V Brně budou vyvíjet letecký pohon na bázi vodíku, investice spolkne téměř 5 miliard

Výzkumné a vývojové centrum Honeywell Brno. Zdroj: honeywell.jobs.czVýzkumné a vývojové centrum Honeywell Brno. Zdroj: honeywell.jobs.cz

Honeywell proto shání padesátku špičkových inženýrů a vědců, sídlit budou v brněnském výzkumném a vývojovém centru americké společnosti Honeywell.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MaT

Hovořit o vodiku jako o „extrémně“ čistém zdroji energie je takové dost ošemetné. Ano, samotný vodík je fajn. Ale jak ho čistě získat? Jako elektrolýzou s využitím elektřiny z obnovitelných zdrojů? No, ale ta efektivita pak…

Alibaba

To ale zeleným fanatikům nevysvětlíte.

Lukáš F.

Žádný „zelený fanatik“ vodík neprosazuje. To jen ropná lobby a všichni ti, kteří do toho jdou jen proto, že jsou na to dotace. Letecká doprava je jedna z mála výjimek, kde to i nějaký ekologický smysl mít může.

Ondra

Mnohem větší efekt to bude mít u velkých nákladních lodi, letecká doprava tvoří 4-5% produkce CO2.

Lukáš F.

Velká nákladní loď je co do emisí CO2 na tunu nákladu a kilometr zdaleka nejefektivnější způsob dopravy.

Jindřich

Na jednotku nákladu ano, ale i tak je to celkem slušný potenciál ušetřit emise, když kontejnerová loď postřebuje asi 15 tis. litrů mazutu na 100 Km.

PetrH

chápu, že je to víc než vaše auto na 100 km, ale taky toho odveze víc.
Mazut a benzín mají prakticky stejné uhlíkové emise.

Apex

Celosvětově letecká doprava produkuje přibližně 2,1 – 2,4% všech emisí oxidu uhličitého (CO2) způsobených lidskou činností. V rámci dopravy je podíl 12 % emisí CO2 ze všech zdrojů dopravy. Problém je, že přibližně 80 % emisí CO2 z letecké dopravy pochází z letů delších než 1 500 kilometrů, pro které neexistuje žádný praktický alternativní způsob dopravy….

Hans

Uvidíme, zatím se zdá že to bude spíš čpavek.

PetrH

Lodní doprava má cca stejně jako letecká. A lodní přepraví mnohem více nákladu.

Ondra

Ale za dlouhý čas.