V Brně proraženo. Na tramvajový tunel padlo 13 tun trhaviny
Prorážka tramvajového tunelu v Brně na Žabovřeské. Pramen: Město Brno
Přeložení tramvajové tratě do tunelu umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na čtyřpruhovou.
Od počátku jsem viděl ideální řešení formou nadzemích komunikací. Běžně užívaných ve světě, určitě levnější a ideální řešení. I architektonicky by ideálně komunikoval podél svahu, bez brutálních a náročných tunelech a zemních prací.
M. Vodička
Rychlost 60 km/h nic moc, není v sousedních úsecích 80 km/h?
Není nejrychlejší úsek je do Modřic a to 70km/h a celá dráha do Bystrce je v 50km/h. Plus k čemu by byla 80km/h když vozy mají maximální rychlost 70km/h (03T Anitra, 13T a možná EVO2 ale ta není podložená)
Na tom vůbec nezáleží. Trať má být na tu nejvyšší rychlost. Rychlost vozidel se může měnit a taky se s ohledem na historii mění. Další generace vozidel může mít vyšší konstrukční rychlost. A doufám, že ji budou mít.
Skvělá práce, bravo!!
13 tun trhaviny to jako fakt? 🙂
na některých serverech psali dokonce 13000 tun 🙄
Jako Brno je Brno, ale jaderné výbuchy ještě v VÚBŠu* netestují (Výzkumný Ústav bojových Šalin), tamější vědci pracují na pokročilejších systémech. 😀
Třicet tisíc kubíků vyrubané zeminy, to máte necelého půl kila na kubík. Pokud jste někdy nakládal třeba kubík písku… tak mi to zas tak moc nepřijde…
Ano, je to doposud 13T. Určitě bude více, chybí kalota ne 2/3 délky a práce na galeriii
Myslel jsem že úniková štola je u železničních tunelů povinná nad 1 km délky. Je to u tramvajových tunelů jinak, nebo tam bude z jiného důvodu?
Ne, nad 500 m, řešilo se to třeba i v jedné diskusi kolem „příliš malého tunelu“ v Praze.
No to je super oni s toho delaj zprávu jako by byla dokončena D1
Pane jo a všechno stihli to se nevidí v téhle republice tak často waaau
Teď ještě kolik to provrtáni stalo aby jsme to porovnali třeba s rakouskem myslím ze na české faktuře bude o nějakou nulu navíc😁
A když se něco podaří, tak si hnedka najde důvod nadávat, proč je to špatně. Gratuluji k velikému úspěchu, dokázal jste to.
vzhledem k tomu, jak dlouho na tohle brno čekalo, tak to je velká zpráva.
Proč se tam vlastně dělá ta přesypová část? Nebylo by levnější a rychlejší, kdyby byla trať mimo skálu vedená prostě klasicky?
Řekl bych hluk, estetičnost a upotřebení vytěženého materiálu na místě…
Možná i výsledný sklon svahu a případné problémy s jeho zajištěním.
Návaznost na park, kde byly přerušeny chodníky a bezpečný přechod do rekreační zóny.
youtube. com/watch?v=U4X-EU93-UM
Nemyslím si, rychlejší a levnější by to možná bylo, ale hned za tunelem je bývalý lom a ten je poměrně nevábný, toto vidím jako celkem dobrou příležitost k jeho částečné sanaci a zkulturnění. Spíš mi ale přijde trochu líto že se to má zasypávat materiálem z tunelu a ne sutí z demolicí a podobně, když vezmeme v potaz jak je to v současnosti se štěrkem a kamenivem.
Nechápu tu rychlost.
300 m za půl roku mi přijde optimální.
Ani půl rok to nebyl spíše 4 měsíce, ale to je slovíčkaření.
Když bylo proraženo asi ani ne 100m bylo tiskem oznámeno že se postup práci spomali cca na 1m denně nicméně to jse nestalo takže tipuji že ta skála je tak zvětrála že to šlo po 4m za den
Tři a půl měsíce, razit se začalo v květnu. Subterra odvedla mega dobró hoknu. Teď se dokončí zbývající sekce přesypaného tunelu, pak forma přejede k jižnímu portálu a postupně se k severnímu vybuduje se-kundární ostění a tunel se vystrojí.
Pravda, já to počítal od začátku dopravního omezení, ne od začátku samotných odstřelů. Díky za opravu, v tom případě je to tempo dost rychlé.