V Bratislavě začne výstavba nové trolejbusové tratě, projekt kompletně zafinancuje EU
Trolejbus SOR TNS 12 v Bratislavě. Foto: DPB

Nová trať bude mít na délku téměř sedm kilometrů, kolem tří z každého směru.
Nová trať bude mít na délku téměř sedm kilometrů, kolem tří z každého směru.
To zaplatí zlá EU, co Slovensku jen bere od úst? 😀
Třeba „bere od úst“ tím, že nechce platit ještě víc. 😆
Super zpráva, ostrovní trať byla nonsens už v době výstavby. Ještě mohli do projektu zahrnout krátkou odbočku ZOO – Cintorín Slávičie údolie v délce 700 m a dovést tak trolejbusy k vysokoškolským kolejím Mlyny, kde bydlí tisíce studentů a v posledních letech v této lokalitě probíhá i developerská výstavba.
Úplný nonsens to asi nebyl, jen bylo třeba pokračovat v doplňování sítě bez dlouhých odkladů – nemyslím přitom, že by v Bratislavě byli hlupáci a nevěděli to, ale problémem byl asi nedostatek financí, protože Bratislava v poslední době do infrastruktury MHD věnovala peněz docela dost. Teď se otevřela kasa EU, tak toho chtějí chytře využít a ne plýtvat za zbytečnosti.
Problémom boli (a sú) aj nevysporiadané pozemky. Stavať nové stožiare, napájacie a spätná káble a pod. si vyžadovalo vyriešiť okrem iného aj všetky zdedené problémy po bývalom režime. S každým majiteľom pozemkov bolo nutné sa dohodnúť a vyriešiť všetky ťarchy.
Tá odbočka k internátom znie logicky, ale bez ďalšieho rozšírenia siete by bol problém vymyslieť zmysluplnú linku, ktorá by ju využila
No jako člověka nezainteresovaného mě letmým pohledem do mapy a sítě MHD napadá linka Internáty Mlyny – Hlavná stanica – Autobusová stanica místo linky 32 (když 33 bude prodloužená z Dlhých dielov dál do města v podobné stopě jak 32).
Myšlienka je dobrá, ale hlavné linky z „kolejí Mlyny“ nemajú ďalej pokračovanie trolejí do mesta (linky 30, 39)
Na tyči sa trolejbsuy ťahali počas celej existencie ostrovnej trate na Dlhé diely, dokonca ešte aj pred výstavbou prestupného terminálu Riviéra:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/42194/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/91303/
Zďaleka tam nepremávali výlučne trolejbusy s pomocným naftovým pohonom.
Oprava:
„Trolejbusová trať na Dlhých dieloch v bratislavské čtvrti Karlova Ves byla od svého vybudování v roce 2006 provozována pouze trolejbusy s pomocným naftovým pohonem, přičemž při jejich výpadcích je nahrazovaly naftové autobusy.“
Na trať sa pravidelne ťahali 18 metrové trolejbusy za Tatrovkou:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/251586/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/269378/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/316454/
Dôvodom bol nedostatok trolejbusov Škoda 25Tr Irisbus.
Pravidelnému ťahaniu kĺbových trolejbusov sa nevyhli nehody:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/262658/
To je jeden z dôvodov, prečo sa po definitívnom vyradení hybridných trolejbusov Škoda 25Tr Irisbus, ktoré dokázali prejsť nezatrolejovaným úsekom na vlastný pohon, na Dlhé diely presunuli hybridné 12 metrové Škoda 30TrDG SOR.
Kazdy den je tam dotahli, nebo tam nekde na konecne bydleli?
Nespomínam si, že by trolejbusy bez pomocného pohonu niekedy nocovali v obratisku Kuklovská. Je možné, že sa to občas stalo, ale nebolo to pravidelné.
Uff, tak to musela byt desna prace a naklady, tahnout to 2x denne pres mesto.
A dálnice do Košic pořád není, naco přece, podle Fica na východě stejně nic není. Novou trolejbusovou trať dostane Blava, v Košicích museli trolejbusy zrušit.
Museli? Kdo jim to přikázal? To jsou rozhodnutí košických konšelů. V nedalekém Prešově trolejbusový provoz funguje.
Za zrušenie trolejbusovej dopravy v Košiciach si môžu sami a žiadna „zlá Bratislava“ v tom nemá prsty. Dokonca bola ochota z Bratislavy požičať istý počet 31Tr do Košíc, aby mohli obnoviť premávku, ale v „metropole východu“ nebol záujem. Elektrická výzbroj na 31Tr sa dá jednoducho prepnúť zo 600V na 750V a Bratislava má momentálne nadstav 31Tr vo vozovom parku. To sa zmení po vybudovaní tratí. Nielen trate spomenutej v článku.
Trolejbusy zaplatí Bratislavě EU. Dálnici do Košic EU možná zaplatí, ale ne Bratislavě.
Fico nerozhoduje o druhu MHD v mestách…