V Brně se budou měnit tramvajové koleje v Nádražní ulici, tramvaje pojedou odklonem
Brněnské přednádraží po úpravě. Pramen: FB Piráti Brno
Omezení se nevyhnou ani chodcům, kterým se uzavřou některé přechody.
Omezení se nevyhnou ani chodcům, kterým se uzavřou některé přechody.
Co bude s legendárními rozjezdy? 😱
Nic. Prostorem dotčeným stavbou noční autobusy nejezdí.
Pojedou okolo výkopu mírně pomaleji.
To jsou klauni… Vážně to nemohli lépe zkoordinovat, a dělat to zároveň s rekonstrukcí samotného přednádraží, že? 😅
A jak byste to chtěl udělat zároveň? Vyloučit na pár týdnů veškerou dopravu na všech 4 kolejích v úseku Nové sady – Hlavní nádraží včetně? A nejlíp zároveň s tím ještě úsek po Malinovského náměstí, aby se tam nedostalo vůbec nic…
Odpověď viz níže.
Zajímavé je, že na Mendláku během rekonstrukce vyměnili koleje, položila se dlažba, udělali se přeložky sítí, vybudovali se zastávky a přístřešky MHD. A ještě divnější je, že během fungovala MHD… 🙂
Mendlák se táhl roky.
Trolejbusy byly furt jinak https://twitter.com/DPMBofficial/status/1481613310021836800
Ovšem pak si najděte fotky z roku 2012, kdy se dělala velká rekonstrukce kolejiště, takže se 2022 do kolejí moc sahat nemuselo.
Klaun jako vy by to určitě udělal lépe.
Nuže, tedy povězte, jak byste to zkoordinoval? 🙂 Na vaše zásady organizace výstavby a harmonogram prací jsem zvědavý, určitě nejen já.
V Japonsku by to zvládli za 2 dny.
A to máte něčím podložené nebo jde jen o váš pocit?
No…já kolem toho poslední dny jezdím a vidím to odkryté…vážně je to práce tak na 2 dny kompletní uzavírky ulice.
Nejspíš nikdo nechce kompletní uavírku ulice na 2 dny … které se v případě sebemenšího problému změní v týden.
Samotná výměna kolejových konstrukcí by se za dva dny stihnout dala, jenom úplný přerušení tramvajového provozu by byl dost zásadní zásah pro funkčnost MHD.
A v Sovětském Svazu by žádná oprava nebyla potřeba, Sovětská technika nestárne.
A tolik slávy v Brně bylo, že to přednádraží v létě předláždili. Pak se v září začali vyměňovat přístřešky MHD. A teď pro změnu vymění koleje. No a pak chtějte, aby v Brně někdo koordinoval velké dopravní projekty. 😀
Koleje se vyměňují jinde
tak mění se i jinde ale toto je výměna před nádražím
Tohle není v zastávce Hlavní nádraží…tohle je mezi ústím Masarykovy a zastávkou Nové sady.
„Tohle“ se ale dotkne skoro každého cestujícího co jede přes Hlavní nádraží.
Je to stejné, jako když SprŽel jeden rok rozkope (plácnu) Tišnov-Říkonín, další rok Říkonín-Křižanov a další rok Křižanov-Žďár. Cestující na trase (Brno-)Tišnov-Ždár(-Praha) jsou těmi dílčími výlukami omezeni po tři roky.
Zde jsou cestující přes hlavní uzel MHD v Brně omezováni postupně už jakou dobu..?
největší omezení bude záměrně o dvou víkendech kdy je samozřejmě slabší provoz a pohyb lidí, resp. teď se jedná o 4-denní prodloužený víkend, pak to bude běžný víkend a to v drtivé většině jen půjde o odklon trasy. v pracovním týdnu od 2. do 6.10. bude jediná zásadní změna odklon sedmičky po hybešce, toť vše… Myslím že namyšlené je to velmi dobře
V článku je plánek s červeným obdélníkem. Tak to červené bude nové. Fotka je trochu zavádějící.
Mění se tehnhle kříž: https://mapy.cz/s/gedesutabo
Tak naštěstí Spžel nenapadlo dělat perony v Židenicích spolu s výměnou přesmyku v Obřanech a zrušit tak všecky alternativní trasy jedním vrzem.
V reálu se to dotkne jen těch co chtějí na zastávky Soukenická, Vojtova a Vsetinská a částečně i těch na Nové Sady, Hybešovu ci Václavskou. Jeden vikend pro cestující dvojkou, kvůli přestupu do Modřic a jinak je to fakticky pár minut zdržení kvůli objížce. Nic významného.
Co se týče přístřešků, tak se koleje mění u nástupišť, na nichž jsou ty vyměněné přístřešky umístěny.
Pardon, beru zpět; v rychlosti (v jaké jsem tu mapu při pracovní pauze sledoval) jsem si neuvědomil, že to je pohled od jihu na úplně jiné místo (u východu od 5./6. nástupiště) než prostor zastávek Hlavní nádraží (vlastně tam by to nesedělo i z jiných důvodů – tam se dělala reko před jen asi 3 lety + není tam dlažba).
A jak byste to chtěl udělat zároveň? Vyloučit na pár týdnů veškerou dopravu na všech 4 kolejích v úseku Nové sady – Hlavní nádraží včetně? A nejlíp zároveň s tím ještě úsek po Malinovského náměstí, aby se tam nedostalo vůbec nic…
…. a pak se divit, že se mu šalina 12 končí na Nových sadech a musí couvat zpátky, prorotže si vytrhal výhybky. Že jednička šalina z Bystrce sice přijede po Masarykově, ale musí couvat, protože před Letmem nejsou koleje. KT8 … na to jich není dost.
Takže mu 1 od Řečkovic točí na Maliňáku a od Bystrce mu točí na Nových Sadech, 12 jede přes Maliňák, Maliňák nezvládá a přestupy jsou… na Onderkův pomník.
Dvojku by musel vést přes Českou: Vy jste chtěli k rychlíku, pane Krychlíku?
Říká se to mu harmonogram výstavby. V praxi to funguje tak, že naplánujete souběžnou činnost tak, abyste zkrátili dobu realizace a potažmo zmenšili dobu výstavby. Třeba, že uděláte uzavírku jednoho nástupiště na 14 dní a během toho vyměníte koleje, přístřešky a předláždíte ho a pak další. Nebo to uděláte počesku. Tak že to předláždíte, pak zas přijdete, rozeberete dlažbu, vyměníte přístřešky, dáte do původního stavu. A po té přijdete dělat koleje.
Evlisi, jel jsem okolo. Mění se koleje mimo nástupiště, mění se celé tohle křížení: https://mapy.cz/s/rahezevuje
Takže uzavírka jakého nástupiště, jaké přístřešky a co chcete předláždit zároveň s tímhle, aby alespoň nějaká šalina mohla projet zkrz?
Teorie vám jde dobře. A teď k praxi. Konkrétní harmonogram máte?
To bylo naplánováno dobře a v logické řadě.
Nejdůležitější na rychlost jsou práce, které silně omezí provoz MHD, jako tahle výměna kolejí v nejklíčovějším místě Brna.
Z pohledu běžného cestujícího, který denně dojíždí a musí se vyhýbat staveništi, je to poněkud nešťastné, když vidí, že je to 3. akce během ½ roku na stejném místě.
staveniště v prostoru zastávky hlavní nádraží a přilehlých přechodů rozhodně žádné nebude, díval jste se vůbec na tu mapu?! staveniště bude až v prostoru mezi Masaryčkou a zast. Nové Sady, kde je pohyb osob přes koleje minimální a většina pěších chodí po chodnících po stranách a přechází až na křižovatce u zast. Nové Sady.
V pořádku su dement, obrázek jsem nepochopil, myslel jsem, že to červené jsou ostrůvky před nádražím. Omlouvám se za zbytečné hejty.
Tak byste raději 2 týdny chodil celý ten úsek pěšky, protože jste to celé od světelné křižovatky až k Letmu uzavřel?
Jsem běžný cestující a ne není to na běžném místě.
Pardon místo běžném má být stejné.