- Město •
- Tramvaje •
- Trolejbusy
V Brně začíná velké omezení kvůli opravě železničního viaduktu. Uzavírka potrvá pět měsíců
Železniční viadukt v Křenové ulici v Brně. Foto: Google Street View

Omezení se dotkne i tramvají, ale jen o deseti víkendech.
A nesmysl o „Benešově nádraží“ v článku stále zůstává – inu, „kvalitní“ novinářská práce.
Výraz „náhradní vlaková doprava“ v mapce se snaží sdělit co?
stanoviště autobusů náhradní dopravy za vlak… je výluka na Zastávku
Žádné „Benešovo nádraží“ v Brně neexistuje. Jde o staré autobusové nádraží v Benešově třídě (v centru), občas neoficiálně označované jako „autobusové nádraží Grand“, v IDOSu „Brno,,Benešova tř.hotel GRAND“, ale „Benešovo nádraží“ je nesmysl.
Takže si to autore račte opravit.
Prima. A cyklista pojede po Kolišti. Už teď se těším.
Kdyby mi mínusáři místo mínusování navrhli alternativu. Potřebuju z Křenky k divadlu. Mínusy mi nepomůžou. Vlhká je jednosměrná.
Zahnout do Vlhké, pak po Skořepce na Koliště a po chodníku k Maliňáku. Políčko za den bez přestupku si v modrým životě nevybarvíte, zato dojedete živej…
Konečně konstruktivní návrh. Jenomže já tam jezdím každý týden dvakrát. Takže protisměr Vlhké není možnost.
Vlhká je mezi Křenkou a Skořepkou obousměrná, jednosměrka začíná až u Alzy…
jo, ač krajně nerad, kolem Koliště ty široký chodníky občas taky využiju, naštěstí tam skoro nikdo nechodí.
opravdu vám vadí nějaká jednosměrka příp. jízda po chodníku ? to jste nějaká divná pumpička …
Opravdu vadí. Tady. Tedy nevadí v místech kde není provoz. Což tady docela je. Ona se totiž agresivita autistických točvolantů (výměna komplimentů) v čase zvyšuje. Což je, mimochodem hlavní důvod, proč jsou cyklisti na ten chodník vyhnáni. A pak ti stejní pacienti ještě remcají, že A tady by měli navíc pravdu. On to totiž není úplně krátký úsek.
Prima. Píšu si. Ctrl + Enter nedělá odstavec.
Jezdíte po Kolišti na kole?
Kdyže se to naposledy opravovalo? Před 10 lety?
Nemáte pravdu, už to tu před 5 hodinami vysvětloval Ondra, stačí číst.
Čili ještě v době, kdy je NAD za S4 do Zastávky (až do 28. 3.). Mmch. srov. s těmi 7,5 měsíci loni, kdy zdůvodnění k vedení NAD až ze Střelic (zato Brno – Střelice jel vlak) bylo, že „kolony na dálnici před Brnem“ a „bourání Tesca“. Tesco se začalo bourat až na samém konci té 7,5měs. výluky, zato teď jsou v příslušném prostoru o dost větší omezení. A kolony na D1 taky ještě pár týdnů budou (omezení mezi exity Jih a Centrum má skončit až v dubnu).
A nenapadlo vás, že ta NAD až do Brna má nějaký důvod? Třeba ten, že současně je (v denní době prac. dní) jednokolejný provoz z Heršpic do Střelic.
Nenapadlo.
Nicméně v tomto kontextu už chápu, proč tak jsou posunuty časové polohy rychlíků – aby se v L:45/S:12 h potkaly s Os-244 až/už v Střelicích. Tímto to do sebe zapadá.
A po skončený výluky bych tam ponechal zákaz průjezdu autům. Ve skoro pěší zóně u nádraží nemají co dělat a jen omezují lidi.
A obsluhu nádraží u Grandu kde každou chvíli někdo někoho veze nebo vyzvedává, byste vyřešil jak?
Výjimkou pro auta, převážející těhotné babičky s pianem.
Vlečkou z bývalého severního nádraží. Nebo helikoptérou.
Každou chvíli někdo někoho veze? Zatím je před Grandem totální autoanarchie. Autům prostor nestačí až do té míry, že blokují tramvaje.
Takže tenhle problém ať si řidiči vyřeší sami. A tím řešením není porušování předpisů.
Treba došliapnuť na políciu, nech tam dozerá na dodržiavanie predpisov, je za to koniec koncov platená.
To dělám ve čtvrti, kde bydlím.
Přes Křenovou ulici žádný železniční viadukt nevede. Jeden vede přes ul. Nádražní a dále pak most přes ul. Olomouckou.
Máte pravdu, že přes Křenovou žádný viadukt nevede. Tento opravovaný vede přes Nádražní a současně přes Benešovu (která je v tomto krátkém úseku od Koliště vedena paralelně s Nádražní). Přesto se mu z nějakého důvodu neoficiálně říká Viadukt Křenová:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Viadukt_K%C5%99enov%C3%A1
„Brněnskou dopravu od úterý 25. března zkomplikuje oprava železničního viaduktu přes Křenovou ulici.“ Tolik citace z článku. Žádný název viaduktu, ať oficiální či neoficiální, v článku uveden není.
Nejsem s Vámi ve sporu, v článku je to uvedeno špatně. Jen jsem doplnil, to co jste napsal (opravovaný viadukt vede současně přes Nádražní a Benešovu) a tu zajímavost z wiki.
https://kopemezabrno.cz/2025/03/20/opravy-zeleznicniho-viaduktu-na-krenove-zacinaji/
Takhle to nazývají stránky města. Omlouvám se, ale v Brně nežiji, tak předpokládám, že město ví, co píše
Nesprávný, ale léta tradičně užívaný název. I náhradní doprava ČD jezdí (i dle oficiálních zpráv a hlášení) ze „zastávky u viaduktu Křenová“, je to tak nějak zažité. Asi jako svislý čep nikoho nepřekvapuje, i když má příklon a záklon.
To si pořešte v Brně sami😀
A proč je tedy nesprávný, když je používán oficiálně? Protože zdejší šotosoud rozhodl? Jo, svět je kompexnější a neskládá se jen z jednoznačných definic pro železničáře. Nezbývá než se smířit. 😉
Oficiální název nevznikne tím, že ho v oficiálním textu někdo použije.
A proto je v památkovém katalogu uvrden jako železniční most Křenová. Jj, ale na tom se neusnesla šoto hospodská komise, na kterou přišlo jaro a tak zde své domněnky vydává za fakta. Podle vás tedy všichni blbci, jen vy letadlo? 😉
Na stránkách města jsou vůbec zajímavé věci. Třeba že pro pěší to bude průchozí jenom směrem na Křenovou. Jakože fakt tam bude jednosměrka pro chodce?
Bude tam stát srandovní člen pomocné stráže VB (pardon, zaměstnanec města v kostýmu MP Brno), aby nikdo nechodil obráceně, tedy z Koliště nahoru, ale víte jak to dopadne 🙂
To se ale v dole budou hromadit horníci, teda pardon na Křenové chodci, ne?
Zkuste mapu a pak možná pochopíte, který chodník je který. 😉
Když se železniční most opravoval naposledy, to bylo před 12 lety, myslel jsem, že je to už naposledy. Problém je, že je památkově chráněný. Tedy asi jen ta kamenná část. Tak jako tak, patří mezi nejhnusnější místa v Brně. Navíc podjezdová výška pro troleje odporuje platné legislativě a jezdí se tu na „dočasnou“ výjimku. Nejlepší by bylo kameny toho viaduktu očíslovat a přenést do budoucího parku k řece Svratce. Po očištění a opětovném sestavení by mohly sloužit jako mini-vyhlídka pro děti a dole v obloucích by mohla být cool-kavárna. No a na jeho místě měl být obyčejný svařovaný most bez… Číst vice »
Viadukt Křenová jsou fyzicky dva železniční mosty vedle sebe. Minule se opravoval kamenný most, a tentokrát projde opravou ocelový most, po kterém se jezdí na odstavné koleje.
Desítky milionů na opravu se našly, desítky tisíc na osvětlení a kamerový systém se nenašly. Tak tam máme veřejné záchodky…
Nevyhovující podjezdná výška se dá hravě změnit změnou legislativy.
Jako zajímavost bych uvedl, že se tam dokonce jeden trolejbus nevejde, a to 17Tr. Tím jak je sběrač přirozeně propružený nahoru, se dotkne troleje a sesmekne botku mimo trolej. A to i po úpravě světla sběrače, které jsme tehdy při prvním průjezdu vylomili a od té doby je namontováno zboku sběrače.
A jestli se nepletu, nevejde se tam ani Sanos.
No tak samosebou je otázka, jak moc „nás“ to provozně trápí 🙂
Vždyť se do Slatiny kdysi dávno testovala dvoumotorová modrožlutá (Tr17) ČKD Trakce. Vídal jsem ji na Křence.