V Brně začala modernizace autobusového nádraží Zvonařka

Vizualizace budoucí podoby autobusového nádraží Zvonařka. Foto: Chybík + KrištofVizualizace budoucí podoby autobusového nádraží Zvonařka. Foto: Chybík + Krištof

Na autobusovém nádraží v Brně na Zvonařce začala dlouho odkládaná modernizace. Do konce příštího roku se má ponurý a tmavý

Na autobusovém nádraží v Brně na Zvonařce začala dlouho odkládaná modernizace. Do konce příštího roku se má ponurý a tmavý prostor proměnit ve světlé a příjemné místo pro čekání na autobus. V první etapě začali pracovníci očišťovat a natírat železnou konstrukci, která drží nad odjezdovou plochou parkoviště pro autobusy. Stavební práce by měly začít ideálně v lednu, řekl dnes novinářům předseda představenstva ČSAD Brno-město holding Antonín Grund.

Stavba bude stát přes 100 milionů korun, ze 70 procent na ni přispěje dotacemi Evropské unie. Už díky dnes zahájeným pracím by se mělo nádraží výrazně prosvětlit. Po očištění bude totiž konstrukce natřená světlou barvou. „Ve druhé etapě se vymění osvětlení. Světel bude násobně více a nebudou svítit jen na plochu, ale i na konstrukci, od které se bude světlo odrážet. Díky moderním technologiím bude energetická náročnost stejná jako dnes,“ řekl autor architektonického návrhu Ondřej Chybík.

Druhá etapa by měla začít v lednu, minulý týden investor otevřel obálky. „Víc to zatím nebudeme komentovat, dokud nepodepíšeme smlouvu,“ řekl Grund. První etapa se musela odkládat právě kvůli tomu, že bylo nutné výběrové řízení opakovat. „Příští rok to bude fofr, abychom to kvůli dotacím do konce roku stihli, ale měli bychom to zvládnout,“ řekl Grund.

Příští rok se bude stavět nová odbavovací hala místo stánků, které dnes lemují Opuštěnou ulici. „Zmizí i zeď za stánky a před halou vznikne volný prostor. Takže z dnešní dopravní stoky se stane skutečná ulice a od Vaňkovky bude nový hlavní příchod k nádraží,“ popsal Chybík. Navíc se změní přístup na nástupiště. Dnes se musí chodit po obvodu nádraží, protože kolem dlouhých refýží je zábradlí. „Nově vznikne přístup k nástupištím středem nádraží. Díky modernímu informačnímu a orientačnímu systému tak člověk, který projde halou, bude okamžitě vědět, kudy ke svému autobusu,“ řekl Chybík.

Během oprav bude uzavřené vždy jedno z devíti dlouhých nástupišť, provoz tedy nebude nijak omezen, jen někteří cestující najdou zastávku na jiném nástupišti.

Současná odbavovací hala se bude také rekonstruovat a vznikne zde zázemí pro řidiče, navíc u ní bude zastávka na přeložené tramvajové trati. „A u odbavovací haly vznikne autobusová zastávka, takže tu bude i uzel MHD,“ řekl Grund. Od svého vybudování na konci 70. let totiž není autobusové nádraží pohodlně přístupné linkami MHD.

Nádražím ve všední den projede 820 spojů regionálních, vnitrostátních i mezinárodních, cestujících se zde za den vystřídá 17 až 18 tisíc lidí.

K modernizovanému autobusovému nádraží se již letos v prosinci přidá i vlakové nádraží, které bylo poslední desetiletí silně zanedbávané. Železničáři v posledních letech zrekonstruovali nástupiště a od letošního léta se postupně rekonstruuje i nádražní budova včetně odjezdové haly.

Vizualizace budoucí podoby autobusového nádraží Zvonařka. Foto: Chybík + Krištof

Vizualizace budoucí podoby autobusového nádraží Zvonařka. Foto: Chybík + Krištof

ČTK

Tagy Autobusové nádraží Zvonařka brno ČSAD Brno-město holding Top
37 komentářů