V Budějovicích zablokovala vlečka dálniční přivaděč
Vlečka přes Okružní ulici v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na vlečce dlouhodobě nefunguje světelné zabezpečovací zařízení, na což upozorňuje tabule.
Řidiči jsou ignoranti.
Krasnej vizualni smog z tech fotek … a ta vlecka je teda tak super a potreba, ze nemaji penize na opravu zabezpecovacky, jo? Krasny
Většina vleček se dlouhodobě jen flikuje a kvůli technickému stavu je na nich rychlost 10km/h.
To je tak těžké ta světla dát dolů a místo toho tam dát jednu STOPku? Dopravní značení bylo vymyšlené tak, že jsou to jednoduše a rychle pochopitelné symboly, kde člověk nemusí luštit text a i bez hlubšího zamyšlení je hned pochopí, aby tomu mohl přizpůsobit svou jízdu.
Místo toho se vymýšlejí kraviny se značkami s tunou textu, které jsou jen další vizuální smog, nesplňují svůj účel a navíc je nepochopí žádný řidič-cizinec.
Když světla svítí vlak jede, pokud nesvítí může jet. Kříže platí stále. A jak píšu níže: Na železničním přejezdu se musí řidič chovat zvláště opatrně, zejména se přesvědčit zda se neblíží vlak…. Pokud jede vlak na rozkaz Op k přejezdu s poruchou PZZ, houká, píská jede max 10 km/H a pro auta jasný pokyn zůstat stát. I bez cedule….
Když ty kříže schováte do vizuálního a informačního smogu, tak je to jakobyste je zakryl. O zakrytých výstražních a obecném ohrožení už se tady psalo.
Kříže nevidí,koleje nevidí, vagón nevidí a kdyby jí do cesty vešlo dítě? No prostě nevidí…je ve vizuálním smogu….
Máte samozřejmě pravdu. Ale pak se nabízí otázka, jestli má vůbec smysl instalovat tam tu tabuli, případně demontovat (či zakrýt) i ty nefunkční výstražníky. Když tam budou jenom kříže, výsledek bude stejný a ještě se ušetří.
Když jsou v poruše světla na přejezdu,podle pravidel silničního provozu řidič jede maximálnĕ 30 km/h s opatrností a přesvědčit se,jestli nejede k přejezdu vlak https://www.google.com/search?q=j%C3%ADzda+k+p%C5%99ejezdu+bez+sv%C4%9Bteln%C3%A9+signalizace&oq=j%C3%ADzda+k+p%C5%99ejezdu+bez+sv%C4%9Bteln%C3%A9+signalizace&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIKCAEQABiABBiiBDIKCAIQABiABBiiBDIKCAMQABiABBiiBDIKCAQQABiABBiiBNIBCjM0Nzk5ajBqMjmoAgCwAgE&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Jako trefit vlak, kterej jede asi 5km/h a houká na celý město, chce už opravdu fištrón. Lidstvo nemá neději.
Právě že asi jel pomalu, což pro jisté řidiče automaticky znamená „to ještě stihnu předjet/objet/projet“.
Takže by měl jet rychleji
bohužel, na vlečce je to normální stav.
Viděl bych to na to, že zaměstnanec dráhy jel na stupačce a možná pískal návěst POZOR. Nějaké kroužení praporkem tam asi nebylo
Ale vagón vidí ne? Já zažil na přejezdu PKAZ Úžin s výstražníky v činnosti auto pod 11. Wapkou. Rychlost vlaku 15 km/h.
Podle aktuálních předpisů není ke střežení přejezdu potřeba praporek a řidič by se měl chovat podle nařízení pravidel silničního provozu ……https://www.google.com/search?q=j%C3%ADzda+k+p%C5%99ejezdu+bez+sv%C4%9Bteln%C3%A9+signalizace&oq=j%C3%ADzda+k+p%C5%99ejezdu+bez+sv%C4%9Bteln%C3%A9+signalizace&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIKCAEQABiABBiiBDIKCAIQABiABBiiBDIKCAMQABiABBiiBDIKCAQQABiABBiiBNIBCjM0Nzk5ajBqMjmoAgCwAgE&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
dneska se návěstí předavají pomocí vysílačky
Klíčem bude ten zaměstnanec, co a jak přesně ukazoval, a jak to řidička pochopila. Protože pokyn zaměstnance je nadřazen kříži.
Hlavní problém je, že nezvyk z důvodů velmi malého provozu a malé rozhledové poměry u obou přejezdů. Na této vleče jsem osobně viděl jet auta přes přejezd, když jel vlak a posunovač ještě mával praporkem.
Pracovník posunu nemusí ničím mávat, návěsti se předávají vysílačkou. Povinnosti řidiče je na přejezdu zastavit a rozhlédnout se, posunový díl má přednost.
Překrýt výstražník by dávalo smysl, radši cedule kterou nejde přečíst.
A když se stala nehoda, tak řidič nerespektoval pokyny zaměstnance. Když se nehoda nestala, tak chodec respektoval (účy v Řeporyjích, kde ani nebyl někdo s pokynem hlídat automatický přejezd)
Na téhle vlečce byly problémy se světelným zabezpečením přejezdů ještě před rokem 89. Ani na ostatních přejezdech této vlečky (Okružní, U Sirkárny) není dlouhá leta světelné zabezpečení v činnosti. A zřejmě hned tak nebude. Pokud někdy. Jediná šance je s tím něco udělat v rámci připravované stavby spalovny komunálního odpadu (ZEVO Vráto), kam by se část odpadů mohla dopravovat po této vlečce.
Taková tabule , nenormová, tam nemá co dělat, mají tam být zřetelně umístěné kříže, pokud tam bylo instalováno SVZ musí být v činnosti , pokud by správní orgán nerozhodl jinak o čemž pochybuji
Nic z toho nezbavuje ridice povinnosti se pred prejezdem presvedcit ze je volny a dat prednost draznimu vozidlu.
Pokud jsou tam kříže tak samozřejmě
Je-li mu to „přesvědčit“ umožněno, tedy jsou-li splněny rozhledové poměry a také dodržen předpis ze strany Dráhy.
Pokud někde bylo světelné zabezpečení přejezdu, tak pro něj existovaly důvody. Pokud tyto důvody NEzmizely, tak sotva lze zabezpečení snížit a oštřit cedulí. Jakoby v Moravanech dali k vjezdovému návěstidlu dodatkovou cedulku „Pozor! Kolej může být obsazená“.
Nic takoveho se v zakone o provozu na pozemnich komunikacich nepise. Ridic ma vzdy svou povinnost splnit.
Kříž je tam,a je doplněn světelným zabezpečovací zařízením.Když je nefunkční,řidič jede k přejezdu,jako by byl označen pouze výstražným křížem,tj. jet rychlostí max. 30 km/h
Nechápu tu potřebu tady v diskuzi omlouvat řidiče. Trať je označená, drážní zaměstnanec dával pokyny a vlak má vždy přednost. Pokud je situace někomu nejasná, tak je auto vybaveno brzdou, případně je možné i přeřadit na nižší rychlostní stupeň či zcela zastavit vozidlo.
Se pak milí točvolanti nedivte, že vás nikdo nemá rád, když nepoužíváte obsah lebky. (IRONY ALERT!)
Škoda Jeepu, to už je dneska veterán…
Ten přejezd vypadá, že tam 30 let nic nejelo.
A ta cedule s hromadou textu, kterou řidič nemůže stihnotu ani přečíst, dva metry od kraje silnice, pokud si ji vůbec záplavě jiných cedulí všimne, ta tomu dává korunu.
Klasický český bordel na silnicích.
To nevadí jak vypadá, přejezd je viditelný, kříže tam jsou, ale toto je obecně problém všech vlečkových přejezdů, tam dost řidičů nerespektuje zákon: na přejezd se nevjíždí, je-li vidět, nebo slyšet blížící se vlak, ba co víc, střeží-li zaměstnanec posunu, nemálo řidičů to nerespektuje a objíždí ho, v horším případě by ho někteří byli schopni i přejet. Máme vlečkový přejezd, který má 2 přejezdy na cca 40 metrech, první je výjezd z fabriky, druhý na hlavní silnici (výjezd z fabriky se T křižovatkou napojuje na tuto hlavní), souprava může být klidně už mezi těmito dvěma přejezdy, stejně se najdou magoři,… Číst vice »
Však jede to pomalu, to přece stihnu!
Tady bych se teda dost hádal – tohle je předpisově označený přejezd? Nemají ty kříže být červenobílé?
A jsou dodrženy rozhledové poměry pro to, aby mohl být přejezd vypnutý z funkce? Nemá v takovém případě někdo zastavovat auta praporkem?
Les tabulí komentovat nebudu, ale ta s tím oznámením výhled celkem slušně blokuje.
A co si to přečíst?
„Řidička nerespektovala pokyn drážního zaměstnance a vjela do cesty vlaku,“ uvedl mluvčí jihočeské policie Jiří Matzner.“
Když jsem ten článek četl, tato pasáž tam nebyla.
Já to četl v době, kdy v článku stálo „detaily zjišťujeme“.
Napřed se to v článku nepsalo. Ale pokud tam někdo vjel i přes to, patří zastřelit pro výstrahu.
Trest srmti čeká legislativa nezná. Ani v dobách dřívějších se nepoužíval pro viníky dopravních nehod bez zranění.
Česká legislativa také uznává rovnost před zákonem. Budete střílet i strojveoudícho, když projede stůj? Tak vidíte, nebudete.
Tohle bych hodil na hrb provozovateli přejezdu. Takové zmatečné řešení. Cedule s hodně textem, kříž, který vypadá jako vybledlý kříž a přitom je přikrytý a zneplatněný? Tohle je matoucí a myslím, že by měl řidič velkou šanci vyhrát spor.
A ten drážní zaměstnanec, který byl u posunu, se nepočítá?
Je to matoucí a nepřehledné a nebezpečné, ale provozovatel přejezdu vám řekne, že když nebliká pozitivka, je třeba se na přejezdu chovat jako by tam žádná světla nebyla a že ta doplňková tabulka byla jen dobrá vůle, nikoliv povinnost. Můžeme tomu říkat alibismus, ale je to tak.
Ve vyhlášce je jasně stanoveno: Na železničním přejezdu se musí řidič chovat zvláště opatrně a zejména se přesvědčit zda se neblíží vlak. Je k tomuto ustanovení ještě třeba nějaké další vysvětlení? Není to snad úplně jasné? Pokud má někdo hlavu jen proto,aby mu nepršelo do krku,pak to pochopí po zásahu nárazníkem. Pokud ani to nestačí tak nevím.
Platí obecný princip: Pokud vytvoříme zmatek či odvedeme pozornost hromadou cedulí, tak rozhodně neděláme správně.
Na dráze je taky všecko jasné do chvíle, než se na společné odjezdové návěstidlo pohnou oba vlaky.
S množstvím cedulí souhlasím,ale pokud nevím nejedu.
Ještě se musí zodpovědět ozázka: Jsou splněny rozhledové poměry?
Ano, ovšem tady to padá s tím (doplněným) zaměstnancem.
Nemá se značení zneplatňovat oranžovým křížem? Přičemž fakticky je ta cedule správně, ale nápis je tak dlouhý, že než ho jeden přečte … „světla přejezdu nefungují“ možná není zcela drážně terminologicky správně, ale obsah sdělení je jasný.
Než ho jeden přečte? No jo, pokud se k tomu místu řítíte jak utržená vráteň, tak se pak není čemu divit.
10 metrů za sekundu je 18 km/h. Takže při povolených 30 km/h … a nejen přečíst, ale taky pochopit, co na PZZ vlastně nefunguje.
A netuším, proč na věcnou kritiku reagujete křivým obviněním.
Sorry, špatně počítám, 5 m/s za sekundu je 18 km/h. Mea culpa.
Pokud má někdo problém se čtením a chápáním textu, možná by neměl za ten volant sedat. A nebo taková malá rada, v autě se nachází pedál, jehož stlačením začne vozidlo zpomalovat, tím ti méně zdatní dostanou čas navíc si tu ceduli s obřím nápisem POZOR! lépe prohlédnout a vyhodnotit. A pokud ten nápis nevidí z dostatečné vzdálenosti, chtělo by to brýle na řízení.
Jo tolik k teorii, realne je ale znacek a doplnkovych tabul ( resp. vizualniho spamu ) ve mestech tolik ze to neni mozne vsechno stihnou precist a zaroven sledovat provoz. Tabulky se tam davaji jenom kvuli tomu, aby spravce komunikace byl na tom legalne ciste.
Nebo mi chcete rict, ze zde:
https://infrastruktura.sk/uploads/default/original/3X/8/7/87c2a1782989f3bddad20cdfe660261647989510.jpeg
by ste odparkoval sve auto, zastavil provoz, sel rucne odkryt ker aby jste si znacku celu precet a az tak pokracoval v jizde? A co by jste delal kdyby ste byl cizinec?
Cizinec by si měl vzít místního šoféra nebo domorodého průvodce.
Proč to nazývat „křivé obvinění“. Já bych to kvalifikoval spíš jako řečnickou otázku.
A to, že uživatel pozemní komunikace nesmí vjet do prostoru přejezdu, pokud se nepřesvědčí, že jej může bezpečně přejet, stále platí. Takže, když je situace ne zcela přehledná, můžu i zastavit.
Při blikání bílého světla mohu jet max. 50 km/h – ale případně i méně.
Ignorování ze strany většiny řidičů skutečnosti, že na železničním přejezdu jde o život je problém zásadní, ale odpovědnost dráhy za tuto ignoranci řidičů je minimální či nulová!
No a tá cedule pro Němce, Angličany je absolútně na nic. Je to bla, bla .. v nějakém jazyku. Sprývně malo byť světelné zabezpečení překryté, ak ne odinstalované, a nahrazené adekvátnou značkou. Být tým řidičem, tak to na sebe hodit nenechám. A to dopadlo ješte dobře, trochu ohnutý plech.. Nechápu jak tohle někoho napadne. A obzvlášť když tam jezdí vlaky. I pomalu jedoucí vagón je ohromná váha, a fabiu to zlisuje i v 10 km/h.
Co na sebe nechcete nechat hodit? Kříže tam jsou, pracovník střežící přejezd tam byl, řidička nerespektovala jeho pokyny, což je ale bohužel velice časté na vlečkových přejezdech, souprava 2 metry od přejezdu, stejně ti řidiči pracovníka objedou (v horším případě by ho někteří byli schopni i přejet), a vletí tam.
Zvyk je železná košile. Bohužel ti dva co vezli benzen si tím “nakoupili” trochu víc starostí, než tady paní…
Nebylo by snazší místo instalace té cedule o nefunkčnosti zabezpečovacího zařízení to zařízení odinstalovat?
Chyba je samozřejmě na straně řidiče, ale nechápu proč je legální vytvoření takto chaotických situací v době dnešního zbytečně velkého počtu umístěných dopravních značek.
A přitom taková krásně mezinárodně srozumitelná značka 😛
Napsal jste to dřív. Taky jsem si říkal, že by bylo lepší světla demontovat, než nefunkční světla, tak raději žádná. PZZ nebliká = nefunguje, to je informace naprosto zbytečná a odvádějící pozornost.
Nebylo by lepší ta výstražná světla uvést do funkčního stavu, aby blikala když jede vlak? Těch vlaků tam určitě nejezdí tolik, aby je mohl někdo aktivovat ručně.
Nebo prostě poveřený pracovník zastaví provoz.
Klikbajtový nadpis. 🤮
Správne: V Budějovicích zablokovala nehoda (na vlečce) dálniční přivaděč
Bude potreba vlecku zrusit
Zablokovala to konkrétně neukázněná řidička, ne anonymní nehoda.