V Brně po více než dvou letech končí další velká silniční stavba. Mosty přes Ostravskou otevřou příští týden
Oprava mostů na ulici Otakara Ševčíka v Brně. Foto: ŘSD

Stavba nabrala zhruba půlroční zpoždění.
Stavba nabrala zhruba půlroční zpoždění.
Tak snad po otevření plechovkáři po otevření přestanou ucpávat Juliánov způsobem, který jsem tu nezažil 40 let.
Sám jsem byl jedním z těch co to tam ucpávali, ale zcela s vámi soucítím a souhlasím.
A těch 100m tankodromu mezi mostama se opraví kdy? Za rok?
Nechci vám do toho kecat, ale myslím si, že tento úsek není součástí VMO.
To je slovíčkaření. VMO je silnice I/42 a ta ve stávajícím stavu vede po ul Otakara Ševčíka a Ostravská.
Chápu, slovíčkaření to možná je, ale VMO povede v jiné trase. Tak to pak můžeme tvrdit, že I/35 v Moravské Třebové je D35.
Až povede VMO v jiné trase, tak se tomu mostu nebude říkat jako součást VMO.
Dnes ale třetí (a formálně i druhý) městský okruh tamtudy vede: viz bílozelené značky https://mapy.com/s/kerahepeca a https://mapy.com/s/kudumuheju .
Vlastně mě teď napadlo, jak by se to značilo novými značkami pro okruh 😀 to by asi musely být dvě nad sebou a nebo by zkrátka vyhrála ta nadřazená. Navíc vlastně není varianta pro to, pokud okruh někam odbočuje, takže také jedině dodatková tabulka.
Další významné plus pro plynulost dopravy
To má být ironie? Po této obří investici zůstává most pro řidiče ve stejném stavu jako před 3 lety, tedy zácpy na denním pořádku. Když už se dělá rekonstrukce, člověk by čekal, že ji spojí s nějakým zlepšením, a ne návratem do původního stavu.
Není to návrat do původního stavu. Odbočovák na Ostravu bude nově už před prvním semaforem (směr od Táborské). Ostatní nerozporuji.
Hlavně budou doleva DVA odbočovací pruhy, resp. ten prostřední bude sdružený rovně+doleva. Vzhledem k víceméně vyrovnaným intenzitám doleva a rovně (před rekonstrukcí) a významně kratší zelené doleva než rovně to celé znamená že dojde k obrovskému zlepšení situace díky zvýšení kapacity onoho kritického levého odbočení!! Před rekonstrukcí bývala kolona na levé odbočení běžně k Táborské, takže stejně rovně jel jen ten pravý pruh a tam žádné kapacitní problémy nebyly, takže by teď nově klidně mohly být dva levé výhradně doleva a jen pravý rovně a bylo by to taky ok
Situace dosti podobná odbočování doleva „nahoru“ ze Svatoplukovy na Vinohrady… tedy první zlepšení přemalováním pruhů, než to vyřešila nová estakáda…
Ano, ale jen částečně. Tady by to před rekonstrukcí rozhodně nešlo „jen přemalovat“. Na dvoupruhové odbočení tam rozhodně nebylo místo ani v křižovatce mezi ostrůvky, tak ani na samotné rampě, která tak byla rozšířena.
Dole se to sice spojuje do jednoho pruhu, ale je to z kopce a udělají se tam tak větší mezery mezi auty a s řazením by neměl být problém…
Mimochodem, v křižovatce Svatoplukova x Rokytova by teď přišla vhod další úprava v podobě ponechání pouze jednoho odbočováku vlevo nahoru na Rokytovu, tak aby prostřední pruh mohl zůstat pouze pro směr přímo na Gajdošku. Po zprovoznění estakády ten druhý odbočovák vlevo zcela určitě chybět nebude a plynulosti provozu ve směru přímo by to dost pomohlo.
Proč 2 pruhy na Gajdošku když ta se má opravovat, a kromě toho obecně zklidňovat?
Trošku vám vezmu iluze, protože si myslím, že i kdyby zde postavili kompletní bezkolizní dálniční přivaděč, tak kolony stejně budou, akorát o křižovatku vedle.
Tady pomůže tunel pod Vinohrady a taky více cest na kole/VHD, než je zvykem teď.
Vzhledem k tomu, kam vede Ostravská, je potřeba do Vyškova a dál postavit železnici o dvou kolejích. Aby ta VHD byla. Ani krychlík Brno-Olomouc 1x za 2 hodiny to nezachrání a jeďte tam na jednání na kole.
Tohle nerozporuji, spíše podotýkám, že lepší řešení pro IAD je paradoxně VHD.
Nejsme ve při, jen jsem dodal, co VHD chybí.
Protože autobusy po 10 minutách nejsou to pravé ořechové. S jízdní dobou 42 minut sice konkurují železnici i přes vyšší počet zastávek oproti rychlíku … ehm, dalo by se mluvit o trvalé NAD pro vyčerpanou kapacitu trati.
Dokud nebude tunel přes Vinohrady a ostravská radiála, k žádnému zlepšení plynulosti dopravy nedojde.
Název ulice je Otakara Ševčíka nikoli Otokara Ševčíka, jak je uvedeno v textu. Popisek obrázku je v pořádku
Ať je to, jak chce, v Brně v tom lidi stejně uvidí penis.
😀
Nebuďte tak sebestředný.