V Brně začínají tři velké tramvajové výluky, opravou projde pět kilometrů tratí
Organizace náhradní dopravy při výlukách tramvají v Brně. Foto: DPMB

DPMB záměrně spojil všechny tři akce do jednoho termínu.
DPMB záměrně spojil všechny tři akce do jednoho termínu.
V popisu vyluk DPMB „hezky“ zamlčel změnu jízdních řádů linky 8, jejímž cílem je snížit počet vypravených obousměrných tramvají. Špičkové spoje běžně vedené v celé trase byly zkráceny na úsek Novolíšeňská – Švermova. Fakticky to znamená, že v úsecích Nemocnice Bohunice – Švermova a Novolíšeňská – Mifkova byla bez náhrady zrušena špička.
Trolejbusová zastávka Zemská knihovna bez tramvajovej zastávky je podľa môjho názoru predzvesť toho, čo sa postupne salámovou metódou, a do nejakej miery náhodou, stane s celým úsekom linky 12 až po Technologický park. Keďže na SJKD nikdy nepríde rada, nosným systémom ostane tramvaj 12. Lenže v súčasnej podobe má tramvaj 12 byť dvoma vecami naraz: má to byť rýchla a kapacitná spojnica severu mesta s centrom, a zároveň je nútená robiť obsluhu územia. A to nie je úplne triviálne zlúčiteľné. Rovnako tak trpí linka na kapacitu (a do budúcna bude trpieť už len viac). Vozidlá tak môžu byť rýchlejšie, alebo… Číst vice »
A proto bude vybudována nová zastávka Zemská knihovna. Njn… Tolik práce to dalo a takovou blbost jste napsal. 😉
Opravte ma ak sa mylim, ale v texte sa pise len o trolejbusovej zastavke
A? Tam tramvajová zastávka nejde vybudovat kvůli prostorovým požadavkům a inženýrským sítím. Ne proto, že někdo bude rušit zastávky. To zaprvé. A za druhé, tramvajová linka 12 je mimo přesuny studentů (jejich počet co se přepravují za ty roky viditelně klesly a spostupujícími změnami ve výuce budou i nadále postupně pomalu klesat) zas tak plná nejezdí, o víkendu a v brzkých ranních a ve večerních hodinách prakticky poloprázná, takže rušení zastávek nedává smysl. Ostatně ani to nelze kapacitně nahradit trolejbusy. To by byly akorát tak další vyvolané výrazné investice a další provozní náklady navíc. Takže to co jste napsal… Je… Číst vice »
Doplním, dle dopravního modelu ve SP ŽUB má linka 12 v úseku Dobrovského – Skácelova 13 000 cestujících za den. Pro srovnání, linka č. 1 má dle stejného zdroje v úseku Bráfova – Pisárky 32 000.
Ve špičce (a to navíc jen v zatíženém směru) je linka 12 sice přeplněná, ale v sedle poloprázdná.
Dvanáctka hlavně trpí absencí normálních zastávek (nástup z vozovky) a nepreferencí na křižovatkách (zvlášť od Rohlíku k botanické zahradě to stojí za to)…
Ono se to zhoršilo i na Plotní, teď to tam od zastávky Autobusové nádraží směrem do centra (3 světelné křižovatky) vypadá, že kdo si počká, ten se dočká.
Ta neochota brněnských komunikací zavést nějakou opravdovou preferenci MHD (ano, bylo by to zřejmě lehce na úkor individuální automobilové dopravy), je vskutku frustrující.
Infrastrukture je na to připravena, ale chybí vůle.
Na křižovatce Kounicova x Nerudova už preference funguje – šalinu to pustí hned další možný interval.
Nerudova x Veveří, to už je jiná…
Nejhorší ale pořád zůstává křižovatka se Skácelovou.