V Brně na Plotní a Dornychu se bude měřit rychlost. Je třeba zpomalit kvůli hluku

Plotní ulice v Brně. Pramen: Město BrnoPlotní ulice v Brně. Pramen: Město Brno

Je zapotřebí, aby se po dobu měření jezdilo stanovenou rychlostí, na kterou byla projektována protihluková opatření.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pm1

To by tam nesměl být udělaný retarder z kolejí, který vám tam dělá ten hluk, to by mne zajímalo co to má za smysl jezdit přes koleje přes hrb

K.S.

Radnice: Postavíme dálnic se šalinou.

Hluk: Hello!

Radnice: *insert obrázek překvapeného pikachua*

On první

Chápu to správně že hluk musí vyjít a proto se jeden den bude kontrolovat rychlost a pak už to bude jedno?

Paolo

chapes

Tady na Morave

„Merena data budou nerelevantni“

Vi vubec ta mluvici duta hlava co to slovo znamena?

Relevantni data jsou ta, ktera odpovidaji bezne denni realite v tom miste. A pokud tam lidi jezdi jak prasata, pak je to hluk prasat a ne umele snizeny jeden den na povolenou rychlost.
Neskutečná arogance k obyvatelum ulice.

Karl vB.

Jeden bývalý televizní reportér ve své knize „Přísně tajné skandály“ použil větu: „Známe reportáže dobré, špatné a ty z Brna“.
Článek o potěmkiádě s měřením hlukové zátěže na ulicích Plotní – Dornych výše uvedené jen potvrzuje.
Veřejně přiznané přípravné manévry státní správy s cílem zajistit „úspěšný průběh měření“ s cílem obhájit funkčnost stavebním úřadem schválených protihlukových opatření, budou dobrým podpůrným argumentem pro občanské iniciativy, které by se mohly domáhat realizace skutečných opatření zajišťujících nepřekročení max. limitů hlukové zátěže v reálném „používání“ těchto ulic. Zkrátka na špínu zhasnem a bude fuč. 🙁

G.H. Bondy

La Ciudad Banana. Co k tomu více dodat… Protihluková opatření se v civilizovaných zemích staví v zájmu ochrany zdraví obyvatel. Tady je zdraví lidí důležité jen po dobu měření – aby to vyšlo? Jsem si myslel, že podobně to funguje jen v Rusku atd….. mylně, asi….

Karl vB.

V Praze Magistrát neuznal za vhodné řešit situaci na výjezdu z tunelu Blanka např. zahloubením komunikace v ulici V Holešovičkách a soud vyhověl žalobě spolku Holešovičky pro lidi a odejmul části tunelu Blanka kolaudační rozhodnutí.
Sice to je jen administrativní zásah, ale jeho prostřednictvím se dá vyvinout tlak na určitá plnění ze strany města.
https://cnn.iprima.cz/praha-ma-problem-soud-zrusil-kolaudaci-velke-casti-tunelu-blanka-17688

Zdendik

Je to šaškárna, ale není se čemu divit. Zabudovaná úseková měření rychlosti na okruhu jsou vypnutá, neboť proti měření rychlosti je současné politické vedení města. Debilismus na úrovni výroku poslance z 90tých let : „dodržování předpisů je omezování osobní svobody řidičů“.

Jiří Kocurek

„Dodal, že bude-li pršet, stanoví se nový termín měření.“

Pravda, naměřili by zvýšený hluk, který s dopravou nemá nic společného. Ještě by měli požádat drážní dopravce, aby ten den nejezdili s obutými vagony. To se nese kilometr daleko, hlavně v noci.

původní Jakub P bez tečky

Takže vědí, že se tam jezdí rychleji, než je povoleno, vědí, že tím pádem je hluková zátěž způsobovaná auty vyšší, než jakou slibovali, ale je jim to jedno, jen když se to podaří na den měření zakamuflovat. Ještě by mohli pěkně poprosit motorkáře a „tunery“ se záměrně hlučnými výfuky, aby ten den jezdili jinudy. Nejlíp někudy, kde se ten den bude měřit hluk od tramvají, aby byly další argumenty pro peklo typu Plotní…

Pavel

Mne to prijde naopak OK. Kdyz mate byrokraticky nesmysl, napr. hlukove predpisy, ktere ve meste neni mozne splnit, tak se s tim vyporadate podobne absurdnim zpusobem.

Za me stale lepsi nez kdyby po urednicku rekli, ze ‚to nejde‘, a tak ty ulice radeji zavreme / nikdy nezkolaudujeme / nikdy nezrekonstruujeme apod.

původní Jakub P bez tečky

Tak když je takový přístup OK, proč ho nepoužili na Plotní a ty šílenosti, které tam udělali kolem tramvaje? Proč se pro auta podvádět může a pro tramvaje se všechno dodržuje do písmene, i když všichni vidí, že je to totální absurdita? Navíc si zdá se věřej, že pokud by se tam jezdilo povolenou rychlostí, na kterou byl ten návrh protihlukových opatření dělanej, bude hluk v limitu. Tedy nedá se říct, že by to zařídit nešlo. Stačilo by zařídit, aby řidiči dodržovali rychlost. Což není takovej problém, pokud charakter ulice tý navrhovaný rychlosti odpovídá. Pokud místo normální ulice ve městě… Číst vice »

Pavel

Co byste si predstavoval pod tim „pokud charakter ulice tý navrhovaný rychlosti odpovídá“? Zuzil byste to na 1+1 s cyklopruhem jako v Praze a strcil hlavu do pisku, aby auta staly v kolone nekde pred tou ulici (idealne pred mestskou casti) a tak se ten hluk presunul nekam jinam plus se k tomu pridala frustrace ridicu?

S prominutim, ale kategoricke oznacovani viceproudych komunikaci ve meste jako dalnice (s cimz prisli nejaci aktiviste pred par lety) je argument stejny asi tak jako oznacovat 4 koleje za VRT.

Michael

Zlý cyklopruh v Praze může za pochybení veřejné správy v Brně, aha…

původní Jakub P bez tečky

Ne každá víceproudá ulice ve městě je „dálnice“, ale Dornych po přestavbě IMO jednoznačně jo. Počet pruhů je jedna věc, druhá věc je šířka těch pruhů, charakter značení, zaoblení rohů křižovatek, obrubníků, šikmé větve na křižovatkách, oddělení směrů, charakter zatáček… Je řada možností, jak snížit „vyzývavost“ ulice k rychlé jízdě v době, kdy je prázdná, aniž by se musel snižovat počet pruhů a tím silně omezovat její kapacita pro chvíle, kdy v ní krokem popojíždí kolona. Jo, i ten počet pruhů samozřejmě hraje roli a na vícepruhový silnici tohle bude donutit řidiče zpomalit vždycky obtížnější, než na jednodpruhový. Ale není… Číst vice »

Leinad

Proč 1+1, klidně 3+3 ale šířka pruhů a poloměry zatáček odpovídající povolené/projektové rychlosti.

P73

A ty dálniční portály jsou tam taky jistě omylem.

https://twitter.com/kunc_zidenice/status/1372950233307611147

K.S.

Tak taky nemusí být dostupná jiná vhodná konstrukce ve stavebnicovém provedení. Má to podle mne ale dvě chyby, zásadní je že parky nejsou až v trávníku, nebo lépe vůči chodníku), druhá, která mne neskutečně vytáčí, že je to usazené křivě a železo nelícuje s betonem se kterým by lícovat mělo.

Jiří Kocurek

Takhle: Když tam bude vznikat hluk nezákonným způsobem, jak dokážete, že stavba odpovídá legislativním požadavkům?

původní Jakub P bez tečky

Postavit ve městě ulici, která umožňuje tak masový nedodržování předpisů, že se to významně projeví v 24h měření hluku (nebo k něčemu takovému svým charakterem dokonce vybízí) je blbě samo o sobě a takovej projekt nikdy neměl dojít k realizaci, natož otevření a praktickýmu měření hluku.

KLL

V Brně není zvykem jezdit padesátkou, to není jenom o Plotní a Dornychu.

K.S.

Za dodržování předpisů myslím zodpovídá řidič, ne architekt, ne? (Tedy pokud architekt zrovna není i řidič)

Ale tu jde i o jiné věci jako třeba stav auta, motorky atd.

Druhá věc je že by možná stálo za to to měření odložit až do doby dosažení finální podoby území pode regulačního plánu, Myslím že tam mají jít het ještě nějaké baráky které stojí příliš blízko silnice, stejně tak jsou tam pořád betonové plochy které nebyly doposud sanovány (bývalá smyčka). To území není hotové a měřit v něm hluk nebo rychlost aby nebyl hluk je IMHO blbost na entou.

původní Jakub P bez tečky

Tenhle přístup, že za rychlost odpovídá řidič a ten, kdo ulici navrhuje, se jí zabývat nemusí (respektive je dobře, když ulici navrhne tak, aby „odpouštěla“ i rychlost násobně vyšší, než je tam limit, je velmi oblíbenej v zemích, kde umírá na silnicích spousta lidí včetně chodců, nebo lidí v domech, do kterých auta po bouračce ze silnice vyletí. Jiné země zas prosazují přístup, že silnice by měla řidiče vést a ne mást tím, že tam bude limit, který na pohled vůbec nesedí k jejímu charakteru. Že je lepší, když řidiči musej být ve střehu a vědí to, než je falešně… Číst vice »

K.S.

Ono že se dva jevy vyskytují nemusí znamenat že jsou na sobě závislé, natož vůbec závislé. Pokud oba myslíme tu stejnou zemi tak ta má s tímto spojené další dva problémy, nedostatečné pokrytí chodníky a domy ze špárátek. Oboje má dopady na tuto statistiku. Dokud nemá Brno a většina měst v ČR hotovou soustavu okruhů obchvatů, tunelových průtahů a nevím co všechno se dá ještě vymyslet, tak se bez kapacitních cest uvnitř neobejdou a je třeba aby tyto zvládaly v co nejkratším čase protáhnout maximum poptávky a nepravidelnost v provozu jednoho vozidla neznamenala značné nebezpečí. Až bude mít Brno pořádný… Číst vice »

Puvodni Jakub P bez tecky

V dobe, kdy tam opravdu ve spicce projizdi maximalnio pocet aut, tam zcela jiste zadne prekracovani rychlosti neni mozne, protoze vsechna jedou krokem. Resit prekracovani rychlosti a s tim spojeny nadmerny hluk tam ma naopak smysl jen v dobe, kdy ta ulice zdaleka nejede na plny kapacite… Ono cim vyssi rychlost, tim vetsi jsou potreba rozestupy (nebo tim vetsi riziko dopravu blokujicich nehod pri jejich „oblibenem“ nedodrzovani), takze presne ty vami tak obhajovane vysoke rychlosti (a velke rozdily rychlosti mezi vozidly na stejne ulici) dopravu jako celek ve vysledku v uzkych hrdlech (ktera jsou ve meste nevyhnutelna) zpomaluji.

původní Jakub P bez tečky

Viz dnes https://twitter.com/Cycling_Embassy/status/1450839849376829450

Nizozemí mívalo horší statistiky úmrtí na silnicích než USA. Dneska jsou proti Státům na třetině. A to hlavní, co změnili a čím to tak zlepšili, je právě to, že řeší a zkoumají dopady infrastruktury na chování řidičů v reálu a ne jen v nějakých idealizovaných představách…

Leinad

Jestli tam nezákonný hluk vzniká nezákonným jednáním (překračováním rychlosti), mělo by se tomu jednání bránit pořád. A ne pro formu jen při měření.

K.S.

Easy solution, značka 80 km/h.

Leinad

Pokud se při tom dodrží hlukové limity 🙂 ale to by se asi neradarovalo.

K.S.

To se nějak udělá… Dala by se sehnat dotace na výstavu polyuretanových skulptur? 😀

Verze B je tlak na zmírnění hlukových limitů a změnu na měření uvnitř budov, ale to je na Brno příliš nebrněnské, skulptur z pěny si nikdo nevšimne, to se ztratí.

David

Dornych a Plotní budou doufám sloužit jako odstrašující příklad toho jak se nemá vypadat městská infrastruktura.

K.S.

Záleží na tom jestli chcete dělat město podle moderních světových metropolí nebo si hrát na město z Belle Époque. A myslím že zrovna ta část Brna je zamýšlena jako moderní světové (velko)město. (Použil bych jiné slovo ale to by jenom zavdalo ke vtípkům na účet jediného vtipu v kterém se dá bydlet).

původní Jakub P bez tečky

Tak jestli chcete budovat moderní světové (velko)město pomocí dopravních staveb typu Dornych, jako vystřiženejch ze sedmdesátek, tak hodně štěstí. To už i ta Belle Epoque by byla skutečným současným trendům paradoxně asi blíž…

K.S.

Dornych jsou koncepčně spíš tak 30.-40. léta v USA, kdyby to byla 70. tak místo Dornu udělají nějaký čtyřlístek. Ano, moderní město, to co se tam chce porůznu stavět, už kvůli výšce budov vyžaduje široké ulice a zároveň to bude celkem slušný generátor dopravy. Vzhledem k tomu že Brno nemá hotovou síť páteřních komunikací, nemá hotový okruh, tak se tam nic jiného než toto nedá vymyslet. A i pak až to bude bude třeba mít kapacitní příjezd k centru města. Dornych znám z doby před přestavbou, kolikrát jsem se byl podívat při přestavbě a prošel jsem si jej už několikrát… Číst vice »

David

Byrokratický Potěmkin a ani se tím netají!

vasek

Takže potřebujou aby hluk vyšel do limitu pro kolaudaci. To že po konci měření hluk vzroste už je jedno.