V Budapešti definitivně končí Ikarusy, nově v MHD jezdí už jen nízkopodlažní autobusy

Jeden z posledních autobusů Ikarus v Budapešti. Foto: Bkv.huJeden z posledních autobusů Ikarus v Budapešti. Foto: Bkv.hu

Jeden autobus bude kvůli velkému zájmu fanoušků jezdit ještě dva týdny.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

A trolejbusy Ikarus?

Jan Dušek

Dle info od kamaráda přímo z BKV (BKK) Budapešť by mělo snad necelých 10 kusů Ik 280 jezdit ještě tento, a možná ještě i příští týden… 😉

Granja

Zajímalo by mě, zda i v Maďarsku mají (měli) na zádi kloubáky vodorovné šipky s nápisem „Pozor vybočuje 1 m“ jako jsem to viděl při provozu v ČR.

dopravopat

Očakávam že po vzore Prahy zavedú nejakú šoto-retro-linku, kde budú jazdiť staré Ikarusy. Minimálne typy 260, 280, 415 a 435.

Jiříkovák

Debrecín končí s trolejbusy úplně!!! CS-Dopravák napsal že od 1.1.2023 ruší jedno maďarské město trolejbusy, ještě že MÁV/GySEV lokálky jsou v provozu do každé vsi, městyse…

Kubrt

Má se jednat o dočasné odstavení, kvůli cenám elektřiny.

TU 134

Kde ještě v Maďarsku jezdí Ikarusy 260/280 ?

Karl vB.
ABC

ciwe, stát na přejezdu a projet po kolejích Ikarus tak mě asi jebne 🙂

Karl vB.

Z textu SAD Zvolen je ale zřejmé, že provozní zkoušky kolejového autobusu nedopadly a projekt byl zastaven, takže šok na přejezdu nehrozí. :-).
Ganz-Ikarus vyvezl v 80. letech několik lehkých motorových vozů do Malajsie.
https://magyarbusz.info/2018/01/05/kotott-palyan/

Václav

Kdysi jsem jel zájezdovým Ikarusem přes Východní Německo a bylo to docela pěkný svezení. Ale je pravda, že byl tenkrát zánovní. Jinak jsem jezdil 3 roky každý den do školy kloubovým, v zimě byl pořádně vymrzlý, a v kloubech mu to pořádně vrzalo.

Pája

Asi proto mu teta říkala „revmatik“ 😃

watslaw

Ten Ikarus 345 se mi nepodařilo vygooglit. Neměl to být Ikarus 435?

Rudolf Tuček

Nejlepší svezení bylo v Budapešti s ikarusem v podobě trolejbusu.

Kubrt

Ty ještě jezdí, ale už to taky mají za pár, probíhá dodávka Trollin. Jinak souhlasím, pro fandu MHD super zážitek. Měl jsem rád, jako cestující, i autobusy, ale chápu, že jinak moc na výši nebyly, B 741 proti nim působily hypermoderním dojmem.

Honza

Jakým typem jsou nahrazeny?

Pražec

Nedávno jsem slyšel úsloví:
„ten se tím pere jak s řadicí pákou od Ikarusu“ 😀

Jan Hojsák

Tak to slyším prvně a velice se mi to přirovnání líbí. 😄

Granja

Pro Maďary srdcovka, u nás jsme rádi, že už léta letoucí nejezdí.

MHD

Mluv za sebe.

Pavel

Pre mňa je Ikarus synonymom hlučnosti, vŕzgania, nedostatočného kúrenia v zime a horúceho interiéru v lete.

Jiří Kocurek

a jízdy smykem poslední nápravy kloubáku.

Pája

Vlek ostré zatáčky dal i po jednom kole (druhé ve vzduchu) 😃 Na druhou stranu byly v Budapešti vozy s automatickou převodovkou a tak řidičům stačilo stisknout zavírání, plyn na podlahu a brzdit až v další zastávce – před mnoha lety se mi to moc líbilo 😆😆😆

v.n.

Na druhou stranu to byly držáky. V provozu vydržely x krát tak delší dobu než Karosy.

Původní Pražák

Což ovšem minimálně pro cestující a ovzduší nebyla žádná výhra.

MartinS.

2 roky jsem Ikarusem 280 jezdil každou neděli na intr. Posilový spoj na lince Karlovy Vary – Liberec. Jízdní doba ze Žatce do Liberce 4 hodiny. Trávit 4 hodiny v Ikarusu to je něco, co se nedá zapomenout, ale co už nechci nikdy opakovat;-)

Luboš Beneš

Jo, já jezdil Žatec-Most, v zimě zima, za smogu jsme běželi štafetu po krajnici abychom dojeli a v na Hrabáku se do narvaného busu vešlo ještě 20 horníků….

Leinad

Jak štafeta po krajnici souvisí se smogem?