V Bratislavě začnou testovat tříčlánkový trolejbus. V Praze shání 20 takových vozů pro linku 119
Poznatky z testovacího provozu mají posloužit i pro chystanou soutěž na tříčlánkové trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) začíná testovat 24 metrů dlouhý trolejbus Solaris Trollino 24. Výsledek testů vozidla polského výrobce bude zajímat i Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), který před několika dny vypsal soutěž na nákup 20 tříčlánkových trolejbusů.
O zahájení testů informoval DPB na svém facebookovém profilu. „Pokud se testování vydaří, v budoucnu bude jezdit i v našem městě,“ uvádí DPB. Trolejbus je umístěn do vozovny Jurajov Dvor. Podle serveru imhd.sk by měly výsledky testu pomoci pro specifikaci zadávacích podmínek pro chystanou soutěž na nákup takových vozidel. Ty chce nasadit Bratislava hlavně na linku 201 z hlavního bratislavského nádraží na sídliště Vrakuňa.
Solaris představil svůj nový trolejbus loni na podzim. Zatím jezdil bez cestujících pouze v polské Gdyni. Polský výrobce se španělským majitelem s ním vstupuje do segmentu, kde je dosud velmi malá konkurence: tříčlánkové trolejbusy vyrábí švýcarský Hess a belgický Van Hool. V Turecku je nabízí také společnost Bozankaya.
Trolejbus zvládne přepravit přes 200 cestujících, má dva trakční motory o výkonu 160 kW. Je vybaven bateriemi, které mohou dobíjet během cesty, trolejbus tak může jet i mimo trolejové vedení. Výzbroj je od společnosti Cegelec.
Tříčlánkový trolejbus s bateriemi poptává i DPP. Ten na konci října vypsal soutěž na nákup 20 velkokapacitních tříčlánkových trolejbusů, které budou jezdit na lince 119 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Linka má projít během dvou let elektrifikací. Předpokládaná hodnota zakázky je 628 milionů korun. První vůz by měl vítěz soutěže dodat na podzim roku 2022.