V České Třebové hořely dvě odstavené „bardotky“
Požár lokomotiv řady 749 v České Třebové 7.3. 2021. Foto: HZS Pardubického kraje
Škodu vyšetřovatel předběžně odhadl na 120 tisíc korun.
Škodu vyšetřovatel předběžně odhadl na 120 tisíc korun.
Proč jsou tam odstaveny desítky lokomotiv a stovky vagonů, které jen chátrají a dělají ostudu pro všechny, kteří tímto obrovským žel uzlem projíždějí….? Jsou na náhradní díly? Proč nejsou rozřezány a recyklovány v tavbě železa? Proč se my občané namáháme s každou plechovkou od piva do sběru, když tam hnije nastojato stovky tun železa?? Kdo to vysvětli??
Stovky vagónu tam určitě nejsou..postupně se z toho vyberou díly a pak se to rozřeže do šrotu.. dost to tam proridlo
zkus se zamyslet … a neptej se tak hloupe 🙂
No ČD se nechce to uklidit, nikdy se to nedělalo a vždy tam podobný bordel byl.
Tak „Souprava“ je i terorista, to se podívejme..😀
No jo, nejezdí to po silnici a není to z hen téj Emeriky, tak co s tím, řekl si ☺
No ten motor možná nějaké americké stopy má.
Z čeho ta čela jsou, že se to takhle zdeformovalo?
Jestli se nepletu, tak z laminátu. Plechový byly jen prototypy.
Škoda ješte opravitelných lokomotiv. Minimálně ta šedo-červená vypadá ještě opravitelně.
Skončili další 2 legendární lokomotivy zcela zbytečnou smrtí.
A on ty lokomotivy někdo potřebuje?
Asi ne, když tak stály 8 nebo víc let. Kdo chtěl, měl docela dlouho možnost je koupit.
Neměl, ČD lokomotivy konkurentům neprodávají.
No i kdyby to na prodej bylo, tak kdo to bude za desítky milionů opravovat a dávat do toho ETCS?
Jo a proto je 241 soukromá a 102 k tomu směřuje nebo už dokonce je…
U IDS carga , azd, Hanzalika , teď nevím jak se jmenuje ta firma jezdí bardotky od ČD .. min 7 lokomotiv. A taky 742ky nebo řada 110 žehličky a 242 Plecháče v soukromých rukou. 721 byla pronajata kovosrotu Plzeň..
Konkurentúm a několik let…
Jinak v pohodě?
Nebyly tam spíš jen jako zdroj náhrandních dílů? Ikdyž ano, vyrobit se dá skoro jakýkoliv náhradní díl. Dokonce se z nich dá poskládat nové vozidlo. Jen je to poněkud nepraktické a docela drahé.
Takovou krutou smrt si nezasloužily. Mnoho fírů na nĕ má hodnĕ dobrých vzpomínek. R.I.P.
Tak hlavně že tam předtím 10 let stály na dešti.
Tak už podle toho, že to tam stojí bez využití od roku 2013 ukazuje, že by je dřív nebo později rozpálili na nedalekém drážním hřbitově…
Otázka je proč někde 8 let podobné vraky stojí a k jejich rozpálení nedošlo už dávno.
Celý ten prostor vrakoviště je jeden velký hnus.
Tak ony podle všeho nestojí přímo na vrakovišti. Jinak železniční hřbitov funguje tak, že pár lidí nedělá skoro nic jiného než rozpaluje staré vlaky, nemají důvod spěchat a dělají to v pár lidech poměrně pomalu, zároveň mají neustálý přísun nového materiálu…
No já pamatuju, že taková malá Třebová (=nepochopitelný sklad bordelu) byla v SOKV v Budějovicích. Tam to bylo vidět i z vlaku… Pak tam měl být Den železnice a během půl roku odtamtud zázrakem zmizelo asi 30 vraků všeho možného (čmeláci, laminy…).
Staré vraky vám rozpálí i odběratel, pořád je to pokryto cenou šrotu. Lepší než provozovat tohle obří smetiště, kde vrak klidně 12 let rezne a prolézají to houmlesové a dělají v tom ještě větší bordel než je potřeba.
čmelák tam byl jeden a je tam doteď 😀 Můžeš se za 500 000 stát jeho majitelem 😉
Smysl tohoto místa byl v tom soustřeďovat končící řady lokomotiv, rozebírat je a třídit použitelné díly. Je to vidět i na skladbě lokomotiv, jak jednotlivé řady končí, mizí i z ČT. Dnes je většina odstavených vraků na „hřbitově“ tvořena osobními vozy a 810, před časem to byly žáby, předtím šestikola, sergeje, pily apod…
A šotouši, těch tam je bývá asi ještě víc, jak bezdomovců.
vždyt jsou toho tam stovky vagonů, desítky lokomotiv… k čemu???
Určitě ne
Protože třeba účetní hodnota a nebo soubor náhradních dílů. Jako firma opravdu nemůžete jen tak něco zlikvidovat, protože to považujete za nevyužitelné.
Účetní hodnota bude nejpíš nula, po těch 30 a více letech.
Účetní hodnota není nikdy nula, to by vám finančák dal…
No není nula, má to cenu šrotu (minus odstrojení, rozebrání a doprava).
Nicméně ten bordel v Třebové není z důvodu finančních předpisů, ale z důvodu lenosti ČD s tím něco udělat.
749.102 šla z výroby do Chomutova kde dlouho jezdila. Pak byly tamější Bardotky vystřídány T478.3 a ty později T 478.4 přesunutými z Děčína. Po jejich odchodu se vrátily Bardotky, mezi nimi 749.102.
Škoda, že vyhořela.
Třeba je konečně opraví a najde se pro ně využití. Zvláštní, že hořely obě najednou.
Využití se už pro ně našlo.Budou využity jako surovina v ocelárně.
Jiří, tohle místo není čekárna na opravu, ale márnice.
102 byla pěkná.. otázka na co dojezdila?
Do Chomutova přišla Apolla. 005,007,009,015,016,017,018
Očista od plastu , sololitu nebo umakartu , molitanu a všeho co tam může být hořlavého . Kov zůstal tak do šrotu s tím. Ušetřeno za odstrojování , žádná škoda . Co šlo odstrojit tam za ty roky určitě odmontováno bylo a hasiči potrénovali
Žádná škoda? A čeho by byla škoda podle vás?
Dobryho člověka . Rozhodně ne hromady šrotu . Ještě bych pochopil muzejní kus ale těchto jezdí padesát tak to není ani vzácnost . To je jako bych měl oplakávat svoje staré auta . Vzpomenu ale neotravuji s tím a jezdit bych tím trvale nechtěl.
Odstaveny od roku 2013. Je rok 2021. Nevíte někdo, zda se ještě počítalo s jejich zprovozněním, nebo vytěžením dílů?
V České Třebové odstaveny od roku 2013. Reálně odstaveny ještě déle – přinejmenším ta 749.102, která je mimo provoz už někdy od jara 2010.
Rozumím, je to jejich poslední stanice.
120 Tisíc, však by si to nikdo nekoupil, aspoň ušetří na šrotovném
Jak asi? To ten požár podle vás vypařil všechny ty tuny kovu ze kterých lokomotivy jsou?
120 000 je účetní cena. Kolik bude stát oprava? Motorových lokomotiv je málo.
Tohle už nikdo opravovat nebude.
Ááá, Jiří je odborníkem i na nezávislou trakci.
Jiří, kde je málo motorových lokomotiv? U vás doma?
Holky „zamračené“ jsou stroje mého dětství. Proháněly se s vlaky směrem na Bystřici pod Hostýnem, v zimě s obláčkem páry z topení za vlakem.Jejich robustní blbuvzdorný pomaluběžný K 6 S 310 DR nejde zapomenout.
Podobně to mají jiní lidé s parními lokomotivami a proto se dělají nostalgické akce. Vlaky se zamračenou vám už nikdo provozovat nebude, protože by na tom prodělal kalhoty.
Taky nikoho k jejich pravidelnému provozování nenavádím. Na nostalgické jízdě se občas svezu, to jo.
To jsou řeči. Jedna epocha končí a druhá začíná. Klidně bych je ještě nasadil. Mám za to, že by měli úspěch.
Navzdory častému označování motor K6S310DR není pomaluběžný, ale pouze nízkootáčkový.
Pomaluběžný se neurčuje podle otáček, ale podle střední pístové rychlosti.
A jaké řady máte u Vás? Nevidím na tratích žádné nové.