V Bratislavě vykolejil nákladní vlak u nákupního centra, rozryl trávník u Dunaje
Vykolejení nákladního vlaku na vlečce v Bratislavě. Foto: čtenář Zdopravy.cz
Ke stejné nehodě došlo na tomtéž místě před pěti lety.
Ke stejné nehodě došlo na tomtéž místě před pěti lety.
Nakolejování. https://www.facebook.com/share/r/qd6nnTKeLYH49QSH/
Jen chvilku vytrvat a bratia slováci měli I. podvodní tunel ve Střední Evropě.
Asi už chystají novou hlavní stanici na nečekaném místě
Přímo pod okny Dopravného úradu…
Přišel na návštěvu si něco vyřídit 😀
Ruda pro železárny v Linci? Odkud se to vozí, že se vyplatí to poslat do Bratislavy a tady to překládat na loď, a ne to buď rovnou poslat do Lince, nebo nasypat na loď někde níž po proudu?
Tipoval bych z Ukrainy nebo Běloruska?
Taky si říkám, ale nevím, zda je volná kapacita na železnici kolem Dunaje a jak je zařízený odběratel co do kapacit vykládky – jak to chtějí dovézt.
A poslat to přes ČR ani nezkoušejí. 😀
Kapacita železnice volná je, ale v Rakousku tlačí na to, aby železná ruda jezdila do Lince po vodě. Už se to před lety rozebiralo obsáhlém článku v Železničním magazínu. Co na tom, že ložené lodě plují proti proudu Dunaje, takže jde jen o umělé zvyšování vytížení vodní cesty. Nic víc v tom není, hlavně ne ekologie, protože vlak s železnou rudou by mohl jet s elektrickou lokomotivou z Čierne nad Tisou až do Lince. Ale protože jsou v Rakousku velcí „ekologové“, tak se železná ruda prakticky v centru Bratislavy musí přeložit na motorovou loď a jet za nemalých exhalací lodních… Číst vice »
Nakladni vlak u nakupniho centra? Ze by splneny sen Frantiska a Jaaa? Zasobovani obchodu zeleznici. A pak ze to nejde…
Všechno jde, kdy se chce a tady je to ten příklad
Tak az si budete stavet obchodni centrum, doufam, ze si k nemu natahnete vlecku 😉
V Bratislave máme viacero obchodných centier neďaleko oz železnice: Avion S.C., Aupark, Galéria, Bory, Vivo, Danubia.
Pohádky o mašinkách – O mašince, která nechtěla jezdit po kolejích
To koľajisko kedysi viedlo až k mojej bývalej škole – SPŠ strojníckej, asi trištvrte kilometra (popod Starý most). Postupne z neho bolo ukrajované, najpr pre parkovisko, potom nábrežie pri Eurovei. Na súčasnom ukončení nie je šturec, preto poškodenie nie je výrazné. Prakticky iby kocúr zabrdol do botaniky.
Tak to dopadá, když se štreka ukrajuje a ukrajuje a ukrajuje….znám to v jednom konkrétním areálu bohužel až moc.
Památám, že sa tam do ,,šturcu“ vošlo 25 Ea (Vsa) vozov s rudou . Kolko teraz? Päť?
Asi chtěla vyzkoušet plavbu po Dunaji ale gravitace byla proti…
Ta výtažná kolej je prostě krátká, měří jen 150 metrů. Dříve byla delší (zhruba dvojnásobně dlouhá), takže je zjevná blbost těch, kteří jí nechali postupně zkrátit.
Jakože jel moc rychle a nestihl to ubrzdit? 😁
Možno mal rušňovodič poznanie trate len podľa pôvodnej dĺžky koľaje a myslel si, že má pred sebou ešte aspoň o 100 m koľaje viac …
Jízda podle rozhledu… nic?
Marně na fotkách i mapách hledám šturc. Chápu, že estetický pohled na běžný šturc není.
To bude tady: https://maps.app.goo.gl/e2NDRA5GBPajjpBp6
Máte pravdu. To ukončení kusé je přírodní. Na jiných mapách to nebylo tak zřetelné Díky
Tak už je jasný proč to tam vykolejuje, když je ta kolej tak rozřezaná (ano, vím, že je to blbě spojená fotka).
To je predsa začiatok tej ficovej širokorozchodnej trate …. 🙂
Zemní zarážedlo – nic? Asi by to chtělo kouknout do vzorových listů… Ne všecko musí být na železnici železné…. Tady splnilo účel – zeminu loko tlačiila před sebou a sedla si do ní – to jí zastavilo… Kolejnicové zarážedlo by samo takovou hmotnost neubrzdilo. Taky by to nakonec muselo sednout do zeminy/sterku…
Ale jo, já koukal na jiné mapy a tam ten „kopeček hlíny „, jaké se používají i na vlečkách a kolem jednoho jezdím na kole nebyl znát. Jako by kolejnice končily v rovině s trávníkem. A protože byl večer a vedro a já utahaný, položil jsem tuhle tupou otázku. Odkaz od pana Petra mně dovedl mimo jiné i k dalším fotkám. Někdy člověk potřebuje jen popostrčit správným směrem. Takže vám oběma moc děkuji 👍
Děkuji, doplnil jsem si vzdělání. Podle výkresu ale zemní zarážedlo má fungovat tak, že pod hlínou kolej pokračuje, tj. vozidlo se zabrzdí hrnutím hlíny, ale přitom zůstává na koleji…? Tohle podle fotky vypadá spíš jako že kolej náhle skončila, dál už byla jen tráva a kocour se zahrabal…?