Autobusy

V Brně v noci havaroval autobus, zranilo se 11 lidí. Za nehodou mohla být zdravotní indispozice nebo závada

Nehoda autobusu v Brně. Foto: HZS JMK
Nehoda autobusu v Brně. Foto: HZS JMK
Silnice byla kvůli nehodě čtyři hodiny uzavřená, příčiny nehody jsou dosud nejasné.

(aktualizováno 9:27) Příčinou noční nehody autobusu městské hromadné dopravy v Brně, při které se zranilo 11 lidí, mohla být zdravotní indispozice řidiče či technická závada. Škoda je vyčíslena na 3,25 milionu korun. ČTK to řekl mluvčí policie Petr Vala.

Nehoda se stala ve 23:20 v městské části Komín v Kníničské ulici nedaleko komínské vozovny. „Autobus z dosud nezjištěných příčin vyjel mimo komunikaci a naboural do sloupu elektrického vedení. Pracujeme s několika verzemi, z nichž jsou dvě takové, že roli mohla hrát zdravotní indispozice řidiče, popřípadě technická závada,“ uvedl Vala.

Doplnil, že dechovou zkoušku u řidiče nebylo možné provést, patřil mezi zraněné. Odběry následně provedla nemocnice. Vala uvedl, že škoda po nehodě je předběžně vyčíslena na 3,25 milionu korun.

V autobusu cestovalo kolem 30 lidí. Mluvčí záchranné služby Michalea Bothová uvedla, operátoři vyslali na místo sedm prostředků, pomáhaly také dvě převozové sanitky. Uvedla, že se postarali o 11 zraněných, z toho ve třech případech šlo o zranění těžká. „Pacienty jsme po ošetření převezli do brněnských nemocnic k další péči,“ uvedla Bothová.

Na místě pomáhali i hasiči, mimo jiné i s vynášením zraněných z autobusu. Čtyřproudová komunikace byla čtyři hodiny uzavřená.

„Vyvineme maximální úsilí, abychom okolnosti nehody co nejdříve zjistili. Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se jednalo o technickou závadu na vozidle. Tento incident nás velmi mrzí a nejvíce si přejeme, aby cestující i náš řidič byli brzy v pořádku,“ uvedla tisková mluvčí Dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Řidič autobusu u brněnského dopravního podniku pracuje 27 let, noční linky řídí dlouhodobě. Prochází pravidelnými zdravotními prohlídkami a školeními, před nástupem na směnu splňoval všechna zákonná nařízení týkající se nezbytného odpočinku. Podle prvních dostupných informací z vozu nepřekročil povolenou rychlost.

Kloubový autobus značky Solaris z roku 2016 pracovníci dopravního podniku převezli do vozovny v Medlánkách, kde bude k dispozici pro vyšetřování.  Autobus byl podle Tomaštíkové v dobrém technickém stavu, prochází pravidelnými technickými prohlídkami.

ČTK + Zdopravy.cz.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
autobusik2

Ten autobus je z rolku 2013, nie 2016.

Facepalm

Doufám, že se při nehodě nevznítil žádný pařez.

svojsin

Ne, jen na jiném místě nějaký Facepalm.

Pája

Brněnský rozjezd? Tak to je legenda. O příčině nehody je zbytečné spekulovat, k tomu je třeba více informací.

Zdendik

Podle toho, jak mají našponovaný jízdní řád, je skvělé, že je nehod málo.

M H

Zase na druhou stranu směrem k nádraží je vata na nádraží a případně se pozdrží rozjezd. A na konečné mají dost času anulovat zpoždění. Ona je otázka, co je lepší – jestli našponovaný jízdní řád s tím, že je jistota zpoždění, pokud budou cestující na všech zastávkách cestou, nebo mít volné jízdní doby tak, aby se jezdilo na čas, což by ale znamenalo, že se cestou několikrát prostojí pár minut…aby se nejelo předčasně a z jízdní doby např 10-15 minut se stane 15+ minut jen díky volnému jízdnímu řádu. Za mě je lepší ta první varianta…maximálně by stálo za to… Číst vice »

Vendelin

Tak vždycky jsou lepší volné jízdní doby, byť cestující má pocit, že to furt někde stojí, protože to pak nepůsobí tak stresově na řidiče a jízda je pak klidnější a plynulejší a jistější.

M H

A nepůsobilo by to na řidiče opačně? Tj. „Musím dávat pozor, abych náhodou někde neodjel dřív“. Předčasný odjezd je narozdíl od zpoždění postihován…

Pamatuji si doby, kdy E56 měla volný jízdní řád na „průměrnou“ zácpu – výsledek bylo 4-5 minut čekání v okrajových časech v Pisárkách a menší zpoždění ve špičce. To nebylo komfortní ani pro cestující, ani pro řidiče, kteří byli nucení blokovat zastávku pro často zpožděné 44.

M H

Mimochodem na Vysočině se leckde k volným jízdním dobám meziměstských busů přistupuje tak, že se vyjede z výchozí stanice o 5-10 minut později a až ke konci trasy se pak jede na čas…to taky není úplně ideální…

liposh

Rozhodně nemáte pravdu. Když jedete v zimě z hospody a máte v sobě 5 močopudných piv, tak díky tomu, že to domů sviští, nemusíte vystupovat nikde v půlce cesty , abyste vykonal potřebu , a pak čekat hodinu na další bus…a vydržíte to prostě až domů. Takže díky za svištící rozjezdy. …A ten příběh je pravda…naštěstí se mi to stalo uprostřed léta a jen 4 zastávky od baráku, fakt už bych to nedal…takže jsem ty cca 2 kiláky došel.

M19

Stíhá se to, cestující zajímá být brzy doma a ne stát na zastávkách 2 minuty, aby se dal jízdní řád stíhat na minutu přesně i za sněhové vánice.

Samo

Rozjazdy už dávno nie sú tak našponované ako kedysi. Jazdil som nimi pred pandémiou pravidelne a väčšinou to bola úplne normálna jazda, akurát cez víkend bolo treba trochu pridať, ale tiež to nebola žiadna extrémna rýchlosť.

Jiří Kocurek

Souhlas, zbytečné spekulvoat. Snad budou všichni brzo vpořádku.

Salakuška

A jak dopadlo vyšetřování nehody trolejbusu a tramvaje v roce 2019?
https://zdopravy.cz/v-brne-se-celne-srazila-tramvaj-s-trolejbusem-40-zranenych-26169/

Zdeněk

Nejhorší na noční směně je mikrospánek

EM*

Proto rozjezdy jezdí tak rychle, aby řidiči neusínali

Jiří Kocurek

Což u typu sova hrozí spíš až po směně. A ne hodinu po nástupu.