V Brně začala přestavba přednádraží, způsobila chaos v dopravě

Prostor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelářProstor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelář

Na respektování dopravního značení dohlížejí policisté i strážníci.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Chápu to dobře, že s odsunem nádraží se v nejbližších deseti letech nepočítá?

Pavel Skládaný

Ne tak přesně, část osobní dopravy se již dnes pravidelně odsouvá na Dolní nádraží a zase přisouvá zpět. Podle situace ve výlukuové činnosti. Dvě trasy přes město (zatím) jsou výhodou.

Marek

Tak nějak jsem nepochopil v čem spočívá ta prestavba přednadraží. Vypadá to úplně stejně jak doteď.

Pako

Jsem nepozorně četl a lekl se, že v Brně konečně začala přestavba nádraží.

Liboros

přestavěné bylo nedávno

Pako

Jak se to pozná. Byl jsem tam před čtvrt rokem a větší hrůzu jsem neviděl.

Pája

Ty grafiky jsou odkud? Žádný hulící spoluobčané, masa nádražní budovy, ostky u tramvajové koleje vůbec nejsou o zakopnutí….To je nějaké jiné město? 😃

Ondra

Nešlo by udělat pěší zónu i před nádražím s tím, že by tam mohly busy?
Jinak pokud zůstane zábradlí mezi kolejemi, tak to budou lidé brát po kolejích (za vstupy do podchodů) dál.

Honza

Bylo by to hezké, ale nevím zda je z druhé strany k nádraží slušný a krátký bezbarierový přístup. Ale problém je, že na Nádražní jsou parkoviště, nějaké firmy a podobně.
Na Baštách je asi jedná NON-STOP lékárna v JMK. Nevím jestli by bylo vhodné, aby pak auta otáčela přes koleje, kdyby nemohla projet kolem nádraží.
Jinak ten prostor nebude ideální nikdy, pokud se v zastávce sejdou dlouhé vozy, tak je radost vystupovat z posledních vozů tramvaje, do prostoru zastřešení schodišť do podchodu.

ghj

bezbarierovy pristup na nadrazi je z novych sadu. tafiky a auta s invalidy by pred nadrazi mohla. problem je jen v tom, ze v brne voli/volime pitomce, kteri to nechteji (ods), nebo jsou pitomci (cssd).

tomash

Krome komplikaci pro automobilisty zadny prinos. De facto zabetenovani soucasneho otresneho stavu – zabradli, zadna zelen, husty provoz – s navic pridanym problemem na Uzke a Krenove. Hollan se dockal.

ksz

Doufám, že nezapomenou na zábradlí.

Modré zábradlí

Nebojte, já se nedám.

mgr.pavel

Čím víc zábradlí, tím víc rekonstrukce!

jan v

V Brně začala výměna dlažby v přednádraží. Nic významného z provozního hlediska se na nádraží nemění, jakkoliv by bylo vhodné zrušit střechy nad výlezy z podchodů, samotné výlezy zůžit tak, aby se kolem nich dalo bezpečně projít a hlavně konečně namalovat ten přechod k Letmu. Kdyby se město cítilo obzvlášť rozšafně, daly by se zřídit i výtahy z podchodu na nástupiště, ale fu*k vozíčkáře I guess.

Martin Verner

Co je prosím špatně na těch střechách?
Naopak, při tom, jak jsou ty schody strmé, dobře za každou kapku deště a vločku sněhu, která se na ně nedostane…

jan v

Rozhledová bariéra jak pro chodce, tak pro řidiče šalin. Pokud jsou schody příliš příkré, lze je prodloužit směrem do nástupiště, je i možno přidat mezipodestu. Otevřené vstupy do podzemí zvládáme bez problémů například v pražském metru, lze to zvládnout i v Brně. Hlavní myšlenkou ale je, že podchod ztrácí na významu a reflektuje fakt, že množství lidé se pohybují po povrchu, a neklade jim do cesty překážky, které pouze prodlužují obchůzí trasu a tím zvyšují riziko střetu s tramvají.

Domis

Přesně tak, to zúžení výlezů je právě asi jediné možné řešení, jak zreálnit přechod na východním konci zastávek.

Pája

Střechu u podchodu zrušili ve Zlíně na Náměstí Práce. Proč tuto hrubou chybu opakovat i v Brně mi úplně nedochází.

jan v

Alternativně by bylo možno rozšířit krajní ostrůvky po vnější straně na úkor parkovacích míst a zúžit pouze prostřední výstup z podchodu.

PeS

Takže se všichni co to potřebují budou točit před Grandem aby se vrátili kolem Letma na Nové sady ?

Martin Verner

Kolem Letma se projet nedá. Po průjezdu před nádražím jedině na Křenovou, mimo autobusů.

PeS

myslel jsem po opravě

Pivlis

Kolem Letma se ani po opravě nebude dát projet. Z Křenové rovně pod viadukt, doprava do Benešové, vracečkou na Koliště a přes Úzkou na NS.

Pavel Skládaný

Toto je úplná prkotina proti tomu, že konečně po téměř třech měsících po nehodě začala oprava poškozené křižovatkové výhybky v Maloměřicích a máme tak naději, že trať Brno-Havlíčkův Brod opět bude dvojkolejná! Už od rána bouchám jeden šampus za druhým, že stovky vlaků konečně pojedou plynule bez zastavování a křižování.

zwi

Jen teda uplne nechapu co na ni opravuji uz od minuleho pondeli. Uz minuly ctvrtek tam byly vsechny prazce a obe srdcovky. Takze jsem predpokladal, ze to dalsi den, a to minuly patek bude hotove, tedy na vikend. Motali se tam ale jeste vcera. Ja teda jezdil jen spodem, takze vubec nechapu, co tam jeste delaji. A do kdy to teda ma byt hotove.

Pavel Skládaný

Hlavně, že už se reálně pracuje, několik měsíců se tam nic nehnulo. To dává naději, že jednou snad hotovo bude.

Marty-t

Nemůžu se zbavit dojmu, že sice půjde o zlepšení, ale jen kosmetické. Podle mne udělali před X-lety soudruzi chybu, že šaliny před nádražím a po Benešové nestihli zabudovat do podzemí. Tím by se prostor pro pěší před nádražím nejívíc zklidnil a zpříjemnil. Takto totiž zůstane achilovou patou prostoru konflikt s automobilovou dopravou hned před vstupem do nádražní budovy – jednak minimum stání před nádražím (aspoň pro pár taxíků) a relativně málo místa pro průjezd dálkových busů směřujících od Ronda ke Grandu. Je otázkou zda za současné situace by i tento směr by neměl být jen povolen taxíkům a nikoli busům,… Číst vice »

Pavel Skládaný

Především dálkové busy zde nemají vůbec co dělat, protože již léta máme krásné odsunuté autobusové nádraží na Zvonařce. Bohužel někteří duševně zpozdilí dopravci stále nechápou podstatu pokroku a výsledky referend vyžadující odsun a cpou se s autobusy ke Grandu.

Frantisek

Otázkou je, kde by ty ‚elektrische Linien‘ do díry vjížděly; patrně by také byla zrušena trať přes centrum. Pro chodce z ulice by pak byly hůře dostupné, respektive závislé od zdviží a eskalátorů, jež by bylo nutno trvale napájet a udržovat. Dálkové autobusy u Grandu jsou reliktem a popřením ‚nácestí‘ odsunutého na jih, nicméně pokud zůstane i nádraží v centru, měl by zůstat krátký přestup na vlaky – možno ovšem řešit z jižní strany kolejí.

Kleist

Vzhledem k tomu že je rozhodnutý odsun nádraží by byla tato investice zbytečně nadbytečná a megalomanská.

Jiří Kocurek

Jsou hnedka 2 důvody pro odsun:
1. Nikdo tam nepřestupuje, návaznost na vlaky je zbytečná
2. S odsunem ten šrumec konečně zmizí a bude tam klid

Zastánci odsunu se tváří, že v tom není žádný rozpor.

PvvS

Do podzemí není kam. Výškově to nevyjde ani na jednu stranu, a pod zemí už je toho dost

Tomáš Gottschalk

Ani od viaduktu? Tak to potom jo. Na Nových sadech i Benešově je místa pro zanoření/vynoření dost. Pro trať přes centrum by stačily dvě koleje od Benešovy a od viaduktu by se na ně dalo dostat závlekem přes Malinovského nám. Díky tomu by se oddělili tranzitující a čekající a hned by to bylo na povrchu uspořádanější.

Jiří Kocurek

On by pomohl i další podchod na jihu, směřovaný na zastávku Nové Sady.

Martin Verner

a k tomu podchodu přistavět u kolejí nástupiště, vešla by se tam dlouhá… a nějakou výpravní budovu… hele, nádraží ve variantě Petrov 🙂

X 1

V jiných zemích se rozhodli dát pod zem silniční dopravu.

redakci

Mohli byste prosím sjednotit zobrazování obrázků v článku? Když jich je více, otevřou se v okně, které se dá zavřít křížkem. Když je jen jeden, zobrazí se jako nová stránka a musím dát šipku zpět pro navrácení k článku. Je to matoucí, když pokaždé je to jinak (a to i v jednom článku jako zde). Nemohl by se i samostatný obrázek otevírat v okně jako když jich je více? Děkuji.