V Brně po šesti letech dokončili čtyřpruh údolím Svratky. Jeden z nejnáročnějších projektů, říká šéf ŘSD

Otevřená 2. etapa Žabovřeské v Brně. Foto: ŘSDOtevřená 2. etapa Žabovřeské v Brně. Foto: ŘSD

Místem denně projede 40 tisíc aut.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Mohl by mi nekdo vysvetlit, proc tam vznikl ten silnicni tunel a zaroven ten sypany tunel pro tramvaje? Pokazde kdyz kolem projizdim nebo vidim fotky ze vzduchu tak vidim uplne zbytecnou silnicni galerii zasypanou obrovskym mnozstvi zeminy, ktera nebude vubec nicemu slouzit. Mohli prorazit tunel pro salinu, zpevnit svah a kolem udelat zdi a mohlo byt hotovo o dva roky driv. Takto obrovsky megalomanska stavba, ktera nedava rozumny smysl

Jaaa

Prostup k řece. Původně (před stavbou dvoupruhového VMO v 60. letech) to místo bylo výletním, ale to tam nevedla žádná silnice, jen cesta. Od té doby je to katastrofa, tak snad se to zlepšilo.

Andrej

Ten prostup je ale pouze na velmi malé části galerie. Zbytek se opravdu jeví megalomansky a bez zjevného důvodu (ikdyž nějak to určitě obhájene je)

Jiří Kocurek

Dlužno dodat, že tam nevedla ani tramvajová trať.
https://geoportal.gov.cz/web/guest/map?permalink=d9b93e49d4b04ace21eccd4fca07e39b

Jiří Kocurek
jindrich

třeba i to, aby v budoucnu nepadaly uvolněné šutry na auta, v galerii je to ochráněné, ale jistě i to, aby tam byla využitelnost pro pěší

Petr

Jeden problém vyřešen a přesunut o kousek dál, Rokytova stojí už od lerku a ve špičce i celé estakady hmmm a tunel Vinohrady nikde, křížení ostravská radila zatím jen na papiru ale aspoň něco…. Když dodělají poříčí tak aspoň jedna strana Brna bude lepší místo pro lidi i řidiče

PetrN

Rokytova či Jedovnická stojí protože všichni jedou od Tomkáče k dálnici kolem Vinohrad. Až otevřou zkapacitněné mosty Otakara Ševčíka v červnu 2025, tak se tímto směrem bude zas jezdit po Gajdošce kolem Staré Osady a estakáda na Rokytovu bude sloužit primárně pro cesty na Vinohrady, do Líšně a okolí. Až do doby zprovoznění východního segmentu VMO včetně tunelu vinohrady bude vedena trasa VMO po Gajdošce, logicky. S uvolněnou křižovatkou u kasáren (o levé odbočení na Vincky) bude průjezd výrazně plynulejší než tomu bývalo dříve.. Žarošická není uzpůsobena na provoz co tam teď je, ani se to tak neplánovalo. Až po… Číst vice »

Andrej

Myslím že mosty Otakara Ševčíka nebudou zkapacitněny. Jenom vyměněné, ale v stejné velikosti a uspořádání.

jindrich

to jo, ale zmizí tam současná omezení dpravy, takže by to mělo stačit

Daniel

Proc se ty kanaly stavi, vzdy v silnici? Proc nejsou na kraji? Zatim mi to nikdo normalne nevysvetlil, v cem je ten prinos?

Nose Peak

Pomáhá to českému průmyslu i službám. Ramena, čepy, disky, gumy, vyvažování…

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/donumorega

Zkuste na něj najet a nevybourat se při tom. Patrně se vám to s Fabií povede, ale s náklaďáďákem … nevím nevím. Ono je potřeba si uvědomt, kde jsou kola. A kolik tak jezdí Velorexů.

Nose Peak

Přesně tam jsou pravý kola auta stojícího v koloně. Nebo by teda měly být…

Jiří Kocurek

Ten poklop má průměr 600 mm, od toho betonu je cca 1,2 m daleko, končí 1,8 od betonu. Náklaďák je typicy 2,5 m široký, musel by mít … trojmontáž, aby vnitřní kolo bylo 70 cm od kraje vozu.

A stojící vozidlo v koloně nevyvolává žádné rázy, kola pomalu jedoucího vozidla pak zase rázy jenom malé. Takže asi takhle a nedělte z těch projektantů blbce.

Vojta

Byl jste se tam mrknout? Na kraji jsou betonové pilíře, stěny, osvětlení, řeka. Pokud není jiná možnost, dovoluje tohle umístění Zákon o pozemních komunikacích, §36. Dle ČSN 75 6101, „Vstupy do kanalizačních šachet se doporučují umístit v ose jízdního pruhu nebo v ose vozovky“. Což je tady +/- splněno.

Jiří Kocurek

Jak píše Vojta, autombil má kola po krajích, nikoliv ve svém středu. Bude-li poklop uprostřed, tak se přes něj převalí pneumatika minimálně.
Zatímco vpravo u krajnice … skoro každé kolo, jelikož se má jezdit u pravého okraje.

Gunduľ neubiješ

Skvělá zpráva! Příště by si akorát papaláši mohli dát chlebíčky a vyfotit se už v neděli aby se v pondělí mohlo jezdit uz od brzkého rána, pak už by to vážně bylo dokonalé…. Díky.

Pepin

Ten jeden den nám všem strašlivě trhá žíly…

Honza

Nejde o ten den, ale o ty papaláše, mohou přijet i v sobotu,ne?

Nose Peak

Nebo by si mohli nechat chlebíčky dovalit na kole Indošem s barevnou krabicou na zádech a vyblejsknout se před zeleným plátnem…

KarelI

… na začátku volebního období jednou provždy.

Ondra K.

Otázkou taky je jak dlouho dopředu má premiér a ministři nalajnovaný kalendář. Termín stříhání pásky byl zveřejněn teprve nedávno.

Tak či tak tohle je prostě důsledek stavu, kdy voliči volí politiky podle jejich PR a nikoliv podle skutečně odvedené práce. Voliči chtějí, aby politici byli vidět, tak se politici předvádí při každé příležitosti.