V Budějovicích podruhé zrušili tendr na trolejbusy, nabídku podali i Turci
Noční trolejbus, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dopravní podnik chce pořídit více trolejbusů, tendr vypíše znovu. S podobným odůvodněním zrušil loni i první soutěž.
Jen k obrázku, nevěděl jsem, že ještě mají ten žlutozelený na noční lince, a prozradím, že tyto trolejbusy měly být exportovány kdysi cca rok 1986 do Teheránu, to už málokdo ví.
V roce 1986 ještě výroba 15Tr neběžela, export do Teheránu je záležitost první poloviny 90. let. Nátěr se dostal i na žilinské 14Tr, které s Teheránem neměly nic společného, ale vizuálně se sjednotily s 15Tr, které se dostaly i do Žiliny a nátěr se tam posléze ujal i pro další vozy, prtože odpovídá barvám žilinského znaku.
Nedivil bych se, kdyby reálný důvod byl, že zjistili, že by neměli jak Turky vyřadit, tak to zrušili a zkusí to znovu s nějakou tou diskriminační podmínku navíc. Jsem zvědavej na rozdíl mezi těmi zadávacími dokumentacemi, bude to opravdu jen navýšení počtu? Pokud ano, beru svůj komentář zpět.
Budějovice se rozhodly soutěžit s Ústím, kdo bude mít nové vozy později a komu vydrží jezdit 15Tr déle 🙂
Tak srovnávat Ústí a Č.Budějovice je dost srandovní. Tyto trolrjbusy 15 Tr tady už ČB vůbec nejezdí. Tedy ten na obrázku ano.
V ČB jezdí ještě 9 trolejbusů přičemž všechny opravdu jezdí
Turci dávají nabídky na trolejbusy? Dříve jsme byli trolejbusovou velmocí, to jsme to tedy dopracovali daleko.
Doufám, že se stejnou logikou vyžadujete zákaz účasti Škody transportation na zakázkách na tramvaje v Německu – to taky byla (a je) tramvajová velmoc. A na rozdíl od Škody Ostrov ne jen díky výměnnému obchodu v rámci RVHP (jo, vím, 20 kusů do Bergenu).
Se dvěma typy vozidel 14Tr a 15Tr a direktivně řízená z Moskvy.
PS: Tomáš Baťa byl znám jako král bot, nikoliv bratři Dasslerovi.
Trolejbusovou (a tramvajovou) velmocí jsme byli, když bylo ještě hospodářství plánované po pětiletkách, cena práce byla mizerně nízká a odběr byl zajištěn do podobně chudých, spřátelených zemí. Na západ od nás to nikdo nekupoval. Dnes jsou v pozici levné montovny Turkové.
A proto ta naše velmoc vyráběla dvacet let jenom 9Tr, zatímco moderní 14Tr přišla do sériové výroby až osm let po zkonstruování a to ještě v designově osekané verzi.
Že zrušení výroby v Ostrově byl v roce 2003 podraz ze strany vedení Škody, je jiná věc…
to tam ještě mají to pojízdné muzeum? :O
Kdo ponese odpovědnost za vícenáklady? Jaký diskriminační parametr vymyslí tak, aby se Bozankaya již nemohla zúčastnit? Dokáží si to obhájit?
No DPMCB ziskal příspěvek EU takže jich bude objednávat vice a to je ten duvod ale samozrejme ze asi i tohle
Přestaňte tady všichni nesmyslně kníkat. Soutěž se jen zvětší a určitě přibude SOR.
Hlavní důvod je, že pojedou na EU dotace, a tak objednávku pořádně navýší. Kdyby vyhráli Turci tak je lépe mít více vozů, než nesmyslně pár atypů. A ideálně by měli připsat co nejdelší záruky.