Doprava ve městě Trolejbusy

V Brašově vyjely první dva parciální trolejbusy s elektrickou výzbrojí od Škody

Trolejbus Solaris s výzbrojí Škoda v Brašově. Pramen: Škoda Electric

V rumunském Brašově vyjely do provozu první dva trolejbusy, které z velké části pocházejí z dílny Škody Transportation. Česká skupina dodává vozidlům kompletní elektrovýzbroj a zajišťuje jejich montáž a testování v plzeňském závodě. Karoserie dodává polský Solaris, který je také veden jako finální dodavatel.

„První dva trolejbusy právě v těchto dnech v Brašově začínají sloužit cestujícím v rámci zkušebního provozu. Dodávky do Rumunska jsme zahájili na přelomu dubna a května, poslední vozy předáme v červenci letošního roku,“ uvedl projektový manažer Škody Electric Oldřich Husa.

Celkem rumunské město objednalo 26 trolejbusů; všechny jsou vybaveny bateriemi, takže mohou jet část trasy bez trolejí. „V režimu elektrobusu budou vozy schopny běžně ujet nejméně pět kilometrů,“ doplnil Husa. Každý vůz je určen až pro 130 cestujících. Trolejbusy jsou klimatizované, mají wifi a USB zásuvky.

Škoda není v Rumunsku nováčkem. Škoda Electric v minulosti dodala například přes padesát trolejbusů do měst Temešvár a Baia Mare, předminulý rok zamířilo 17 vozidel do Galati a loni Škoda pracovala na padesáti trolejbusech pro město Kluž.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kirak

5 kiláků ? To teda moc není. 😀

Kubrt

Na fotce zobrazené nasazení na lince 4 už je reálná aplikace „parciálního provozu“; na konečnou Livada (terminál MHD poblíž historického centra) troleje momentálně nevedou a linka 4 je oficiálně autobusová. Reálně jsou v Brasove autobusové i linky oficiálně trolejbusove, protože trolejbusy nejsou. Je fajn, že se to mění.

liposh

Onehdá jely přede mnou (na podvalu)a odbočovaly z dálnice D1 na D2 u brněnského Avionu směrem na Blavu 🙂

Liboros

Dobrá historka