V Budějovicích zablokovala vlečka dálniční přivaděč
Vlečka přes Okružní ulici v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
                            
Na vlečce dlouhodobě nefunguje světelné zabezpečovací zařízení, na což upozorňuje tabule.
„V Budějovicích zablokovala vlečka dálniční přivaděč“. Pro ty, co si přečtou jen titulek a článek ani neotevřou jasný sdělení, že ta zlá železnice zase dělá potíže. Když zmizely podobné tendenční titulky z veřejných tiskovin, objeví se na webu dopravy. To také o něčem svědčí.
Tak otázkou je, jestli v podstatě nechráněný železniční přejezd patří na dálniční přivaděč. A zabezpečovací zařízení na přejezdech má většinou na starosti správce dráhy, takže ano, železnice dělá potíže.
Proboha, ta Okružní není žádný přivaděč!
Tak si klikněte sem, když už si nechcete sám otevřít mapy:
https://mapy.com/cs/zakladni?q=Okru%C5%BEn%C3%AD&source=stre&id=84381&pid=95503541&newest=1&yaw=5.592&fov=1.068&pitch=-0.042&x=14.5065032&y=48.9842969&ds=2&z=14&ovl=8
Vlečky mnohdy patří firmě do které ústí, a SŽ s nima nemá nic společného.
Přesně tak. Vlečka, kde se udál střet se jmenuje Transit Vráto. Vlastníkem dráhy-vlečky Transit Vráto včetně pozemku je firma P25, s.r.o., provozovatel dráhy-vlečky Dr. Zenkl, s.r.o.
Zlá, zlá velice zlá zákeřná vlečka opět ubližuje ubohé silniční dopravě a chudinkům v autíčkách. Zrušit a rozdupat vlečku, signalizační světla upálit pro výstrahu, a mašiny šotouškům utopit ve Vltavě. Bylo by to legrace, kdyby titulek pravdivě nevystihoval přístup české veřejnosti k vlečkám a železniční dopravě obecně.
ad1) není to přivaděč na dálnici, ale spíš přivaděč přivaděče tř. Gen. Píky. Tedy nejde o nejdůležitější spojnici ve městě. ad2) nezablokovala to vlečka, ale trouba řidič v autě, který nevidí vagon jako kráva. ad3) takto uvedený nadpis podněcuje k tomu, že za všechny problémy řidičů v okolí 1km od kolejí může vlečka. Tedy, že kdyby někomu na auto spadl v bouřce strom, tak za to může nenáviděná vlečka. V době krize nákladní dopravy je to podkopávání a dezinterpretace kolejové tratě ad4) protože do vleček nejde ani halíř státní podpory, tak nemáme ani na funkční zabezpečení přejezdu natož na sjízdné… Číst vice »
Navyšte kapacity železničních vleček s dotací (enovation.cz, leden 2025)
„Operační program Doprava poskytne cca 590 mil. Kč vlastníkům železničních vleček. Vzhledem k tomu, že k žádosti je třeba přiložit mj. dokument k posouzení vlivů na životní prostředí a stavební povolení, doporučujeme se začít připravovat co nejdříve. Příjem žádostí do 30. 6. 2025. Míra podpory až 49 %.“
Jen tak málo? Za to postaví ŘSD jedno odpočívadlo.
to jsou doslova drobné
Možná, ale má o ty „drobné“ vůbec někdo zájem? Pokud stát nabídne víc vyčerpá to někdo nebo tam ty peníze zůstanou ležet?
Mnohé menší firmy samy podávají u DÚ žádost o ukončení provozování své vlečky. Vlečky v současnosti nepotřebují a jsou pro ně přítěží. Těch firem, které by chtěly rozšířit vlečkový provoz si troufnu napsat je dnes oproti minulosti naprosté minimum. Byť se dotace zdá nízká, pravděpodobně postačí.
Samozřejmě jiný pohled na věc mají ti, kteří si z vleček udělali živnost.
Ano, a těm pár firem, co ještě vlečku na dvoře mají se posmíváme a ťukáme si na čelo. Se současným vlečkovým lynčem se nikdy železniční dopravě dařit nebude.
Je to velice zvláštní situace, ale tentokrát se spolu shodneme, tedy alespoň v bodech 1 a 2. Pokud byste uvedl pouze fakta, nikoliv citové výlevy, souhlasil bych s vámi na 100%. 1. Máte naprostou pravdu v tom, že ulice Okružní NENÍ ŽÁDNÝ PŘIVADĚČ, tím je až 4 proudá silnice I/34 od kruháče ven z města. Podle filosofie autora článku by v takové Jihlavě musely být „přivaděčem“ snad všechny ulice, které vedou na silnici I/38. 🙂 2. Komunikaci na Okružní zablokovala nikoliv vlečka, nýbrž DOPRAVNÍ NEHODA silničního a železničního vozidla (vlečkového vlaku) na velmi svérázném křížení ulice Okružní a vlečky, která… Číst vice »
Ad4) což je vtipné, když stát, jako pobídku, různým logistickým centrům silniční připojení vybuduje.
Nestačilo by tam opravit zabezpečovací zařízení, které je tam snad ještě z doby komunistů?
Viděl jste v poslední době nějaké dotace na modernizaci a vybavení vleček? Stát se zatím jen předvádí kolik miliard utopil v asfaltu.
A nebo ho dementovat, ale my tam dáme alibistickou ceduli.
No pokud se pamatuji, tak tam bylo, ale po vybudování zanádrážní komunikace se zprovoznilo bezpečnostní zařízení na této komunikaci a zbylé se zrušili. Takže předpokládám, ze využili stávající kabeláže k novému přejezdu a zbytek odstřihli (přejezdy na Okružní 2x, u Šuptransu).
Ale ve Vodní ulici ten přejezd taky nejde. A vzhledem k tomu vysokýmu plechovýmu plotu je tam rozhledový trojúhelník takový že by tam rozhodně nic jezdit nemělo.
Vlečkař raději zruší vlečku než aby do ní investoval miliony. Když totiž investici do opravy přejezdu rozpustíte v nákladech na železniční přepravy, okamžitě vyhrají kamiony a převezmou přepravu a nebude už nic potřeba opravovat.
Dokonce jsem byl svědkem naprosto absurdního případu, kdy v jednom průmyslovém areálu bylo nutné opravit přejezd, kterej kamiony zničily. Vlečku zachránilo jen to, že její zrušení vyšlo mnohem dráž než oprava přejezdu. Ale když jsem jim nabídl železniční přepravu, která vyšla levněji než kamion, jejich ekonom náklady na opravu přejezdu přičetl k železniční přepravě a rázem byly kamiony levnější. Co myslíte, jak to dopadlo? Jezdí to kamionama, protože vyšly levněji, ale přejezd se opravil. K čemu místní ekonom přičetl náklady na opravu přejezdu netuším, ale ke kamionům určitě ne. Tehdy jsem na konkrétním případu pochopil, jak funguje dopravní politika celé… Číst vice »
Ekonom počítá správně, protože kamionovou dopravu lze bez železničního přejezdu provozovat, zatímco železniční dopravu nikoli. Je tedy správné, že náklady se přičtou k dopravě železniční.
Snad si nemyslíte, že když nějaká firma bude provozovat vlečku místo kamionů, že může zrušit příjezdovou silnici do areálu, a s tím související přejezd, protože všichni a všechno se budou přepravovat už jen vlakem. – od zaměstnanců po IZS.
„kamionovou dopravu lze bez železničního přejezdu provozovat, zatímco železniční dopravu nikoli“
A jak ten kamion ty koleje přejede, když tam nebude ten přejezd? Nebo bude všechno vozit 8×8 Tatra?
Vy jste nic nepochopil. Oni ten přejezd museli opravit bez ohledu na to, jestli tam ty vlaky jezdí nebo ne, protože ta vlečka tam je historicky už možná 100 let. Kdyby tam ty koleje nechtěli, museli by kolej vytrhat a místo ní postavit silnici, což by vyšlo dráž než pouhá oprava přejezdu. Srovnejte si to třeba s komínem na baráku. Máte ho tam bez ohledu na to, jestli topíte uhlím nebo elektrikou, ale opravovat ho, aby nespadl, musíte i když ho nepoužíváte. Absurdita je v tom, když přestanete topit uhlím proto, že k jeho ceně připočtete opravu komínu, ale opravovat… Číst vice »
Co bylo dřív, slepice, nebo vejce?
Myslím, že to je stejné dilema, jako most přes dálnici spojující dvě části obce, nebo pole.
Je most součástí dálnice, protože ho při stavbě dálnice museli vybudovat, jako náhradní plnění pro zajištění přístupu, nebo je součástí obce, polností a dálnice, která ho „nepotřebuje“ pod ním pouze vede?
Praxe ukazuje, že jednou se to posuzuje tak, jindy onak.
Jednou tak jednou onak se to posuzuje ve všech případech krom jednoho: když jde o železnici. V tomto případě se to posuzuje vždy v neprospěch železnice a to nejen u nás ale v celé Evropě.
No, já jsem se zase setkal se situací, kdy přeprava ocelové konstrukce krásně vytížila jeden 50t železniční vagon, a přeprava byla o polovinu levnější než tahač se speciálním návěsem, ale bohužel koncový zákazník se rozhodl, že prý vlaky již nebude využívat. Když jsem se ho ptal proč nechce využívat o polovinu levnější vlakovou přepravu, tak jsem se již odpovědi nedočkal. Nebo jsem se ptal výrobce dílů do vagonů, proč palety s hotovým zbožím neexpedují z vagonky do vagonky vlakem, a bylo mi řečeno, že výrobci vagonu nesídlí u kolejí. WTF.
Jestli je to vlak, popeláři, policista, chodec nebo cyklista už je jedno. Pravidla se změnila. Odteď má absolutní přednost řidič všude, kdekoliv se ocitne. Řidič je totiž jediný tvor, který pořád spěchá.
Mě stačilo, když jsem viděl, jak mladá řidička s dítětem v autě vjela do dráhy couvajícímu popelářskému vozu, přesto, že ji zcela zřetelně dával pokyn k zastavení popelář v reflexních barvách stojící v dráze její jízdy.
Má popelář na něco takového pravomoc? Snad jsou dané předností, kdo chce od někud vyjet ať čeká.
Blbý by bylo, kdyby řidička chtěla zajet na místo těch popelářů, tak by si je zablokovala.
Neviem ako v CR, ale na Slovensku „Dávať pokyny na zastavenie vozidla sú ďalej oprávnení … iné osoby, ak je to nevyhnutné na zaistenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky …“, zaroven je vodic povinny pribrat podla potreby nalezity pocet sposobilych osob. Cuvajuci smetiarsky voz sa tam podla mna vojde bez problemov.
Jenže tady si nejsem jistý tím „nevyhnutelné“
Hlavně jak řidič má vědět, že na něj mává někdo, kdo je oprávněn. Oranžové montérky snad nejsou univerzálním oprávněním k čemukoli.
Tuhle na mě u silnice mávál nějaký stopující bezdomovec v ušmudlané reflexní vestě, měl sem mu správně zastavit?
Mel jste dupnout na plyn a pak se divit kde se tam vzala desetitunova prekazka
Osoba způsobilá a náležitě poučená. To je i závozník, popelář.
Závozník snad ukazuje hlavně svému řidičovi. Na cestě je provoz, tak dáme přednost. (Samozřejmě neohrozit,omezit, vyjet ještě dneska)
Asi jste neměl tu čest couvat z dlouhým autem na frekventovanou silnici. Někdo to zastavit musí.
Manévrující popelářské auto má většinou blikající oranžový maják, takže ano, může v tu chvíli „porušovat“ některá pravidla.
Nejenom ze ma porad naspech, ale taky:
Vzdycky veze neco strasne dulezityho
Nutne potrebuje zastavit co nejbliz vchodu
Nikdy si neprizna ze neni nejdulezitejsi objekt na silnici
Na železnici pořád platí, že pokyn k zastavení kvůli nebezpečí může dát jakákoli osoba. Když jsem dělal řidičák (už je to hezkých desítek let), učili nás, že totéž platí i v silniční dopravě. Přiznávám ale, že poctivě nestuduji změny dopravních přepisů a zákonů a tak je možné, že pokyn k zastavení už nemůže dát kdokoli kdykoli, i když mi to přijde absurdní, aby v případě nebezpečí nesměl zastavit auto kdokoli. Couvající popelářské auto je jasné nebezpečí a pokud nemáte možnost zastavit řidiče popeláře, musíte zastavit alespoň druhého řidiče, abyste zabránil kolizi. A pokud se vám to nepodaří a ke kolizi… Číst vice »
Ať je na přejezdu instalováno cokoliv, tak tam debil stejně vjede. Každodenní realita na přejezdech vlečky PKP CARGO KLADNO. Specialisté jsou polské kamiony.
A teď si představte, že na silnicích v ČR jezdí desítky tisíc řidičů, kteří nemají český řidičský průkaz a neumí česky. A nečekají za lesem značek na dálničním přivaděči přejezd a už vůbec si nepřečtou, že ta světla jsou tam jen jako past. Jsme uprostřed Evropy a tudíž na cestě tranzitu.
Přestaňte argumentovat česky specifickými zákony a pravidly. Silnice (a nejen ty) mají být intuitivně bezpečné.
Vidím koleje tak přibrzdím a rozhlednu se. Jednoduché a intuitivní, jenom někteří řidiči to nechápou, nebo rovnou ignorují.
mám světla na přejezdu fungují. jednoduché a primitivní
Když světla přestanou fungovat nebo úplně chybí, tak jste ztracený.
Když světla přestanou fungovat, tak se přece opraví, ne?
Když chybí, tak tam chybí.
Když je dlouhodobě lenost opravit, tak místo románu na ceduli stačí překrýt.
Jsem železniční zaměstnanec s 10ti letou praxí řidiče tramvaje v Praze a nesouhlasím – prostě ty značky v českém jazyce o nefunkčnosti PZZ (přejezdového zabezpečovacího zařízení), a to navíc dlouhodobé, jsou prostě prasárna!
Za mě je jediná jasná možnost zneplatnění PZZ případně jakýchkoliv tzv. semaforů v tzv. silničním provozu, a to je jejich překrytí pytlem/speciálním návlekem.
V Německu, Rakousku jsou ty tabulky v němčině… O tom to není. Je to o neschopnosti EU. Víčka na PETkách nařídit dokáže, ale sjednotit dopravní předpisy, a značky, to ne. Napíšu to záměrně takhle. Ne v celé EU se jezdí vlevo! A vo tom to je!
Textové tabulky na důležitou informaci, kterou lze dát pikrogramem, nejsou odpovědnost Eunie.
EU má pravomoce jen ve vymezených oblastech. A pravidla silničního provozu do nich nepatří, to je záležitost každého státu.
A v čem vidíte důvod zneplatnění PZZ? Spíš bych odebral řidičák oné chytré řidičce, která nejspíš neví, že na přejezd nesmí vjet pokud PZZ signalizuje výstrahu nebo pokud odpovědný pracovník dráhy dává předepsaným způsobem (praporkem nebo červeným světlem v noci) návěst „Stůj pro uživatele cesty“. Na železnici jsem odpracoval 35 let jako výpravčí a v každé stanici v níž jsem sloužil nějaký přejezd byl. Jsem ale už 21 let v důchodě a tak některé termíny se mohly změnit.
Moc by se mi jako drážnímu zaměstnanci nechtělo ručně zastavovat silniční vozidla na přejezdu vybaveném PZZ – tam je taková osoba dost nenápadná, on je totiž i problém, ž auta jedou ze dvou stran a je zastavující drážní zaměstnanec je dnes jen jeden! Byl v daném případě dotyčný ve směru příjezdu té řidičky kde – před či za přejezdem nebo dokonce na čele sunutého posunového dílu?
Řekl bych ze tabule s nápisem o nefunkčnosti jsou uplne zbytečné. Vždyť je to prece vidět,ze to nefunguje, že je to mimo provoz.
Neznám důvod nefunkčnosti, ale ikdyby to tam bylo deset let,tak řidič místní jako cizinec, který k tomu přijede to vidí.
Nebo opačně: když to pzz funguje a teď se rozbije, tak do doby osazení te tabule s textem budou řidiči bezradní?
Přejezdové zabezpečovací zařízení – PZZ nemusí mít bílé tzv. pozitivní světlo vůbec, a i když jej má, tak nemusí blikat – jak tedy pohledem poznáte, že nefunguje (zpuštění) červené výstražné světlo signálu „stůj“, a tedy pro zastavení nemáte čumět na PZZ, ale poslouchat, jestli nebožka přijíždějící vlak či před, ale i za přejezdem není drážní zaměstnanec zastavující auta?
Ale desky pro přiblížení k přejezdu vidí ne? Koleje a kříže také. To je všude stejné.
Ale značka přejezdu tam určitě je stejně jako předzvěsti (je to jedna z mála, ne-li jediná silniční značka, která má předzvěsti). Zároveň nevidí pozitivní signalizaci. Takže by se měl chovat jako na nechráněném přejezdu. Pochybuju, že to mají v nějakých státech jinak. Zneplatnění světel by asi bylo lepší, ale i bez toho když nic nesvítí (ani ta bílá nebo modrá) tak je to nechráněný přejezd. Divím se, že takový přejezd s naprosto výjimečným provozem nezabezpečoval zaměstnanec dopravce nebo správce dráhy, který by autům signalizoval, že mají stát (a možná některá by to i repektovala). Dost možná si řidiči ani neuvědomujou,… Číst vice »
To je problém, posunovou četu mnohdy tvoří jenom vedoucí posunu. Takže není tam koho postavit. Druhá věc, lidé jsou jak ovce. Na přejezdu se ani nerozhlednou a jedou, ty nejlepší dokonce i když vidí že proti ním jede posunový díl.
Víte jak jsme tuhle situaci řešili? Vedoucí posunu posunující díl před přejezdem zastavil, zastavil provoz na silnici a dal návěst pro posun přes přejezd.
Jenže ten zaměstnanec tam byl, řidička ho ignorovala. Bohužel na našich vlečkových přejezdech docela častý jev.
To řekl kdo, že tam byl a co dával za znamení, odkud viditelné?
Je to přímo v článku
Ten přejezd střežil pracovník dráhy.
Však jo intuitivní, nějaký pracovník střežící přejezd? Nezájem, v lepším případě ho objedou, v horším prostě jedou, div ho nepřejedou.
Vidím, že mi do cesty jeden ocelová krabice 14m dlouhá 3,2m vysoká. Slyším houkání. Jaké další indicie potřebuji k tomu, abych se vyhnul střetu?
Myšlení některých řidičů.
Vidí že jedu, to snad zastaví, ne?
V ulici U sirkárny na vedlejším přejezdu jsem zažil, že když jsem se rozhlížel, jestli nejede vlak, tak mě s troubením předjelo auto a individuum za volantem si ještě ťukalo na čelo. Přejezd tam “funguje” úplně stejně…
To nutně nemusí být jen na přejezdu.
Nedávno jsem jel autem a přijížděl jsem po hlavní ke křižovatce (mimo obec) a protože tam bylo blbě vidět, tak jsem raději přibrzdil. Při najetí do křižovatky se z vedlejší najednou vyřítilo auto s troubením a podobnou gestikulací. Tím, že jsem jel pomalu, jsem naštěstí stihl zastavit.
Na takovém přejezdu by vůbec nebylo špatné mít staré dobré místně ovládané mechanické závory. Minimální náklady na pořízení i provoz, pro řidiče jasně viditelná bariéra…
Mnohem účinnější a levnější bude občasná přítomnost PČR a pokuty v maximální vyšší. Při posunu na vlečce takových ignorantů potkáte spoustu.
jakoze kvuli vlaku co tam prijede mozna jednou za tyden tam bude porad policejni hlidka? Aha …
Ne jednou za týden, ale 3x denně, nicméně souhlasím, že ta policejní hlídka…
Vlastně 6x denně. Ona se ta vlečka i vrací… 🙂
Odkaz na paragraf zákona podle kterého chcete udělovat pokuty by nebyl?
Paragraf nevim, bude to něco v silničním zákonu, ale je předepsaná nějaká maximální rychlost na nechráněném přejezdu (30 km/h) a policie s oblibou na takových místech měří, i když jsou mezi kolejemi vzrostlé stromy a je jasné, že tam jen tak něco nepojede.
361/2000 SB
§29
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,
Je zakázáno vjíždět na železniční přejezd
Náklady na provoz by byly nesmyslně vysoké.
Ano? Posunovač by místo mávaní praporkem musel točit minutu klikou…
Když vidíme stav některých našich vleček, tak už vidím vlečkaře jak udržuje PZM. Obzvláště problém to je u vleček, které někdo v devadesátkách zprivatizoval, nejsou tudíž přímo firmy, teď na nich rejžuje na pronájmu, ale údržba minimální. Takže za chvíli by to zas došlo k střežení přejezdu, protoze by šraňky nešly spustit. Nehledě na to, že dnes už budete těžko hledat firmu, která je vyrobí, pak samozřejmě údržba něco stojí, a pokud tam vlak jede 3x za týden, tak je to nesmyslně vysoký náklad. Navíc by to prodražilo i samotnou dopravu, aby to netrvalo dlouho, tak byste potřeboval 2 posunovače,… Číst vice »
Řidiči jsou ignoranti.
Zanedbana vlecka a zabezpecovacka je teda ok?
Za tupost točvolantů může vlečka?
Takže ne vlečka, ale řidička nerespektující základní pravidla zablokovala přivaděč…
Krasnej vizualni smog z tech fotek … a ta vlecka je teda tak super a potreba, ze nemaji penize na opravu zabezpecovacky, jo? Krasny
Většina vleček se dlouhodobě jen flikuje a kvůli technickému stavu je na nich rychlost 10km/h.
Na vlečkaách je 10 km/h základní rychlost, pokud si vlastník nenechá za dlouhé peníze udělat rekolaudaci na vyšší rychlost.
To nezapadá do mantry o zlých zchátralých vlečkách z 19.století.
Pokaždé když to tam opraví, jsou to do týdne vykradené kabely (blízká sběrna, že…), a jede tam tak jeden vlak týdně, takže to nechali s cedulí.
Jo a jak casto to delaji? Zkusili to jednou pred 20ti roky a pak to od te doby pouzivaji jako argument?
Zastavit silniční provoz na „málo používaném“ přejezdu je často docela problém. Soused dělá u traťovky a jezdí s MUVkou. Když jedou občas tzv. „kontrolní“ jízdu na jedné trati, kde je v současné době zastaven provoz, tak musí střežit přejezdy , neb je tam vypnuté ( a bohužel vykradené PZZ ). A to střežení přejezdu vyžaduje docela dost odvahy. I dva „oranžový mužíci“ dávající autů červeným praporkem pokyn k zastavení a opakované houkání MUVKy, která má tu houkačku dost hlasitou, jsou často málo k tomu, aby řidiči zastavili. …. Dokonce jim jeden řidič vynadal, že co tam blbnou, že tam vlaky… Číst vice »
…a kruh se uzavřel, místo běžce s praporkem pred autem je teď třeba běžec s praporkem před vlakem.
Obávám se, že ani to nepomůže. Na posvitavském festivalu na Hladíkově ulici obsluha vlaku takto zastavovala silniční provoz a stejně to řidiči nerespektovali.
To je tak těžké ta světla dát dolů a místo toho tam dát jednu STOPku? Dopravní značení bylo vymyšlené tak, že jsou to jednoduše a rychle pochopitelné symboly, kde člověk nemusí luštit text a i bez hlubšího zamyšlení je hned pochopí, aby tomu mohl přizpůsobit svou jízdu.
Místo toho se vymýšlejí kraviny se značkami s tunou textu, které jsou jen další vizuální smog, nesplňují svůj účel a navíc je nepochopí žádný řidič-cizinec.
Když světla svítí vlak jede, pokud nesvítí může jet. Kříže platí stále. A jak píšu níže: Na železničním přejezdu se musí řidič chovat zvláště opatrně, zejména se přesvědčit zda se neblíží vlak…. Pokud jede vlak na rozkaz Op k přejezdu s poruchou PZZ, houká, píská jede max 10 km/H a pro auta jasný pokyn zůstat stát. I bez cedule….
Když ty kříže schováte do vizuálního a informačního smogu, tak je to jakobyste je zakryl. O zakrytých výstražních a obecném ohrožení už se tady psalo.
Kříže nevidí,koleje nevidí, vagón nevidí a kdyby jí do cesty vešlo dítě? No prostě nevidí…je ve vizuálním smogu….
Existuje taková věc jako myšlenkový zkrat. Totiž při náhlém stresu převezme řízení pohybového aparátu jiná část mozku a pokusí se od problému utéct. Veverka pobíhající mezi auty na silnici se používá jako modelový příklad. Nedá se to ovlivnit vůlí, ani převychovat a všichni savci to mají společné, tuhle část mozku jsme zdědili. Ta část mozku je rychlejší a proto si prostě „šáhne do řízení“. Že to vypadá hloupě, to už ona část mozku neví. Neříkám, že se stalo přesně tohle, ale pokud máme řešit bezepčnost, tak bychom měli znát, jak člověk reaguje na nenadálé situace. Prevencí proti tomu je dobrý… Číst vice »
Takoví jedinci by neměli řídit tak veliká vozidla jako osobáky.
a Akustika, stoprocentně tam byla špatná akustika …. a slunce v protisměru. Chudinka točvolant jako vždy za nic nemůže.
Máte samozřejmě pravdu. Ale pak se nabízí otázka, jestli má vůbec smysl instalovat tam tu tabuli, případně demontovat (či zakrýt) i ty nefunkční výstražníky. Když tam budou jenom kříže, výsledek bude stejný a ještě se ušetří.
Nemá to smysl. Já měl čest řídit dopravu v obci při střídání směru. Celý oranžový terč a měl jsem co dělat abych paní uskočil asi ve 20 km/h
Měla by se tam dát další tabule, upozorňující na tu tabuli předchozí…
V tehle foto je vse:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/09/vlecka_4.jpg
Zbytecny znackovy spam, vizualni reklamni smog a krize, ktere jsou vice vybledle do bila ako cervena.
Ale přibližovací desky po 80 metrech jsou ne? Tak co po té poslední asi může následovat?
Ano, pravidla známe. Kdyby všichni pravidla dodržovali, tak ZabZař přejezdů není potřeba (maximálně tak na zvýšení z 30 na 50 km/h), protože se všichni přeci rozhlednou.
realita je ale jinde, je prostě potřeba dělat vše pro řidiče (a vlastně všechny uživatele čehokoliv) co nejintuitivnější. To by zda konkrétně znamenalo schovat semafor do pytle či ho demontovat a dát tam Pozor jiné nebezpečí s doplňkem „Nezabezpečený přejezd“
Když jsou v poruše světla na přejezdu,podle pravidel silničního provozu řidič jede maximálnĕ 30 km/h s opatrností a přesvědčit se,jestli nejede k přejezdu vlak https://www.google.com/search?q=j%C3%ADzda+k+p%C5%99ejezdu+bez+sv%C4%9Bteln%C3%A9+signalizace&oq=j%C3%ADzda+k+p%C5%99ejezdu+bez+sv%C4%9Bteln%C3%A9+signalizace&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIKCAEQABiABBiiBDIKCAIQABiABBiiBDIKCAMQABiABBiiBDIKCAQQABiABBiiBNIBCjM0Nzk5ajBqMjmoAgCwAgE&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Ale na tom přejezdu světla jsou. A než řidič přečte „přejezdové zabezpečovací zařízení“ … to je šotouština!
Přesně, ta tabule je tam nadbytečně. Řidič to musí zvládnout bez ní.
Jako trefit vlak, kterej jede asi 5km/h a houká na celý město, chce už opravdu fištrón. Lidstvo nemá neději.
Právě že asi jel pomalu, což pro jisté řidiče automaticky znamená „to ještě stihnu předjet/objet/projet“.
Takže by měl jet rychleji
bohužel, na vlečce je to normální stav.
Viděl bych to na to, že zaměstnanec dráhy jel na stupačce a možná pískal návěst POZOR. Nějaké kroužení praporkem tam asi nebylo
Ale vagón vidí ne? Já zažil na přejezdu PKAZ Úžin s výstražníky v činnosti auto pod 11. Wapkou. Rychlost vlaku 15 km/h.
Podle aktuálních předpisů není ke střežení přejezdu potřeba praporek a řidič by se měl chovat podle nařízení pravidel silničního provozu ……https://www.google.com/search?q=j%C3%ADzda+k+p%C5%99ejezdu+bez+sv%C4%9Bteln%C3%A9+signalizace&oq=j%C3%ADzda+k+p%C5%99ejezdu+bez+sv%C4%9Bteln%C3%A9+signalizace&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIKCAEQABiABBiiBDIKCAIQABiABBiiBDIKCAMQABiABBiiBDIKCAQQABiABBiiBNIBCjM0Nzk5ajBqMjmoAgCwAgE&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Já samozřejmě nerozporuji silniční předpisy. Jen je otázka, jaké znamení a odkud dával zaměstnanec obsluhy vlaku. Viz drážní předpisy.
dneska se návěstí předavají pomocí vysílačky
Řidičce vozidla?
Klíčem bude ten zaměstnanec, co a jak přesně ukazoval, a jak to řidička pochopila. Protože pokyn zaměstnance je nadřazen kříži.
Hlavní problém je, že nezvyk z důvodů velmi malého provozu a malé rozhledové poměry u obou přejezdů. Na této vleče jsem osobně viděl jet auta přes přejezd, když jel vlak a posunovač ještě mával praporkem.
Pracovník posunu nemusí ničím mávat, návěsti se předávají vysílačkou. Povinnosti řidiče je na přejezdu zastavit a rozhlédnout se, posunový díl má přednost.
Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, pokud:
je dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
je dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,
jsou sklopené závory,
se sklápějí závory,
se zdvihají závory,
je vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je slyšet jeho houkání nebo pískání (toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení),
zaměstnanec dráhy dává znamení k zastavení vozidla kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti červeným světlem,
situace za přejezdem nedovoluje jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě (např. kolona za přejezdem).
Překrýt výstražník by dávalo smysl, radši cedule kterou nejde přečíst.
A když se stala nehoda, tak řidič nerespektoval pokyny zaměstnance. Když se nehoda nestala, tak chodec respektoval (účy v Řeporyjích, kde ani nebyl někdo s pokynem hlídat automatický přejezd)
Na téhle vlečce byly problémy se světelným zabezpečením přejezdů ještě před rokem 89. Ani na ostatních přejezdech této vlečky (Okružní, U Sirkárny) není dlouhá leta světelné zabezpečení v činnosti. A zřejmě hned tak nebude. Pokud někdy. Jediná šance je s tím něco udělat v rámci připravované stavby spalovny komunálního odpadu (ZEVO Vráto), kam by se část odpadů mohla dopravovat po této vlečce.
Taková tabule , nenormová, tam nemá co dělat, mají tam být zřetelně umístěné kříže, pokud tam bylo instalováno SVZ musí být v činnosti , pokud by správní orgán nerozhodl jinak o čemž pochybuji
Nic z toho nezbavuje ridice povinnosti se pred prejezdem presvedcit ze je volny a dat prednost draznimu vozidlu.
Pokud jsou tam kříže tak samozřejmě
Je-li mu to „přesvědčit“ umožněno, tedy jsou-li splněny rozhledové poměry a také dodržen předpis ze strany Dráhy.
Pokud někde bylo světelné zabezpečení přejezdu, tak pro něj existovaly důvody. Pokud tyto důvody NEzmizely, tak sotva lze zabezpečení snížit a oštřit cedulí. Jakoby v Moravanech dali k vjezdovému návěstidlu dodatkovou cedulku „Pozor! Kolej může být obsazená“.
Nic takoveho se v zakone o provozu na pozemnich komunikacich nepise. Ridic ma vzdy svou povinnost splnit.
Zákony ukládají spoustu povinností, které nelze v reálném provozu splnit.
Kříž je tam,a je doplněn světelným zabezpečovací zařízením.Když je nefunkční,řidič jede k přejezdu,jako by byl označen pouze výstražným křížem,tj. jet rychlostí max. 30 km/h
Ano a problém je kde
Nechápu tu potřebu tady v diskuzi omlouvat řidiče. Trať je označená, drážní zaměstnanec dával pokyny a vlak má vždy přednost. Pokud je situace někomu nejasná, tak je auto vybaveno brzdou, případně je možné i přeřadit na nižší rychlostní stupeň či zcela zastavit vozidlo.
Se pak milí točvolanti nedivte, že vás nikdo nemá rád, když nepoužíváte obsah lebky. (IRONY ALERT!)
Škoda Jeepu, to už je dneska veterán…
Ten přejezd vypadá, že tam 30 let nic nejelo.
A ta cedule s hromadou textu, kterou řidič nemůže stihnotu ani přečíst, dva metry od kraje silnice, pokud si ji vůbec záplavě jiných cedulí všimne, ta tomu dává korunu.
Klasický český bordel na silnicích.
Na přejezdu máš povinnost se vždy rozhlédnout. A když nesvítí bílá pozitivka, je vždy možnost, že pojede vlak.
Nic složitého.
A rozhlédnout se na přejezdu, kde není ani na jednu stranu vidět pomůže řidiči jak přesně? Kdyby se měl každý chovat jak vy a zákon chcete, tak můžu Zanádražku z fleku zavřít, protože tam je vidět asi 1 metr kolejí na jednu stranu a tam ani zastavení nepomůže.
To nevadí jak vypadá, přejezd je viditelný, kříže tam jsou, ale toto je obecně problém všech vlečkových přejezdů, tam dost řidičů nerespektuje zákon: na přejezd se nevjíždí, je-li vidět, nebo slyšet blížící se vlak, ba co víc, střeží-li zaměstnanec posunu, nemálo řidičů to nerespektuje a objíždí ho, v horším případě by ho někteří byli schopni i přejet. Máme vlečkový přejezd, který má 2 přejezdy na cca 40 metrech, první je výjezd z fabriky, druhý na hlavní silnici (výjezd z fabriky se T křižovatkou napojuje na tuto hlavní), souprava může být klidně už mezi těmito dvěma přejezdy, stejně se najdou magoři,… Číst vice »
Však jede to pomalu, to přece stihnu!
Jak má podle zákona vypadat výstražný kříž? Může někdo respektovat značku, ze které slezla už téměř veškerá barva? To třeba zákazová značka může být jen bílé kolo, ať si řidič domyslí význam.
Když už nejsou schopni to uvést do provozu, mohli alespon obnovit značení. Kolik asi ty plechové cedule stojí? Mohl se z toho udělat běžný přejezd zabezpečený výstražným křížem, kde má řidiš povinost zastavit.
Neříkám že kříž je v topovém stavu, ale tak vybledlý jak tvrdíte vy, aby nebylo zřejmé, že se jedná o železniční přejezd (vzhledem k tomu, že se v místě nachází i PZZ byť nefunkční), taky není. Navíc tam byl i zaměstnanec střežící přejezd, který zastavoval provoz, bohužel tohle není o barvě kříže, či funkčnosti PZZ, ale o ignoranci za volantem, na vlečkových přejezdech s kříži, i jasně červenými tam ti řidiči prostě vjíždí (stal se mi případ, kdy zaměstnanec posunu zastavil jeden pruh, přešel do druheho, aby zastavil i ten, dal mi pokyn vysílačkou, a řidička se v tu chvíli,… Číst vice »
Proto kříž,stopka a dej přednost mají unikátní tvar,aby byly čitelné i pro barvoslepé,nebo pokud je na nich navátý sníh
Tady bych se teda dost hádal – tohle je předpisově označený přejezd? Nemají ty kříže být červenobílé?
A jsou dodrženy rozhledové poměry pro to, aby mohl být přejezd vypnutý z funkce? Nemá v takovém případě někdo zastavovat auta praporkem?
Les tabulí komentovat nebudu, ale ta s tím oznámením výhled celkem slušně blokuje.
A co si to přečíst?
„Řidička nerespektovala pokyn drážního zaměstnance a vjela do cesty vlaku,“ uvedl mluvčí jihočeské policie Jiří Matzner.“
Když jsem ten článek četl, tato pasáž tam nebyla.
Já to četl v době, kdy v článku stálo „detaily zjišťujeme“.
Napřed se to v článku nepsalo. Ale pokud tam někdo vjel i přes to, patří zastřelit pro výstrahu.
Trest srmti čeká legislativa nezná. Ani v dobách dřívějších se nepoužíval pro viníky dopravních nehod bez zranění.
Česká legislativa také uznává rovnost před zákonem. Budete střílet i strojveoudícho, když projede stůj? Tak vidíte, nebudete.
Otázkou je, jak jako řidič poznám drážního zaměstance. V oranžové věstě chodí kdejaký šmudla.
Zaměstnanec střežící přejezd je u nebo na přejezdu.
Musí se na požádání prověřit průkazem 😀
Tohle bych hodil na hrb provozovateli přejezdu. Takové zmatečné řešení. Cedule s hodně textem, kříž, který vypadá jako vybledlý kříž a přitom je přikrytý a zneplatněný? Tohle je matoucí a myslím, že by měl řidič velkou šanci vyhrát spor.
A ten drážní zaměstnanec, který byl u posunu, se nepočítá?
Je to matoucí a nepřehledné a nebezpečné, ale provozovatel přejezdu vám řekne, že když nebliká pozitivka, je třeba se na přejezdu chovat jako by tam žádná světla nebyla a že ta doplňková tabulka byla jen dobrá vůle, nikoliv povinnost. Můžeme tomu říkat alibismus, ale je to tak.
Ve vyhlášce je jasně stanoveno: Na železničním přejezdu se musí řidič chovat zvláště opatrně a zejména se přesvědčit zda se neblíží vlak. Je k tomuto ustanovení ještě třeba nějaké další vysvětlení? Není to snad úplně jasné? Pokud má někdo hlavu jen proto,aby mu nepršelo do krku,pak to pochopí po zásahu nárazníkem. Pokud ani to nestačí tak nevím.
Platí obecný princip: Pokud vytvoříme zmatek či odvedeme pozornost hromadou cedulí, tak rozhodně neděláme správně.
Na dráze je taky všecko jasné do chvíle, než se na společné odjezdové návěstidlo pohnou oba vlaky.
S množstvím cedulí souhlasím,ale pokud nevím nejedu.
Pak je tu ještě možnost vědět špatně a jet když nemám.
A zdaleka se to netýká jen řidičů na silnici. Projetá návěstidla, nedovolené odjezdy z dopraven D3, …
Ještě se musí zodpovědět ozázka: Jsou splněny rozhledové poměry?
Ano, ovšem tady to padá s tím (doplněným) zaměstnancem.
Při střežení přejezdu se rozhledové poměry nezjišťují .
Nemá se značení zneplatňovat oranžovým křížem? Přičemž fakticky je ta cedule správně, ale nápis je tak dlouhý, že než ho jeden přečte … „světla přejezdu nefungují“ možná není zcela drážně terminologicky správně, ale obsah sdělení je jasný.
Než ho jeden přečte? No jo, pokud se k tomu místu řítíte jak utržená vráteň, tak se pak není čemu divit.
10 metrů za sekundu je 18 km/h. Takže při povolených 30 km/h … a nejen přečíst, ale taky pochopit, co na PZZ vlastně nefunguje.
A netuším, proč na věcnou kritiku reagujete křivým obviněním.
Sorry, špatně počítám, 5 m/s za sekundu je 18 km/h. Mea culpa.
Pokud má někdo problém se čtením a chápáním textu, možná by neměl za ten volant sedat. A nebo taková malá rada, v autě se nachází pedál, jehož stlačením začne vozidlo zpomalovat, tím ti méně zdatní dostanou čas navíc si tu ceduli s obřím nápisem POZOR! lépe prohlédnout a vyhodnotit. A pokud ten nápis nevidí z dostatečné vzdálenosti, chtělo by to brýle na řízení.
Jo tolik k teorii, realne je ale znacek a doplnkovych tabul ( resp. vizualniho spamu ) ve mestech tolik ze to neni mozne vsechno stihnou precist a zaroven sledovat provoz. Tabulky se tam davaji jenom kvuli tomu, aby spravce komunikace byl na tom legalne ciste.
Nebo mi chcete rict, ze zde:
https://infrastruktura.sk/uploads/default/original/3X/8/7/87c2a1782989f3bddad20cdfe660261647989510.jpeg
by ste odparkoval sve auto, zastavil provoz, sel rucne odkryt ker aby jste si znacku celu precet a az tak pokracoval v jizde? A co by jste delal kdyby ste byl cizinec?
Cizinec by si měl vzít místního šoféra nebo domorodého průvodce.
Denne projedou ceskem desetisice zahranicnych kamionu + ruzne auta, turisti atd. celkove cislo teda bude klidne nad 100k. Vy by ste teda chtel zamestnat v Cesku 100tisic lidi s ridicskym prukazem, ktery budou stat na hranicich a pojedou s tranzitujicim vozidlem pres celou republiku aby je pak vyhodil na druhem konci a jejich jedina napln prace bude cist doplnkove znacky. Zaroven kamiony maji povinne pauzy atd. takze ty lidi budou s nimi spat v kamionu.
A jak to mám dělat při cestě do zahraničí?
Proč to nazývat „křivé obvinění“. Já bych to kvalifikoval spíš jako řečnickou otázku.
A to, že uživatel pozemní komunikace nesmí vjet do prostoru přejezdu, pokud se nepřesvědčí, že jej může bezpečně přejet, stále platí. Takže, když je situace ne zcela přehledná, můžu i zastavit.
Při blikání bílého světla mohu jet max. 50 km/h – ale případně i méně.
Ignorování ze strany většiny řidičů skutečnosti, že na železničním přejezdu jde o život je problém zásadní, ale odpovědnost dráhy za tuto ignoranci řidičů je minimální či nulová!
No… Mne se to spíše jeví tak na 8 metru a něco za 1 sec pri „30“, ale jinak bych to asi videl na něco jako kříž a k tomu trojúhelník s dodatkovkou „Pozor vlečka“, což by mohlo i stačit. Nebo SZZ v plné palbě. Takže buď 2 trubky, něco plechu a reflexní barvu nebo ceník AŽD je tady všem nahrubo znám. Takové ty poloviční řešení jsou tak leda o průšvih. Objektivně však dodávám, že jsem tama jel tak 2x v životě a nevím jak ten provoz k D3 teď vypadá.
No a tá cedule pro Němce, Angličany je absolútně na nic. Je to bla, bla .. v nějakém jazyku. Sprývně malo byť světelné zabezpečení překryté, ak ne odinstalované, a nahrazené adekvátnou značkou. Být tým řidičem, tak to na sebe hodit nenechám. A to dopadlo ješte dobře, trochu ohnutý plech.. Nechápu jak tohle někoho napadne. A obzvlášť když tam jezdí vlaky. I pomalu jedoucí vagón je ohromná váha, a fabiu to zlisuje i v 10 km/h.
Co na sebe nechcete nechat hodit? Kříže tam jsou, pracovník střežící přejezd tam byl, řidička nerespektovala jeho pokyny, což je ale bohužel velice časté na vlečkových přejezdech, souprava 2 metry od přejezdu, stejně ti řidiči pracovníka objedou (v horším případě by ho někteří byli schopni i přejet), a vletí tam.
Zvyk je železná košile. Bohužel ti dva co vezli benzen si tím “nakoupili” trochu víc starostí, než tady paní…
Nebylo by snazší místo instalace té cedule o nefunkčnosti zabezpečovacího zařízení to zařízení odinstalovat?
Chyba je samozřejmě na straně řidiče, ale nechápu proč je legální vytvoření takto chaotických situací v době dnešního zbytečně velkého počtu umístěných dopravních značek.
A přitom taková krásně mezinárodně srozumitelná značka 😛
Napsal jste to dřív. Taky jsem si říkal, že by bylo lepší světla demontovat, než nefunkční světla, tak raději žádná. PZZ nebliká = nefunguje, to je informace naprosto zbytečná a odvádějící pozornost.
Nebylo by lepší ta výstražná světla uvést do funkčního stavu, aby blikala když jede vlak? Těch vlaků tam určitě nejezdí tolik, aby je mohl někdo aktivovat ručně.
Nebo prostě poveřený pracovník zastaví provoz.
Zkuste číst znovu…… „Řidička nerespektovala pokyn drážního zaměstnance a vjela do cesty vlaku,“ uvedl mluvčí jihočeské policie Jiří Matzner.
A vy víte, že řidička věděla, že se jedná o drážního zaměstnance, a pokynu rozuměla?
Na přejezdu stojí týpek v oranžových reflexních monterkach a mává na mě. To znamená že mám přidat.
Klikbajtový nadpis. 🤮
Správne: V Budějovicích zablokovala nehoda (na vlečce) dálniční přivaděč
Bude potreba vlecku zrusit
Zablokovala to konkrétně neukázněná řidička, ne anonymní nehoda.
„Železniční vlečka porazila křečka“, mělo být správně 😉