V Brně jezdily nezvykle tramvaje přes noc. DPMB popsal, jak bojoval s ledovkou

Nová tramvaj DPMB. Pramen: SDPNová tramvaj DPMB. Pramen: SDP

Místo běžných trolejbusů jezdily parciální a autobusy.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olin

Myslím, že na takový marast jde o více než profesionální přístup a obstojný výsledek. Holt živly jsou tak trochu sv..ňa. Jen „trajfy“ bych asi odpískl, neb se mi mate někde z průmky, že odledění tohoto trolejového vedení je mnohem komplikovanější (vrchní výhybky, konstrukce sběrače) oproti „kolejovému“. Takže jestli se pokoušeli udržet i trolejbusy, poté všechna čest. O.

Igor Mauricio

Dovolím si zde k tomuto tématu tento odkaz – pohled člověka, který spolu s ostatními celou noc udržoval v provozu trolejbusové tratě

https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4603372

SYN

Super info… dovolím si shrnout pro ty kdo se nechtějí zdržovat – trbust sice někde jezdily celou noc, ale moc to nepomáhalo. Ráno to pak víceméně zachraňovaly „baterkáče“ které se nemusely bát že by někde zůstaly „viset“ stačilo jim jen semtam omlátit („fajfkama“) kousek troleje aby se dobily… a když jely dva za sebou, za nima už pak projel i „normál“. Z tohoto pohledu je velmi dobře že se objednávají další 32Tr (bude jich celkem 40 + 20ks 26Tr) takže pokud se to bude někdy brzo opakovat, počítám že to „noční ježdění“ už asi vzdají, spíš to bude chtít plánovitě… Číst vice »

Okoloidúci

Klobúk dolu DPMB. Vôbec som si nevšimol, nejaké výrazné obmedzenie dopravy. Nebyť toho, že som si všimol na 36 (?) jeden dieslový autobus, tak ani neviem že bola v noci ľadovka.

MP3

No když říkáte, že jezdily, tak asi jezdily. Jenom mi přijde divné, že když jsem šel včera ráno od autobusu z Rosického náměstí na Tábor pěšky, tak mě nic nepředjíždělo.

MP3

To není kritika dopravního podniku. Toho ledu bylo hodně. Spíš si říkám, proč to nepřiznat. Pochopil by to každý.

mgr.pavel

Tak ono těch nějakých výpadků pár bylo, od Semilassa do Řečkovic nebo nahoru na Ečerovu nic nejezdilo, třeba.

Ale na to jaké bylo počasí, tak to DPMB zvládl fakt dost dobře.

mgr.pavel

Tak to jste musel jít v hodně smolnou dobu, někdy kolem půl osmé.

Tehdy na Vozovně Komín nějak klekla trafostanice, takže nejezdily 3 ani 10. Ale za půl hodiny to stihli opravit – to mi přijde jako slušné SLA..

MP3

Kolem šesté. Šel jsem pěšky s jizdenkou v kapse protože nic nejelo. Ani na IRISU se nic nerýsovalo.
Opakuji, že to není kritika DPmB. Ale prsit se, že vlastně nikdo skoro nic nepoznal mi přijde mimo realitu.

Andrej

Rekl bych ze velmi dobra prace, predvidani, a maximalni snaha minimalizovat nasledky. Velky rozdil oproti 2014

MKzB

Na to jsou nejlepší KT8 s oběma zvednutými pantografy. Přední strhává námrazu a zadní bere proud.

PetrN

tak se dvěma smetáky jezdily i soupravy T6, viz video z noci: https://www.facebook.com/pocasicz1/videos/203104639495716/

Anna Kournikova

Původní brněnské soupravy T6A5 jezdí vždy s oběma a toto byla jedna z nich.

SYN

To je aspoň rozumné užití těchto křápů! (mluvím především o jejich koncepci, vysoké jako Alpy, a na Minské odkud je záběr to vadí o to víc že je tam nástupiště s „výškou nula“…)

Pavel

Technická: nevíte jakou rychlostí jezdily v noci ty šaliny, co shazovaly námrazu z trolejí? Resp. jaký byl interval mezi jednotlivými průjezdy?
Protože mne překvapuje, že muselo být nasazeno 32 šalin.

Karel

Nízkou. A musely zastavovat častěji než v běžném provozu

Jihočeský Krtek

Nemrzlé TTV nehodí. Nechtěl bych sloužit tuto směnu na dispečinku. Věřím, že co šlo udělat, bylo uděláno.

SYN

No já jsem jel ještě v 9 hodin ráno na lince 25 autobusem, to se teda tuto hlavní linku (nemyslím si že by V Brně byla jiná trolejbusová vytíženější) udržet nepodařilo 🙁
čekání 10minut místo obvyklých 3-5, a přijel krátký bus, nic moc… kdyby se tolik nenatáhl ten interval, nebylo by to přeplněné, pak by ani ten kraťas nevadil.

SYN

A jinak večer okolo 19té byl totálně neschůdný chodník, vyloženě na zabití, jak sklínka. Pozoruhodné že vozovka o metr vedle byla naprosto v pohodě, jen trochu mokrá. Přitom jsme nic moc ulička, jednosměrka, od oka bych hádal tak jedno auto za minutu. To FAKT musí být že se chodci můžou třeba zabít, hlavně aby auta byly v pohodičce? Potom by to chtělo ASPOŇ legislativně ošetřit že v případě kalamity a neošetřeného chodníku je PRÁVO použít k chůzi vozovku a nesmí mě při tom zabít…

Tomáš

To ošetřené v zákoně je. Námraza na chodníku byla nezpochybnitelně překážkou. V tom případě nic nebrání chodci použití vozovky. Jen jen na každém, zda vyhodnotí, zda je to bezpečnější varianta.

SYN

Tak v tomto případě určitě, v rychlosti do 50km by ani případný náraz neměl být úplně smrtící…
Pravda, byl jsem „zbabělý“, držel jsem si na pr*eli telefon se zapnutou svítilnou, to se nedalo přehlédnout evtl. náraz by musel být jedině úmyslný 🙁

SYN

Stejně je to u nás zralé na obytnou zónu, jak jinak si vysvětlit že křižovatka „uprostřed“ (křížení dvou jednosměrek do pravého úhlu) nemá vůbec ani namalované přechody (ani jeden ze čtyř)… nepředpokládá někdo jako že půjdu cca. sto metrů na druhý konec bloku (a zase zpátky) abych přešel ulici k autu/motorce/kolu?

MaT

Proč? Není-li do 50 metrů přechod, podchod nebo nadchod, můžete si přecházet kde chcete.

Tedy možná ještě s tím omezením pokud tomu nebrání něco jiného (zábradlí/plot/svodidla). I když nějak jsem v zákoně o provozu na pozemních komunikacích nenašel přímo pasáž, která by překonávání takových překážek chodcům zakazovala… Jestli tam je, tak mě někdo poučte kde. 🙂

Honza V.

§ 54 odst. 4

Jan Novák

Synu, chtělo by se to nejdříve trochu dovzdělat v jakémkoliv tématu, o kterém chceš diskutovat, než se do nějaké diskuze pustíš.

SYN

Nováku, kdyby tady diskutovali jen ti kteří tématu rozumějí, musely by se tři čtvrtiny komentářů mazat.

Zlámalík

Přestaňte tady nadávat. Při rozsahu té ledovky bych byl rád, že to neklouže aspoň někde. Proč sinice neklouže? No někdy předtím byla posolená a sůl v pórech stačí na to, aby to ze začátku udržela. Chodník, často ze zámkové nebo jiné málo pórovité dlažby, sůl neudrží a namrzne snáz.
A fakt potřebujete přechod na to, abyste se dostal na druhou stranu?
A spravte si Caps Lock, nějak se vám asi sám zapíná.

SYN

Hm, asfalt je skutečně pórovitý? To jsem teda fakt blbec, to by mě nenapadlo… Ovšem POKUD je tomu tak, nebyl by tedy lepší jako povrch chodníků, obzvláště ve svažitých ulicích? Stejně ty dlážky co jsou u nás jsou po občasných opravách křivé a viklavé, občas vás nějaká „ohodí“ zespodu. A rovnější povrch by ocenily kočárky, kolečkové kufry a podobné. Zámkovka je sice o trochu lepší než dlážky, ale když se po opravě nesesadí pořádně (a neudusá podklad) tak to kolikrát dopadne jako ve vedlejší ulici (shodou okolností na části chodníku „přeměněné“ na cyklostezku) kde po nějaké pokládce sestavili zámkovku tak… Číst vice »

thebearspook

A jak chcete solit chodník v dešti? Nerozpustnou solí?

Jackub

A co inertní posyp? 🤔😇

SYN

No raději nepoužili vůbec žádný.

dopravopat

A v Bratislave bola vonku až jedna námrazovka. Výsledok ráno? Masívne výpadky, celé radiály bez dopravy.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/23112/Obmedzen%C3%A1-prem%C3%A1vka-elektri%C4%8Diek

Gunduľ neubiješ

Bohužel Bratislava má šílenou MHD dlouhodobě….

mgr.pavel

O vlacích ani nemluvě..