Trolejbusová zastávka? Tomu nerozumím, je tam MZK, koleje VUT, UNOB takže 90% potencionálních studentů, kteří by jí využili jezdí šalinou č. 12 na trase hl.n. – Palačák. Trolejbusy obsluhují spíš sídliště v Žabinách, tam asi poptávka po vědecké knihovně nebude.
K MZM není ani z Nerudovy, ani z Klusáčkovy až tak daleko. Tramvajová zastávka by vytvořila nové kolizí místo, trolejbus u chodníku takový problém není.
A rozhodně je rezestup zastávek Sušilova a Klusáčkova jeden z největších na celé síti trolejbusů… takže zastávka se rozhodně hodí. Vím to, bydlím od narození „za rohem“ 🙂
Se šalinou je jinej problém – bariérové zastávky. Zvlášť Nerudova, Dobrovského a Skácelova jsou malér, vzhledem k obsluze zdravotnických zařízení v okolí…
Haha, to nebylo moc vtipný… V nějakých starších podkladech jsem našel směrově dělenou stezku po straně blíže Listovým kolejím s cyklopřejezdy a vším všudy, ale jestli se teď podle toho bude stavět, těžko říct
No… Především Kounička není cyklostezka, takže opravdu nemám problém s dalším účastníkem silničního provozu. Takže má-li někdo pocit, že to nezvládá, tak ať tam neleze. Na stranu druhou bude-li se šahat do Kouničky, tak bych i očekával, že mimo všechny ty opravy by mohli cyklisti ten svůj pruh/y dostat, neb na rozdíl od spousty jiných míst by to mělo jít.
Zase ale ten pruh „načmáraný“ na okraji silnice hodně trpí zneužíváním jako „parkoviště“ pro kdekoho na krátké zastavení… napžíklad kdejaká rozvážka to zastaví typicky na takovém pruhu, včetně origo české pošty…
A stačí jeden jediný aby takový pruh změnil z (poměrně) bezpečného místa pro cyklisty v překážku která je obzvláště nebezpečné objáždět 🙁
Pokud je to jen trochu možné, měla by stezka vést odděleně. A ona vede… o kousek vedle Botanickou/Chodskou, po chodníku kde se proplétají kola mezi chodci, což moc neuspokojí ani jedny (obzvlášť na zastávkách trolejbusu) 🙁
Nedoufám že něco jiného než cyklopruhy. Snad budou aspoň široké jako od botanické zahrady dolů. Přitom ta ulice je široká, všechny druhy dopravy vedle sebe by se tam vešly. Ale uvidíme. Třeba vznikne opravdová cyklostezka
Trolejbusová zastávka? Tomu nerozumím, je tam MZK, koleje VUT, UNOB takže 90% potencionálních studentů, kteří by jí využili jezdí šalinou č. 12 na trase hl.n. – Palačák. Trolejbusy obsluhují spíš sídliště v Žabinách, tam asi poptávka po vědecké knihovně nebude.
K MZM není ani z Nerudovy, ani z Klusáčkovy až tak daleko. Tramvajová zastávka by vytvořila nové kolizí místo, trolejbus u chodníku takový problém není.
A rozhodně je rezestup zastávek Sušilova a Klusáčkova jeden z největších na celé síti trolejbusů… takže zastávka se rozhodně hodí. Vím to, bydlím od narození „za rohem“ 🙂
Se šalinou je jinej problém – bariérové zastávky. Zvlášť Nerudova, Dobrovského a Skácelova jsou malér, vzhledem k obsluze zdravotnických zařízení v okolí…
Nerudova je naštěstí poměrně klidná ulice, dál už je to horší…
Zastávka Nerudova by měla být upravena v rámci této stavby, aspoň se o tom v článku (bez dalších podrobností) píše …
Vždycky, když bylo potřeba vyzkoušet na trolejbusu nějakou „třepací“ zavadu, zcela na jistou jsem jel na zkušební jízdu touto ulicí 🙂
Nezoufejte, stále je k dispozici testovací autodrom na Dukelské 🙂
OndraS – proč tak daleko, za barákem máš Kroftovu 😀
Barák v Komíně se přece bude bourat, takže zbudou ty Husovice
To víte, hezký asfalt slouží k parkingu a vyviklané betonové panely (které má na starosti DPMB) slouží i jako průjezdný pruh pro auta.
Nevíte jaké bude to bezpečné řešení pro cyklisty?
Osazení značkami zákaz vjezdu cyklistů? Jiné funkční řešení mě nenapadá.
Haha, to nebylo moc vtipný… V nějakých starších podkladech jsem našel směrově dělenou stezku po straně blíže Listovým kolejím s cyklopřejezdy a vším všudy, ale jestli se teď podle toho bude stavět, těžko říct
Alternativně i zákaz vjezdu automobilů. Jiné funkční řešení mě momentálně taky nenapadá.
Je to úzká ulice. Mezi barákama to není ani 70 metrů…
Doufám že zákaz vjezdu, v okolí mají milion jiných ulic kterýma můžou jet a tak se nemusí cpát ještě na stavbu.
Auta? No to ano, mají v okolí milión jiných ulic, kterými můžou jet.
No… Především Kounička není cyklostezka, takže opravdu nemám problém s dalším účastníkem silničního provozu. Takže má-li někdo pocit, že to nezvládá, tak ať tam neleze. Na stranu druhou bude-li se šahat do Kouničky, tak bych i očekával, že mimo všechny ty opravy by mohli cyklisti ten svůj pruh/y dostat, neb na rozdíl od spousty jiných míst by to mělo jít.
Zase ale ten pruh „načmáraný“ na okraji silnice hodně trpí zneužíváním jako „parkoviště“ pro kdekoho na krátké zastavení… napžíklad kdejaká rozvážka to zastaví typicky na takovém pruhu, včetně origo české pošty…
A stačí jeden jediný aby takový pruh změnil z (poměrně) bezpečného místa pro cyklisty v překážku která je obzvláště nebezpečné objáždět 🙁
Pokud je to jen trochu možné, měla by stezka vést odděleně. A ona vede… o kousek vedle Botanickou/Chodskou, po chodníku kde se proplétají kola mezi chodci, což moc neuspokojí ani jedny (obzvlášť na zastávkách trolejbusu) 🙁
Ten první frk ještě docela ušel, tohle je už ale trapné… FAKT jste pro to (na rozdíl od všech místních) aby se auta rozptýlily do vedlejších uliček??
Nedoufám že něco jiného než cyklopruhy. Snad budou aspoň široké jako od botanické zahrady dolů. Přitom ta ulice je široká, všechny druhy dopravy vedle sebe by se tam vešly. Ale uvidíme. Třeba vznikne opravdová cyklostezka
Široká je sice poměrně dost, ale musela by se ubírat zeleň, což taky není ideální.