V Brně spouští další expresní autobusovou linku, využije novou část okruhu
Nové autobusy SOR NS 12 pro Brno. Foto: DPMB

Půjde již o čtvrtou expresní linku ve městě, spojí Královo Pole s Černovickou terasou.
Půjde již o čtvrtou expresní linku ve městě, spojí Královo Pole s Černovickou terasou.
> Stejně tak noční spoje přestanou jezdit za hranice města a místo toho budou jezdit v noci běžné regionální linky.
Šlapanice, Modřice?
Jako asi chápu co tím v DPMB mysleli, ale šlo to napsat správně…
Nebojte. V Podolí budou muset jít kilák na/z rozcestí.
Pan starosta prý vůbec nevěděl, že se něco takového plánuje, tak chce ten jeden spoj doobjednat
Paráda, tohle je linka akorát pro mě. Konečně se dostanu z domu do práce anebo na fakultu bez přestupu. Doufám že vydrží.
Z Krpole nebo z Lesné? Asi řádil šotek v první větě.
Což je dáno tím, že mezi Lesnou, nádražím a Vlčnovskou, nelze najet přímo do tunelu a zastávka Akátky je po cestě jen v jednom směru. Jinak to staví všude, žádný expres to není. Expres by jel z Halasáku rovnou směrem do tunelu.
Informace o expresní lince je poměrně zavádějící 🤔 na to, aby to byla expresní linka, tam tak trochu chybí písmenko E.
Ta 72 podle IDOSu nemá jízdní dobu 28 minut, ale 91 . Jako okružka s jedinou konečnou Areál Slatrína . A jede jako běžná linka po všech zastávkách na trase.
No, nejsem úplně fanda trvalého zkrácení 26 a proč ta 25 bude jezdit mimo Starou Osadu? Je to zvláštní
Správná otázka by měla být, proč když už 25 má jezdit mimo Starou osadu, tak proč není expresně po VMO vedena právě tato 25 – tedy proč tam nejsou troleje z Tomkáče přímo na Rokytovu.
Podpisujem.
Predpokladajme, že v relácii Obrany (+ Proškovo nám., …) – Vinohrady (+ Líšne, …) necestuje asi veľa cestujúcich notabene, prestup až na SO nie je žiadna tragédia.
Jako nejpravděpodobnější důvod neexistence TV na estakádě bych viděl to, že jej nikdo v době tvorby projektu nepožadoval.
Není problém v kombinaci VMO, trolejbusu a mýtné krabičky ?
Mýtné v obci? Ale jděte.
Minusáři netuší, že v obci se na silnicích I. třídy mýtné nevybírá ze zákona. 😉
https://www.mytocz.eu/cs/zpoplatnena-vozidla/vozidla-s-uhradou-mytneho
„Autobus pro účely mýtného systému je silniční motorové vozidlo“ – což trolejbus není.
Ale pro jistotu bych se zeptal ve Zlíně, zda na tř. Tomáše Bati platí mýtné. Je to silnice I. třídy stejně jako Svatoplukova v Brně a tam to problém snad nikdy nebyl.
Trolejbus je drážní vozidlo, to by pak mýto musela platit i tramvaj.
částečně souhlasím, ponechání 26ky na Štefáničku misto protažení zpět na Starou osadu přidává další přestup..
Další nenápadnej o*eb ze strany DPMB na Líšeň a částečně Vinohrady. Takhle to lidem většinou nedojde, že jim opět ukradli linku a část spojů. Tu 72 propagují taky horem spodem a zrušení 57 je jedna věta.
Nic jom neukradli. 25 i 26 dříve jezdili mimo Starku. Po zrušení 27, tam začali zajíždět, což byl opruz. Z těch končin odkud jedou, je na Starku rychlejší jet jinudy a nyní Lesná získala kultivovanější přestup na trilejbus než na Provazníkově, nehledě na lepší obsluhu kolejí ve Štefánikově čtvrti.
Naučte se se už číst. O Starce jsem nikde nepsal. Ale 26 se už nahoru nevrátí a 25 bude kromě pár spojů končit na Pálaváku. 57 bude „nahrazená“ 72 s pár spojama ve špičce.
57 jezdí na Pálavák jen v rámci výluky. To nikoho netrápí. Nejezdila tam predtím Na Kameňák z Líšně nikdo.moc nejezdil ani předtím a není důvod proč by měla. U 26 na Kameňák kezdil z Ĺíšně málokdo a trasa je s 95 procent shodná s 25. Děláte s komára velblouda.
To jen oddělení JŘ DPMB k***í dopravu kde může. Už od doby zprovoznění trbusů na Jírovu.
Pod lepší obsluhou kolejí si mám představit to, že místo všeho směr Mendlák z Merhautky si budou nově házet korunou, jestli jim to pojede dřív odtamtud, nebo ze Štefánky?
A kdo příčetný by chodil až na Merhautku?
57 je náhradní doprava za trolejbus
Brno má čtyři expresy: E50, E56, E75 a E76. Tenhle bude tedy byl pátý, ale bez označení „E“.
to bude tim, ze je to jen prodlouzena 72, expresni se nasadi v pripade poptavky pristi rok… a snad se doba jeste zkrati, vynechanim zastavek lesech, polich a hajich 🙂
Je to dobrý počin, ty expresní linky, jeden z mála a přínos je velký.
Je super, že to místo speciálních nočních linek budou i v ty noci obsluhovat běžná čísla linek.
To donutí daleko víc plánovačů na ústředí omezit používání úprimitivního taktového myšlení (vrcholící na Západě v devadesátkách), a přestat ignorovat ve většině jízdních řádů pravidelné rozdíly mezi zácpami ve špičkách a prázdnou trasou v jiných typických hodinách jako zde těch extrémních nočních.
A zatím v Praze se bojí pustit autobus do tunelu, aby náhodou nezkrátili cestujícím jízdu.
Tak dá se to vysvětlit j racionálně tím že nejsou řidiči…
Tak někde prodloužíme nepatrně interval (třeba na lince 200 se to ráno ztratí, jsou tam snad 3 minuty) a řidiči budou. Ve výsledku převezeme více cestujících, win-win situace. Samozřejmě je ale třeba zavést dvoukloubové autobusy na tu 200 nebo jinou linku, odkud řidiče převedeme.
Proto si myslím, že by právě Praha měla být agresivnější ohledně tramvaji do Bohnic, aby se uvolnily autobusy.
Problém je s přeplněnými tunely, které se zavírají. To se v Brně neděje.
Skutečně? Já jsem se na to opozičního zastupitele dotčené MČ zeptal, a již to řešili, nicméně dopravní podnik a asi i koalice dané MC se k tomu dlouhou dobu vyjadřovali, že by tím jezdilo moc lidí a že je málo řidičů.