V Brně krátkodobě odstavili nové tramvaje EVO2 kvůli bludným proudům, již se vrátily do provozu
Dopravní podnik města Brna na několik týdnů vyřadil z provozu nové tramvaje EVO2. Důvodem jsou drobné hodnoty vířivých či bludných
Dopravní podnik města Brna na několik týdnů vyřadil z provozu nové tramvaje EVO2. Důvodem jsou drobné hodnoty vířivých či bludných proudů v motorech.
„Situace již byla vyřešena úpravou zapojení, aby se těmto jevům předešlo,“ řekl Jan Seitl, dopravní ředitel DPMB. Podle něj neměl tento jev jakýkoliv vliv na bezpečnost provozu a cestující.
„Spíše by při odkládání řešení tohoto problému hrozilo, že by došlo k většímu poškození ložisek. Zmíněnou úpravu zapojení tak vnímáme jako ‚ladění‘ nové techniky,“ vysvětlil Seitl. Podle něj budou vyjíždět všechny nové tramvaje již s novým zapojením.
O problémech s tramvajemi informoval jako první facebookový profil Tramvaje v České republice.
https://www.facebook.com/Tram.vcr/photos/a.107197995818/10157635309820819/
Tramvaje kompletují zaměstnanci Dopravního podniku města Brna v ústředních dílnách, stavebnici dodávají Krnovské opravny a strojírny. Celkem se vozový park dopravce rozroste do roku 2024 o 41 těchto strojů, projekt má hodnotu 1,3 miliardy korun.
Nové tramvaje jsou nízkopodlažní, klimatizované, s USB zásuvkami a Wi-Fi. Nahradí tramvaje typu K2, budou vypravovány v pracovních dnech nejčastěji na linkách 4 a 10. Výzbroj je od Cegelec Praha. Jde o první klimatizované tramvaje v Brně.