V Budějovicích instalují pod vozovku čidla, budou řídit křižovatky
Pražská ulice v Č. Budějovicích bude osazena čidly. Autor: AŽD Praha
Město České Budějovice bude využívat nový chytrý systém, který si sám zjistí důležité informace o provozu na silnicích. Sesbíraná data
Dobrý den,
dodávku včetně zprovoznění zajišťuje firma ACP AuComp CZ, s.r.o. což je v článku opomenuto. AŽD Praha zajišťuje montáž. Celý systém je od firmy Sensys network na jejichž stránkách je možno si celý systém prohlédnout. Jedná se o systém, který řídí dopravu ve městech v Evropě a USA.
Zajimava je ta zminka, ze to cidlo pouziva GSM/GPRS sítě a jeho baterka vydrzi 10 let. To je dost neuveritelne a nejsem si jist zda-li je to pravda.
GSM/GPRS prenos nutne musi byt nesmysl nebo system zdaleka nemuze fungovat jak by mel, nebot musi sporit baterku. Na to vidimn spis na LORA WAN ci analogicke technologie pro toto pouziti urcene.
Osobne jest take zastance kamer, sensor v asfaltu na rinciopun IoT autonomniho zarizeni bych montaval v pripade rekonstukce cesty uz autiomaticky, at jsou cesty alespon trosku smart …
Indukční smyčky pro spínání zelené na semaforech jsou na křižovatkách běžně nainstalované. Dodává to např. Eltodo. Umí to asi i počítat auta, ne? Nespolehlivé je to za deště, jinak je to osvědčená technologie.
To byla reakce na mě? 🙂 Výhoda kamer je: 1) Spolehlivost i za sněhu a deště 2) Nemusím řezat do asfaltu, když se vybije baterka nebo se něco rozbije 3) Umím počítat auta za sebou, tzn. dynamicky vyhodnocuji ucpanost silnice a řídím tak délku intervalu (a nemusím tak dávat smyčky za sebe) 4) Jednou kamerou zvládnu více pruhů 5) Neřeším jedince, co na tu smyčku (senzor) ani nedojedou a zelená se nesepne (takové vídám denodenně) 6) Umím napojit rozpoznávání SPZ a spojit s databází Policie, zda SPZ není kradená. Navíc mám fuknce rozpoznávání tvaru a barvy vozu (opět zpřesnění vyhledávání… Číst vice »
Hmm, leckde po svete na to maji kamery (smart city) u nas jedem cidla.
To by me zajimalo, jestli to cidly vyjde levneji nebo tu mame dalsi “levnou” vec od AZD
O podobném systému na stejném principu se psalo už v mé oblíbené dětské knížce z počátku osmdesátých let. Dnes již křižovatky, vybavené příslušnými technologiemi, dokáží třeba samy rozpoznat blížící se vozidlo s právem přednosti v jízdě a úpravou signalizace mu umožnit hladší projetí.
To by snad přece mělo být ve 21. století už dávno samozřejmostí – zejména ve větších městech a na frekventovaných komunikacích …