V Čakovicích vybudují na bývalé vlečce dvě nové zastávky, vlaky přiblíží sídlišti
Vlečka v Čakovicích. Foto: Petr Kašper / Úřad městské části Praha-Čakovice

K prodloužení linky S34 zbývá ještě trať vybavit zabezpečovacím zařízením.
Co se týče zabezpečovačky, tak moc nevím co chce MČ vybírat. Zabezpečovací zařízení na železnici tady dělají pouze 2 firmy , AŽD a Starmon což je defacto taky AŽD ….
Ještě že město tu vlečku odkoupilo, u nás by chtěli jenom rušit.
Fotka číslo 3 nádherně ilustruje rozhledové poměry na železničních přejezdech. Živý plot až těsně k prujezdnemu profilu.
Předpokládám že živý plot půjde pryč a místo něj dají boudu s technikou pro PZZ. Takže videt bude stejně blbě nebo i hůř.
Tak vlečka je 20 let mimo provoz. Cílový stav je PZZ, k němu se budou řešit rozhledové poměry.
Okrasný keř bych nenazýval živým plotem, pořád je tam lepší rozhled než do areálu cukrovaru: https://mapy.com/s/fobomocaba
Spekulaci o tom, kde bude domek PZZ, sis vymyslel. Město v blízkosti přejezdu vlastní i jiné vhodné pozemky.
Tak Spržel často dává domky tak, aby nebylo vidět. Ale je fakt, že předímat nemusíme, Spržel se třeba už zachová rozumně.
Nejkrásnější je když do diskuze píše někdo, kdo nemá vůbec ánunk jak to na místě skutečně vypadá
Jen pro pořádek, v Čakovicích bydlím už 45 let.
Dneska už má AZD přejezdy, kde je veškerá potřebná technologie ve štítu výstražníku, takže žádná bouda není potřeba .
Ovšem takové PZZ je samozřejmě výrazně dražší
To je opravdu pozoruhodné, že se někdo zalamuje se stavbou domečků o velikosti cca. šesti metrů kubických a dává do toho krámy k počítači náprav, baterky, řídící počítače a bůhvíco ještě, když to přece může vetknout zezadu do výstražníku…
Co je ovšem možné mít jeden domeček pro více přejezdů, což je pravděpodobně zdroj tvého zmatení…
Ještě vyštípat KŽC s tím jejich retro šukafonem (na výlet dobré, ale do práce, nebo s dětma v kočárku se tímto jezdí fakt už dost nekulturně) a bude z toho skvělá alternativa dopravy na sídliště Čakovice z/do centra. V budoucnu (po elektrifikaci) ideální linka na akutrolejové jednotky.
Jistě, aby nebyla potřeba natáhnout kus drátu i na vlečku, budeme tahat do kopce baterky. Leda, že byste počítal s jejím využitím také pro náklady (což by bylo jedině fajn), pak to beru. Osobně by mi ale přišel logičtější rozvoz od vlaku (a v budoucnu na něj třeba i jedním vestibulem napojeného metra) autobusy, nejen na nové sídliště.
Vlečka patří MČ Praha-Čakovice. Nevím, třeba dostanou zase nějakou dotaci, ale sama městská část za elektrifikaci platit nebude a také si nejsem jistý, jak řešit dodávku elektřiny, jestli by to šlo přes SŽ. Asi by si pak celou vlečku muselo odkoupit. No a pak je tady ještě trolejbus. Sice v daném úseku aktuálně troleje nevedou, ale třeba do budoucna, kdyby se zahloubil podjezd pod hlavní tratí, by už vést mohly.
Precedent, kde dráha patří obci a trakční vedení SŽ už u nás máme:)
Šumperk – Loučná n/D? Jinak se nechávám podat 🙂
Hypoteticky půjde elektrika od SŽ, s tím problém není SŽ má licenci na obchodování s elekrtikou.
SŽ logicky musí mít licenci na obchodování s elektřinou , protože ji prodává jednotlivým dopravcům . Tedy za trakční elektřinu neplatí SŽ , která by si to zahrnula do poplatků za dopravní cestu, ale jednotlivi dopravci
A protože dnes už není elektroměr sprostým slovem, tak elektřina bude SŽ, dopravce jí zaplatí SŽ podle elektroměru nebo podle paušálu v případě poruchy a město nic nepotřebuje řešit 🙂
Akutrolejové jednotky tam můžou jezdit už teď. Dráty vedou až do odbočky Skály, takže bez problémů je dojezdová vzdálenost 80 km v klidu tam i zpět.
Vlastně ano, ani by se nemuselo čekat, na to jsem zapomněl. Už v Čakovicích na trati 070 byla osobně 🙂
https://www.facebook.com/starosta.prahacakovice/posts/-prvn%C3%AD-elektrick%C3%BD-vlak-v-%C4%8Dakovic%C3%ADch-v%C4%8Dera-nav%C5%A1t%C3%ADvila-%C4%8Dakovice-mimo%C5%99%C3%A1dn%C4%9B-elektric/1076249961182048/
A kromě toho má S34 dlouhý prostoj na Masaryčce. Ale i bez něj tam není problém poslat BEMU ihned.
Dlouhý prostoj lze eliminovat turnusovým provázáním s linkou S3.
To by primárním účelem existence linky S34 musela být dopravní oblužnost, a ne penězovod do langustovy kapsy.
A máme po BEMU 🙂 Jako šlo by to, ale některé spoje S3 potřebují o dost vyšší kapacitu, kromě toho není podle mě tak špatné mít jednu linku na Masarykovo nádraží a jednu na hlavní (bylo fajn kdy jezdila až do Vršovic).
S3 jezdí normálně na Masaryčku, teď jen kvůli rekonstrukci na hlavní
To není žádnej šukafon! To je moderní aku-petrolejová jednotka.
BEMU tam byla jednou na ukázku, jinak jezdí na S34 šukafon, případně regionova, kterou si KŽC pronajal od ČD. Do budoucna snad opraví dva mravence. Zkuste porozumět tomu, co píšu.
Máte ode mne palec nahoru. Dneska nejlepší fór. 🤣💯%
Jako obyvatel příslušné MČ říkám, že tohle je největší paskvil, co se tu řeší.
Po nárůstu počtu obyvatel na dvojnásobek v posledních 10-15 letech v Čakovicích kriticky chybí kapacita silnic napojujících městskou část na hlavní tahy, je to tu ucpané ráno, večer… A tady se řeší protažení vlaku o 300 metrů do parku.
K vlaku by se ovšem dalo dojet autobusem (a vlečka mohla třeba opět sloužit nákladům). Možná začněte tím, že přesednete z auta do něj. Kdo se stěhuje do města, musí počítat s tím, že auta všech se tam prostě nevejdou, leda za cenu naprosté devastace prostředí. Totéž by měli mít ovšem na paměti i pravidelně dojíždějící.
Žádná vlečka nákladům sloužit nebude, neboť tu žádné náklady nejsou. Z Cukrovaru je de facto office park. Autobusy k vlakům klidně mohly jezdit, ale tady je všechno v docházkové vzdálenosti. Z Třeboradic jsem na vlaku za 10-15 minut. Františku, vy jste zas myslitel. 1. Čakovice nejsou město, ale periferie. 2. Infrastruktura je tu stejná jako v roce 1975, akorát se to město rozrostlo 10x. Stačilo by možná, kdyby Magistrát a MČ dělali svou práci a zajistili, že pokud se povolí výstavba, vyřeší k tomu odpovídající kapacity ulic. Už vidím ty davy nadšených obyvatel Sídliště Čakovice, jak každé ráno nasedají do… Číst vice »
Spíš bude veselý, až kvůli každému průjezdu prázdného motoráku budou deset minut stažený závory, resp. zastavená veškerá skutečná doprava.
Jakoby nestačilo, že hlavní přejezd na Cukrovarské se při křižování nezvedá.
Jo, jenže během těch 2 minut při plném šukafonu, projede víc lidí, než v gumokolech za 15 minut kodrcání se přes přejezd.
Se tam jeď někdy podívat. Nápověda: přes ten přejezd jezdí i autobusové linky.
Na způsob řešení těch přejezdů jsem vážně zvědav.
Loni jsem tam byl. Jediné, co trochu jezdilo byl vlak. Na silnici samé kolony způsobené přemnoženými autíčkáři.
Nemůže být nějaká souvislost v tom, že když někdo z auta přesedne do vlaku, tak bude více prostoru na silnici pro ty, kdo auto opravdu potřebují?
Ne, protože vlak uveze 50 lidí na Masaryčku. Všichni, kdo jedou jinam, mají smůlu. A že jich je násobně víc. Navíc S34 často nejede načas a tomu spoji se nedá věřit, a když ráno jedete někam načas, fakt nevezmete tenhle spoj po železnici.. Dokud nebude zdvojkolejněná 070, nemá to smysl.
smazáno pro vulgárnost.
Jakub má pravdu. Zejména linka S3 je dneska dobrá tak na to, když chcete jet na výlet, ne když chcete být někde spolehlivě včas. ROPID o problému ví, ale odmítá řešit. Slepá odbočka na vlečku je pak v kontextu rozvoje celé trati spíš kontraproduktivní.
No, a hlavně půlhodinový (v lepším případě) interval Langustovy lokálky končící na okraji několikatisícového sídliště, navíc jen v pracovní dny, je pro tamní obyvatele opravdové terno, když přitom 250 metrů od jiného jeho okraje mohla být zastávka na „hlavní“ trati, kde mohly vlaky zastavovat i o víkendech.
Na zastávku u Třeboradit (sídliště Čakovice) není na trati moc kapacity, tomu pomůže právě až druhá kolej.
Jo, když někdo něco dělá, protože jiný nedělá, tak ještě budete shazovat to, co dělá ten první? Protože může za toho druhého? Nebo protože prostě je třeba si zanadávat? 😉
Další mínus máte za tu sprosťárnu. 👎
Dá se vystoupir i cestou…
A v sardingovém módu 🙂 se vejde i víc jak 50 lidí.
a není to všeobecně problém MHD, že vlastně málokdy jede tak kam většina chce a má proto smůlu. Vlak holt dojede do centra na nádraží a kdo chce do Karlína může pohodlně pokračovat pár stanic tramvají která staví přímo před vstupem do nádraží – blíž to snad ani nejde. Taky musím z Malostranské jít kus pěšky, protože mě metro doveze tam a chtěl bych jinam ale mám smůlu. Ale chápu, autem si muže každý sám v jednom autě jen kam chce jen on a tudíž svoboda pohybu, lidské právo atd. (a jen tak mimochodem, sám auto vlastním a občas s… Číst vice »
50 lidí by potřebovalo tak 40 aut, jejich úbytek už znát je. Navíc ten mravenec, co tam snad už tou dobou bude, jich pohodlně pojme víc…
To je opravdu hloupost. Kapacita silnic v Čakovicích je prakticky neřešitelná, protože jakmile navýšíte kapacitu, narazíte na špunt jinde (třeba hned u Globusu, v Letňanech, v Holešovičkách, na Proseku atd). A tak by to šlo pořád dokola. Dobudovat vlečku, buspruh před Globusem a konečně projit areál Avie s okolním světem a obnovit průjezdní komunikaci tímto areálem.
To je taky opravdu hloupost, a je vidět, že jste tu nikdy nežil. Špunt je právě Cukrovarská přes přejezd a kolem Globusu. Buspruh (tedy 4 pruh na Cukrovarské) se plánuje už 20 let a skutek utek.
Mezitím se zahušťují další pozemky aniž by logistiku někdo vůbec řešil. Jeden šukafon zajíždějící do areálu Cukrovaru je výsměch. Jako opravdu výsměch. Zajímalo by mě, jestli vůbec existuje nějaká studie návratnosti a kdo ji dělal s jakými daty.
Já žil na sídlišti v Čakovicích cca. 3 roky a i teď bydlím v okolí a vyrůstal jsem v Ďáblicích. Pamatuji ještě doby, kdy byl provoz minimální a na místě Globusu Masokombinát Čakovice. Špunt je hlavně přejezd přes hlavní trať 070 zvlášt, když se v Čako křižují vlaky. Ano, kruháč u Globusu také. Ale moje myšlenka je taková, že tím, že uděláte kapacitní řešení pro auta v Čako, resp. celé Cukrovarské nic nevyřešíte, protože budou stát jinde. Za tím si stojim. Mimochodem, když jste tedy místní, jistě víte, že stejná situace je i Mladoboleslavské ze Kbel. Ano, jeden šukafon toho… Číst vice »
Zprůjezdnění areálu Avie měla letňanská rada ve svých prioritách už před cca 20 lety. Naštěstí i tam už někteří pochopili, že by to pro Letňany byla katastrofa, která by způsobila akorát tak kolaps dopravy ve starých Letňanech, které jsou zatím ještě jakž takž průjezdné.
A vzhledem k nekončícím „nedohodám“ s majitelem areálu Avie a tím prozatím blokované výstavbě se to (naštěstí) hned tak nestane.
Ono by se to dalo zprůjezdit třeba jen pro bus, kola, ale s Odienem (vlastníkem areálu) se MČ Letňany/Čakovice zatím nedohodly na ničem.
a co třeba kdyby dotčení obyvatelé této městské části přestali jezdit každé ráno do města do práce autem a místo toho třeba jeli tímto vlakem na Masaryčku v bezkonkurenčním čase? Nebo ty hlavní tahy myslíte pryč z města? To bych pak chápal, ale vlak řeší dopravu do centra a tam fakt nevím zda je extrémně nutné jezdit z Čakovic autem každé ráno.. Kor když 58 jste v Letňanech na metru docela rychle.. Ale jasně, každý si musí dnes vozit pr..l v autě a MHD je pro socky. kohokoliv znám z Čakovic nebo Letňan má podobné smýšlení jakože MHD nikdy
Už jsem na podobný návrh reagoval. 50 lidí v šukafonu ze sídliště na trati, kde si jeden nemůže být jistý, zda dojede do centra v předepsaném čase… Nic takového dopravu z ČMT do centra nevytrhne. Jezdit např. do Karlína autem je přímo mandatory, protože i ve špičce je to rychlejší nebo srovnatelný s MHD a člověk nemusí projít třesoucí se saunou se spoluobčany. Vlak bych chápal jako přijatelnou alternativu kdyby: 1) Stavěl v Karlíně 2) Jezdil načas. Ani jedno se neděje. Jinak jak říkám, obyvatelé ČMT můžou vlakem jezdit už teď, rozdíl mezi pěti-deseti minutami chůze navíc ze Sídliště na… Číst vice »
a co třeba nechat auto doma a jet busem na nejbližší metro a možná se budete divit ale zrovna to v Karlíně staví a jezdí vcelku na čas, a to relativně i ten bus k metru. Ale chápu, auto je auto a korporátní nosánek nahoru nic jen tak nezmění..
„Jezdit např. do Karlína autem je přímo mandatory“
A pak fňukat, jak je všechno ucpané.
Výsledky vašeho pozorování jsou špatné. Když roste počet obyvatel, je třeba kromě silnic budovat i jinou infrastrukturu pro dopravní obslužnost. Pokud vím, je v plánu i tramvaj.
Jojo, v plánu jsou i heliporty a teleportační brány.
Jojo jste leda tak vy s těmi pohádkami.
tramvaj v plánu sice je ale obyvatelé Čakovic jsou proti, protože je podle nich hlučná a nemoderní..
Bohužel ti, kdo se snažili na tenhle ekonomický i dopravní nesmysl dopředu upozorňovat, byli ignorováni. A teď už se s tím nejspíš klasicky „nedá nic dělat“, protože kdyby se to teď skrečovalo, tak by se mohl daňový poplatník začít ptát, jestli těch x mega za opravu kolejí na vlečce nebylo vyhozených do vzduchu… tak budeme radši do vzduchu vyhazovat další mega… kdo chce vlakem do města, může už teď. Na druhou stranu parku je to dvě minuty 136 + pět minut pěšky. Pokud si někdo myslí, že šukafon ve vesnickým intervalu přesvědčí pražskou střední třídu vyměnit služební oktávku za vlak,… Číst vice »
Přesně tak.
šukafon určitě ne, ani Mravenec a bohužel ani Bemu Panter, protože pražská střední třída (rovná se namyšlená, namachrovaná, pracující ideálně v korporátu v Karlině a srkající sojové latté) oktávku za mhd nevymění nikdy. Možná tak mýto a cena cesty z Čakovic do Karlína jedna cesta alespoň 10 eur, to by mohlo pomoct, plus absolutní zákaz vjezdu nerezidentům do Karlína či centra města a vše ostatní na povolení s doloženým důvodem cesty. To je jediné řešení. Protože podobně smýšlející neberou ani třeba cestu comfortjetem do Berlína první třídou jako něco lepšího než je jejich služební oktávka. Znám taková individua co bydlí… Číst vice »
Oktávka je póvl.
Vaše komunistické domněnky o tom, že někdo jezdí autem, protože se cejtí, jsou fakt úsměvný.
Nechodil jste taky bojovat za lepší svět s cedulí 30 pro Prahu?
Chtěl jsem tím jen říct, že kdo ze sídliště chce jezdit vlakem, tak už jím jezdí. Včetně mě, protože tam žiju. Ale aby to mělo smysl a opravdu to přilákalo další cestující, tak by interval musel být ve špičce minimálně třetinový… A to je jak všichni víme nereálné… Vůbec se nebavím o permanentním zpoždění kvůli dalším vlakům na trati a tomu masakru, co tahle šotoušovina způsobí na Cukrovarské s dvěma přejezdy na sto metrech… Až začnou na****ý řidiči obléhat radnici, budu se náramně bavit…
O tomhle se mluví už tak 10-+15 let 😀
Bude tam provoz s dvojitou úvratí nebo jak to bude řešeno?
Dá se jet bez úvratí. Jen musí upravit SZZ Čakovic. Nebo se bude jedit cestou posunu.
Další vybudování železnice by bylo potřeba vybudovat od nádraží Uhříněves přes Křeslice a Petrovice nejlépe také přes Újezd u Průhonic a Šeberov s ukončením na Opatově. Důvodem je také zlepšení dopravní obslužnosti a zrušení několika autobusových linek u stanic metra Háje a Opatov. Jenže výstavba je náročná a spíše nereálná.
A odkud kam by pak ty vlaky jezdily? Na Opatov a pak dál metrem? Naopak, je potřeba do Uhříněvsi k vlaku dotáhnout metro, pak se dají ty příměstské busy zkrátit a městské omezit, hodně by to pomohlo také při dojíždění z regionu k cílům na metru C.
Jakožto velmi dobře znalý místních poměrů mohu s jistotou říct, že taková trať je naprostá blbost, tam opravdu neexistuje stopa, kudy by ji bylo možné vést. Linku 126 tím fakt nikdy nenahradíte.
126 je vesnický midibus pro Pitkovice a Křeslice. Tranzit radši jede kloubusem Uhříněves – Háje Přátelství – Podleská – Novopetrovická (pokud zrovna jako každý den nejsou kolony, připadně výhoda zastavení přímo před nádražím).
Kdyby bylo metro Háje – Uhříněves, mohly by přímestské busy končit v Uhříněvsi, 126 by samozřejmě zůstala.
126 rozhodně není žádný midibus a vesnický už vůbec ne (Křeslice, Pitkovice i Uhříněves jsou už dost veliké městské části). Jezdí tam standardní autobusy, které už řadu let kapacitně nestačí, ale kloubové tam mají problém s průjezdností. A budete se divit, jezdí tím i dost lidí z Hájů do Uhříněvsi.
Na propojení těchto lokalit by spíš byla vhodná tramvajová trať? Třeba taková středočeská spojka mezi Hostivařem a Libuší, ale pak by nedávalo smysl, aby to zajíždělo do Uhříněvsi.
Praha-Čakovice Severní nástupiště, delší název tam neměli? Také nevím jestli je šikovné postavit dvě nové zastávky a tu která je jižněji nazvat severní…
Ta jižnější je severně od budovy 😀
taky se ta zastávka mohla jmenovat Praha-Čakovice severní nástupiště jih druhá kolej vrchem. Při vymyšlení názvů čehokoliv a dopravních staveb zvlášť jsme mistři..Ale to severní nástupiště chápu, je důležité aby tomu rozuměli i v Bruseli.. (pro ty kdo nechápe – oficiální argument proto pojmenovat podzemní železnici v Praze názvem Metropolitní expres Spodem, protože to spodem je děsně cool a každý to chápe, dokonce i individua v Bruseli)
V Bruselu je to všem úplně jedno, ale hlavní je si kopnout.
No Praha už o jedno severní nástupiště přišla přestavbou nádraží Praha Smíchov, tak bude mít náhradu v Čakovicich.
Dve zastávky za 6M? Nechtěl by pan starosta přebrat SŽ? Tam by pod 100M nešli.
Pořád trochu doufám, že to mají v EUR… a nebo ještě nemají vysoutĕženo a ta jedna firma co se přihlásí jim to pak vysvětlí
V článku je to popsáno. Stačí si ho přečíst.
A není to třeba jen za jejich projekt?
Potom by to už parametrům SŽ odpovídalo.
A co s tím má společného SŽ, když investorem je MČ? To je nějaké šoto vidění světa? 😉