obvodu výhybky, tak je zablokována proti přehození.
U tramvají to tak (teď) je, ale v ČT se na nic nešáhlo kolik, 60 let minimálně? Hádám, že tam nic takového není
Nejde to podhodit…
A přesto se to povedlo.
https://zdopravy.cz/v-tisnove-vykolejil-rychlik-na-miste-jsou-zrejme-zraneni-57124/
Sice to lze těžko předpokládát, protože je tam RZZ, ale kdyby ta regionova „zmizela“ z KO (nezašuntovala), tak by podození možné bylo. Připoměňme třeba Moravany …
Ano pro vlakovou cestu jo, ale mnoho stanic má posun řešen tak že to ovládá signalista ten obsluhuje výhybky a ty při posunu může podhodit.
Tam kde jsou moderní nebo reléová stavědla se výpravčí staví jak vlakové tak posunové cesty a ty jsou zabezpečené.
stačí aby výpravčí na RZZ , stlačil tlačítko “ nouzové přestavění výhybky“ a řadičem tu výhybku přestavil
A proč by to dělal, když tam předtím postavil posunovou cetu?
Díky. Podaří se ten rozřez vždycky?
U moderních výhybek pro vysoké rychlosti s několika nerozřeznými přestavníky se rozříznutí výhybky vždy podařit nemusí a nějaké lehké vozidlo (což 814 je) při tom klidně může vykolejit.
A dá se výhybka podhodit, není to zablokované když je postavená trasa?
Úplně stejně jako při běžné jízdě. Té soupravě je srdečně jedno, jestli jede na bílou nebo na zelenou.
I když tady dost možná projela modrou, to teď ještě nevíme.
Nijak, šlo o posunující díl. Žádný vlak nevykolejil.
Na obrázku je vlak, takže to nikomu nevyvrátíte. 😁
Z obrázku to nepoznáte.
Píše že je amatér, tak školení z drážní terminologie není zrovna na místě.
Obecně je totiž vlak i to, co stojí odstavené v depu a nikam se to nehýbe.
Obecně, obecně… Byl jednou jeden cikán a ten dostal na zkoušce otázku, jaké je hlavní město Sovětského svazu. A když se ho ostatní ptali, „tak čo, urobil si?“ A on, „urobil“. „A čo si im povedal?“ „No tak obecne som im to povedal“. „A čo si povedal?“ „Chocedopiči“.
Došlo k lomu jazyka pod projíždějícím posunovým dílem při postavené posunové cestě bez zavinění jak ze strany ČD tak SŽ. Děkujeme předem za nešíření nepravdivých závěrů o příp. viníkovi…
No jo, teploty kolem nuly starému železu nesvědčí.
mnoha zpusoby napřiklad: najetí na vykolejku, jízda proti posun zakázán, prasknutí výhybky, najetí na zarážku
Důvěryhodné vysvětlení prezentuje pan Kohout.