V části Německa se na tři hodiny zastavily vlaky, Deutsche Bahn mluví o sabotáži

Jednotky řady 490 pro S-Bahn v Hamburku. Foto: AlstomJednotky řady 490 pro S-Bahn v Hamburku. Foto: Alstom

Deutsche Bahn nejprve mluvila o technické závadě, později začala uvádět jako důvod kolapsu sabotáž.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gwann

A nás ty sabotaze provádí SZ každodenně a výrazně niciveji. Že by byli spicimi agenty? Krycí jméno agenta Jasanek?

babilon

U nás jsou podobné sabotáže na denním pořádku, třeba dnes ráno Tábor, večer Radotín.

Granja

Sabotáž = cílené znemožnění provozu čehokoliv zničením a zlodějna = prachsprostá krádež čehokoliv za účelem prodeje získaného materiálu ve sběrně je snad rozdíl. A překopnuté kabely jsou nechtěnou skutečností, které se sabotáží a zlodějnou nemají nic společného.

Jiří Kocurek

SŽ = SabotᎠ? 😀

hank

Současná civilizace bohužel stojí a padá se zranitelnou infrastrukturou celá. Na její vážnější poruchy nejsme vůbec připraveni.

Jiří Kocurek

V pohraničí je zcela normální mít doma propanbutanovou lahev (i dvě) s vařičem. To aby se dalo uvařit, kdyby na týden vypadla elektrika.

hank

Což jistě pomůže uchránit např. rozvodnou síť nebo vodojem…

Jiří Kocurek

Rozvodnu to neuchrání. Ale v případě výpadku rozvodny máte zálohu u sebe doma.

Vodojem myslíte ten podzemní nebo sloupový? Mno v 97 roce při povodních to lidem zkazilo nejenom obecní vodojem, ale také vlastní studny, vojáci rozváželi balenou pitnou vodu.

Pokud chcete opravdů jó velký terč, tak sila s obilím. Málokdo má doma zásobu obilí do příští sklizně+osivo. A v minulosti byly sýpky a byly ohněm/výbuchem daleko více zranitelné. Nebyla rychlá doprava, aby se obilí přivezlo odjinud do týdne, natož aby přijeli hasiči, ti za ranné renesance nebyli, sýpky už ano.

Jiří Kocurek

A váš návr teda doufám není zrušit rozvodu i vodojem, protože potom zranitelné nebudou. Byla by z toho totiž epidemie cholery. Přinejmenším.

A pokud jde o zabezpečení společnosti před útokem tankových a raketových vojsk, tak žádná z minulých civilizací neměla prostředky, aby se účinně ubránila arsenálu, jaký má k dispozici Putin.

Granja

A jak se na to chcete připravit? Plynovody v moři neuhlídáte, mezikontinentální kabely také ne, natož i zcela obyčejná závaží na sloupech elektrifikovaných tratí. Obrovský problém je vodovod s pitnou vodou. Dosud to vypadalo tak, že šlo o nepsané pravidlo nechat infrastrukturu jednotlivých států na pokoji. Nezbývá než doufat, že zdravý rozum nakonec zvítězí.

Frantisek

Problém je, že čím složitější systém zavádíte, tím je zranitelnější. A my tím směrem neustále postupujeme.

Jiří Kocurek

Víte, jak dopadli sedláci u Chlumce? Ještě docela dobře proti tomu, co dělal Cortéz v Jižní Americe.

Nebo myslíte, že domorodci tam byli méně zranitelní než složitě organizované španělské námořnictvo a conquscadores?
Putin osobně by se klidně mohl jako Cortéz zachovat s tou svojí násilnou kristianizací denacifikací.

Y.K.

To by naznačovalo, že takový amazonský indián je vlastně nezranitelný. Bohužel realita je úplně jinde.

Zatím ty složité systémy zajišťují dost pohodlný život a zvládají lecos a nejhorší co se vám stane je, že půl dne nejede vlak. Nezničitelné nejsou, ale robustní jsou tedy docela dost. A zcela odolné není nic ve vesmíru (možná černé díry).

Vašek

Proti nějakému cílenému útoku se dá asi těžko stoprocentně ochránit. Ale třeba zabezpečovací zařízení by mohlo přežít bez úhony třeba obyčejnou bouřku.

hank

Dosavadní dějiny pozemských civilizací říkají, že po dosažení určitého stupně komplikovanosti každá civilizace zákonitě zkolabuje. Naše civilizace je asi první, která si to uvědomuje. Přesto si svoje systémy záměrně dál komplikujeme, a to včetně těch kritických, na kterých závisí naše přežití.

Jiří Kocurek

Systém bez záloh je ale vždycky jednodušší než systém bez nich. To vás nenapadlo?

Jiří Kocurek

Oprava: Systém bez záloh je ale vždycky jednodušší než systém se zálohami

Editování příspěvků je taky složitější na redakční systém, než fórum bez téhle možnosti.

none

Nase civilizace je prvni? Tak o tom silne pochybuju. Ale jak to vypada, brzy bude jen dalsi v rade 🙂

hank

Management rizik je studijní obor na VŠ. Kolik obcí a podniků má svého krizového manažera?

Jiří Kocurek

A má ho Správa Železnic?

Pačlavice-Lhota, už podle názvu malá obec, má hasičskou zbrojnici a svaz dobrovolných hasičů.

Pája

Doufám, že to nemá souvislost s Krymským mostem.

Pako

Ty by se dalo i čekat s ohledem na stále pokračující intenzivní spolupráci Němců s russisty.

Vojtěch

Těch pět lajků jsou kolaboranti nebo boti

Ropucha

Už jen ta fotka mluví za vše. Evidentně nevíte, co to slovo znamená, ale oni to říkají táta s mámou, co?

Jarda z Hradce

Státní teroristické útoky se stávají běžným nástrojem poté co politika selhala na celé čáře…konec se rychle blíží

Geralt

Tak to se ví dávno, že takové ETCS stojící na rádiu je celkem dost zranitelné.

Y.K.

K analogovému zabzař zřejmě kabely nevedou…

Jiří Kocurek

… a k mechanikám drátovod. Drát vede i nad kolejemi, občas provede sabotáž i takové pitomé počasí, když vítr začně lámat větve,

Xiao

Spíš dálkovina je náchylná na sabotáž. Pokud by to někdo poslal raketu na CDP, půl republiky dojezdilo (narozdíl od stavu, když má každá stanice výpravčího).

Jiří Kocurek

Pokud by někdo poslal raketu na Českou Třebovou, zasáhl stanici, tak taky dojezdilo půl republiky. Na Moravě jsou zhruba 3 mosty, které stačí odstřelit a z železnice je torzo. Nezávisle na tom, jestli máte ve stanici všechny výhybky s ručním přestavníkem.
Silnici provizorně opraví i Franta & Lozja s bagrem a Tatrovkou. Železnice je zranitelnější sama o sobě.

Jan Neruda

Říká vám něco PPV?

Jirik

Co to je?

Filip Jirsák

Jasně, protože rádio se přenáší zásadně po kabelech.

Nach Bremen

Ano, potvrzuji zažil jsem to na vlastní kůži, měníme plány a jedem jinam než jsme chtěli.

Pako

V tom případě bude nutné aktualizovat i Nick.

In den Arsch

Díky za připomenutí. Hotovo!

Mirvald

Wunderschön, natürlich. Viel Glück!