V Brně začne na konci června stavba další části okruhu, první omezení přijde v červenci
Vizualizace úseku VMO Tomkovo náměstí - Rokytova. Foto: Brno.cz
Stavba za více než dvě miliardy korun má být hotová do roku 2024.
Stavba za více než dvě miliardy korun má být hotová do roku 2024.
K citaci K.S. níže ohledně Bystrce: „Tahat tam dálnici, myslím nemá smysl, tam je spíš potřeba zasíťování normálními cestami a příprava na to že tam bude osídlení.“ – rozhodně nesouhlasím, je tam třeba dálnice i klasické silnice. Některé jiné body jeho úvahy možná dávají smysl. Ale, pokud více diskutujících propaguje radiální spojení v Brně, zkuste se na to podívat jinak – proč by lidé z Komína do Medlánek měli být nuceni jezdit přes Královopolské tunely nebo přes Hradeckou a pak na sever okolo Královo Pole nádraží nebo na sever do Kuřimi a pak na jih po magistrále I/43? Biokoridor i… Číst vice »
Jde to dneska? Jde. Jedete o 5 minut dýl, než bez okruhu. Co byste chtěl? Ty miliardy raději nacpat do MHD.
To že něco jde ale není argument! Dostanete se dneska do Prahy vlakem? Dostanete, jedete o 30 minut déle, než byste mohl při existenci VRT, ale co byste chtěl? Dostanete se dneska do FN Bohunice pomocí MHD? Dostanete, tak proč prodlužovat tramvajovou trať? Co byste chtěl? To raději ty miliardy nacpat do zdravotnictví/školství/armády/špagetového monstra. S takovýhle přístupem bychom dneska ještě žili v jeskyních.
Vlaky nejsou zhouba města. Osobní auta ano.
To je ten zásadní rozdíl, který tvrdošíjně odmítáte vzít na vědomí.
chtělo by to vylepšit Zvonařku
no nějak se člověk nediví, že Brnu je glajzna málo a ještě bude chtít metro 😀 ať jezdí MHD, stejně není kde parkovat ale ono to je i o tom, že Brno je takový jihomoravský pupek se svatozáří v kontextu s dalšími okresními městy…ať se nedivý, že se pak na ulicích nehne
Nesouhlasím s vaším nesouhlasem, nač tam dělat tranzitní dálnici? Jak jsem psal dole, klidně ať tam nějaká kapacitní, ale zároveň lidská cesta je, ale ať to pak jde po 602, nebo ať se vymyslí nějaká jiná spojka do Brna, ale ta oblast, celá, má větší cenu pro bydlení než jakožto prostor pro fabriky a dálnice. Ano, tangenty jsou potřeba, ale spíš by to chtělo vyřešit prvně ty vzdálenější aby třeba lidi jedoucí od Mikulova/Břeclavi na Černovickou Terasu nemuseli na D1 prakticky do centra Brněnska.
K.S.: To, co píšete ohledně tranzitní dálnice přes Bystrc, by mohlo dávat smysl, pokud by se už nyní dalo jednoduše sjet nebo najet z dálnice D1 na úrovni kruhového objezdu v Troubsku, Veselce na sever na tzv. Starou dálnici do Bystrce a obráceně. Ale ve chvíli, kdy to nejde, protože tam není dálniční exit – a lidé z I/23 a II/602 + z D1 jedoucí např. do Brna – Bystrce musí a) projet okolo Masarykova okruhu a přes Žebětín nebo b) projet přes celé Popůvky a na sever na starou dálnici nebo c) jet na exit Brno – západ, přes… Číst vice »
Nepochopili jsem se úplně dobře. Podle mne dálnice nemá z Bystrce na sever pokračovat vůbec a jak píšu někde níže, byl bych pro tunelové vedení od křižovatky D1xD2 po Červený Mlýn, s tím že tam někde možná bude jedna křižovatka pro svedení dopravy z nových čtvrtí v centru. Tím vůbec nehrozí svedení tranzitu na II/602, ta by pak po rozšíření a modernizaci sloužila jako „místní dálnice“ a vedla by dopravu z Rosicka, Bystrce, Žebětína, Střelic… do Brna aniž by tato zatěžovala dálnici. Navíc 602 bude končit na VMO, jak se dívám. A ještě, jen tak mimochodem, Brno bude mít po… Číst vice »
Zajímavá stavba, sice trochu připomíná Ameriku před sedmdesáti lety, ale myslím je to celkem potřeba, jenom ještě aby se začalo s ražbou tunelu, který by pak mohl převést, tranzit pod zem a mimo.
Možná by stálo za zvážení jestli vedle nevyrazit ještě tunel pro železniční obchvat, který by se vyhnul uzlu v jakékoliv podobě mapy. cz/s/gukadakasa
A nebyla by lepší rovnou ponorková základna ?
Ponorky jsou úzkorozchodné, ne?
Rok jsem žil 100 m od Tomkáče a ano ta doprava je tam totálně neúnosná. Jen se bojím, že se s touto stavbou prozatím to hrdlo jen posune někam jinam než bude dostavěný zbytek. K tomu musím dodat, že mě baví ty vizualizace jak tam všude nacpou stromy, aby to vypadalo obyvatelně. Ve skutečnosti to bude pro pěší stále stejná bariéra jako do teď.
No bylo by asi fajn tam doplnit lávku, aby se dalo z Provazníkovy proběhnout na Mičkovu (na ten kopec, co je na obrázku vidět nad tunely). Viz https://mapy.cz/s/fepelarele
Z toho hnusnýho chodníku? Proč?
Stačilo by zabezpečit slušný přechod (nadchod, cestičku nad tunelem) na Kohoutovu (to je ta ulice, co „objíždí“ Husovický tunel).
Maličko to určitě pomůže, velkým špuntem je teď odbočování na Vinohrady, což s touto stavbou zmizí. Věřím, že část lidí, která teď jezdí po Gajdošce pojede raději tudy třeba i do Líšně. Ale Gajdoška bude pořád špunt a hodně dlouho se to nezmění.
to bude hukot ale stejne nezacnou protoze prijde kokot voda z tetcic a stavbu napadne jak to dela uz dlouho
Jako ne že bych nebyl rád, ale jaká je časová koordinace těch staveb? Když jsem totiž žádal DPMB kvůli související stavbě u kampusu o výluku, tak mě poslali do háje, že už těch výluk je moc, nemají autobusy a ani řidiče. Leda že by si ty autobusy vyráběli i s řidiči. Ptám se na to s mými dlouholetými zkušenostmi z Brna.
Doufám, že se již brzo začne kopat i navazující Vinohradský tunel. Bez tohoto napojení bude Tomkáč a Rokytova využita jen z poloviny a přes Židenice se stále budou ploužit kolony aut.
Ten ještě dlouho nehrozí přeci jen není hotový druhý konec a úsek k Ostravské radiale aby ten tunel vůbec dával smysl
Máte pravdu, že mít i úsek k ostravské radiále by bylo výhodné. Přesto bude kombinace tunel+Jedovnická+Bělohorská lepší, než kolony na Gajdošově a Svatoplukově.
Úsek od Jedovnické po Černovickou má EIA a s územkem by snad neměl nikdo prudit, bo trasa vede neobydleným územím a jediným dotčeným subjektem je místní SAPA u Olomoucké. Město se bohužel tváří, že se ho nárůst dopravy na Žarošické netýká a nepřipravuje nic, co by situaci řešilo, například úprava křižovatky Žarošická-Jedovnická s mimoúrovňovým vedením hlavního směru,, nebo vybudování podjezdů u Penny, Shellu a Unicornu.
Co vím, tak geologický průzkum toho tunelu ukázal několik hodně různých podloží, kterými se má tunel prokousávat. Takže to bude stavitelský oříšek..
Ten je až na 2030 ..
Kdyby se takhle v Brně investovalo i do veřejné a ekologické dopravy, to by bylo. Ale tady se pořád jede model 1970 – dálnice, estakády a průtahy městem.
Kdybyste tady žil, takovou blbost byste nenapsal.
Do eko veřejné dopravy se investuje celkem dost, ale když není obchvat, natož městský okruh, je to jako peníze házet do záchodu.
A kde? Staví se šalina do Bohunic (po letech čekání) a Plotní (zvrtané, co to šlo). To je vše.
Zato zácpy se přesunou od židenických kasáren na přilehlé křižovatky Rokytovy a Staré Osady, trolejbus už neprojede z Černých Polí až na Vinohrady nebo Starou Osadu.
Takže výsledek: Auta +3, MHD +1. To není zrovna „celkem dost“.
Když se ponechá stranou, že to jediné spojení Brna a východních Čech, tak je to vlatně nedůležitá obecní silnice, kterou může MHD zcela nahradit. Jenže ona je to silnice první třídy a doprava na ní není jen vnitroměstská, ale také dálková. V Pardubicích budou nadšení, když jim melouny z Maďarska nepřivezou, protože ve vagoně shnily. To je jen jeden z mnoha případů.
No to opravdu není. Ledaže je pro vás Brno totéž jako Vinohrady, a i tam je to se značnou výhradou.
Dovolím si nesouhlasit. Tramvajová síť se s výjimkou _jedné_ zastávky Technologický park za posledních spoustu let nijak nezměnila (až teď se to začíná měnit). Trolejbusy podobně. Cykloinfrastruktura, tu snad nelze ani slušně komentovat (víte, že v Brně je méně než 10km cyklostezek? nemyslím stezky pro chodce a cyklostezky, kterých je taky bídně málo, nespojitých atd.).
Takže ne, brněnská ekoinfrastruktura není nijak dobrá.
Právě vinou průtahů s výstavbou tohoto úseku VMO jsou jízdní řády páteřních linek MHD 25/26 a 44/84 akorát cárem papíru.
Ne. To je vinou nadměrné automobilové dopravy.
Takže by se měla ze Svatoplukovy a Gajdošovy udělat pěší zóna?
Stačilo by vyhradit jeden pruh pro MHD v každém směru od Husovického tunelu až po Olomouckou. 😛
Řešit nadměrnou dopravu další silnicí je jako řešit obezitu dalším jídlem.
A mirek má tedy jaké řešení?
Jestli bude Dukelská zaslepena, tak by se měl zprovoznit most přes Svitavu na gargulákově s napojením na areál Zbrojovky.
To neprojde přes místní.
Podle stáří té vizualizace by se dalo usuzovat na nadčasovost projektu… či spíše na jeho zastaralost.
A nebo taky na to, jak dlouho už to chybí. Stavět to jinudy stejně není reálné.
Brnu chybí „metro“ pod městem, moderní nádraží v centru, VRT do Prahy a Vídně, kvalitní příměstská doprava. Ne další dálnice.
Toto není dálnice, ale kapacitní komunikace určená pro objíždění centra. Jedna dálnice každopádně Brnu chybí – ta Dolfova.
Kapacitní komunikace pro objíždění Brna existuje, jmenuje se D1.
Ta vede ze severu na jih? Po D1 se človek dostane do východních čech z jihu moravy?
Mirek asi myslel jízdu po Hradecké ( nebo tunel pod Dobrákem) do Pisárek , do Pisáreckého tunelu na D1.
Z Brna do východních Čech jezdí čtyři vlaky za hodinu.
V současné době jeden za dvě hodiny
Která vede z dnešního pohledu tak pitomě že by měla zůstat jen v plánech, nebo z ní udělat jenom nějakou městskou třídu v budoucnu. Mnohem lepší se mi zdá řešení z 80./90. kdy se navrhoval tunel pod Brnem od D2 po Červený Mlýn.
On to původně nebyl tunel… Mělo se bourat skrz, okolo Lužánek. Někde mám i Generel dopravního rozvoje z roku 1980. A o teprve územní plán z roku 1965. To byl dálniční hukot! Kruháč nad řekou u Ronda i na Křížové.
Jakože ty co jsou tu? www. brno. cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-1-namestka-primatorky/odbor-uzemniho-planovani-a-rozvoje/dokumenty/upp/z-historie-uzemniho-planovani-2/ Mě osobně přijde to vedení přes Bystrc, ta posedlost dálnicí rakouského Malíře, naprosto šílené. V dnešní době je celý region nějak rozvinutý, vznikají v něm nějaké přirozené vazby a rozložení, oblast kde dřív byla pole se pomalu stává předměstím – velkým Brnem. Tahat tam dálnici, myslím nemá smysl, tam je spíš potřeba zasíťování normálními cestami a příprava na to že tam bude osídlení. Další věc je že Brno dávno přerostlo ten koncept města u dálnice a potřebuje několik okruhů. Ne zase dálnici co jej bude takto míjet. Jenže je třeba řešit i… Číst vice »
Ta dálnice už tam desítky let existuje, jen je hotová a provozovaná pouze do půlky Bystrce. Dál pokračuje hotové těleso na Kuřim a Jevíčko.
To že je tam hotový násep neznamená že tam fakticky je dálnice, navíc jí do obytné/rekreační oblasti přivedete tranzitní dopravu. Pokud se tam má něco „dálničního“ dělat, tak by to spíš mohl být přivaděč ev. pak udělat čtyřproud na II/60 s obchvatem Bosonoh.
Nevím proč se trase extrateritoriální dálnice (dálnice cizího státu uvnitř území státu, na jehož území má dálnice vést), která se stavěla se souhlasem vlády ČSR (tzv. II. republika) nákladem Velkoněmecké říše (Großdeutsches Reich) v letech 1939 v období před a po začátku WWII, a která měla spojit Vratislav (tehdy Breslau) a Vídeň přes území tehdejší okleštěné ČSR, resp. poté Protektorátu Čechy a Morava, říká v dnešní době „Hitlerova“ či „Adolfova“. Asi proto, aby se tato trasa vedení D43 dopředu opatřila nepříznivou ideologickou nálepkou. Při znalosti místních reálií, zejména tvaru terénu a současného osídlení v západní části brněnské aglomerace, vychází i… Číst vice »
Nic z toho neřeší nákladní dopravu v rámci Brna a přilehlého okolí. Moukou na chleba počínaje a kanálnimi prefabrikáty z Kuřimi konče. Nebo snad kvalitní příměsto dokáže zásobovat pivovar v Černé hoře a rozvážet z něj nejen pivo, ale také limonády? Nebo ho po 500 letech zakážeme,a by negeneroval dopravu?
Ale řeší. Jmenuje se to D43. Zbytek není potřeba.
Takže Dolfova. Ale není sama, potřebuje návaznosti jako D52 a proto mínus.
Nepotřebuje, pokud by byla primárně pro kamiony a ne pro auta s jedním člověkem.
Jinudy už ne, ale ta forma je obludná.
A jaké by bylo méně obludné řešení? Musíte mimoúrovňově překonat Tomkovo nám., což vzhledem ke konfiguraci terénu nejde jinak než vrchem. Pak přejít řeku v bezpečné výšce nad stoletou vodou, a opět mimoúrovňově překonat Karlovu a majlontské ranžír.
Už jen z toho jak to píšete… Technik co musí mít min 3 m tedy, max 8 ode, tady optimálně 5,5… a víc nevidí, naprosto bez představivosti. Tady by se dalo udělat tak moc, jen kdyby to pár architektů uchopilo trochu moderněji. Jenže tady už je pozdě. Navíc Brno není Praha a KAM není IPR. A je to všude strašně vidět. Bohužel.
> Technik co musí mít min 3 m tedy, max 8 ode, tady optimálně 5,5…
Co tím autor asi myslel?
Východní polovina Brna je poznamenaná či spíše charakteristická celkem silným průmyslem – výroba, stavebnictví, recyklace, sklady… Tato část okruhu je velice vytížená nákladní dopravou – kamiony taky, ale ne tolik jako různými sklápěčkami se sutí a podobně. Tohle řešení je sice pohledově blbé, ale asi moc líp nejde. Jako zásadní bych viděl odbřemenění Staré Osady od téhle dopravy, až se udělá tunel pod Vinohrady (snad brzo). Protože tak zprasenou městskou čtvrť, jako co tam vyrobili komunisti, jsem dlouho neviděl. Pamatuju to před stavbou průtahu po Gajdošově a člověk by brečel.¨ Hnusné prostředí formuje hnusné lidi. Dtto ten úsek silnice mezi… Číst vice »
Vadí.
Ale lidi si tak nějak zvykli. Stejně jako na zarovnané řady aut parkující v ulicích.
Ona většina brňáků taky jaksi přišla v předchozí generaci odjinud.