Na nový železniční most přes Labe v Čelákovicích zavěsí lávku pro cyklisty a pěší
Vysouvání nového železničního mostu přes Labe u Čelákovic. Foto: Správa železnic
Pro novou lávku v Čelákovicích využijí stavbu nového mostu na trati z Prahy do Lysé nad Labem.
Proc se nejdrive postavi most a nasledne soutezi lavka? Snad to pak nedopadne tak, ze za desitky let nebude znam spravce lavky,ktera bude zchatrala..ˇ
Co jsem projížděl web města, tak radnice dlouho nevěděla, zda ji chce.
Radnice od začátku chtěla (jsem z Čelákovic :), tak znám situaci). Jen most je investice SŽ a lávka pro cyklisty investice města, tak to nejde soutěžit dohromady 🙂
Díky za doplnění. Našel jsem pár textů, že lávka asi nebude, ale upřímně jsem to neřešil tak extrémně. Soutěžit se to samozřejmě dá společně, SŽ nebo ŘSD to takto u řady staveb dělá (např. nyní Plzeň 5. stavba Lobzy – Koterov).
Proč se jednou používá správný výraz podjezdná výška, podruhé podplavná ?
Trať mezi Lysou a odbočkou Káraný je kapacitnější z důvodu 3 oddílů AB v každé koleji.
… a až to za pár let bude celé hotové, ušetří cestující na cestě z Prahy do Lysé neuvěřitelné 3 minuty. 🙂
U staveb jako je tato je spíš důležité, že se nebude muset postupně o 15 minut prodloužit. 🙂 Navíc velký přínos, ovšem „marketingově jednoduše“ velmi těžko sdělitelný, jsou třeba peronizace stanic nebo ten už v diskusi zmiňovaný autoblok (i kdyby se to neprojevilo na grafikonu, tak pořád výrazně stoupá cosi jako „provozní spolehlivost“ nebo chcete-li klesá „odezva na vstupní zpoždění jednoho vlaku“, stejně tak lze s poněkud menšími dopady na okolí vložit třeba odklon z koridoru atd.
A když to dojde do stavu jezdli PJ 10 km/h nebo červený terč, tak ta oprava levnější nebude.
S mostem v UH (přes Moravu) by taky mohli něco udělat. Ten úsek pro cyklisty/chodce je děsný.
To by rozdhodně mohli. Nejlíp ho nahradit novým mostem s průběžným štěrkovým ložem, aby hluk z průjezdu vlaků neobtěžoval polovinu souměstí UH-SM. A novou lávku s řádnými nájezdy k tomu. V minulosti byly i snahy (snad tehdy ještě ze strany ČD) tu lávku zavřít, protože je pro žel. provoz nepotřebná. Nakonec to město nějak uhrálo a lávka zůstala a bylo dokonce dopněno i veřejné osvětlení. Lávka je ale ve špatném stavu, pochozí slzičkový plech je sešlapaný/sjetý do hladka, na mokru či sněhu to hodně klouže. Spoje tabulí plechu jsou uvolněné a při průjezdu cyklistů silně rachotí. Ještě doplním, že tento… Číst vice »
Musíte počkat, až tam začne fungovat nákladní doprava přepravující lodní kontejnery.
První část mostu je vysunuta už víc než dva týdny, aktuálně se svařují druhá dvě pole (ta kratší).