V Budapešti definitivně končí Ikarusy, nově v MHD jezdí už jen nízkopodlažní autobusy
Jeden z posledních autobusů Ikarus v Budapešti. Foto: Bkv.hu
Jeden autobus bude kvůli velkému zájmu fanoušků jezdit ještě dva týdny.
Jeden autobus bude kvůli velkému zájmu fanoušků jezdit ještě dva týdny.
https://www.youtube.com/watch?v=g3b9aegxNfY
https://www.youtube.com/watch?v=B6anqpZFbi0
A trolejbusy Ikarus?
Dle info od kamaráda přímo z BKV (BKK) Budapešť by mělo snad necelých 10 kusů Ik 280 jezdit ještě tento, a možná ještě i příští týden… 😉
Zajímalo by mě, zda i v Maďarsku mají (měli) na zádi kloubáky vodorovné šipky s nápisem „Pozor vybočuje 1 m“ jako jsem to viděl při provozu v ČR.
Očakávam že po vzore Prahy zavedú nejakú šoto-retro-linku, kde budú jazdiť staré Ikarusy. Minimálne typy 260, 280, 415 a 435.
Debrecín končí s trolejbusy úplně!!! CS-Dopravák napsal že od 1.1.2023 ruší jedno maďarské město trolejbusy, ještě že MÁV/GySEV lokálky jsou v provozu do každé vsi, městyse…
Má se jednat o dočasné odstavení, kvůli cenám elektřiny.
Kde ještě v Maďarsku jezdí Ikarusy 260/280 ?
V Maďarsku svého času jezdily po úpravě jako kolejové autobusy MÁV Ikarus 260.
https://sadzv.sk/zaujimavosti-zo-sveta-autobusovej-dopravy/mav-ikarus-260-autobus-ktory-bol-prerobeny-na-vlak-a-potom-opat-na-autobus/
ciwe, stát na přejezdu a projet po kolejích Ikarus tak mě asi jebne 🙂
Z textu SAD Zvolen je ale zřejmé, že provozní zkoušky kolejového autobusu nedopadly a projekt byl zastaven, takže šok na přejezdu nehrozí. :-).
Ganz-Ikarus vyvezl v 80. letech několik lehkých motorových vozů do Malajsie.
https://magyarbusz.info/2018/01/05/kotott-palyan/
Kdysi jsem jel zájezdovým Ikarusem přes Východní Německo a bylo to docela pěkný svezení. Ale je pravda, že byl tenkrát zánovní. Jinak jsem jezdil 3 roky každý den do školy kloubovým, v zimě byl pořádně vymrzlý, a v kloubech mu to pořádně vrzalo.
Asi proto mu teta říkala „revmatik“ 😃
Ten Ikarus 345 se mi nepodařilo vygooglit. Neměl to být Ikarus 435?
Nejlepší svezení bylo v Budapešti s ikarusem v podobě trolejbusu.
Ty ještě jezdí, ale už to taky mají za pár, probíhá dodávka Trollin. Jinak souhlasím, pro fandu MHD super zážitek. Měl jsem rád, jako cestující, i autobusy, ale chápu, že jinak moc na výši nebyly, B 741 proti nim působily hypermoderním dojmem.
Jakým typem jsou nahrazeny?
Nedávno jsem slyšel úsloví:
„ten se tím pere jak s řadicí pákou od Ikarusu“ 😀
Tak to slyším prvně a velice se mi to přirovnání líbí. 😄
Pro Maďary srdcovka, u nás jsme rádi, že už léta letoucí nejezdí.
Mluv za sebe.
https://www.youtube.com/watch?v=DqDfvOSkI3k
Pre mňa je Ikarus synonymom hlučnosti, vŕzgania, nedostatočného kúrenia v zime a horúceho interiéru v lete.
a jízdy smykem poslední nápravy kloubáku.
Vlek ostré zatáčky dal i po jednom kole (druhé ve vzduchu) 😃 Na druhou stranu byly v Budapešti vozy s automatickou převodovkou a tak řidičům stačilo stisknout zavírání, plyn na podlahu a brzdit až v další zastávce – před mnoha lety se mi to moc líbilo 😆😆😆
Na druhou stranu to byly držáky. V provozu vydržely x krát tak delší dobu než Karosy.
Což ovšem minimálně pro cestující a ovzduší nebyla žádná výhra.
2 roky jsem Ikarusem 280 jezdil každou neděli na intr. Posilový spoj na lince Karlovy Vary – Liberec. Jízdní doba ze Žatce do Liberce 4 hodiny. Trávit 4 hodiny v Ikarusu to je něco, co se nedá zapomenout, ale co už nechci nikdy opakovat;-)
Jo, já jezdil Žatec-Most, v zimě zima, za smogu jsme běželi štafetu po krajnici abychom dojeli a v na Hrabáku se do narvaného busu vešlo ještě 20 horníků….
Jak štafeta po krajnici souvisí se smogem?