V centru Prahy se objevily další antiparkovací sloupky. Ochrání školu, chystá se i ranní zákaz vjezdu
Antiparkovací sloupky v pražské Perunově ulici. Foto: Praha 3

Před budovou městská část zvažuje také zavedení takzvané školní ulice.
U nás to funguje super – jednosměrka, auta jedou krokem, většina ani nikam nezajíždí, neparkuje (kromě matek co nejedou do práce a jdou se vykecávat), prostě na rohu zastaví, dítě vyskočí a všichni popojedou… Žádné zákazy netřeba, každý chápe, že tady nemůže jet víc než 20kmh
Stejně tak u nás. Dětem stačí na výsadek 5 sekund a současně se takto vykládá klidně 6 aut za sebou. Pak řada popojede a znova. Za deset minut je škola zavezená. 🙂
Popsané řešení je účinné proti parkování na chodníku a proti najíždění vozidel na chodník (případně popsanému couvání přes něj). S fenoménem mamataxi ovšem nemá nic společného, k vystoupení dětí z auta není potřeba na chodník vůbec zajíždět.
Co se týče přístupnosti pro IZS (připomínky v diskusi níže), ta může v případě zásahu zastavit v pruhu. A nástupní plochu pro požární techniku bude mít škola nejspíš jinde, jinak by stavbu sloupků nikdo nepovolil.
Nic proti omezení dopravy u škol. Ale je to příklad dvojího metru. Když šlo o to obrat řidiče o parkovné v modrých zónách, to se klidně zužovaly chodníky, najednou nebylo potřeba mít dostatek místo pro průjezd v obousměrné úzké ulici. U naší školy pro změnu parkoval na přechodu pro chodce bývalý náměstek ministra, poté bývalý ministr, co nyní šéfuje antimonopolnímu úřadu. U školky pro změnu parkoval na přechodu přítel nejznámější běžkyně na lyžích.
To neni dvoji metr, to je vyvoj. Konecne aspon nektere samospravy pomalicku prichazi na to, ze zabrat chodniky pro parkovani (tim spis zivelne, proti predpisum) je kravina. Zatim u vybranych skol, casem to treba dokazou prenest i jinam…
Osobní zkušenost z mého okolí: ulice před školou byla kdysi obytnou zónou, takže tam není vozovka od chodníků oddělena výškově, ale pouze povrchem. Jsou tam dvě místa K+R, na druhé straně ulice značka zákaz zastavení a žlutá čára po celé její délce. Realita? Místa K+R jsou pravidelně od samého rána obsazena auty zaměstnanců školy a stojí tam celý den. Rodiče houfně parkují na té žluté čáře pod zákazem. Naprosto to značení ignorují. Přičemž v ulici za rohem jsou téměř vždy volná místa, docházková vzdálenost pár desítek metrů, poplatek 5 Kč/15 minut, lze zaplatit pár kliknutími v aplikaci. Závěr? Chceme-li zabránit… Číst vice »
Dá se ještě zavolat policie, ale to funguje dost dočasně (z vlastní zkušenosti: přijeli, řešili domluvou či pokutami, další den znovu, za pár dní přestali a vše se vrátilo do starých kolejí – vyjetých kolejí na chodníku. Jedině kdyyb tam policajti stáli každý den, tak se něco změní)
Ano, přesně tak. To funguje pouze v okamžiku, kdy tam ten policajt stojí a to ještě ne na 100%. A pokud i pak přestupky řeší jen domluvou, tak je to úplně k ničemu.
Doporučuji ještě takhle vylsoupkovat zákonný odstup před každým přechodem a křižovatkou.
Takhle je to nově v Holešovicích, a upřímně… je to super 👌
Někde se bohužel vymodrává…
Chtělo by to na více ulicích, nejen těch školních. Všímám si víc toho, že někteří drze parkují na chodníku, aniž by se jednalo o parkovací plochu. Řidiči jsou čím dál oprsklejší a zkoušejí, co všechno jim projde.
Spíš by to chtělo, aby špatné parkování trestala policie – máme dvě, které by to trestat mohly, ale nedělá to ani jedna.
Od toho snad byly vynalezeny zákony, aby se dodržovala pravidla, která se dohodnou – ne aby bylo nutné někomu fyzicky bránit v tom, aby nedělal něco, co nemá.
Proč máme pořád ustupovat menšině, která nedokáže dodržovat zákony? Platit za instalaci sloupků, které překáží a mohou být příčinou úrazu nebo poškození věci?
Bohužel se to utrestat nedá. Pokuty jsou směšné a odtahovek je málo. Prevence, tj zabránění parkování je bohužel nejjednodušší řešení.
Přemýšlím, proč by to vlastně mělo být tak složite. Stačila bez SPZ a systém vygeneruje pokutu.
Ale na to musíte mít zdrojová data. SW, který to za Vás udělá. A modlit se, aby se řidič neodvolal a nemusel to řešit člověk.
A nebude to dlouho a fotografie se začnou rozporovat. Dnes už dobrá fotomontáž není práce profesionálního grafika, ale pár slov.
Ano, pokuty jsou směšné a odtahovek je málo. Pokud se pokuty rapidně zvýší a platby pro odtahovky se taky zvýší, aby se provozovatelům vyplatilo mít víc odtahových vozů, tak se to možná utrestat podaří.
No spíš není vůle to trestat.
Místy jde o takčasté prohřešky, že by se policii vyplatilo přijmout extra lidi, co by JEN vybírali pokuty. Na své mzdy by měli vyděláno vlastní činností..
Proboha, hlavně nepřijímat další pracovní síly do eráru! Motivovat navíc takové zaměstnance výběrem pokut do kasičky, jako to města často dělají se strážníky, je zvrácené, pane mgr.
Taky by ale dávalo smysl, aby zastavit někde šlo, kdo to potřebuje. Vymáhání zásobovacích míst by mohlo pomoct.
Co takhle zrušit zámky na dveřích, když přece policie má chránit před vykradením?
Jenže tady se neřeší zachování zámků, tady se řeší instalace zámků tam, kde nikdy nebyly potřeba.
Nebo spis tam, kde davno byly potreba, ale nepouzivaly se?
Ne, nebyla potřeba. To masivní parkování na černo je v Praze záležitost posledních let a ani jedna policie to neřeší, což je hlavní příčina. Samozřejmě kdyby policie začala konat, nějakou dobu by to trvalo, než by to začalo fungovat.
Ono aby to fungovalo, bylo by potřeba také výrazně zdražit parkování, jinak si budou řidiči stěžovat, že je málo parkovacích míst. No a do toho se politikům nechce, protože auta jsou pro ně posvátné krávy.
Viz výše Tomáš R. Fakt to není tak jednoduché a bez infrastruktury to nejde, policie nemůže být všude 24/7. A čím víc míst vyřeší infrastruktura, tkerá tam těch 24/7 je, tím spíš může být policie tam, kde to infra řešit nejde, po nezanedbatelnou dobu a tím pádem být účinná.
Ale to fakt není problém toho, že policie nemůže být všude. To je jen výmluva policie. Stejně tak nemůže být policie všude, aby zabránila krádežím – přesto krade daleko méně lidí, než kolik jich parkuje tam, kde je to zakázáno. Rozdíl je v tom, že parkování na zákazu policie ostentativně neřeší a nebo tak parkuje sama, krádeže se řešit snaží.
Sloupky nejsou infrastrukturní řešení. Je to dočasná obezlička, než se realizuje jiné řešení. Třeba posílení MHD a vytvoření infrastruktury pro kola a omezení vjezdu aut.
S tím vyjádřením, že to neřeší ani jedna policie bych byl opatrný. Ze statistik vyplývá, že naprosta většina udělených pokut souvisí s dopravní kriminalitou. Tuším, že u MP napříč ČR se pokuty za parkování podílejí na 70% všech udělených pokut. U PČR je ten poměr podobný https://kriminalita.policie.cz/ Srovnejte si filtr „na úseku besip a silničního hospodářství“ vs vše.
Ten problém zcela evidentně přesáhl kapacitu naší společnosti to systémově řešit. Selhali jsme a opravit ten stav nebude jednoduché, protože z velké části je způsoben tou sociální třídou, která disponuje rozhodovacími pravomocemi. Prozatím to mílovými kroky směřuje k vynucené revoluci.
Podíl na pokutách ovšem neříká nic o tom, zda to policie řeší nebo neřeší.
Ano, řešení nebude jednoduché, když se to nechalo takto rozjet. Přičemž ovšem sloupky neleží na cestě k řešení, je to jen jedna z mnoha slepých uliček, která problém neřeší, jenom ho posouvá z místa na místo.
Jsme zvědav, kdy poprvé někdo jako obhajobu špatného parkování použije argument „ale vždyť tam nebyly sloupky“.
Změna designu ulice je dost nákladná, sloupky jsou jedním z těch nejlevnějších řešení. Sám jsem na MP/PČR naštvaný, ale ono to v roli policisty také není úplně jednoduché. Po roce až dvou se musí sami potýkat s hledáním motivace, když pořád řeší jedno a to samé. Stejně jako není jednoduché pořád stát na straně toho zlého vymahače, když na vás denně lidé zkouší různé i přiblbé výmluvy nebo když vám řekne, že se zná s ředitelem MP, radním, starostou, zastupitelem apod. Z tohoto pohledu jim to nezávídím. Přístup k řešení problému vyžaduje odvahu ze strany vedení města jako třeba v… Číst vice »
Sloupky nejsou řešení. Sloupky jenom posouvají problém do vedlejší ulice, nebo dokonce jenom do jiné části ulice.
Řadoví policisté nejsou ten hlavní problém (pokud teda sami neparkují na zákazu). Problém je vedení – zejména vedení Městské policie, které řešení problémů s parkováním prostě bojkotuje. No a pak je to problém politické reprezentace města, protože ta má právo Městskou policii úkolovat a ředitele MP vyměnit.
Sloupky jsou značný zásah do urbanismu a hlavně bezpečnosti. Pokud tam potřebuje zastavit při zásahu sanitka nebo hasiči, tak taky nemůžou.
Tohle sobectví musí skončit.
??? Na to jsi přišel sám?
Tady se někdo změnil z černovlásky na blondýnu a absolvoval tajnou liposukci obsahu hlavy
Třeba u nás to městská policie dělá, ale asi není reálné, aby chytla všechny a všude.
Dva problémy:
1) pokuta je pro mnohé při pravděpodobnosti přistižení směšná
2) Půjde to do správního řízení, zahltí se úřad a uplyne lhůta
3) Protože pokuty jsou do kapsy obci, začnou řidiči rozporovat důkazy (fotografie) s tím, že jsou uměle vytvořené. To mimochodem začne být problém i u automatických radarů.
Nějak se vám ty dva problémy stihly mezitím rozmnožit…
V Praze není problém, že by policie nechytla všechny a všude. To ani není potřeba. V Praze je problém, že policie pokutuje jeden případ řádově z deseti tisíců nebo sta tisíců. Takže pokuta není něco, s čím by řidič reálně počítal. Je to jen loterie.
Infrastruktura (včetně sloupků) je v tomto vymáhání pravidel o několik řádů efektivnější než Policie, i kdyby se snažila sebevíc (což v Praze pravda nedělá ani ta městská, ani ta státní). Nevím snad o městě v Evropě, které by toto dokázalo vyřešit jen zvýšenou aktivitou Policie a spol. Všude, kde se to povedlo, na tom má velký podíl infrastruktura.
Takže zase budeme stavět další infrastrukturu kvůli autům, která všem ostatním škodí.
Kdyby se o to ty policie alespoň pokusily a ukázalo se, že to nestačí, bral bych to. Ale že se o to ani nepokusí… Navíc sloupky to vyřeší na pár místech, ale nejde dát sloupky všude.
A musíme to za každou cenu zkoušet sami? Nestačí se podívat do zahraničí a srovnat statistiky ze zemí, kde spoléhají na osobní odpovědnost řidičů a na vymáhání pravidel policií a spol. a ze zemí, kde na to jdou právě primárně přes infrastrukturu a policie se soustředí primárně na to, co infrastrukturou řešit nejde?
PS. není to žádná extra novinka, podle vykopávek znali a hojně používali sloupky pro ochranu částí města určených pro pohyb pěšky už staří Římani…
Ale vždyť já nikde netvrdím, že se to nemá řešit infrastrukturou. Akorát že sloupky ten problém neřeší, jenom ho přesouvají jinam. Infrastrukturní řešení jsou neprůjezdné oblasti, parkovací maxima, infrastruktura pro pěší, kola, MHD, vyhrazená a kontrolovaná parkovací místa pro krátkodobé parkování (zásobování apod.).
Proč nemají takovéhle sloupky v Amsterodamu, když to bez nich nejde?
I v Amstru mají spousty sloupků a podobných prvků (jo, dělají to desítky let, takže na řadě míst už měli čas sloupky nahradit složitějšími a často nenápadnějšími stavebními úpravami). Taky je něco dost jiného prevence vzniku problému (na to už je u nás pozdě) a akutní řešení problému nafouknutého do kritické velikosti (to my potřebujeme). Sloupky jsou velmi šikovná a důležitá součást té infrastruktury (jo, nejsou všelék, další změny by měly jít zároveň s nimi, nebo je relativně brzy následovat). Apriori je odmítat a dělat si iluze o tom, že tak rozsáhlý a dlouhodobě zakořeněný problém, jaký už tu máme,… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že sloupky problém nijak neřeší, opravdu to půjde i bez nich. Když se dají na pár míst sloupky, auta budou parkovat nebo najíždět na chodník o kus dál, kde sloupky nebudou. Často se v diskusích řeší, že auta zásobování nemohou zaparkovat o kus dál a zboží dovézt do obchodu na rudlíku. Tak mohou, minulý týden jsem takhle viděl dvě zásobovací auta. Akorát že obě stála na chodníku. U přechodu, kudy zjevně na chodník najela. Takže budeme dávat sloupky i na přechody? Obeženeme všechny chodníky sloupky, aby tam auta neparkovala? A co tramvajové koleje? Taky je obeženeme sloupky?… Číst vice »
Jo, přesně tak, sloupky, který se daj snadno objet nic neřeší. Je potřeba je dávat pořádně a řešit i místa, kudy mohou auta najíždět na chodníky za sloupky. A víte co, já bych je někdy dával i doprostřed vozovky, jako třeba tady:
https://maps.app.goo.gl/pMFaPnpqc2h8WNFa9
Jednoduchej, levnej a účinnej modální filtr, kterej brání tomu, aby z rezidenčních ulic byla zkratka (objížďka zácp na hlavních) pro auta, ale nijak neomezuje pěší a lidi na kolech, kteří tak z těch samých rezidenčních ulic mají šikovnou klidnější a příjemnější alternativu…
Takže budeme sloupky rozdělovat přechody, aby tam měla problém maminka se širším kočárkem nebo vozíčkáři. Aby se k baráku nedostali hasiči. Aby lidé měli problém nastěhovat do baráku gauč. Někde jsou vjezdy do garáží, ty se budou muset ze strany přechodů taky vysloupkovat, takže sloupky budou chodcům překážet nejen na přechodech, ale i uprostřed chodníku. Není pravda, že to na fotce nijak neomezuje pěší nebo cyklisty. V zimě když napadne sníh, ta část za sloupky zůstane neodklizená a pro chodce i cyklisty bude problém se skrz to dostat. A když na ten sloupek spadne cyklista hlavou, může se i zabít.… Číst vice »
Jo, v ideálním světě by sloupky nebyly potřeba. Myslet si, že to v Praze půjde bez nich je na úrovni proslulých „thoughts and prayers“ Zimní údržba cykloinfrastruktury je v Praze chiméra -dělají se kvůli ní jen omalovánky místo skutečné infrastruktury, nefungují a zimní údržba tam stejně neprobíhá. A samozřejmě se dá koupit strojní vybavení pro úklid, které je užší než auto a projede to (ostatně takové zametací stroje na úzké chodníky v Praze jsou, mezi sloupky s danou roztečí projedou snáz, než když se jim na tom chodníku vyskytne zaparkované auto). Křižovatky s modálními filtry, jako je ta, kterou jsem… Číst vice »
Pořád tvrdíte, že to bez sloupků nepůjde, ale nenapsal jste jedinou věc, kterou by ty sloupky řešily. A i to odsunutí problémů lze řešit lépe.
Právě proto, že údržba cykloinfrastruktury v Praze neexistuje, jakmile někam dáte sloupky, aby tam neprojelo velké auto s radlicí, žádná údržba se tam konat nebude.
„Kvůli řidičům porušujícím předpisy musíme omezit chodce a cyklisty“ – vážně nevnímáte, jak je to absurdní?
Zkušenosti ukazují, že auta jsou tekutina, zaberou veškerý prostor, který fyzicky můžou. Sloupky jsou jedna z mála relativně rychlých, levných a účinných věcí, která jim v tom (při dobrém návrhu) dokáže zabránit. Jmenujte mi jedno město, které dokázalo s tímto nešvarem v tomto století něco citelně udělat, aniž by k tomu použilo fůru sloupků. Za vzor rychlosti proměny k lepšímu se dává např. Paříž a ta sloupky (a spol. používají i stojany na kola, branky do školních ulic, které si může otevřít IZS, protože jejich školní ulice fungují celodenně, ne jen půl hodiny ráno, květináče, stromy) opravdu nešetří. Jo, mají… Číst vice »
Ale abych výslovně odpověděl na vaši otázku. Sloupky (dobře navržené) řeší jednu jedinou věc. Nedostane se přes ně auto, dostanou se přes ně snadno lidi jdoucí pěšky a lidi na kolech.
To je v moderních městech velmi užitečná až klíčová funkce.
Pokud by opravdu řidiči aut hromadně nedokázali dodržovat zákony, tak by asi bylo potřeba auta zakázat. Jenže ono to tak není, neschopností dodržovat zákony trpí jen malá část řidičů, a těm je holt potřeba řidičáky sebrat. Ostatní řidiči, kteří porušují zákony, je porušují proto, že je nikdo nevymáhá a porušování se jim vyplatí. To, že se auto nedostane přes sloupek, není řešením problému. Protože auto zůstane před sloupkem a problém bude tam. To, že mají sloupky v Paříži, neznamená, že ty sloupky nějak pomohly při řešení problému s auty. Že tu nebyl za celou dobu ani jednou popsán mechanismus, jak… Číst vice »
Já jsem pro – omezit Jirsáky
Díky za radu. vaše IP adresa právě zablokována.
Jééé vy jste táááák hodnej pane Sůro, hlavně, aby stále bylo dost čtenářů. Taková hospoda na mýtince taky dobrý 🙂
Jako sorry, ale u nás sloupky jsou, což znamená jediné – idioti jezdí po celé délce chodníku už od křižovatky a ohrožují všechny ještě mnohem víc.
Dokud nebudou pokuty skutečně citelné a pravidelně vymáhané, nezlepší se nic. Nelze z měst dělat obrněné pevnosti, kde se nedá hnout.
Jo, bude potřeba, aby se s nimi naši projektanti naučili zacházet. Nenechávali snadno zneužitelný mezery a na druhou stranu je nedávali tak, aby zbytečně omezovaly ty, koho maj chránit.
Hlavně lituji ty lidi, kteří potom budou potřebovat něco odstěhovat
Upřímně nechápu, proč jste za tento trefný komentář dostal mínusy…
Souhlasím. Několik článků zde mě podnítilo více konat. Tak minimálně jednou týdně otravuju na policii, že nějaké auto stojí tam, kde nemá. Nejvíc jsem se naštval, když jsem zažil, jak tyhle špatně odstavené pekáče překážely ve výhledu na ulici.
Jestli opravdu přijedou a pokutují, už nezjistím. Ale blbý mi to není, když jim není blbý porušovat zákon.
Užijte si tedy ten slastný pocit obecního hrdiny… zákon je zákon… a život jde kolem dál
To známe 😀 https://www.facebook.com/photo/?fbid=9641199242573322&set=gm.10160267552775009&idorvanity=267366385008
Další krok: školní ulice. Snad již brzy
je špatné, že takové opatření je vůbec nutné dělat, ale bohužel, řidičům evidentně nepřijde trapné parkovat ani na takových místech
Proč to neudělají obráceně tak, že se do školního řádu dá ustanovení o tom že děti se do školy musí dopravovat samy rodiče je nesmí vozit?
Škole není nic do toho, jak se do ní dítě dopravuje. A je to tak v pořádku. Starejte se o sebe.
Na druhou stranu během tzv dnů bez aut do toho řidičům pravidelně mluví jak škola, tak zřizovatel . Konkrétně u nás to radnice městské části Praha 21 (vedená ODS) , on totiž ten stav je již tak neúnosný, že u školy nejenom na přechodu, ale i n cyklopruhu v ulici Čentická musí ráno stát strážník aby zamezil řidičům a řidičkám( je to u přestupků u školy minimálně 40/60 ) stát ve vyhrazeném a jediném protisměrném cyklopruhu kterým jedou děti na druhý stupeň nebo parkovat na přechodech . A tak děti, které přijedou na kole, koloběžce nebo přijdou pěšky dostanou z… Číst vice »
Školní řád nemůže upravovat chování dětí a rodičů mimo školu.
A apelovat na slušnost je házení hrachu na zeď.
To bych neřekl, ale zkrátka nepůsobí na úplně všechny. Když je takhle velká škola, kde je několik set žáků, tak stačí, že autem dovezou 2 % z nich a už je tam v ten exponovaný čas narváno.
Kdyby tam bylo tisíc žáků, tak dvě procenta je dvacet aut.
Problém je, že když tam bude jezdit klidně jen část lidí, tak ti ostatní se na to nabalí, protože „před školou jezdí auta, to je nebezpečné, raději odvezu své děti autem“
20 aut najednou už takovou slepou uličku ucpe celkem nepříjemně. Zejména když tam většina z nich stojí pět minut, protože nejde jen dítě vypustit na chodník, je potřeba jej dovést až do šatny a kdyby to jen trochu šlo, tak až do třídy…
Nekdy maji skoly verejna parkoviste na svem pozemku. Viz. ZS U elektry.
A ještě by se mělo do školního řádu dát, že studenti nesmí kouřit!
To by u škol a školek museli položit minové pole.
V týdnu jedno mamataxi vjelo na zastávku MHD, kde seděla školačka na lavičce a celou lavičku rozštípala. Naštěstí školačka měla postřeh a když se na ní to SUV valilo, tak stihla uhnout. Sama vezla také školačku. Prostě zastávku zabezpečíte hůř než chodník.
Protože ocelové traverzy kolem zastávky dát nemůžete. Právě kvůli bezpečnosti řidičů.
Soudě podle rozšířenosti betonových bloku asi můžete, jenže to byl z prostoru zastávek pro uživatele MHD moc nezbylo a ty náklady by byly obrovské… Nemluvě o tom, že obyčejné zábradlí, sloup veřejného osvětlení či sloupy pro napájení tramvají , které běžně těsně obklopují silnice mohou být smrtelnější než ocelové svodidlo či vámi nadsazená traverza, nu a přitom jsou všude … třeba zde https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/nehoda-auto-zabradli-tyc-kabina-stesti-policie.A241024_154526_olomouc-zpravy_stk
https://kromerizsky.denik.cz/nehody/v-zarici-se-osobni-automobil-doslova-napichl-na-zabradli-20170305.html
Mohu se jen zeptat na statistiku, kolik tam bylo staženo děti auty?
Dokud někdo neumře, tak nic dělat nebudeme!
Nikdo umřít nemusí, avšak princip proporcionality platit musí.
Tohle je jedna z těch situací, kdy nemá smysl se ptát jestli se něco stane, ale kdy se něco stane.
A nebo na statistiku, kolik lidí se tam bojí poslat děti pěšky samotné, protože se bojí, že budou sraženy auty… Docela by mě zajímalo, kolik mamataxi jezdí do školy na Vinohradech – čekal bych že pro většinu lidí to bude pěšky nejrychlejší. V našem případě jezdí do školy děti ze satelitů a ranní provoz je tam nepříjemný. Minulý rok dali na roh areálu (kde jsou také vstupní vrata) ceduli „Mami tady mě vysaď, dojdu odsud“, aby se nejezdilo až do té slepé ulice přímo před školu. Moc to nepomohlo, a tak se od minulého týdne budou vrata u té slepé… Číst vice »
Kvůli spádové turistice se vozí děti z těch satelitů i na Vinohrady a jinam do centra… Ostatně máme i v zastupitelstvu města zvolené lidi, kteří reálně vůbec v Praze nebydlí a denně dojíždí. O tom, kolik zastupitelů na obvodech reálně bydlí v jiném obvodu nemluvě.
Ano, přesně tam by se mělo začít. Způsobuje to problémy jak tam kde bydlí, tak tam kde chtějí služby původně určené pro zde trvale bydlící.
přesně, dokud někde u školy není vjezd fyzicky znemožněn, tak se vždy najdou lidé, kteří neudělají s dítětem ani krok . U nás na tzv “ den bez aut“ škola výslovně napsala, že postižené děti mají výjimku a mohou být dovezeny a budou propuštěny až ke škole a stejně se ozvaly desítky lidi pravděpodobně i z řad těch kteří běžně parkují na místech vyhrazených invalidům) , že škola tím dnem bez aut „kašle na invalidy“ 🙂
K čemu je prosím dobrý „den bez aut“?
Jeden den svobody. Je to možnost vyzkoušet si, jak by to vypadalo, kdybychom přestali otročit autům.
zrušte si všechny pojistky prosím, nebo se mohu zeptat na statistiku kolikrát jste vaše pojistky již využil ?
Znáte principy Vize0? Já vím, v ČR je velmi málé povědomí o této strategii.
Vize0 je asi stejná utopie, jako komunismus nebo království nebeské.
Odmítat přijmout životní rizika je jednou ze známek nezralé osobnosti.
Vím, že to je další subjekt čerpající miliónové dotace na utopistické vize.
Fajn, ale oproti tomu, jak se to dělá ve světě (nejen na západě – viz Polsko nebo dokonce i Tirana), je to posun jen zcela hlemýždím tempem.
Česko je velmi konzervativní a lidé tu nemají rádi změny. Buďme rádi i za to hlemýždí tempo.
Se změnami bych si dovolil nesouhlasit. Když jde o novou dálnici nebo náhradu parku před domem za parkoviště, tak jsou občané, kteří změnu vítají.
Asi bylo vhodnější napsat novoty než změny. Dálnici znají, parkoviště také.
Jojo za chvíli budou Motoristé ve sněmovně, to bude teprv jízda (v čase zpět)…
Nedávno jsem zahlédl, jak se někdo zcela neironicky divil, proč někdo chce ve městě zeleň nebo čistý vzduch.
Vždyť přece stačí sednout do auta a zajet si někam do lesa.
Pokud by bylo konzervativní, tak se chodí do školy pěšky, jako posledních 200 let. 🙂
Konzervativní k té „správné“ době.
Mentálně velká část společnosti umrzla v 90.letech. Se vším všudy.
Není problém, bude se hlásit teplota v Orlické přehradě. 😀
V září to do svého dokumentu „Aktivní škola“ zahrnula přímo Česká školní inspekce. Bod č. 7.1 Vytvářet podmínky pro aktivní dopravu do/ze škol https://csicr.cz/CSICR/media/Prilohy/2024_p%c5%99%c3%adlohy/Dokumenty/MD_Aktivni-skola_Podpora-pohybovych-aktivit-deti-a-zaku_25-9-2024.pdf MŠMT to má také ve svých dokumentech: https://msmt.gov.cz/uploads/O_200/Mladez_v_pohybu_2024_2028_metodika/Plan_podpory_pohybu_deti_zaku_a_studentu_2024_2028.pdf Soubor klíčových aktivit 1.1 Aktivní transport z/do školy Je to dokonce schváleno na vládní úrovni! Dokonce jsem přesvědčen, že naprosta většina měst to má ve svých strategických dokumentech Plánů udržitelné městské mobility schválených zastupitelstvy měst. Na školách často bývají ředitelé vystudování tělocvikáři. Masírka automotive nejčastěji reklamou nebo médii na chování populace je tak enormní, že to prozatím nepřebije ani legislativa. S ohledem na výše uvedené je to opravdu… Číst vice »
Myslíte stopnout dotace do té doby než bude mít v ulici dostatečně široký chodník, stavebně oddělený cyklopruh a nějaká zeleň větší prioritu než parkovací místa?
Už aby to bylo.
Kupředu levá!