V Brně se vrací provoz historické tramvajové linky, na další nasazují retro vozy
Provoz historické linky v Brně. Foto: DPMB

Start historické linky vychází na 125. výročí zahájení provozu elektrických tramvají.
Start historické linky vychází na 125. výročí zahájení provozu elektrických tramvají.
Retrovozy jsou fajn,celkově to spojení s retrovozovnou vozovnou Medlánky dává smysl🙂 Plánuje se nějaká úprava této chátrající vozovny? Co mám informace, tak nové tramvaje (45 i Drak) se nevejdou do dílen na „kanály“. To je ostudné…
V nedávné minulosti se cosi plánovalo. Ovšem, minulých letech se značně investovalo do Pisárek, aktuálně je na pořadu dne rekonstrukce a rozšíření Slatiny a v závěsu čeká demolice a kompletní novostavba Komína…
Není žádný tajemství, že sehnat peníze na obnovu zázemí není úplně jednoduchý. Peněz je na to potřeba hodně, ale politicky se to veřejnosti prodává špatně.
To docela chápu,ale připadá mi „na hlavu“ , že se pořizují vozy bez náležitého servisního zázemí. Ty Medlánky jsou celkem cirkus co mám z doslechu přímo od zdroje. Tento víkend se dělají velké manévry a příprava na natáčení České televize. Bude se dělat kompletní renovace tramvají do Prahy (T3?), tak si chtějí v DPMB napravit reputaci po tom průseru s Heidelbergem.
Škoda že havarijní stav vozovny pohřbil trolejbusovou linku H24.
Brzy stejně H24 dostane do své režie též DPMB, protože už bude mít dost retro vozů na tuto linku. Bude mít 3 sólo vozy a 2 kloubové. TMB už tam nechtějí moc posílat, protože vypravovali na linku vozy, které nebyly pro Brno dost typické či tu nejezdily v pravidelném osobním provozu pod DPMB. Třeba T11, 17Tr a teď Sanos. Navíc TMB mělo v plánu si z Ostravy koupit i jedno to 15 metrové Trollino, ale nakonec si ho nekoupili. Ještě to, aby v Brně jezdilo a měl to být tuším vůz 3602, který je v tyrkysu. A není problém i… Číst vice »
Typické ne, ale zajimavé ano. A běžný smrtelník nepozná rozdíl mezi T11 a 9tr. A sanos byl pri poslednich akcich mezi lidmi velmi oblíben
Netuší prosím někdo, zda platnost tarifu IDS JMK na historické lince zahrnuje i instalaci terminálů Pípni a jeď? Děkuji.
Ne.
Doporučuji aplikaci Poseidon jako náhradu.
T vozy jeden terminal na karty měly, 107 loni ne
S instalací terminálu na 107 bude pravděpodobně problém v tom, že ten vůz nemá palubák. Původní označovač Mikroelektronika se vždycky aktivoval na jiné tramvaji, a pak na 107 fungoval bez palubáku.
Já bych raději antiretro linku, s moderními vozy. Taková tu není žádná, i na 4ce jezdí ještě haVaria…
Jako cestující mám Varia rád. Prostorově mi vyhovují a mají nízkopodlažní část (kterou tedy využívám jen když jedu s kočárkem).
Jen doufám že třeba při generální opravě udělají něco s těmi brzdami aby skoro každý vůz neměl místo kol čtverce (a klimatizace by taky byla fajn víc než jen v jednom voze)…
Ten kravál co to dělá i při stání v zastávce, nevadí? A to jedno krátký haVario s klimou je pohled pro bohy. Ten design, ta elegance!
Schválně jsem s odpovědí počkal na večer, protože odpoledne jsem potřeboval přes půl Brna a tak jsem měl i možnost poslouchat Vario (i zevnitř). Samozřejmě bylo obutý, takže hluk byl. Ale to je to co píšu – upravit brzdy a snad to bude ok.
Jinak nějaký extrémní hluk zvenku jsem teda nezaznamenal. Ale je fakt že přes den je na ulici toho hluku tolik, že to možná zaniklo. Ale nezdá se mi nějak přehnaný…
Varia jsou to nejhorší co po Brně jezdí. Kravál, nepohodlí, v zimě zima v létě vedro. Už se to mělo vyřadit…
T2 na lince 10 překvapila. Každopádně co je nyní na této lince raritní, je průjezd vozovnou Medlánky.
Není průjezd vozovnou pouze v pracovní dny?
Ne.
Není:
https://m.idos.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/?uiThere=VGVjaG5vbG9naWNrJiMyNTM7IHBhcmslMzAyMDAzJTI1MzAlJTQ5LjIzMTg2NCUxNi41NzY5NDIxNjY2NjY3JSV8TWFsaW5vdnNrJiMyMzM7aG8gbiYjMjI1O23Em3N0JiMyMzc7JTMwMjAwMyUxNDIyJSU0OS4xOTU1NiUxNi42MTM3NzA3NSUlfDIxLjA2LjIwMjUgMTE6MjB8MXx8MHwtMXwwfDB8NHxaw610cmF8MTE6MjB8MHwxfC0xfHwxfGZhbHNlfGZhbHNlfHx8&pThere=OTA2NDEzNzd8LTF8Vmxha0J1c01IRFZTRUNaLTM0YzNmNTIxNThkYTRhZTQ5NGVjNzE4MjhjMGYyNmE5LTV8MHwwfEZhbHNl&isBackConn=False&cmd=cmdForceRes
A jezdí ještě soupravy T3 PX?
Před 2 týdny ještě jezdily, mrkněte na online mapu na IDS
Jezdi furt, bez nich to nejde
Každopádně ten průjezd sám o sobě raritní zas tam není, za poslední rok už to pamatuji nejméně potřetí (i když ani zdaleka ne tak dlouho v kuse). Co bylo opravdu raritní bylo pravé odbočení od Řečkovic do vozovny a průjezd a pak taky pravé odbočení od Králova Pole nádraží směrem do Řečkovic (s cestujícími) a to v jediném dni.
Pro Pražáka to raritní je, my to v Práglu nikde nemáme :-)))
Každopádně co je na rýpnutí do Brna je výchozí zastávka té desítky. Je totiž postavena těsně za cedulí, která říká, že je tam zákaz vstupu. Proč by se někdo namáhal tu ceduli na těch pár měsíců sundat, že? Holt Brno.