V Brně jezdily nezvykle tramvaje přes noc. DPMB popsal, jak bojoval s ledovkou
Místo běžných trolejbusů jezdily parciální a autobusy.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) musel dnes ráno a částečně dopoledne omezit provoz na některých tramvajových tratích kvůli námraze na trolejích způsobené ledovkou. Omezení mohlo být ale podstatně větší nebýt preventivních opatření, které DPMB přes noc uskutečnil.
Ráno nejezdily tramvaje například mezi Semilassem a Řečkovicemi, z Hlavního nádraží do Komárova nebo z Rakovecké na Ečerovu. Dopravní ředitel Jan Seitl na facebooku DPMB popsal, jak příprava na ledovku probíhala.
„Předpověď byla nejprve pro Brno velmi příznivá, nakonec tu ale byla situace nejhorší za posledních deset let. Už kolem půl deváté večer jsme museli aktivovat veškeré zálohy ze skupin dispečerů, údržby trolejového vedení a hlavně z řad ochotných řidičů, kteří se nabídli pokračovat ve službě nebo přijít navíc do práce,“ uvedl Seitl.
V praxi to znamenalo, že po ulicích Brna v noci jezdilo 32 tramvají a 13 trolejbusů, které nevozily cestující. Cílem jejich jízd bylo, aby na drátech nevznikala námraza. „I díky tomu se provoz podařilo udržet provoz v celé síti, ráno se nedalo jet jen na dvou tratích, a to jen v koncových úsecích,“ dodal Seitl. V Brně přes noc běžně jezdí jen autobusy.
Horší situace byla podle něj u trolejbusů, zejména v okrajových kopcovitých úsecích. Dopravní podnik proto vyjel s parciálními trolejbusy, které mohou jet částečně na baterii. Částečně pak trolejbusy nahradily autobusy. Podle Seitla nakonec byla odřeknuta zhruba polovina spojů.
Dopravní ředitel přirovnal situaci k ledovkové kalamitě z roku 2014, kdy ale provoz kolaboval tři dny. Během dne řešili současně pracovníci údržby trolejového vedení 11 případů přepálených drátů. Dispečeři, kteří nonstop organizovali dopravu, provedli téměř 2 500 hovorů.