V Brně mohou začít se stavbou tramvajové trati na sídliště Kamechy, má už povolení
Trať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město Brno

Stavba začala oficiálně v únoru, šlo ale jen o slavnostní akt.
Stavba začala oficiálně v únoru, šlo ale jen o slavnostní akt.
Tak hlavně aby pak obyvatelé Kamech a vůbec celého horního sídliště přesedlali ze svých aut do té šaliny, protože hustota IAD ve špičce tam je fakt šílená a dost pochybuju, že opravdu každý tím autem nutně potřebuje…
Super, a teď po padesáti letech plánování konečně začít stavět šalinu na Lesnou-Haškova a po 40 letech obnovit šalinu do Líšně.
Až si na Lesné zvolí někoho kdo si nezaloží politickou kariéru na blokování šaliny…
Stačí se s MČ nebavit a prostě stavět. Současná obsluha Lesné je děs
Souhlas městské části potřebujete a když se postaví na hlavu, že tramvaje nechce tak s tím nic neuděláte. To stejné je třeba Praha 4.
Když už, tak by bylo dobré začít řešit, jestli těch městských částí nemají největší města nějak moc a jestli by nebylo potřeba je trochu zredukovat, ale to je na dlouhou a hlavně hodně nepopulární celospolečenskou debatu…
P.S. Brno má 29 městských části a Praha dokonce 57!! Pro porovnání Bratislava jich má 17 a Vídeň 23…
Jsem rozhodně pro méně MČ s menšími pravomocemi, ale obávám se že narazíte na stejný problém jako u snahy o slučování obcí, resp. radnic (ČR má 6000 obcí a děsně tím trpí samospráva – drahá a nefunkční. Třeba poloviční Dánsko má cca 270 obcí).
Důvodem je nedůvěra, že starosta ze sousední „nepřátelské“ obce či MČ bude chtít i rozvoj vaší obce. Tu nedůvěry zde zaseli komunisti svými nefunkčními střediskovými obcemi, a nedůvěra stále přetrvává..
Co nějaká hierarchie, resp princip Vyšší bere? Podřízený prvek (MČ) automaticky musí převzít stanovisko nadřazeného prvku (Magistrát).
Takhle samospráva nefunguje. Naštěstí.
Zrovna Lesná je součást MČ Brno sever, která má nějakých 50 000 obyvatel, což se mi zdá rozumné. Že vedení MČ ty tramvaje nechce, odráží preference tamních obyvatel. To se nám může nelíbit, ale to je tak všechno. Tato TT by sloužila jen tamním obyvatelům, takže si nevystačíme ani s tím „vy nechcete, ale obyvatelé X chtějí“.
Tam i tam proti šalině protestovali a její výstavbu zablokovali. Tak holt zbylo na Kamechy…
V normálních zemích se kolem tramvaje plánuje hustá zástavba. V Brně křáky…
Ty 12-poschodové paneláky nejsou hustá zástavba?
Tramvaje je přece potřeba stavět jen pro novostavby, bez nich to nemá smysl. 😉 (Chápu, že ten tunel, který je tam v podstatě navíc není zadarmo, ale tak když už se nenosí běžná pouliční dráha a vše musí být dostatečně rychlodrážní, asi nelze jinak.)
Kdyby tam nebyl tunel, tak je tam asi 15 m hluboký zářez, to taky není žádná výhra.
V Brně se běžná pouliční dráha nenosí už od 80. let a pro dané město ty rychlodráhy mimo centrum vyhovují. Tramvaj není potřeba stavět jen pro novostavby, ale bývá dost složité (i technicky s ohledem na normy) ji protlačit do staré zástavby – stačí se podívat, jak v Brně dopadla Plotní.
Jenže zato si můžeme samy, že musíme být papežštější než papež a musíme mít přísnější hlukové limity než celá EÚ…
Takto Plotní slouží hlavně jako odstrašující příklad proč stavbu tramvajových tratí blokovat. Berlínskou zeď byť průhlednou nikdo nechce.
Otázka je, co by udělala kombinace bezstykové koleje, „antivibračních rohoží“ pod jízdní dráhou, zatravněného kolejiště a nízkých protihlukových stěn (cca 50 cm). Možná by to v kombinaci s požadavkem na hlučnost nových souprav mohlo stačit…
Bezstyková kolej tam je, hlukové absorbéry okolo kolejnic jsou taky …
Doplním: Zatravněné kolejiště nelze zřídit, tramvajová trať souží také jako bus pruh pro linku 40 a 48 a nízká PHS cca 50 cm vysoká tam je taky.
https://mapy.com/s/nujucajone
Víc by pomohlo, kdyby DPMB nasadil kola tvaru kruhu, namísto mnohoúhelníku…
Naprostý souhlas. Jednou za čas přespávám v Brně v hotelu International a valná většina tramvají projíždějících po Husově je příšerně „obutá“. Spolu s nepříliš kvalitním svrškem a udržování tramvají typu KT8 (která kvičí jak bodnuté podsvinče) je v Brně bydlení v okolí tramvajových tratí vyloženě za trest.
To by musel konečně vyházet pojizdné příborníky LF2 a LF
Myslíte ty paneláky 200 a více metrů od trati? Tak o tom přesně mluvím. Výstavba daleko a u kapacitní kolejové dopravy, kde by měla být logicky vysoká cena pozemků, si lidi pěstujou hrášek a mrkev, přïpadně parkujou auto a venčej psy…
Díkybohu za každej zbývající kus zeleniska, co tam zbývá!
To, co píšete, platí při plánování nového sídliště, ale tady jde o dobudování infrastruktury ke stávající zástavbě. Vlastně vůbec netuším, kde byste ještě chtěl co stavět? Zastavět pozemky mezi dráhou a paneláky? Nebo přistavět ještě něco na Kamechy (LOL)?
Zahuštovat by se mělo v první řadě centrum a šiší centrum, aby bylo co nejméně lidí, kteří budou chtít (nuceni) používat auto. Zahušťování periferií vede k dopravním kolapsům, kterých jsme denodenně svědky!
Pravdu díte, zahušťovat by se mělo, a blízko centra. Jak do toho zapadá výstavba šaliny pod zemí 10 kilometrů od toho centra?
Na Teyschlové jsou taky 12. poschoďové paneláky a trať nebude dál jak 50m.
Omlouvám se jsou pouze osmipatrové
A na Lesné (Halasovo nám.) je to jak daleko… Totéž Líšeň nebo i Lískovec. 200 metrů je běžná docházková vzdálenost i na Palackého třídě.
Já by čekal, že za těch 60 let od vzniku Lesné dojde k nějakýmu mentálnímu posunu…tak asi ne, no…
Možná to není úplně efektivní, ale já docela chápu, že lidi chtějí mít kolem paneláku nějakou zeleň a prostor a že tramvajová trať 15 m od domu není nic vyhledávaného, z důvodu hluku. Ta novodobá výstavba na Kamechách se mi nelíbí mimo jiné proto, že ty budovy jsou dost natěsno (a i jinak jsou dost hrozný). Já vím, že pro řadu zdejších diskutujících je ideální urbanismus věžák u nádraží (a pro Františka s krávou u každého vchodu, aby se nemuselo zbytečně převážet mlíko), ale ta socialistická sídliště se zelení mezi barákama mi – z hlediska prostoru – přijdou příjemnější, než… Číst vice »
12patrové paneláky jsou blízko současné konečné, těm prodloužení nepomůže.
Nejvíc to pomůže samotnémy sídlišti Kamechy, kde jsou vesměs 4patrové budovy. A nejblíž k zastávkám šaliny budou fakt keře a ne budovy..
Jako užitečné to bude, ale zástavba by tady mohla být hustší. Třeba ten zanedbaný plácek nad budoucím tunelem. Nebo místo 4patrového urban sprawl vyšší budovy..
Budova přímo nad tunelem bude hlučná i uvnitř.