Do Brém dorazila první nová tramvaj od Siemensu, její vývoj probíhal i v Česku
Nová tramvaj Siemens Avenio pro Brémy. Foto: BSAG
Brémský dopravní podnik (Bremer Straßenbahn) BSAG převzal tento týden první z celkem 77 nových tramvají Siemens Avenio. Během dvou let
Tak hlavne staré GT8N sú úzke, iba 2300 mm. Tieto nové majú šírku 2650 mm, takže o 35 centimetrov viac. Rovnako široké sú travmaje GT8N-1 – Bombardier FLEXITY Classic. Lenže tie nie sú 100% NP, nad krajnými podvozkami je schod. Nové tramvaje Avenio sú koncepčne viac podobné pôvodným GT8N, než GT8N-1. 77 kusov nahradí celú flotilu starých GT8N, ktorých bolo dodaných 78 ks, ale vozeň 3067 bol po nehode vyradený, jeho B článok išiel do vozňa 3071, D článkok do 3058, zvyšok zošrotovali v roku 2001. Myslím že v rámci ex. ČSSR nebude o tie vozy áujem, práve kvôli úzkej… Číst vice »
Jsou to tramvaje pro brémský dopravní podnik, vůbec nechápu ty finanční a technické rozbory v diskusi. Prostě se takto rozhodli. Diskuse na mě působí dojmem, jako byste si tramvaje objednali vy.
To co se vyřazuje, to je ta tramvaj, co se kolem roku 1990 předváděla v Praze na Evropské?
Zajímavé je, jaké tramvaje budou nahrazovány a vyřazovány: jde o plně nízkopodlažní čtyřčlánkové GT8N, které nemají zásadní nevýhody, až na to, že jsou prostě ojeté, vlivem značných ročních kilometrických proběhů.
tak je psáno, že budou nahrazovány tramvaje z 90. let = ty tramvaje mají cca 25let = jsou staré 1/4 století = končí jejich počítaná životnost. To že T3 za cenu reálných novostaveb jezdí papírově i 2x tak dlouho je věc jiná, a to finanční, že u nich taková jejich oficiální rekonstrukce stojí zlomek pořázení nové stejně kapacitní tramvaje, ale u moderních vozidel tato úměra bude platit sotva.
Tramvaj GTxN od ADtranzu a od ní odvozené modely jako je GT8N nebo GT6N je konstrukčně z konce 80tých let. Představena byla v roce 1990. Tramvaje onoho konceptu byly jedny z prvních masově pořizovaných plně nízkopodlažních tramvají v německých městech. Odvedly dobrou službu, léta na nich stál vozový park nejen v Brémách. Jedná se o tramvaje, které byly velmi spolehlivé a proto se většinou ve vozovnách moc neohřály. Tomu odpovídají i ty velké roční proběhy o, nichž píše libcha. Německá města za tuto generaci tramvají začala objednávat nástupce ve velkém již loni (Mnichov, Drážďany, Frankfurt. ..) a budou pokračovat i… Číst vice »
Otázka je, kolik by stálo pořízení těchto tramvají a jejich následná rekonstrukce třeba pro provoz v Brně (nebo libovolném jiném městě v ČR, kde se využije velkokapacitní tramvaj). Netuším však, jestli výjde levněji pořídít takovýto stroj a opravit jej včetně dosazení klimatizace…nebo počkat na dotaci a pořídit stroj nový. A to nejen z hlediska pořizovacích nákladů, ale i prozozních a servisních po dobu minimálně 10 let. Možná se to totiž nevyplatí…respektive možná vyplatí se to pouze tam, kde budou jezdit v současném stavu bez modernizace. Proč zrovna Brno? Brno bude muset v dohledné době řešit náhradu souprav 2xT3 něčím velkokapacitnějším.… Číst vice »
Bude potřeba náhrada za T3G. 30 jich je provozních, z toho ale 4 dlouhodobě odstaveny po únorové nehodě. Jenže na linku 12 by to chtělo spíš 2x Evo2, aby to pobralo lidi ve špičce.
Určitě není potřeba bastlit 30 let staré šroty. Stačí umět trochu nakupovat.
https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/obrazem-nova-tramvaj-v-ostrave-zacala-vozit-cestujici-20180813.html
Domnívám se, že by bylo výhodnější než rekonstruovat 30 let starou tramvaj vypsat takové výběrové řízení kam by se mohla přihlásit většina evropských výrobců tramvají.Tím by šlo pořídit novou tramvaj za přijatelnou cenu.
Jednu zásadnú nevýhodu vidím: Staré travmaje ktoré majú byť nahradené sú o 35 cm užšie.