V Brně proraženo. Na tramvajový tunel padlo 13 tun trhaviny

Prorážka tramvajového tunelu v Brně na Žabovřeské. Pramen: Město BrnoProrážka tramvajového tunelu v Brně na Žabovřeské. Pramen: Město Brno

Přeložení tramvajové tratě do tunelu umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na čtyřpruhovou.

Zpět na článek
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Vodička

Od počátku jsem viděl ideální řešení formou nadzemích komunikací. Běžně užívaných ve světě, určitě levnější a ideální řešení. I architektonicky by ideálně komunikoval podél svahu, bez brutálních a náročných tunelech a zemních prací.
M. Vodička

Cestující, teď ale doma

Rychlost 60 km/h nic moc, není v sousedních úsecích 80 km/h?

Luděk

Není nejrychlejší úsek je do Modřic a to 70km/h a celá dráha do Bystrce je v 50km/h. Plus k čemu by byla 80km/h když vozy mají maximální rychlost 70km/h (03T Anitra, 13T a možná EVO2 ale ta není podložená)

robert

Na tom vůbec nezáleží. Trať má být na tu nejvyšší rychlost. Rychlost vozidel se může měnit a taky se s ohledem na historii mění. Další generace vozidel může mít vyšší konstrukční rychlost. A doufám, že ji budou mít.

Michael

Skvělá práce, bravo!!

Lemmy

13 tun trhaviny to jako fakt? 🙂

rogi

na některých serverech psali dokonce 13000 tun 🙄

K.S.

Jako Brno je Brno, ale jaderné výbuchy ještě v VÚBŠu* netestují (Výzkumný Ústav bojových Šalin), tamější vědci pracují na pokročilejších systémech. 😀

Lech Malý

Třicet tisíc kubíků vyrubané zeminy, to máte necelého půl kila na kubík. Pokud jste někdy nakládal třeba kubík písku… tak mi to zas tak moc nepřijde…

Jakub

Ano, je to doposud 13T. Určitě bude více, chybí kalota ne 2/3 délky a práce na galeriii

Twix

Myslel jsem že úniková štola je u železničních tunelů povinná nad 1 km délky. Je to u tramvajových tunelů jinak, nebo tam bude z jiného důvodu?

K.S.

Ne, nad 500 m, řešilo se to třeba i v jedné diskusi kolem „příliš malého tunelu“ v Praze.

Jakub

No to je super oni s toho delaj zprávu jako by byla dokončena D1
Pane jo a všechno stihli to se nevidí v téhle republice tak často waaau
Teď ještě kolik to provrtáni stalo aby jsme to porovnali třeba s rakouskem myslím ze na české faktuře bude o nějakou nulu navíc😁

Jiří Kocurek

A když se něco podaří, tak si hnedka najde důvod nadávat, proč je to špatně. Gratuluji k velikému úspěchu, dokázal jste to.

Gwann

vzhledem k tomu, jak dlouho na tohle brno čekalo, tak to je velká zpráva.

eon

Proč se tam vlastně dělá ta přesypová část? Nebylo by levnější a rychlejší, kdyby byla trať mimo skálu vedená prostě klasicky?

M H

Řekl bych hluk, estetičnost a upotřebení vytěženého materiálu na místě…

MildaIV

Možná i výsledný sklon svahu a případné problémy s jeho zajištěním.

TheBearspook

Návaznost na park, kde byly přerušeny chodníky a bezpečný přechod do rekreační zóny.

K.S.

youtube. com/watch?v=U4X-EU93-UM

K.S.

Nemyslím si, rychlejší a levnější by to možná bylo, ale hned za tunelem je bývalý lom a ten je poměrně nevábný, toto vidím jako celkem dobrou příležitost k jeho částečné sanaci a zkulturnění. Spíš mi ale přijde trochu líto že se to má zasypávat materiálem z tunelu a ne sutí z demolicí a podobně, když vezmeme v potaz jak je to v současnosti se štěrkem a kamenivem.

Jan Kavan

Nechápu tu rychlost.

Honza P

300 m za půl roku mi přijde optimální.

Luděk

Ani půl rok to nebyl spíše 4 měsíce, ale to je slovíčkaření.
Když bylo proraženo asi ani ne 100m bylo tiskem oznámeno že se postup práci spomali cca na 1m denně nicméně to jse nestalo takže tipuji že ta skála je tak zvětrála že to šlo po 4m za den

Tomáš Gottschalk

Tři a půl měsíce, razit se začalo v květnu. Subterra odvedla mega dobró hoknu. Teď se dokončí zbývající sekce přesypaného tunelu, pak forma přejede k jižnímu portálu a postupně se k severnímu vybuduje se-kundární ostění a tunel se vystrojí.

Honza P

Pravda, já to počítal od začátku dopravního omezení, ne od začátku samotných odstřelů. Díky za opravu, v tom případě je to tempo dost rychlé.