V Brně začínají tři velké tramvajové výluky, opravou projde pět kilometrů tratí

Organizace náhradní dopravy při výlukách tramvají v Brně. Foto: DPMBOrganizace náhradní dopravy při výlukách tramvají v Brně. Foto: DPMB

DPMB záměrně spojil všechny tři akce do jednoho termínu.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
eriksevcik

Slyšel sem že se bude dělat i nadchod na nádraží vlakové do Modřic z vídeňské to by bylo super!!ale to sem slyšel 😀

automatic

Bude zde zcela nový systém trolejového vedení, takzvaná řetězovka – hm a to se Praha své jediné řetězovky zbavuje s tím, že jde o zastaralé a nefunkční řešení (viz trať Modřany , původně byla řetězovky v celé délce, nyní již částečně zmizela a navazující úsek do Libuše má trolejové vedení již “klasické” a ani na meziměstské trati do Zdib se neplánuje, byť pro úseky s vyšší rychlostí je právě naprosto ideální.

Pavel Skládaný

Hlavně linkové vedení linky číslo 10 po Lidické a areálem vozovny Medlánky bude veliká šotomasturbace, za kterou jinak lidé platí nemalé částky na slavnostních akcích. Teď to bude dostupné zadarmo. Přinejmenším dříve vybudovaná spojka z vozovny do smyčky Technologický park se ukazuje, že je velmi užitečná.

Ondra K.

Ovšem, z hlediska provozu vozovny a dílen je takto dlouhodobý pravidelný linkový provoz přes vozovnu dost nevhodný. Vzhledem k množství ručně stavěných výhybek to nebude žádná hitparáda ani pro řidiče.

Pavel Skládaný

To patrně ne, v tomto ohledu personálu upřímnou soustrast za starosti navíc.

Ondra K.

V popisu vyluk DPMB „hezky“ zamlčel změnu jízdních řádů linky 8, jejímž cílem je snížit počet vypravených obousměrných tramvají. Špičkové spoje běžně vedené v celé trase byly zkráceny na úsek Novolíšeňská – Švermova. Fakticky to znamená, že v úsecích Nemocnice Bohunice – Švermova a Novolíšeňská – Mifkova byla bez náhrady zrušena špička.

Ojin

Zase u té osmičky bude více spojů mezi Švermovou a Novolíšeňskou (15 spojů za hodinu, koncové úseky 9 spojů, dnes 12 spojů v celé trase).
A o víkendech bude mezi nemocnicí Bohunice, Novým Lískovcem a Kohoutovicemi „krásný“ interval 17-3-12-8-7-13 místo dosavadních 10 minut.

timom25

Trolejbusová zastávka Zemská knihovna bez tramvajovej zastávky je podľa môjho názoru predzvesť toho, čo sa postupne salámovou metódou, a do nejakej miery náhodou, stane s celým úsekom linky 12 až po Technologický park. Keďže na SJKD nikdy nepríde rada, nosným systémom ostane tramvaj 12. Lenže v súčasnej podobe má tramvaj 12 byť dvoma vecami naraz: má to byť rýchla a kapacitná spojnica severu mesta s centrom, a zároveň je nútená robiť obsluhu územia. A to nie je úplne triviálne zlúčiteľné. Rovnako tak trpí linka na kapacitu (a do budúcna bude trpieť už len viac). Vozidlá tak môžu byť rýchlejšie, alebo… Číst vice »

M19

A proto bude vybudována nová zastávka Zemská knihovna. Njn… Tolik práce to dalo a takovou blbost jste napsal. 😉

timom25

Opravte ma ak sa mylim, ale v texte sa pise len o trolejbusovej zastavke

M19

A? Tam tramvajová zastávka nejde vybudovat kvůli prostorovým požadavkům a inženýrským sítím. Ne proto, že někdo bude rušit zastávky. To zaprvé. A za druhé, tramvajová linka 12 je mimo přesuny studentů (jejich počet co se přepravují za ty roky viditelně klesly a spostupujícími změnami ve výuce budou i nadále postupně pomalu klesat) zas tak plná nejezdí, o víkendu a v brzkých ranních a ve večerních hodinách prakticky poloprázná, takže rušení zastávek nedává smysl. Ostatně ani to nelze kapacitně nahradit trolejbusy. To by byly akorát tak další vyvolané výrazné investice a další provozní náklady navíc. Takže to co jste napsal… Je… Číst vice »

Pavel P.

Doplním, dle dopravního modelu ve SP ŽUB má linka 12 v úseku Dobrovského – Skácelova 13 000 cestujících za den. Pro srovnání, linka č. 1 má dle stejného zdroje v úseku Bráfova – Pisárky 32 000.

Ve špičce (a to navíc jen v zatíženém směru) je linka 12 sice přeplněná, ale v sedle poloprázdná.

Frantisek X

„Nejde“ obsloužit zemskou knihovnu tramvají, ale parkovišť mohou být okolo tři pozadí. No jo, preference brněnské dopravy. 🙂 Diametr mohl být vlakový se zachováním nádraží v centru, ale Brno opět řeklo ne, chceme vše řešit metrem i tam, kde to bude nepraktické, na povrchu potřebujeme hlavně místo pro auta. Jako nejen Praha 70. let (byť i tady to v mnohých pořád přetrvává).

SYN

„Nejde“ je samozřejmě relativní pojem. S dostatečně velkým balíkem peněz jde všechno (metro, SJKD), případně jde „rozvrtat všechno okolo“. Ale není to rozumné!

Nose Peak

Dvanáctka hlavně trpí absencí normálních zastávek (nástup z vozovky) a nepreferencí na křižovatkách (zvlášť od Rohlíku k botanické zahradě to stojí za to)…

Zdendik

Ono se to zhoršilo i na Plotní, teď to tam od zastávky Autobusové nádraží směrem do centra (3 světelné křižovatky) vypadá, že kdo si počká, ten se dočká.

Andrej

Ta neochota brněnských komunikací zavést nějakou opravdovou preferenci MHD (ano, bylo by to zřejmě lehce na úkor individuální automobilové dopravy), je vskutku frustrující.
Infrastrukture je na to připravena, ale chybí vůle.

Pavel Skládaný

Bohužel, impotence brněnské dopravní politiky je v tomto parametru naprosto chronická. Tady snad pomůže jen vyměnit vedení radnice.

Petronius

Na křižovatce Kounicova x Nerudova už preference funguje – šalinu to pustí hned další možný interval.
Nerudova x Veveří, to už je jiná…
Nejhorší ale pořád zůstává křižovatka se Skácelovou.

Šalina na špilas

Kounicova x Nerudova ale pouze ve směru na Technopark, do centra ne.
Jinak Skácelova je hrůza, tento týden mám zpozorováno, že v nočních hodinách to pouštělo i jednotlivá auta do 15 vteřin po tom, co se přiblížily k semaforům, a šalinu to tam nechalo vyhnít asi 40 vteřin a z nikam nic nejelo.

Vladimír M.

Na Skácelově je preferován okruh na úkor radiály.

SYN

No mezi náma, ona ta křižovatka Kounicova x Nerudova je chuťovka sama o sobě, dodneška mám problém pochopit tu sekvenci a jako pěší se tam člověk pořádně načeká (víc než třeba vedle Kounicova x Kotlářská). Takže ono je něco za něco, preference tramvaje versus NEpreference chodců…
Jde to až tak daleko že člověk raději přejde v polovině bloku, bez zebry ale taky víceméně bez zdržení…

Pavel Skládaný

Ano, ohledně vybavení zastávek je linka 12 naprosto otřesná a středověká (nástup z vozovky, z chodníku do vozovky i několik schodů). Ve Vídni takovou zastávku už dvacet let nemají ani jednu, tady jich máme na jedné lince několik. Pak není divu, že s tím nikdo nechce jezdit.

Pavel Skládaný

Tj. přebudování všech zmíněných zastávek na mysy bych viděl jako naprosto prioritní akci, současný stav je ostuda.

SYN

No další „výška nula“ jsou na Veveří/Minská na trojce. Ale ono by to zase tak extra nevadilo, nebýt kombinace s „horolezeckými“ kraksnami jménem T6…

SYN

Nebral bych to jako že chybí tramvajová zastávka Knihovna (nikdy tam nebyla) ale tak že přibývá trbus zastávka (kterou je ostatně jednodušší zřídit) v asi nejdelším úseku Sušilova – Klusáčkova (šalina tam měla aspoň Nerudovu)…
Ostatně máme přestupní tarif, komu těch pár kroků vadí, přeskočí na Klusáčkové na trbus.