obrazok-zdopravy

V Bystrovanech na Olomoucku se střetl vlak s nákladním autem

Střet vlaku na přejezdu v Bystrovanech. Zdroj: Hasiči SŽStřet vlaku na přejezdu v Bystrovanech. Zdroj: Hasiči SŽ

Nehoda si vyžádala zranění strojvedoucího.

Odebírat
Upozornit na
guest
81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

810 do hutí, nemají z hlediska bezpečnosti na železnici co dělat…

František Josef

Kdyby tam nebyl ten kamion, je bezpečnost v pohodě. Roztavil bych spíš ten kamion.

Petr

No, další motor v haji😪

Libor

810 škoda není! Do hutí…

Josef Pešek

Mě spíš zaráží fakt, že v blízkosti tohoto přejezdu se nachází silniční nadjezd.

Marek

Silniční nadjezd převádí silnici II.třídy, byl postavenej v prvních letech po revoluci.Je to v podstatě součást obchvatu obce Bystrovany. Předtím se jezdilo právě skrz obec přes tenhle přejezd.

Marek

Je možný, aby se zastavil po +/- 600m od místa nárazu ? Na fotce za 810 je vidět návěstidlo. Je to návěstidlo AHr Bystrovany a to je od místa střetu vzdáleno cca 600m.

https://zdopravy.cz/v-bystrovanech-na-olomoucku-se-stretl-vlak-s-nakladnim-autem-244981/

https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=97NHVxVIAPhT9fR6&x=17.3202513&y=49.5989750&z=17

Jinak tahle 810.055 podle sledovačky pendlovala mj. na Os mezi Bruntálem a Rýmařovem, z důvodu výluky v úseku Bruntál – Krnov.

Petr Šimral

Technicky to bez problémů jde, pokud nedošlo k narušení hlavního potrubí. Strojvedoucí vede samostatný motorový vůz, při spatření překážky brzdí přímočinnou brzdou brzdičem DAKO-BP. Následně se stará o svou vlastní bezpečnost. Při nárazu se brzdič samovolně odbrzdí (to je jeho vlastnost) a motorový vůz jede dále nebrzděn až do zásahu buď strojvedoucího nebo KBS (zařízení kontroly bdělosti strojvedoucího), které vypustí vzduch z hlavního potrubí a vlak zastaví samočinnou brzdou.

Vid

Auto jelo zleva a tam není vůbec nic vidět jak z vlaku tak z auta, že se něco blíží k přejezdu. Auto má poškozenu zadní část. Možná fira nestihl vůbec brzdit a radši se snažil zdrhnout ze stanoviště a motor pak zastavil po zaučinkování KBS. Je tam PZZ bez závor na tom přejezdu.

František Josef

…není tam vidět. Stačí sledovat zabezpečovací zařízení, které bliká červenou barvou a vydává výstražný zvuk. Ale ani to některým majitelům ŘP nestačí.

old

Jak můžete vědět že tam něco červeně blikalo?

František Josef

Ano, pravda. Sice většinou přejezd bliká, ale teď zrovna kolem letěli mimozemšťani, nebo spadl meteorit na přívodní kabel, nebo byla špatná akustika a přejezd možná neblikal. Hahaha, alibismus motoristů je fakt nekonečný.

El Barto

Opravdu se musíš konstantně vyjadřovat a chovat jako – ostatní prominou – jedovatý a útočný hlupák?

Vid

A já tam něco píšu, že řidič neměl sledovat výstražnou signalizaci? Odpovídal jsem jen na dotaz, proč možná vlak zastavil tak daleko. Fíra měl minimum času na auto reagovat, protože není vůbec vidět, že se nějaké auto zleva k přejezdu blíží.

Petr Šimral

A ztráta šuntování, dosti oblíbená u samostatných motorových vozů Vás nenapadla?

numo

Strata suntu u iduceho vlaku taka, ze sa o nom PZZ vobec nedozvedelo? Pokial tomu (ako laik) dobre rozumiem, ked uz si raz dupol do priblizovacieho, tak by mal blikat az kym nevojde a neodide z anulacneho. To teda dufam, ze je naozaj iba z rise teorie…

Karl vB.

Soudě podle celkového vyznění všech vašich nesmiřitelných příspěvků, odmítajících následný standardní postup vyšetřování tohoto neštěstí, mně napadlo, jestli jste se náhodou do místa neštěstí (jako jeho přímý pozorovatel), nedostal právě s těmi mimozemšťany, které zmiňujete.
Chce se mi věřit, že nepracujete v resortu MV, nebo MS.

El Barto

Však je to zase Hala D pod dalším pseudonymem.

Petr

Jo, byla potřeba betonová vysouvací zeď, to už by mělo řidiče zastavit

Petr Šimral

To se samozřejmě taky mohlo stát. Nicméně, pokud tuto nehodu nezpracuje DI ČR v režimu Závěrečné zprávy, tak se to my dva ani za rok nedozvíme…

Leinad

1) Proč brzdit přímočině? Nerozumím tomu, nejsem strojvedoucí, ale zavání mi to nebezpečným návykem – příště za sebou něco povezu, budu vařit brzdy motoráku(řidičáku) a souprava mě bude tlačit. Má to výhody, tipuji že přímočinná brzda reaguje rychleji?
2) Proč brzdič odbrzdí? Dělají to i novější brzdiče? (Tipuji spíše že to nějak vyplývá z kontrukce, než že by to byla chtěná vlastnost?)

Petr Šimral

Přímočinná brzda působí v počátcích účinku o dosti rychleji. A proč odskakuje? Ono by to chtělo vidět. Prostě a jednoduše její ústrojí tlačí na ovládací páku ve směru jejího odbrzďovacího pohybu. Pokud dostane ránu v tomto směru (a občas ránu ani dostat nemusí), tak odskočí do odbrzděna. Proto taky nesmí být použita k zajištění vlaku, pokud není pod přímým dozorem strojvedoucího.

Petr

Záleží jaké to Bpcko je, někdy jde volne jindy je naopak tuhé. A proč by neměl brzdit Bs2? A v případě blížícího se problémů tam dát polohu? rychlobrzdu

Petr Šimral

Někdo brzdí sólo vůz přímočinnou brzdou, někdo samočinnou.

Filda151

1) Protože V15 to u sólo hnacího vozidla dovoluje. U soupravy vozidel už ovšem nikoliv. Výhoda je v rychlosti náběhu a odbržďování. Ale to je tak vše.

2) Jak popisuje pan Šimral.
Novější to nedělají, ty už jsou ovládány přímočinně, elektronicky, pomocí Ep-ventilů přídavné brzdy. Leda že by Ep ventil byl netěsný.
Tímhle odskakováním je pověstný starší, čistě mechanický BP.

Filda151

Souhlasím, ale vzhledem k okolnosti, že BS2, BP a celé stanoviště emigrovalo do úrovně nástupního prostoru, čekal bych, že zákonitě k narušení HP (výstup z BS2) bezpečně došlo. Pro ten motorový vůz jsem na místo MÚ jel, z podlahy stanoviště trčely jen uražené trubky HP, NP a z/do BP. Navíc z kolegy vylezlo, že to stihl „zahamovat“ a utéct, po pár stech metrech ale dle něj MV přestal brzdit a byl nucen k zastavení použít ruční brzdu na zadním stanovišti… Sám jsem zvědav, na co se přijde. Marně přemýšlím, co by mohlo způsobit tak rychlý únik vzduchu ze všech brzdových… Číst vice »

janik

Jak vlak? LEGENDA!

Jiří Švácha

Šrot co ve 21. století nemá na kolejích co dělat…

dujka.robert

Je to tak. Další příklad toho, že fíra na stanovišti 810 není chráněn vůbec nijak a jediné bezpečnostní řešení je – uskočit.

Krtek

Vaše oktávka je šrot 🙂 🙂 🙂 (humoj) Hele já nejsem šotouš, ale moc nechápu co proti nim furt všichni máte? Jako co realne existuje lepšího na lokalky, než tadyta primitivní krabička?

Leinad

Proti párminutovému svezení na lokálce toho moc nemám, jako šotouš-projížděč v tom občas vydržím i déle.
Pokud bych tím měl jezdit pravidelně, tak by mi vadilo jet tím víc než pár minut, z důvodu hodně parametrů. Při zapnutém topení je cítit nafta (to samé i v Regionově). Při rychlostech jakými to jede bych v létě oželel klimatizaci, ale jsou varianty s malými vyklápěcími okny. Skoky na nerovné trati, bez podvozků – zase jako šotouš si umím sednout a užívat skoků, ale ne každý den. Vysoká podlaha, v kombinaci s tím že právě lokálky spíše nemaj nástupiště.

krtek

Děkuji za relevantní odpověď, každý máme nějaký názor. Já s tím léta jezdil každý den Mšeno – Mělník (a opačně), a popravdě zápach nafty jsem nikdy nezaznamenal. To cukání hlavně v obloucích jsem vždycky přičítal na vrub spíš mizernému stavu svršku. Jasně, na těch lavicích se nesedělo úplně nejlíp, ale nebyl to dálkový vlak a navíc krásně lícovaly s okenními sloupky (asi porucha autistického spektra) 🙂 Mě osobně asi nejvíc chyběla klima (která si myslím že je dneska ve veřejné dopravě základ), jenže Karosy C954E konkurenčního ČSAD Střední Čechy ji taky neměly, tak to nikdo neřešil… Kamarádův děda to ve… Číst vice »

David Peca

Když je naučili nejezdit na dálnici do levého pruhu, měli by je naučit i že vlak má na přejezdu přednost. Kamery a pokuty za jízdu přes přejezd v rozporu s vyhláškou.

František Josef

Přesně. Článek není kompletní. Neobsahuje informaci o tom, zda řidiči sebrali papíry. Ideálně na hodně dlouho. https://www.12bodu.cz/bodovany-prestupek-125c-1f-9.html

Kubrt

Šotovyšetřování už bylo ukončeno?

František Josef

Jakože náklaďák neporušil zákon? Nebo má nějakou výjimku z dodržování zákonů?

Kubrt

Já to nevím, nebyl jsem tam, neznám příčinu nehody. Ty taky ne. Takže bych tyhle závěry nechal na někom povolanějším.

František Josef

Pokud jede vlak, nemá na přejezdu kamion co dělat. Co na tom chcete vyšetřovat? Nebo jen hledáte výmluvu, že za to může počasí, mimozemšťani, šotoušci. Pravidlo pro přejezdy je jasně dané a ve stech případech je viníkem řidič silničního vozidla. Proč by to mělo být tentokrát jinak?

Kubrt

Nevíme, co k vjetí silničního vozidla na přejezd vedlo. Mohla to být nepozornost řidiče, což je nejpravděpodobnější, nicméně můžou nastat i další okolnosti – indispozice řidiče, poruch na vozidle. Fakt bych to nechal na policii. Tohle demagogické dálekové vyšetřování je k ničemu.

František Josef

Zákon udává, že řidič má věnovat pozornost svému okolí při řízení vozidla. Nepíše nic o tom, že nepozorný řidič může beztrestně ohrozit vlak. Pokud máte jiný výklad zákona, nestyďte se a zveřejněte odkaz. Navíc je to nehoda se zraněním, takže tam může být další trestný čin a to ublížení z nedbalosti s finanční kompenzací poškozenému mašinfírovi.

Kubrt

Necpi mi do klávesnice svoje bludy.

Petr

Inu jsou i tací řidiči kteří na nějakou červenou vyloženě prdi

old

Počítáte do své představy i tu nehodu autobusu na Slovensku?

Libor

Františku, ty seš hustý šotouš! A co ten šukafon, měl vše v pořádku, technická kontrola, všechny papíry v pořádku? Tvrdit, že nehody na přejezdu vždy můžou řidiči je hodně omezené, stejně jako Ty!

Kubrt

No, dobře. Ale já to vážně nehodlám vyšetřovat z 300 km vzdáleného gauče 🙂
Všem je jasný, že nejpravděpodobnější příčina nehody byla chyba řidiče auta. Ale pak je tu malá pravděpodobnost, že tam byly ještě nějaké další okolnosti. Celé moje angažmá v tomto vlákně je dané tím, že se snažím říct, že nic není 100%, a že vyšetřovat to má policie, ne šotouši z gauče.

Marek

Ten odkaz jsem vložil proto, aby bylo zřejmé , v jaké lokalitě ke střetu došlo. Já to mám k místu 3km, je tu ale spousta takových jaky Vy, co jsou z druhýho konce reoubliky, tak aby věděli, kde to místo vůbec je.

Leinad

Hodně nepravděpodobné, ale prokázat se to řidičovi musí. Viz Golčův Jeníkov nebo Nové Zámky. A vlastně i Dolní Lutyně, správce silnice.
Mimochodem zastrelit viníka nehody nevyloučí opakování podobné nehody.

El Barto

Haláskovyšetřování zjevně již ukončeno bylo – kamion zlý, fuj fuj.

František Josef

Podle některých zato může Osmsetdesítka. Fíra si za zranění vlastně může sám. Fuj hyenismus.

Kubrt

To jsou tvoje bludy, nikdo to tu netvrdí.

El Barto

Nepovídej, podle koho?

Zase lžeš.

Leinad

Třeba za to nemůže nikdo (porucha kamionu zrovna na přejezdu – nepravděpodobné, vyšetřit se to musí)
Třeba za to může správce silnice nebo železnice (co dělala zabezpečovačka, jaký je tam rozhled? Nemůže auto uváznout?)
A můžeme vyloučit překročení rychlosti šukafonem (už si viděl jeho tachograf)?
Pokud řidič skutečně projížděl červenou, zůstává otázkou „proč?“ (Střelec si myslel že to stihne, nebo spíše mikrospánek/oslnění)

František Josef

Na 99% je vina na straně řidiče. Ale stejně se vždy najde někdo, kdo se snaží protlačit to 1%, aby vyšetřování vyznělo tak, že jediná správná silniční doprava je v tom nevinně. Bohužel.

Kubrt

Jedinej, kdo tu něco tlačí, jseš ty.

František Josef

Prosté konstatování reality. Kvalita řidičů je čím dál tím horší. Zato se tady někteří snaží realitu ohnout. Je tak těžké přijmou téměř 100% jistou příčinu nehody, tedy vinu řidiče nákladního auta?

El Barto

Nepochopils. Nikdo s tím nemá problém. Ty máš problém přijmout to, že to taky může být jinak, jakkoli nepravděpodobné to může být. Ale to se ti nehodí do narativu chronického hejtra.

Leinad

Já taky beru vinu řidiče za velmi pravděpodobnou, ale kdybych ho měl soudit/trestat, v právním státě se to musí prokázat.
Navíc zastřelit toho řidiče nezabrání tomu, že zítra jinej řidič zas nevjede kam nemá – je potřeba dělat i systémové věci. Kdo a proč má řidičák? Kamery na každý přejezd, posílat pokuty a body. Nezavírat přejezdy když je přejití bezpečné(vlak stojí v zastávce, netřeba zakazovat lidem dojít na něj jako v Řeporyjích).

František Josef

Zase silniční škůdci. Včera kamion s pivem zarval D2 i D1 a od devíti ráno do osmi do večera byla kolona až k Bíteši, na druhé straně až k Blažovicím. Proč o tomto šíleném kolapsu zde nebyl článek?

Pesimista

Franto. drž už hubu.

Chleba Nakup

Vůz se vracel z Rýmařovky, kde jezdil od pondělí, do Olomouce.

Karl vB.

Zajímala by mně rychlost nárazu – vzájemná rychlost obou vozidel.
Nechci si ani představovat, jak by to vypadalo, kdyby bylo čelo motorového vozu vyrobené z laminátu.
https://storage.pozary.cz/article/6/8/681cb7eec98f5/ww8m91v26k.1400.jpg

Radim Škopec

To je úplně jedno jestli laminát nebo tento tenký plech… Tady jsou deformační zónou kolena strojvedoucího…

Karl vB.

To pracoviště strojvedoucího tam má fakt rozměry telefonní budky. Čumák 810 se setkal s koncem náklaďáku (zvýšená část), proto podélník nemohl náraz nijak utlumit.
Pokud by to bylo čumák x čumák, asi by přední část motoráku nebyla tak silně deformovaná. Je jedině dobře, že by dnes taková konstrukce neprošla schvalovacím procesem.

Sniper

Strojvedoucí doufám v pohodě?

Marek
Kolvrat

Stihnul částečně utéci, zranění ruky.

libor

další 810 na odpis….

Sniper

Vypadá to tak

Kandelábr

V pořádku ne? České dráhy jen plní k čemu se zavázaly a to snižování počtu 810 na našich kolejích .

Mynic

Motor už kroutil poslední dny před šrotací.

Flek

7 let stary motor na srotaci?

Sniper

Jasně..na to jste přišel sám?

Vojta

Tak tohle vážně fakticky žádná škoda není. Kdyby to byl moderní stroj, tak by to bylo mnohem dražší. Navíc, 810 se masivně vyřazují…

David Peca

Velmi jednoduché uvažování. Mladí vás částečně omlouvá.

Sniper

Co je masivně? Jako těch posledních 50 co jezdí

František Josef

Jistě se dala 810 odepsat i bez zrakvení strojvůdce. Ale vy kvůli rudé před očima asi toho zraněného chudáka, co živí rodinu, nevidíte.

El Barto

Otázka na redakci: Toto vám od Haláska přijde v pohodě? Jak to, že tady pořád je? Vážně chcete z diskuzí žumpu takovýchto blbých keců od „Františka Josefa“, „Patersona“ a těch dalších, co si vymyslel, aby obešel ban?

Opavák

Cesta do šrotu měla být na konci roku po skončení výluky, tak se to jenom urychlilo o pár měsíců.