Doprava ve městě Trolejbusy Železniční průmysl

Škoda Electric a Solaris dodají do rumunského Brašova 26 kloubových trolejbusů

Trolejbus pro Kluž, ilustrační foto. Pramen: Škoda Electric
Trolejbus pro Kluž, ilustrační foto. Pramen: Škoda Electric

Škoda Electric získala další významnou trolejbusovou zakázku v Rumunsku. Bude se podílet na dodávce 26 kloubových trolejbusů s kapacitou 130 cestujících pro město Brašov. Karosérie poskytne polský Solaris, který je také veden jako finální dodavatel.

„Trolejbusy budou kompletně klimatizované, mají moderní informační systémy, nabídnou wifi připojení nebo USB konektory pro nabíjení telefonů a dalších mobilních zařízení,“ uvedl obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Půjde o takzvané parciální trolejbusy, osmnáctimetrová vozidla tedy budou vybavena bateriemi, díky kterým budou moci ujet nejméně pět kilometrů bez trolejí. Celá série má být dodána během příštího roku. Škodovka zajistí dodávku kompletní elektrovýzbroje včetně montáže a finálního otestování v plzeňském závodě.

„Jde o potvrzení úspěšné strategie naší plzeňské společnosti na rumunském trhu,“ doplnil Kuch. Škoda Electric v minulosti dodala například přes padesát trolejbusů do měst Temešvár a Baia Mare, minulý rok zamířilo 17 vozidel do Galati a letos Škoda pracuje na padesáti trolejbusech pro město Kluž.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin
Host
Martin

Tak dodavatel je Solaris, ne Skoda, ta dela subdodavku – elektrovyzbroj, pokud jsem to dobre pochopil…

Kubrt
Host
Kubrt

Dobrá zpráva nejen pro výrobce, ale i pro trolejbusový provoz Brašov. Už několik let je ve stádiu klinické smrti; byl jsem tam před rokem a v provozu byly 2 nebo 3 kusy trolejbusů (ex Biel), zbytek vypravení na trolejbusových linkách zajišťovaly autobusy.

Jesenik
Host
Jesenik

Nevím jestli tento šrot je dobrá zpráva

Jussi
Host
Jussi

Karoserie Solaris, výzbroj Škoda JE dobrá zpráva. Ale chápu, že je cílem něco zkritizovat…

Jesenik
Host
Jesenik

Trochu naprší a bez mohutného hrabání to nevyjede kopec.

a8n
Host
a8n

Co si kdo poručí, to dostane. Nevím, jak u 4. generace, ale u 3. uměl Solaris i hnací střední nápravu, jak ostatně dokazuje 27Tr v Ústí.

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

2. hnací náprava není o moc lepší než zadní hnací náprava. Podobně to prodlužuje do kopce a jak prší, tak to je krapet problém, protože hrabe… Spíš by bylo lepší objednat 2motorové vozy, jako byly 15ky.

My v Ústí dostaneme stejné parciály na Vánoce jako Rumuni, tak snad to bude lepší než 25ky.

Jesenik
Host
Jesenik

Však ano, v Chomutově máme se střední hnací nápravou. Životnost pneumatik na hnací nápravě je max 20000 km. A když jen trochu nasněží, stačí 2 cenťáky nemá s kloubovým ani cenu vyjíždět. Zůstane vyset na prvním kopečku. To jsou holá fakta. A je na to reklamace u Škodovky.

Kuba
Host
Kuba

Solaris umí i dvě hnané nápravy, ale jen v kombinaci s Medcomem a ne Škodou.

Jinak to je problém všech kloubáků s jednou hnanou nápravou a nezáleží na tom jestli má karoserii od Solarisu, SORu či Iveca.

Martin
Host
Martin

To by pak museli mit problem i autobusy tech vyrobcu?

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll