V České Třebové hořely dvě odstavené „bardotky“

Požár lokomotiv řady 749 v České Třebové 7.3. 2021. Foto: HZS Pardubického krajePožár lokomotiv řady 749 v České Třebové 7.3. 2021. Foto: HZS Pardubického kraje

Škodu vyšetřovatel předběžně odhadl na 120 tisíc korun.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Proč jsou tam odstaveny desítky lokomotiv a stovky vagonů, které jen chátrají a dělají ostudu pro všechny, kteří tímto obrovským žel uzlem projíždějí….? Jsou na náhradní díly? Proč nejsou rozřezány a recyklovány v tavbě železa? Proč se my občané namáháme s každou plechovkou od piva do sběru, když tam hnije nastojato stovky tun železa?? Kdo to vysvětli??

Jerry

Stovky vagónu tam určitě nejsou..postupně se z toho vyberou díly a pak se to rozřeže do šrotu.. dost to tam proridlo

Tomas

zkus se zamyslet … a neptej se tak hloupe 🙂

Lemmy

No ČD se nechce to uklidit, nikdy se to nedělalo a vždy tam podobný bordel byl.

Třicátáprvní Béé

Tak „Souprava“ je i terorista, to se podívejme..😀

Pája

No jo, nejezdí to po silnici a není to z hen téj Emeriky, tak co s tím, řekl si ☺

Lemmy

No ten motor možná nějaké americké stopy má.

Petr

Z čeho ta čela jsou, že se to takhle zdeformovalo?

Řiditel

Jestli se nepletu, tak z laminátu. Plechový byly jen prototypy.

Skořápka 0.6

Škoda ješte opravitelných lokomotiv. Minimálně ta šedo-červená vypadá ještě opravitelně.
Skončili další 2 legendární lokomotivy zcela zbytečnou smrtí.

Lemmy

A on ty lokomotivy někdo potřebuje?

Jan

Asi ne, když tak stály 8 nebo víc let. Kdo chtěl, měl docela dlouho možnost je koupit.

stana

Neměl, ČD lokomotivy konkurentům neprodávají.

Lemmy

No i kdyby to na prodej bylo, tak kdo to bude za desítky milionů opravovat a dávat do toho ETCS?

Jussi

Jo a proto je 241 soukromá a 102 k tomu směřuje nebo už dokonce je…

Jerry

U IDS carga , azd, Hanzalika , teď nevím jak se jmenuje ta firma jezdí bardotky od ČD .. min 7 lokomotiv. A taky 742ky nebo řada 110 žehličky a 242 Plecháče v soukromých rukou. 721 byla pronajata kovosrotu Plzeň..

stana

Konkurentúm a několik let…

Jerry

Jinak v pohodě?

Jiří Kocurek

Nebyly tam spíš jen jako zdroj náhrandních dílů? Ikdyž ano, vyrobit se dá skoro jakýkoliv náhradní díl. Dokonce se z nich dá poskládat nové vozidlo. Jen je to poněkud nepraktické a docela drahé.

Karel Pražák

Takovou krutou smrt si nezasloužily. Mnoho fírů na nĕ má hodnĕ dobrých vzpomínek. R.I.P.

Jan

Tak hlavně že tam předtím 10 let stály na dešti.

Vojta

Tak už podle toho, že to tam stojí bez využití od roku 2013 ukazuje, že by je dřív nebo později rozpálili na nedalekém drážním hřbitově…

Jarek

Otázka je proč někde 8 let podobné vraky stojí a k jejich rozpálení nedošlo už dávno.
Celý ten prostor vrakoviště je jeden velký hnus.

Vojta

Tak ony podle všeho nestojí přímo na vrakovišti. Jinak železniční hřbitov funguje tak, že pár lidí nedělá skoro nic jiného než rozpaluje staré vlaky, nemají důvod spěchat a dělají to v pár lidech poměrně pomalu, zároveň mají neustálý přísun nového materiálu…

Lemmy

No já pamatuju, že taková malá Třebová (=nepochopitelný sklad bordelu) byla v SOKV v Budějovicích. Tam to bylo vidět i z vlaku… Pak tam měl být Den železnice a během půl roku odtamtud zázrakem zmizelo asi 30 vraků všeho možného (čmeláci, laminy…).
Staré vraky vám rozpálí i odběratel, pořád je to pokryto cenou šrotu. Lepší než provozovat tohle obří smetiště, kde vrak klidně 12 let rezne a prolézají to houmlesové a dělají v tom ještě větší bordel než je potřeba.

Jussi

čmelák tam byl jeden a je tam doteď 😀 Můžeš se za 500 000 stát jeho majitelem 😉

Smysl tohoto místa byl v tom soustřeďovat končící řady lokomotiv, rozebírat je a třídit použitelné díly. Je to vidět i na skladbě lokomotiv, jak jednotlivé řady končí, mizí i z ČT. Dnes je většina odstavených vraků na „hřbitově“ tvořena osobními vozy a 810, před časem to byly žáby, předtím šestikola, sergeje, pily apod…

Dominik

A šotouši, těch tam je bývá asi ještě víc, jak bezdomovců.

Karel

vždyt jsou toho tam stovky vagonů, desítky lokomotiv… k čemu???

Jerry

Určitě ne

mauricio

Protože třeba účetní hodnota a nebo soubor náhradních dílů. Jako firma opravdu nemůžete jen tak něco zlikvidovat, protože to považujete za nevyužitelné.

Jiří Kocurek

Účetní hodnota bude nejpíš nula, po těch 30 a více letech.

Lektor

Účetní hodnota není nikdy nula, to by vám finančák dal…

Lemmy

No není nula, má to cenu šrotu (minus odstrojení, rozebrání a doprava).

Nicméně ten bordel v Třebové není z důvodu finančních předpisů, ale z důvodu lenosti ČD s tím něco udělat.

Krušnohorec

749.102 šla z výroby do Chomutova kde dlouho jezdila. Pak byly tamější Bardotky vystřídány T478.3 a ty později T 478.4 přesunutými z Děčína. Po jejich odchodu se vrátily Bardotky, mezi nimi 749.102.
Škoda, že vyhořela.

Jiří

Třeba je konečně opraví a najde se pro ně využití. Zvláštní, že hořely obě najednou.

Apollo17

Využití se už pro ně našlo.Budou využity jako surovina v ocelárně.

Lemmy

Jiří, tohle místo není čekárna na opravu, ale márnice.

Jerry

102 byla pěkná.. otázka na co dojezdila?

Krušnohorec

Do Chomutova přišla Apolla. 005,007,009,015,016,017,018

Pe.tr

Očista od plastu , sololitu nebo umakartu , molitanu a všeho co tam může být hořlavého . Kov zůstal tak do šrotu s tím. Ušetřeno za odstrojování , žádná škoda . Co šlo odstrojit tam za ty roky určitě odmontováno bylo a hasiči potrénovali

karek

Žádná škoda? A čeho by byla škoda podle vás?

Pe.tr

Dobryho člověka . Rozhodně ne hromady šrotu . Ještě bych pochopil muzejní kus ale těchto jezdí padesát tak to není ani vzácnost . To je jako bych měl oplakávat svoje staré auta . Vzpomenu ale neotravuji s tím a jezdit bych tím trvale nechtěl.

Pája

Odstaveny od roku 2013. Je rok 2021. Nevíte někdo, zda se ještě počítalo s jejich zprovozněním, nebo vytěžením dílů?

xyz

V České Třebové odstaveny od roku 2013. Reálně odstaveny ještě déle – přinejmenším ta 749.102, která je mimo provoz už někdy od jara 2010.

Pája

Rozumím, je to jejich poslední stanice.

Pavel Vavříček

No na hřbitov to nemají daleko. Mají ho hned vedle.

Avlaky

120 Tisíc, však by si to nikdo nekoupil, aspoň ušetří na šrotovném

Toníček

Jak asi? To ten požár podle vás vypařil všechny ty tuny kovu ze kterých lokomotivy jsou?

Jiří

120 000 je účetní cena. Kolik bude stát oprava? Motorových lokomotiv je málo.

Lukáš

Tohle už nikdo opravovat nebude.

Jarek

Ááá, Jiří je odborníkem i na nezávislou trakci.
Jiří, kde je málo motorových lokomotiv? U vás doma?

Pája

Holky „zamračené“ jsou stroje mého dětství. Proháněly se s vlaky směrem na Bystřici pod Hostýnem, v zimě s obláčkem páry z topení za vlakem.Jejich robustní blbuvzdorný pomaluběžný K 6 S 310 DR nejde zapomenout.

Lemmy

Podobně to mají jiní lidé s parními lokomotivami a proto se dělají nostalgické akce. Vlaky se zamračenou vám už nikdo provozovat nebude, protože by na tom prodělal kalhoty.

Pája

Taky nikoho k jejich pravidelnému provozování nenavádím. Na nostalgické jízdě se občas svezu, to jo.

Jiří H.

To jsou řeči. Jedna epocha končí a druhá začíná. Klidně bych je ještě nasadil. Mám za to, že by měli úspěch.

Fučida

Navzdory častému označování motor K6S310DR není pomaluběžný, ale pouze nízkootáčkový.

Pája

Pomaluběžný se neurčuje podle otáček, ale podle střední pístové rychlosti.

Jiří H.

A jaké řady máte u Vás? Nevidím na tratích žádné nové.