V Brně končí po 14 letech provoz trolejbusů Škoda 25Tr, kupuje je ústecký dopravní podnik
Trolejbus Škoda 25Tr v Brně. Foto: Harold / Wikimedia Commons
Během neděle nasadí DPMB poslední trolejbusy na všechny linky.
Během neděle nasadí DPMB poslední trolejbusy na všechny linky.
Nepopírám, že technické mouchy tenhle typ měl, ale nesouhlasím s tím, že byl nepohodlný. Je to čistě subjektivní záležitost a pro mě byly ty vozy co do pohodlí v pořádku.
Spíše jste si těch věcí nevšimnul. Např. Když nevyšla rozteč sedaček, koupily se sedačky stejně vypadající, ale s kolmými opěradly. Zlozvyk z Karosy, který dříve škodovácké trolejbusy neměly.
Jako laik si nemůžu všimnout spousty věcí. Ale pro mě pohodlný byl.
Souhlasím, některé sedačky měly prakticky kolmé opěradlo, citelně méně pohodlné než ostatní typy… Jinak byly relativně zánovní takže v porovnání třeba s 15Tr by člověk nehádal že jsou na vyřazení… ale když je někdo koupí za nezanedbatelnou cenu tak dobrý…
Skutečně líto mi bude 22Tr 🙁
Výhoda je, že v ÚL mají stejný nátěr, takže nemusejí trolejbusy přelakovávavat.
Vidím že v Šalingrade majú s tým typom podobné skúsenosti ako v Bratislave. Nebyť linky 33, závislej na existencii naftového pomocného pohonu, tak by bolo vyradené aj v Bratislave. Celkovo 6 kusov jazdí od roku 2006 v Bratislave, pričom sa stávalo, že 5 z nich bolo dlhodobo odstavených kvôli poruchám. Na linke 33 sa aj dnes bežne objavujú trolejbusy, ktoré tam dotiahne ťahač Tatra 815 TP 6×6 https://imhd.sk/ba/galeria-media/2211/%C5%A0koda-31-Tr-SOR/269378/Od%C5%A5ah-trolejbusu-linky-33-do-vozovne
Ostrovaná premávka bude minulosťou, proejkt prepojenia na zvyšok siete sa má realizovať v najbližších rokoch.
Ano, dalsi skvela reklama a dalsi pekne vyhlidky na skvelou budoucnost a rozvoj pro skvele krajske mesto Usti n. Labem = ironie. Opravdu se vubec nedivim, ze tohle mesto ma takovou povest a hlavne podle te povesti i vypada s takovym vedenim mesta a jeho organizaci. Ale treba nam pan primator Nedvedicky (nebo jeho slavna predchudkyne) politicky vysvetli, jake ma vyhody kupovat stare trolejbusy misto toho, aby pripravili poradnou koncepci rozvoje MHD a podle toho dlouhodobe postupovali.
Odhadoval bych že jsou převážně na náhradní díly… ale rozšíření flotily jednoho typu který ještě není muzeální by mělo být užitečné…
V Ústí ještě nadělají parády … -:D
Na vození neplatících morgošů dobrý!
Takže nám v Ústí budou jezdit staré trolejbusy. No proč ne. Ještě bych dokoupil nějaké Karosy coby autobusy.
Ano, věčná škoda, že k vám tyto stroje nezamířily o pár let novější.
Tak staré (starší jak tyto) nám tu už dávno jezdí. A i jiné starší, co jsou taky z druhé ruky (22Tr, 21Tr). Takže tohle přeci jen bude nějaký pokrok.
Pokud ústeckej Dp bude psát výběrka tak jak doteď, tak aby tam vůbec trolejbusy jezdily..
Server Československý dopravák upozornil, že trolejbusy tohoto typu nepatří mezi příliš spolehlivé výrobky.
A ani oblíbené výrobky.
A už tu nebudou jezdit.
Server Československý dopravák upozornil, že trolejbusy tohoto typu nepatří mezi příliš spolehlivé výrobky.
A nepatřily ani mezi oblíbené výrobky.
A konečně jsou pryč, vergle
Tr 25 byly děsné už jako nové, hurá, že tento typ vozů zmizí z Brna.
Vozy za trest.
Plno závad, konkrétně 3617 vůbec nejezdil přes dva roky na nápravu. Řidič jako sardinka, opakuji, hurá, že zmizí ze štatlu
Koukám, že tedy zase jednou snížíme průměrné stáří vozového parku v Ústí. Z hlediska Brna to asi není nějak závratný počet, ale 9 trolejbusů v Ústí už zaznamenatelnou změnu udělá. Jen v letních vedrech moc tento typ nemusím, ty malá okénka nic moc nevyvětrají. Ale jinak asi fajn.
Ono, 25Tr minimálně ty brněnské mají docela velké okna, ve srovnání se zbytkem parku DPMB…
Nojo, máte pravdu. Teď na to koukám a zdá se, že brněnské 25Tr mají na rozdíl od těch ústeckých klasické otvírací (do strany) okýnka s poměrně slušnou velikostí. Ty ústecké mají pouze malinkaté vyklápěcí. Tím pádem je to výrazně lepší.
Část se kupuje údajně jen na díly.
Já je měl z pohledu cestujícího rád, líbí se mi i citelis design, nicméně v tomhle jsem určitě v menšině 😀 nezbývá než do Ústí popřát mnoho najetých kilometrů bez nehod.
A musím pochválit Brno za nákup 27Tr, naprosto parádní stroje.
taky se mi líbila jeho vizáž, hlavně ty plenty na střeše
Nejsi sám. 🙂
Já nevím, někdy jsou tady články psaný jak pro blbý, jindy se píše o kataforéze a bez vysvětlení.. :-/
A už jste někdy slyšel, co znamená UTFG?
Elektroforézní lakování. Pro autobus v pohodě, pro trolejbusy už míň.
Čím je kastle trolejbusu namáhaná vic jak u CNG busu, z něhož vychází, že se to zvolená forma antikorozní ochrany ukázala jako nevhodná? Má to něco do činění s poruchami izolačního stavu a situaci, kdy se na kostře objeví víc 24V?
Jj, přesně.
Opakování stejné chyby jako u trolejbusů Škoda SANOS v 80. letech. Hrubé podcenění konstrukce diferenciálu kvůli výrazně tvrdším záběru elektrického motoru oproti autobusovému – tak se ten problém tehdy jmenoval oficiálně. Není to jediná „vychytávka“. Zkuste ten vůz umýt v umýváku tak, aby měl čisté obě čela. Taky po letech trochu nezdravě koroduje nosná část a blbě se to opravuje. Na druhou stranu to nebyly úplně špatné vozy, byly i relativně pohodlné. Už mají holt po sezóně.
Pohodlné? Na to jste přišel kde, prosím pěkně? Toto byly nejnepohodlnější trolejbusy, které kdy v Brně jezdily. Proti nim jsou i 31Tr se svými tvrdými sedačkami zlaté. Za mě jedině dobře, že jsou z Brna pryč a upřímnou soustrast Ústečákům.
Píšu relativně. Cestování nad 30 minut v nich už taky moc nedávám, ale jsou i horší. Na druhou stranu to nemá klimu, v tom je zas ve výhodě Solaris.
Souhlas. A kolmá opěradla sedaček, málo místa na nohy, prostě při delších jízdách trpí záda ve 25Tr nejvíc.
Ktěm sedačkám mám taky výhrady nejen že působí jak z 90 let ( jako u většiny bus z té doby v ČR ) zde jsou ale navíc kolmá a také trochu smrdí hlavně když jsou navlhlé při dešti. Kdyby ten bus měl normální sedačky které se do toho plastového interiéru víc hodí působil by hned víc moderně
Nejpohodlnější byl 3617.. Hlavně když byl odstavenej ve vozovně a nestrašil na lince.
No to je výborné, to je kauf, z placatého Brna rovnou do kopců v Ústí s nespolehlivou zadní nápravou, která je v zimě v tomto térénu těžko použitelná.
Brno a placaté? Byl jste tady někdy 😀 ty trolejbusy, tady měli kopců víc než dost…
Zejména Kohoutovice jsou vyhledávanou vyhlídkovou plackou.
Nebo Vinohrady….
Taková linka Liskovec-Lisen je vyloženě celou cestu po rovince 😁
Tak ve své podstatě jsou obě konečné přibližně stejně vysoko.
😁
Jo v průměru je to placka 🙂 🙂
K tomu co bylo jmenováno přidám Úvoz, Kotlářská, Zemědělská, Provazníkova… taková trochu nakloněná rovina 🙂
Jasný, všechny tři linky, kam byly standardně nasazovány mají celkem velký kopce, ale Brno je placatý😂
Jezdí i ve Zlíně a dokonce dýl. Jižňáky dávají denně už léta za každého počasí.
Jenže Zlín je vesnice, Brno velký provoz a opravdu na linkách 25 a 26, trochu i 37 dostávaly na prdel. Dlouhá, kopce, furt narvaný, skákání přes koleje…
Pst, tohle našim krajským úředníkům neříkejte 😉
Pan bude zřejmě zastáncem teorie o placaté Zemi.
S tím Ústím má ale opravdu. Kopce brutální, v nich 180° zatáčky. Už jsem viděl, jak se to tlačilo na sněhu do zatáčky šejdrem zlomený..
Je fakt, že proti Brnu jsou ústecké kopce brutální. Ale zase tvrdit, že v Brně kopce nejsou, je jako tvrdit, že v Česku nejsou hory. Podobná demagogie.
Mno ty zatáčky nebubou o moc utaženější než kruháč nebo obočení v křižovatce.
Ono je s tou rovinou místama hodně nahnutý..
Např.Lišeň je na rovině podle Vás ty bláho…znáte Brno i jak než z mapy a poslechu?
Placaté Brno? Inu z D1 se to tak zdát může.