V centru Prahy se objevily další antiparkovací sloupky. Ochrání školu, chystá se i ranní zákaz vjezdu
Antiparkovací sloupky v pražské Perunově ulici. Foto: Praha 3
Před budovou městská část zvažuje také zavedení takzvané školní ulice.
Doporučuji ještě takhle vylsoupkovat zákonný odstup před každým přechodem a křižovatkou.
Chtělo by to na více ulicích, nejen těch školních. Všímám si víc toho, že někteří drze parkují na chodníku, aniž by se jednalo o parkovací plochu. Řidiči jsou čím dál oprsklejší a zkoušejí, co všechno jim projde.
Spíš by to chtělo, aby špatné parkování trestala policie – máme dvě, které by to trestat mohly, ale nedělá to ani jedna.
Od toho snad byly vynalezeny zákony, aby se dodržovala pravidla, která se dohodnou – ne aby bylo nutné někomu fyzicky bránit v tom, aby nedělal něco, co nemá.
Proč máme pořád ustupovat menšině, která nedokáže dodržovat zákony? Platit za instalaci sloupků, které překáží a mohou být příčinou úrazu nebo poškození věci?
Bohužel se to utrestat nedá. Pokuty jsou směšné a odtahovek je málo. Prevence, tj zabránění parkování je bohužel nejjednodušší řešení.
Přemýšlím, proč by to vlastně mělo být tak složite. Stačila bez SPZ a systém vygeneruje pokutu.
Ale na to musíte mít zdrojová data. SW, který to za Vás udělá. A modlit se, aby se řidič neodvolal a nemusel to řešit člověk.
A nebude to dlouho a fotografie se začnou rozporovat. Dnes už dobrá fotomontáž není práce profesionálního grafika, ale pár slov.
Ano, pokuty jsou směšné a odtahovek je málo. Pokud se pokuty rapidně zvýší a platby pro odtahovky se taky zvýší, aby se provozovatelům vyplatilo mít víc odtahových vozů, tak se to možná utrestat podaří.
Co takhle zrušit zámky na dveřích, když přece policie má chránit před vykradením?
Jenže tady se neřeší zachování zámků, tady se řeší instalace zámků tam, kde nikdy nebyly potřeba.
Třeba u nás to městská policie dělá, ale asi není reálné, aby chytla všechny a všude.
Dva problémy:
1) pokuta je pro mnohé při pravděpodobnosti přistižení směšná
2) Půjde to do správního řízení, zahltí se úřad a uplyne lhůta
3) Protože pokuty jsou do kapsy obci, začnou řidiči rozporovat důkazy (fotografie) s tím, že jsou uměle vytvořené. To mimochodem začne být problém i u automatických radarů.
Infrastruktura (včetně sloupků) je v tomto vymáhání pravidel o několik řádů efektivnější než Policie, i kdyby se snažila sebevíc (což v Praze pravda nedělá ani ta městská, ani ta státní). Nevím snad o městě v Evropě, které by toto dokázalo vyřešit jen zvýšenou aktivitou Policie a spol. Všude, kde se to povedlo, na tom má velký podíl infrastruktura.
Souhlasím. Několik článků zde mě podnítilo více konat. Tak minimálně jednou týdně otravuju na policii, že nějaké auto stojí tam, kde nemá. Nejvíc jsem se naštval, když jsem zažil, jak tyhle špatně odstavené pekáče překážely ve výhledu na ulici.
Jestli opravdu přijedou a pokutují, už nezjistím. Ale blbý mi to není, když jim není blbý porušovat zákon.
To známe 😀 https://www.facebook.com/photo/?fbid=9641199242573322&set=gm.10160267552775009&idorvanity=267366385008
Další krok: školní ulice. Snad již brzy
je špatné, že takové opatření je vůbec nutné dělat, ale bohužel, řidičům evidentně nepřijde trapné parkovat ani na takových místech
Proč to neudělají obráceně tak, že se do školního řádu dá ustanovení o tom že děti se do školy musí dopravovat samy rodiče je nesmí vozit?
Škole není nic do toho, jak se do ní dítě dopravuje. A je to tak v pořádku. Starejte se o sebe.
Na druhou stranu během tzv dnů bez aut do toho řidičům pravidelně mluví jak škola, tak zřizovatel . Konkrétně u nás to radnice městské části Praha 21 (vedená ODS) , on totiž ten stav je již tak neúnosný, že u školy nejenom na přechodu, ale i n cyklopruhu v ulici Čentická musí ráno stát strážník aby zamezil řidičům a řidičkám( je to u přestupků u školy minimálně 40/60 ) stát ve vyhrazeném a jediném protisměrném cyklopruhu kterým jedou děti na druhý stupeň nebo parkovat na přechodech . A tak děti, které přijedou na kole, koloběžce nebo přijdou pěšky dostanou z… Číst vice »
Školní řád nemůže upravovat chování dětí a rodičů mimo školu.
A apelovat na slušnost je házení hrachu na zeď.
To bych neřekl, ale zkrátka nepůsobí na úplně všechny. Když je takhle velká škola, kde je několik set žáků, tak stačí, že autem dovezou 2 % z nich a už je tam v ten exponovaný čas narváno.
A ještě by se mělo do školního řádu dát, že studenti nesmí kouřit!
To by u škol a školek museli položit minové pole.
V týdnu jedno mamataxi vjelo na zastávku MHD, kde seděla školačka na lavičce a celou lavičku rozštípala. Naštěstí školačka měla postřeh a když se na ní to SUV valilo, tak stihla uhnout. Sama vezla také školačku. Prostě zastávku zabezpečíte hůř než chodník.
Protože ocelové traverzy kolem zastávky dát nemůžete. Právě kvůli bezpečnosti řidičů.
Soudě podle rozšířenosti betonových bloku asi můžete, jenže to byl z prostoru zastávek pro uživatele MHD moc nezbylo a ty náklady by byly obrovské… Nemluvě o tom, že obyčejné zábradlí, sloup veřejného osvětlení či sloupy pro napájení tramvají , které běžně těsně obklopují silnice mohou být smrtelnější než ocelové svodidlo či vámi nadsazená traverza, nu a přitom jsou všude … třeba zde https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/nehoda-auto-zabradli-tyc-kabina-stesti-policie.A241024_154526_olomouc-zpravy_stk
https://kromerizsky.denik.cz/nehody/v-zarici-se-osobni-automobil-doslova-napichl-na-zabradli-20170305.html
Mohu se jen zeptat na statistiku, kolik tam bylo staženo děti auty?
Dokud někdo neumře, tak nic dělat nebudeme!
Tohle je jedna z těch situací, kdy nemá smysl se ptát jestli se něco stane, ale kdy se něco stane.
A nebo na statistiku, kolik lidí se tam bojí poslat děti pěšky samotné, protože se bojí, že budou sraženy auty… Docela by mě zajímalo, kolik mamataxi jezdí do školy na Vinohradech – čekal bych že pro většinu lidí to bude pěšky nejrychlejší. V našem případě jezdí do školy děti ze satelitů a ranní provoz je tam nepříjemný. Minulý rok dali na roh areálu (kde jsou také vstupní vrata) ceduli „Mami tady mě vysaď, dojdu odsud“, aby se nejezdilo až do té slepé ulice přímo před školu. Moc to nepomohlo, a tak se od minulého týdne budou vrata u té slepé… Číst vice »
Kvůli spádové turistice se vozí děti z těch satelitů i na Vinohrady a jinam do centra… Ostatně máme i v zastupitelstvu města zvolené lidi, kteří reálně vůbec v Praze nebydlí a denně dojíždí. O tom, kolik zastupitelů na obvodech reálně bydlí v jiném obvodu nemluvě.
přesně, dokud někde u školy není vjezd fyzicky znemožněn, tak se vždy najdou lidé, kteří neudělají s dítětem ani krok . U nás na tzv “ den bez aut“ škola výslovně napsala, že postižené děti mají výjimku a mohou být dovezeny a budou propuštěny až ke škole a stejně se ozvaly desítky lidi pravděpodobně i z řad těch kteří běžně parkují na místech vyhrazených invalidům) , že škola tím dnem bez aut „kašle na invalidy“ 🙂
zrušte si všechny pojistky prosím, nebo se mohu zeptat na statistiku kolikrát jste vaše pojistky již využil ?
Fajn, ale oproti tomu, jak se to dělá ve světě (nejen na západě – viz Polsko nebo dokonce i Tirana), je to posun jen zcela hlemýždím tempem.
Česko je velmi konzervativní a lidé tu nemají rádi změny. Buďme rádi i za to hlemýždí tempo.
Se změnami bych si dovolil nesouhlasit. Když jde o novou dálnici nebo náhradu parku před domem za parkoviště, tak jsou občané, kteří změnu vítají.
Asi bylo vhodnější napsat novoty než změny. Dálnici znají, parkoviště také.
Jojo za chvíli budou Motoristé ve sněmovně, to bude teprv jízda (v čase zpět)…
Nedávno jsem zahlédl, jak se někdo zcela neironicky divil, proč někdo chce ve městě zeleň nebo čistý vzduch.
Vždyť přece stačí sednout do auta a zajet si někam do lesa.
Pokud by bylo konzervativní, tak se chodí do školy pěšky, jako posledních 200 let. 🙂
V září to do svého dokumentu „Aktivní škola“ zahrnula přímo Česká školní inspekce. Bod č. 7.1 Vytvářet podmínky pro aktivní dopravu do/ze škol https://csicr.cz/CSICR/media/Prilohy/2024_p%c5%99%c3%adlohy/Dokumenty/MD_Aktivni-skola_Podpora-pohybovych-aktivit-deti-a-zaku_25-9-2024.pdf MŠMT to má také ve svých dokumentech: https://msmt.gov.cz/uploads/O_200/Mladez_v_pohybu_2024_2028_metodika/Plan_podpory_pohybu_deti_zaku_a_studentu_2024_2028.pdf Soubor klíčových aktivit 1.1 Aktivní transport z/do školy Je to dokonce schváleno na vládní úrovni! Dokonce jsem přesvědčen, že naprosta většina měst to má ve svých strategických dokumentech Plánů udržitelné městské mobility schválených zastupitelstvy měst. Na školách často bývají ředitelé vystudování tělocvikáři. Masírka automotive nejčastěji reklamou nebo médii na chování populace je tak enormní, že to prozatím nepřebije ani legislativa. S ohledem na výše uvedené je to opravdu… Číst vice »
Myslíte stopnout dotace do té doby než bude mít v ulici dostatečně široký chodník, stavebně oddělený cyklopruh a nějaká zeleň větší prioritu než parkovací místa?