V Bratislavě začne výstavba nové trolejbusové tratě, projekt kompletně zafinancuje EU

Trolejbus SOR TNS 12 v Bratislavě. Foto: DPBTrolejbus SOR TNS 12 v Bratislavě. Foto: DPB

Nová trať bude mít na délku téměř sedm kilometrů, kolem tří z každého směru.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RafaK

To zaplatí zlá EU, co Slovensku jen bere od úst? 😀

Ten Ten Ten

Třeba „bere od úst“ tím, že nechce platit ještě víc. 😆

Istropolitan

Super zpráva, ostrovní trať byla nonsens už v době výstavby. Ještě mohli do projektu zahrnout krátkou odbočku ZOO – Cintorín Slávičie údolie v délce 700 m a dovést tak trolejbusy k vysokoškolským kolejím Mlyny, kde bydlí tisíce studentů a v posledních letech v této lokalitě probíhá i developerská výstavba.

Výhleďák

Úplný nonsens to asi nebyl, jen bylo třeba pokračovat v doplňování sítě bez dlouhých odkladů – nemyslím přitom, že by v Bratislavě byli hlupáci a nevěděli to, ale problémem byl asi nedostatek financí, protože Bratislava v poslední době do infrastruktury MHD věnovala peněz docela dost. Teď se otevřela kasa EU, tak toho chtějí chytře využít a ne plýtvat za zbytečnosti.

knedlo

Problémom boli (a sú) aj nevysporiadané pozemky. Stavať nové stožiare, napájacie a spätná káble a pod. si vyžadovalo vyriešiť okrem iného aj všetky zdedené problémy po bývalom režime. S každým majiteľom pozemkov bolo nutné sa dohodnúť a vyriešiť všetky ťarchy.

Patrick

Tá odbočka k internátom znie logicky, ale bez ďalšieho rozšírenia siete by bol problém vymyslieť zmysluplnú linku, ktorá by ju využila

Istropolitan

No jako člověka nezainteresovaného mě letmým pohledem do mapy a sítě MHD napadá linka Internáty Mlyny – Hlavná stanica – Autobusová stanica místo linky 32 (když 33 bude prodloužená z Dlhých dielov dál do města v podobné stopě jak 32).

Peter

Myšlienka je dobrá, ale hlavné linky z „kolejí Mlyny“ nemajú ďalej pokračovanie trolejí do mesta (linky 30, 39)

knedlo

Na tyči sa trolejbsuy ťahali počas celej existencie ostrovnej trate na Dlhé diely, dokonca ešte aj pred výstavbou prestupného terminálu Riviéra:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/42194/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/91303/

Zďaleka tam nepremávali výlučne trolejbusy s pomocným naftovým pohonom.

knedlo

Oprava:

„Trolejbusová trať na Dlhých dieloch v bratislavské čtvrti Karlova Ves byla od svého vybudování v roce 2006 provozována pouze trolejbusy s pomocným naftovým pohonem, přičemž při jejich výpadcích je nahrazovaly naftové autobusy.“

Na trať sa pravidelne ťahali 18 metrové trolejbusy za Tatrovkou:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/251586/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/269378/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/316454/
Dôvodom bol nedostatok trolejbusov Škoda 25Tr Irisbus.

Pravidelnému ťahaniu kĺbových trolejbusov sa nevyhli nehody:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/262658/

To je jeden z dôvodov, prečo sa po definitívnom vyradení hybridných trolejbusov Škoda 25Tr Irisbus, ktoré dokázali prejsť nezatrolejovaným úsekom na vlastný pohon, na Dlhé diely presunuli hybridné 12 metrové Škoda 30TrDG SOR.

Lukáš

Kazdy den je tam dotahli, nebo tam nekde na konecne bydleli?

knedlo

Nespomínam si, že by trolejbusy bez pomocného pohonu niekedy nocovali v obratisku Kuklovská. Je možné, že sa to občas stalo, ale nebolo to pravidelné.

Lukáš

Uff, tak to musela byt desna prace a naklady, tahnout to 2x denne pres mesto.

fuckfic

A dálnice do Košic pořád není, naco přece, podle Fica na východě stejně nic není. Novou trolejbusovou trať dostane Blava, v Košicích museli trolejbusy zrušit.

Kubrt

Museli? Kdo jim to přikázal? To jsou rozhodnutí košických konšelů. V nedalekém Prešově trolejbusový provoz funguje.

knedlo

Za zrušenie trolejbusovej dopravy v Košiciach si môžu sami a žiadna „zlá Bratislava“ v tom nemá prsty. Dokonca bola ochota z Bratislavy požičať istý počet 31Tr do Košíc, aby mohli obnoviť premávku, ale v „metropole východu“ nebol záujem. Elektrická výzbroj na 31Tr sa dá jednoducho prepnúť zo 600V na 750V a Bratislava má momentálne nadstav 31Tr vo vozovom parku. To sa zmení po vybudovaní tratí. Nielen trate spomenutej v článku.

N.N.

Trolejbusy zaplatí Bratislavě EU. Dálnici do Košic EU možná zaplatí, ale ne Bratislavě.

Peter

Fico nerozhoduje o druhu MHD v mestách…