pojmenování ZŠ a MŠ NOVÁ ZBROJOVKA mě fakt dostalo 🙂
Nic ve zlém. Ta čtvrť vypadá na plánu fakt dobře.
Tak ať se Brnu daří!
Petr
3 měsíců
😧To myslis vazne? Krizovatka ve ktere zmizi cyklopruhy? Zadna oddelena cyklostezka – a rikaji tomu „metsky bulvar“? Sorry, ale to zlvadaji uz i ve Vladivostoku lepe…
Ta Viden fakt neni tak taleko, aby v Brne nevedeli, jak se stavi v civilizovanych mestech v 21. stoleti…
Plýtvat veřejnými penězi a veřejným prostorem na nejzbytečnější druh městské dopravy je fakt zbytečné. A nic na tom nezmění ani uřvanost té hrstky, která ji používá.
Já si snad dám do bookmarků i ten obrázek ukazující prostorovou neefektivitu IAD oproti MHD, pěším i, teď pozorně čtete, cyklistům.
Možná by vám jeden obrázek vydal za víc než tisíc slov. Možná by vám vysvětlil, že plýtvání veřejným prostorem je spíše „one more lane (that will fix it)“.
V takovém případě je ovšem potřeba dodat i tu druhou stranu mince, kdy cyklodoprava bude o to víc využívat společný prostor s ostatní silniční dopravou. Jakožto každodenní a celoroční cyklista nemám žádný problém sdílet společný prostor s ostatní dopravou. Jen si nejsem jist, že s tímto řešením budou v pohodě i řidiči dopravních prostředků ostatních druhů.
Tři pruhy pro auta, zabírající 75% zastavěného profilu ulice, když podíl automobilové dopravy na celkovém dopravním výkonu je zhruba čtvrtinový? Ano, to přímo srší efektivitou<3
No kdyby cyklopruhy jen zmizely v křížovatce , ale ony jak se dívám ony nikam nepokračují?! Cyklopruh z města končí asi 200m odsud a na ulici Zábrdovická podle vizualizace zjevně není ani ve směru do centra ani z centra. Co je toto za plánování???
Michal Bartoníček
3 měsíců
Nová Zbrojovka bude pěkná čtvrť. Ale prostoru pro auta je na té Šámalově až moc. Jednak po ní bude jezdit trolejbusová linka, jednak budou mít v blízkosti nádraží, takže dopravní obslužnost VHOD zabezpečená bude. Pro cyklisty zbyl nuzný cyklopruh, jako kdyby pro řádnou cyklostezku nebylo místo. Hlavně, že je tam několik pruhů pro točvolanty. Nevím, co si od toho slibují, ale já se mezi auty mrcasit nebudu. Nechápu, proč pořád cyklisty cpou mezi auta.
Židenice s Novou zbrojovkou pěkně prokouknou, teď ještě to nádraží. Celkově Brno teď ve 20. a 30. letech projde tak zásadní modernizací a přestavbou, že ho to povýší na úroveň evropských metropolí, dobře Brno! Jako Pražák jsem rád, že máme alespoň nějakou konkurenci, která nám může v některých ohledech ukazovat, jak to dělat lépe.
Zrušit výrobu, vše už jen dovážet, a současně zrušit možnost dovozu po železnici. Stavět další městské dálnice. Odsouvat nádraží i pro osobní dopravu bokem. Tramvaje cpát pod zem i tam, kde by mohly být dostupnější na povrchu. Tak nevím, no… Ale jistě se najdou i jiné příklady, hodné následování.
Továrny jsou a můžou být okolo dálnic, ne uprostřed města, sorry jako. V Brně se toho vyrábí dost, včetně léků nebo kosmetiky. To že sem tam nevyrábějí kvéry nebo manšestráky, neznamená, že je město v koncích. Naopak, v současnosti se mu daří tak dobře, jak ještě nikdy v historii města ani náznakem.
A proč by nemohla být továrna ve městě, pokud neprodukuje žádné nadměrné exhalace, nedělá hluk ap.? Pracovníci továrny nemusí přivítat, že mají každý den trávit čas jízdou někam za město, kde pak stráví 9h vedle dálnice. Tím ale netvrdím, že je potřeba uprostřed města vyrábět zrovna zbraně.
Továrna dnes nemusí být nějaká obrovská litvínovská chemička nebo plzeňská Škodovka. Může to být výroba 3D tiskáren, výhybek a dalších kolejových konstrukcí, drážní elektroniky i mechanických dílů. Lidi dnes ani neví kolik se to stále vyrábí v rámci města, protože už není potřeba mít desítky čoudících komínů a topit uhlím.
Prej výroba 3D tiskáren…. Vy jste jak Hlaváček, ten to taky furt opakuje jak kolovrátek. Tak si schválně běžte stoupnout do Holešovic na Partyzánskou na jeden den k závoře k Průšovi a dělejte si čárky. Proudí tam desítky kamionů denně a vyšší desítky dodávek a skříní. To opravdu není něco, co chcete uprostřed města v hojném počtu. Proč by nemohla mít Praha a Brno okolo sebe především logistiku, pak továrny s vyšší přidanou hodnotou ale u těch dálnic a pak většinu zaměstnanců ve službách a věcech typu IT a podobně? Vyrábět se přece může ve všech těch okresních a menších… Číst vice »
To záleží, jak objemné vstupy taková továrna má. Např. výrobce mikroskopů (včetně veškeré výroby) sídlí v Brně – Kohoutovicích uprostřed sídliště a nezdá se, že by okolí nějak trpělo kamiony.
Máte pravdu. Lehčí výroba a strojírenství mohou být klidně v těch centrech. Na brnu je vtipné to, že na býv. letišti slatina a okolních polích vybudovali montovny, sklady a kamionové překladiště, nedá se tam dojet šalinou, vlakem, nejsou tam restaurace ani další volnočasové aktivity. Zatímco těžká výroba dodnes přežívá v zástavbě v Králově Poli, okolo svitavy a v Modřicích.
Ta věta nedává smysl. Tramvajová trať z centra na Staré osadě končí.
Do roku 1983 by připadala v úvahu trasa z Maloměřic (od Maloměřického mostu byla spojka i ve směru do centra) po Karlově. Jezdily tudy vložené vlaky z vozovny Husovice.
Jestli vizualizace odpovídá, tak pokud jde o cyklisty, tak se zrovna moc nevytáhli. Novostavba a jen cyklopruh?
https://www.youtube.com/watch?v=LZy7W_OEpP0 Šámalova v prosinci
pojmenování ZŠ a MŠ NOVÁ ZBROJOVKA mě fakt dostalo 🙂
Nic ve zlém. Ta čtvrť vypadá na plánu fakt dobře.
Tak ať se Brnu daří!
😧To myslis vazne? Krizovatka ve ktere zmizi cyklopruhy? Zadna oddelena cyklostezka – a rikaji tomu „metsky bulvar“? Sorry, ale to zlvadaji uz i ve Vladivostoku lepe…
Ta Viden fakt neni tak taleko, aby v Brne nevedeli, jak se stavi v civilizovanych mestech v 21. stoleti…
Tohle je ta cyklostezka co má „zmizet“? To torzo vedené po chodníku? To mi připadá jako vyložená nouzovka…
pardon, vložení…
https://mapy.cz/s/galekofaso
Plýtvat veřejnými penězi a veřejným prostorem na nejzbytečnější druh městské dopravy je fakt zbytečné. A nic na tom nezmění ani uřvanost té hrstky, která ji používá.
Já si snad dám do bookmarků i ten obrázek ukazující prostorovou neefektivitu IAD oproti MHD, pěším i, teď pozorně čtete, cyklistům.
Možná by vám jeden obrázek vydal za víc než tisíc slov. Možná by vám vysvětlil, že plýtvání veřejným prostorem je spíše „one more lane (that will fix it)“.
V takovém případě je ovšem potřeba dodat i tu druhou stranu mince, kdy cyklodoprava bude o to víc využívat společný prostor s ostatní silniční dopravou. Jakožto každodenní a celoroční cyklista nemám žádný problém sdílet společný prostor s ostatní dopravou. Jen si nejsem jist, že s tímto řešením budou v pohodě i řidiči dopravních prostředků ostatních druhů.
Tři pruhy pro auta, zabírající 75% zastavěného profilu ulice, když podíl automobilové dopravy na celkovém dopravním výkonu je zhruba čtvrtinový? Ano, to přímo srší efektivitou<3
No kdyby cyklopruhy jen zmizely v křížovatce , ale ony jak se dívám ony nikam nepokračují?! Cyklopruh z města končí asi 200m odsud a na ulici Zábrdovická podle vizualizace zjevně není ani ve směru do centra ani z centra. Co je toto za plánování???
Nová Zbrojovka bude pěkná čtvrť. Ale prostoru pro auta je na té Šámalově až moc. Jednak po ní bude jezdit trolejbusová linka, jednak budou mít v blízkosti nádraží, takže dopravní obslužnost VHOD zabezpečená bude. Pro cyklisty zbyl nuzný cyklopruh, jako kdyby pro řádnou cyklostezku nebylo místo. Hlavně, že je tam několik pruhů pro točvolanty. Nevím, co si od toho slibují, ale já se mezi auty mrcasit nebudu. Nechápu, proč pořád cyklisty cpou mezi auta.
Spíš se připravme na každodenní zácpy.
Protože je to ODS.
Židenice s Novou zbrojovkou pěkně prokouknou, teď ještě to nádraží. Celkově Brno teď ve 20. a 30. letech projde tak zásadní modernizací a přestavbou, že ho to povýší na úroveň evropských metropolí, dobře Brno! Jako Pražák jsem rád, že máme alespoň nějakou konkurenci, která nám může v některých ohledech ukazovat, jak to dělat lépe.
Zrušit výrobu, vše už jen dovážet, a současně zrušit možnost dovozu po železnici. Stavět další městské dálnice. Odsouvat nádraží i pro osobní dopravu bokem. Tramvaje cpát pod zem i tam, kde by mohly být dostupnější na povrchu. Tak nevím, no… Ale jistě se najdou i jiné příklady, hodné následování.
A co vy vyrábíte ve svých firmách?
Továrny jsou a můžou být okolo dálnic, ne uprostřed města, sorry jako. V Brně se toho vyrábí dost, včetně léků nebo kosmetiky. To že sem tam nevyrábějí kvéry nebo manšestráky, neznamená, že je město v koncích. Naopak, v současnosti se mu daří tak dobře, jak ještě nikdy v historii města ani náznakem.
A proč by nemohla být továrna ve městě, pokud neprodukuje žádné nadměrné exhalace, nedělá hluk ap.? Pracovníci továrny nemusí přivítat, že mají každý den trávit čas jízdou někam za město, kde pak stráví 9h vedle dálnice. Tím ale netvrdím, že je potřeba uprostřed města vyrábět zrovna zbraně.
Továrna dnes nemusí být nějaká obrovská litvínovská chemička nebo plzeňská Škodovka. Může to být výroba 3D tiskáren, výhybek a dalších kolejových konstrukcí, drážní elektroniky i mechanických dílů. Lidi dnes ani neví kolik se to stále vyrábí v rámci města, protože už není potřeba mít desítky čoudících komínů a topit uhlím.
Prej výroba 3D tiskáren…. Vy jste jak Hlaváček, ten to taky furt opakuje jak kolovrátek. Tak si schválně běžte stoupnout do Holešovic na Partyzánskou na jeden den k závoře k Průšovi a dělejte si čárky. Proudí tam desítky kamionů denně a vyšší desítky dodávek a skříní. To opravdu není něco, co chcete uprostřed města v hojném počtu. Proč by nemohla mít Praha a Brno okolo sebe především logistiku, pak továrny s vyšší přidanou hodnotou ale u těch dálnic a pak většinu zaměstnanců ve službách a věcech typu IT a podobně? Vyrábět se přece může ve všech těch okresních a menších… Číst vice »
To záleží, jak objemné vstupy taková továrna má. Např. výrobce mikroskopů (včetně veškeré výroby) sídlí v Brně – Kohoutovicích uprostřed sídliště a nezdá se, že by okolí nějak trpělo kamiony.
To je dobrý příklad, kolega ale uváděl výhybky a to mi nepřijde jako šťastné.
Máte pravdu. Lehčí výroba a strojírenství mohou být klidně v těch centrech. Na brnu je vtipné to, že na býv. letišti slatina a okolních polích vybudovali montovny, sklady a kamionové překladiště, nedá se tam dojet šalinou, vlakem, nejsou tam restaurace ani další volnočasové aktivity. Zatímco těžká výroba dodnes přežívá v zástavbě v Králově Poli, okolo svitavy a v Modřicích.
Ale tak ty fabriky nemají v centru města co dělat…
„Provoz na tramvajové trati zůstane zatím zachovaný do 17. května, pak pojedou až do konce prázdnin přes Starou osadu.“
Tomu uplne nerozumim, co pojede pres Starou osadu? Nejaka nahradni doprava?
Ta věta nedává smysl. Tramvajová trať z centra na Staré osadě končí.
Do roku 1983 by připadala v úvahu trasa z Maloměřic (od Maloměřického mostu byla spojka i ve směru do centra) po Karlově. Jezdily tudy vložené vlaky z vozovny Husovice.
Pokud se něco nezměnilo tak na jaře a na podzim by se měl být provoz řešen jednokolejným úsekem a v létě by měla být úplná výluka.
Pardon, špatná předložka. Na Starou osadu.
Ani tak to nedává smysl, tramvaje jezdí na Starou osadu standardně.
Gramaticky ok, geograficky ne.
Tipuji, že tam mělo být „… pojedou až do konce prázdnin na Starou Osadu náhradní autobusy.“