V Brně končí provoz trolejbusů 21Tr. Zítra vyjede poslední vůz
Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra![Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/04/trolejbusbrno.jpg)
![Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/04/trolejbusbrno.jpg)
Dvacítka vyřazených trolejbusů zamíří do Charkova.
Dvacítka vyřazených trolejbusů zamíří do Charkova.
Fun fact: někdy před covidem v Oděse přebouchali 5 kousků na parciály, prej to bylo proti novejm vozům za pár peněz i s generálkou, novou výzbrojí a baterkama…
Chystá se zařazení nějaké 21Tr do pravidelného či příležitostného historického provozu v brněnských ulicích?
3030 je v plánu. TMB si vezme 3063, ale u TMB se neví, zda jim DPMB povolí vyjet s drážními vozy na jejich sítě. V současnosti je situace, co se týče historických vozů, jiná než v minulosti v poměru TMB ku DPMB. Už jich je počet, že za chvíli nebude potřeba nasazovat vozy TMB na pravidelné linky. H24 kvůli špatnému stavu vozovny stejně loni nejezdila. V plánu je i že H24 v budoucnu bude jezdit též DPMB. Některým lidem se nelíbí, že na těch linkách jezdí hlavně vozy, které nikdy v pravidelném provozu v Brně nejezdily. Mám na mysli T11,… Číst vice »
Připadá mi to nedávno, kdy Brno ještě skupovalo jednadváci z jiných měst a dělalo jim velké opravy. Nebo to už je efekt stárnutí mozku a několik let od té doby uběhlo?
Jen doplním, že vůz bude jezdit také na lince 34 a poslední cesta je na lince 36
Jen taková otázka, ale co je na těch trolejbusech vlastně zastaralého? Nízkopodlažní jsou a co mám informace tak na rozdíl od nových vozidel je možné karoserii donekonečna opravovat (vyvařovat) za pár drobných.
A jel jste v tom někdy? Pohodlí cestujících na bodu mrazu a bezpečnostní prvky při srážce s jiným vozidlem jsou žalostné.
Některá města stejný model vyřadila preventivně po této nehodě z roku 2019.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Sr%C3%A1%C5%BEka_trolejbusu_a_tramvaje_v_Brn%C4%9B_2019
Spíš než vyřadily, tak se mrkly na jejich opravy a revize. Právě u některých vozů v Pardubicích a v Ostravě se něco našlo.
Komfort pro cestující je fakt strašný, zvlášť v létě. Dva roky jsem s tím jezdil do školy ze Žluťáku na Komenského náměstí a při vedrech, která jsou čím dál častější, za těch pár minut cesty ze mě lilo víc, než kdybych tu trasu celou běžel… Čtyři pidi otevírací okýnka na celý trolejbus bez klimatizace je strašně málo. Každou cestu jsem se modlil, abych chytil buď 14Tr, dokud jezdily, nebo 26Tr. První jmenovaný měl aspoň pořádná okna, druhý má klimatizaci
Karoserii u 21 Tr opravovat lze opakovaně. I když u větší koroze je i toto relativně drahé. V horším stavu než karoserie jsou za ty roky poctivé služby elektrické komponenty, rozvody apod. Vozy Tr21l se dostaly do stavu, že udržovat je v provozu je již hodně drahé. Nové vozy jsou mnohem bezpečnější například při srážce. I pracoviště řidiče je v novém vozidle pohodlnější. To samozřejmě neznamená, že v Charkově tyto vozy ještě nemohou jezdit. Mohou.
Vsak to vypadá jak nějaká kraksna na Dálném východě. To fakt nemá co dělat v západní Evropě. Ja si upřímně spis kladu otázku, jak je možné, že se tohle stavělo v roce 1998, když to vypadá spíš na 80.leta. Ale holt to asi byl proste ještě nějaký pozůstatek techniky z dob před ‘89.
A v pondělí pojedou naposledy v Ostravě vozy Solaris Trollino 15AC. Zakončovat by to měl vůz 3602