V Brně začínají tři velké tramvajové výluky, opravou projde pět kilometrů tratí

DPMB záměrně spojil všechny tři akce do jednoho termínu.
Cestující v Brně musejí od tohoto víkendu počítat se třemi velkými tramvajovými výlukami na různých místech města. Dopravní podnik města Brna (DPMB) začíná s rekonstrukcemi třech úseků tramvajových tratí v celkové hodnotě 380 milionů korun. Cestující se po jejich dokončení mají dočkat rychlejšího spojení a přístupnějších zastávek, obyvatelé v okolí tratí pak tiššího provozu.
Rekonstrukce se týkají tramvajových tratí v Kounicově ulici v úseku Nerudova – Šumavská, Zábrdovické a Vídeňské.
„Příprava těchto projektů, a hlavně logistické řešení náhradní dopravy, byla letos extrémně náročná. Věřím, že jsou opatření koncipována tak, aby se všichni naši cestující bez větších problémů dostali do cílů svých cest. I pro lepší orientaci v opatřeních jsme termín výluk sjednotili, aby nedocházelo v průběhu jarních a letních měsíců ke změnám, které by mohly obyvatele a návštěvníky Brna mást,“ řekl Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.
V případě Kounicovy jde o půl kilometru dlouhý úsek. Důvodem oprav je nejen špatný stav kolejí, ale i panelového krytí, po kterém při odbočování jezdí osobní vozy. „Použijeme standardní odhlučňovací prvky jako jsou pryžové bokovnice a antivibrační rohože, což bude mít vliv na snížení hlučnosti z dopravy,“ dodal Havránek.
Současně se stavbou proběhne oprava části vodovodu a kanalizace. Společnost Brněnské komunikace souběžně opraví povrchy na jízdních pruzích přiléhajících k tramvajové trati a vybuduje nové trolejbusové zastávky Zemská knihovna. Náklady na projekt jsou za DPMB vyčísleny na 76 milionů Kč.
Největší proměna na Vídeňské
Na Zábrdovické ulici dojde k výměně kolejí za nové včetně celkové konstrukce a současně v úpravě osové vzdálenosti kolejí z 3 na 3,5 metru. Úprava 240 metrů dlouhé tramvajové trati začíná před Vojenskou nemocnicí a končí v prostoru nástupiště zastávky Kuldova (směr Stará osada). Dojde k přestavbě a úpravě nástupiště zastávky Kuldova.
Součástí stavby je i úprava trolejového vedení jak pro tramvaje, tak i pro trolejbusy Povrch komunikace bude nově z gumoasfaltu, který snižuje hluk z dopravy. Celkové náklady činí 21,8 milionu korun.
V neděle se rozjede i odkládaná akce modernizace tramvajové trati na Vídeňské v úseku Bohunická – Moravanské Lány – smyčka Modřice. „Součástí projektu je kompletní modernizace tramvajového svršku, sanace podloží, odvodnění nebo úprava nástupišť na bezbariérové. Bude zde zcela nový systém trolejového vedení, takzvaná řetězovka. Tyto úpravy umožní zvýšení traťové rychlosti vozů v daném úseku a tím i zkrácení dojezdových časů,“ řekl Havránek.
Předpokládané náklady činí 282 milionů Kč, projekt bude spolufinancován z Operačního programu Doprava 3.
Výluková opatření jsou detailně popsána na stránkách DPMB.