V Bratislavě začne výstavba nové trolejbusové tratě, projekt kompletně zafinancuje EU

Nová trať bude mít na délku téměř sedm kilometrů, kolem tří z každého směru.
Město Bratislava podepsalo smlouvy se zhotovitelem nové trolejbusové tratě Patrónka – Riviéra. Práce začnou v nejbližších týdnech, potrvají devět měsíců. Zhotovitelem bude firma Energa, uspěla v konkurenci dalších dvou společností.
Náklady na téměř 7 kilometrů (přibližně 3 v obou směrech) tratě jsou přes 15,7 milionu eur (389 milionů korun), stavba bude ze 100 procent hrazena ze zdrojů EU, konkrétně z Plánu obnovy.
„Nová trolejbusová trať je další významnou investicí vedení Bratislavy do rozvoje udržitelné veřejné dopravy v hlavním městě. Obyvatelé města získají 3,5 kilometru nové, zdravější, ekologické, elektrické dopravy a zejména přímé trolejbusové propojení z karloveských Dlhých dielov až na Trnavské mýto,“ informovalo město v tiskové zprávě.
Trolejbusová trať na Dlhých dieloch v bratislavské čtvrti Karlova Ves byla od svého vybudování v roce 2006 provozována pouze trolejbusy s pomocným naftovým pohonem, přičemž při jejich výpadcích je nahrazovaly naftové autobusy. Díky nové trolejbusové trati v Mlynské dolině nyní vznikne propojení této ostrovní trolejbusové trati na Dlhých dieloch se zbytkem trolejbusové sítě v Bratislavě, včetně depa Hroboňova, což umožní provoz bezemisních trolejbusů na celé trase.
„Součástí projektu je také oprava chodníků, odstraňování bariér na přechodech a přeložky sítí, vytvoření bezpečnější křižovatky u ZŠ Dubová, rozšíření nástupiště zastávky ZOO ve směru na Habánský mlýn včetně nového 8metrového přístřešku na této zastávce, a rovněž nové informační tabule na zastávkách po celé trase. Modernizací projde také veřejné osvětlení a všechny dotčené světelné křižovatky,“ uvedla náměstkyně primátora Bratislavy Tatiana Kratochvílová.
Na lince 33 bude po dokončení stavby možné nahradit 12metrová vozidla kapacitnějšími 18metrovými kloubovými trolejbusy, do kterých se vejde až o 50 % více cestujících.