V centru Brna začíná demolice bývalého Prioru, omezení se dotknou hlavně chodců
Úzká ulice v Brně. Foto: MMB
Jde o omezení na důležité spojnici k autobusovému nádraží a Vaňkovce.
Jde o omezení na důležité spojnici k autobusovému nádraží a Vaňkovce.
Kdyby se radši do tohoto prostoru rozšířilo nádraží…
Kmotři si potřebují nahrabat.
Stejně to jednou zase půjde dolů, až ten mafiánskej puch v Brně konečně vyvane a udělá se pořádné nádraží tam, kde má být. Totiž tady.
Nové nádraží bude v Brně. Jestli jste si to nevšiml, asi máte mapu ze 16. století…..
Nejsem si jist, zda má být nové nádraží zrovna tady. Skoro bych i řekl, že ne. Možná jste chtěl říct „nádraží tam, kde bych chtěl, aby bylo“.
Nádraží by mělo být tam ,kde jsou vlaky a vedou tam koleje.To je podstatné.
Jihlava bude následovat kdy?
Docela se divím, že v motoristickém Brnu nikomu nevadí zmizení poměrně velkého parkoviště hned u nádraží.
To bylo placený, to se nepočítá…
Placený, to snad nikoho ani netrápí, ale jako jedno z mála parkovišť (možná mě znalejší opraví, ale já si jiné za poslední dobu nevybavuju, snad krom venkovního parkoviště u IBC) zde nešlo platit jinak než přesně odpočítanou mincí (pravda, narozdíl od toho IBC alespoň do automatu a ne do ruky parkovištního manažera), což mne třeba od využívání toho parkoviště odradilo více, než různé pochybné existence, které se v okolí nachází. Neříkám, že snad musí mít každý automat terminál na kartu, ale třeba nějaká aplikace v mobilu nebo SMS parkovné či něco podobného a již vymyšleného…
tohle je fakt výsměch… takže pro nádraží vadí, ale pro soukromého investora nevadí…
Brňané měli díky aktivní menšině dvě možnosti se vyjádřit v referendu. Pasivní většině to nestálo za účast…
Však se vedení města snažilo ta referenda znepříjemnit a zatajit, co to šlo..
Vítejte v Krně. Teda v Brně.
Já si to tendenční referendum pamatuju. Byla možnost u řeky nebo zakonzervujme nádraží a rozšiřme ho (což stejně nevyřeší žádnej problém) skrze další projekty, který se budou dělat dalších 10 let. Kdyby jedna z možností byla jsem pro terminál Pod Petrovem, tak bych možná i přišel. Ale tyhle referenda, který zadupávaj vývoj města, zásadně ignoruju a nebyl jsem sám.
Jedním z bonusů však bylo, že referendum bylo pro Brňáky jestli chtějí to, či ono (ponechme stranou jistou manipulativnost s dotazy) ve věci nádraží. Jak již zde někdo z kolegů nastínil, spousta věcí se neřekla přímo a něco se „opomnělo“ ve smyslu Donutilovi hlášky: „Na krokodýli jsi se neptal…“ Takže vězte, že hlavními abonenty brněnského „Hauptbanhófu“ nejsou však Brňáci, ale zbytek jižní Moravy… Takže, také jak již zde bylo řečeno, koho by v Brně na zaintersovaných místech zajímali problémy 40 až 60 tisíc řupoňů s živobytím, doktory, školní docházkou… Hušuj holoto do rigólu, přeci se na tebe nebudu ohlížet při… Číst vice »
Však to malé nádraží ve stávající poloze pro příměstskou dopravu zůstane….
bohužel nezůstane, pokud se někdy to nové postaví, jinak právě budova Prioru byla jedna z hlavních omílaných falešných nepravd, která říkala, že nelze rozšířit (zkapacitnit) nádraží, protože vedle stojí budova Prioru, kterou nechce soukromý investor prodat… a po letech nejen že prodal, ale už bude i bourat 🙂 A řeči o tom, že se vyjádřilo málo lidí v referendu – už to tady bylo x-krát popsáno, ale nikdo se neptal těch tisíců lidí, kteří denně do Brna dojíždí a tvoří hlavní část cestující z/do Brna, takže celé referendum bylo samozřejmě k ničemu a i kdyby náhodou vyšlo opačně, kmotři by… Číst vice »
prosím mínusáře o textový doprovod, děkuji
Jo, takže i vývoj k horšímu je lepší, než co je. Prima. 🙂 Do Brna tedy v budoucnu nejlépe po silnici…
To je právě ono. Vyjádřit se měli brňáci, kteří ty vlaky využívají minimálně. Ti co denně dojíždí měli s hlasováním smolíka. Upřímně, než čekat dalších 20 let na rozhodnutí, asi i ta varianta odsunutého nádraží je paradoxně lepší, než stávající stav.
V čem je lepší?
Doporučuju návštěvu zastávky Starý Lískovec. To bylo zadání s asi tak o tři řády menší složitostí….
Bohužel není. I stávající stav s rekonstruovaným kolejištěm je lepší než kosmodrom v tramtárii. Když ještě ani navíc o žádnej kosmodrom nejde a celé je to dopravně naprosto ubohé.
Ano, a křivení demokracie strašením obyvatel udělalo své.
Reálně: i navzdory tomu se odsunutá varianta dosud nikdy nerealizovala. 🙂
A navzdory tomu, že už před 20 lety byla jedinou „politicky prosazovanou“, tak i před pár lety byla „definitivně potvrzena“, byť „odsun měl být hotov do roku 2015 kvůli financování z OPD1“. 🙂
Hura! To byl nejvetsi hnus vsech hnusu..
Doteď proklínám Babišovu vládu že ten obchoďák nekoupila kvůli nádraží..
Nádraží se přece má odsunout tam, kde je dnes Brno Dolní n.
Jsem zastáncem nového odsunutého nádraží, ale netušil jsem, že se bude Tesco bourat, v tom případě mělo být nádraží zde a novou čtvrt postavit v místech, kde má být odsunuté nádraží.
O tom, že Tesco zbourají rozhodli obratem po rozhodnutí o odsunu nádraží, tedy hned když bylo jasné, že stát ty pozemky s tou strašlivou budovou kupovat nebude.
S trochu nadsázky se dá říct, že rozhodnutí o odsunu padlo v době kdy OD Prior ještě ani nebyl v případě. Mimochodem, stavba Prioru následovala právě po rozhodnutí o odsunutí nádraží, kdy soudruzi rozhodli, že pozemky pod Priorem nebudou pro nádraží potřeba.
Perličkou také je, že budova Tesca vůbec nebyla v maketě „Jižního centra“, vystaveného na podzim 2005 v (tehdy nové) Vaňkovce (kdy i Vaňkovka je ukázkou možnosti rozvoje „Jižního centra“ i bez odsunu).
A proč asi?……..
Ano, výrazně dál od centra a od nejlepšího přestupního uzlu. Prodlouží to dojíždění desítkám tisíc lidí denně. Nákladní doprava bude skřípat, nebýt podsmyku v Maloměřicích, tak byZUB byl pro náklad špuntem. Už teď se ví, že nádraží nebude kapacitně stačit pro VRT, přestože to byl jeden z důvodů odsunu.
Zkrátka, za 50+ miliard korun dostaneme mírně lepší, ale daleko odsunuté nádraží. Vyhozené peníze..
Upřímně, to, že nádraží bude o nějakých 800 metrů dál je ten nejmenší problém toho nádraží. Dodnes nemůžu odpustit těm aktivistům kolem nádraží v centru, že se díky nim stále řešilo jen to, že to bude o kousek dál, než ty zásadní problémy, který to nádraží u řeky má a bude mít.
Jste se měl angažovat.
Ono těch 800 metrů samo o sobě prostě je ten největší problém.
Možná pro lidi, co se o to moc nezajímají a zajímá je jen to, že to budou mít o 5 minut dál do práce. Ale stavbou nádraží se odblokuje celá jižní část Brna, kde vznikne nové centrum (lépe řečeno prodloužené centrum). Ale nebude to hned. Ale to už nikdo nevidí. Všichni jen „800 metrů, všechno je zničený“. Akorát to mohlo být provedeno mnohem líp, aby tam nevznikly problémy s nákladní dopravou a VRT, který bude bůhví kde a jak fungovat. Ale pro Brno je i tahle verze (pokud se postaví) mnohem lepší, než nechat nádraží tam, kde je, kde blokuje… Číst vice »
Jako bavíme se o budoucnosti, takže nikdo z nás neví jak to dopadne, můžeme jen teoretizovat, ale nevím proč by se mělo budovat nějaké nové centrum jako mezera mezi novým nádražím a starým centrem. Buď kdokoliv bude směřovat do starého (aktuálního) centra, všechny podniky, úřady, veškerá kultura co tam teď je, tak zůstane kde je, akorát to budou mít všichni od nádraží o kus dál (já sem mladej, já dojdu, ale méně mobilním lidem nezávidím).. popř. druhý scénář, staré centrum se vylidní a místní podnikatelstvo, zejména gastro, tam nepřežije.. nevím co z toho nastane, ale řekl bych že obojí je… Číst vice »
Za to fakt nemohou odpůrci přesunu. Ale hlavně že ti he na koho svést. 😉
Postavit nádraží “aby tam mohla být VRT” tak, že na hlavním směru té VRT (PRG – VIE) bude úvrať, tomu říkám impuls pro rozvoj…
Holt když se na asijské vesnici šoupne nádraží o 800 m dál, tak je najednou za devatero poli, černým lesem a řekou plnou krokodýlů..
Díky nim? Se trošku pletete ne? Vedení města dokonce tvrdilo, že snížení počtu nástupišt rovná se zvýšení kapacity.
Brno je už dost velké aby mělo více přestupních uzlů různě po městě. Jestli se Vám stýská po všech přestupech na návsi, tak se zkuste přestěhovat.
V situaci, kdy většina dálkových vlaků bude zastavovat v Brně jen 1x, tak od nich/k nim se bude jezdit jen na/z hl. n.
Ano, nejlepší přestupní uzel, který je už dlouhé roky beznadějně přetížený, a který není kam prostorově rozšířit.
Neměl vlečku. Tak nebylo proč zakleknout.
Tam by se snad bylo dalo překládat i ze sousední koleje…