Na souměstí Beroun + Králův Dvůr je krásně vidět, že „někde to jde“, a „jinde to nejde“. A tak když na Exitu 22 Králův Dvůr najedete na obchvat Králova Dvora, jež je téměř nepoužívaný, nedovede člověka do Berouna ale….. do Koněprus. V Berouně není postaveno nic a celé město má jediný průtah a to je Plzeňská ulice, nepočítám-li průjezd části města sídlištěm. Přitom, že je město hlavně pracovními možnostmi tvrdě vázáno na Prahu, tak doprava tímto směrem je rok od roku obskurnější, pomalejší a nespolehlivější, ať se jede čím se jede. Přímý vlak nedojede od 8 do 19-ti hodin do… Číst vice »
Zde o tom píše pan Mišina „V rámci iniciativy města pro udržení mostu TGM v provozu byla již nainstalována lehčí osvětlení. Původní, vysoká a těžká světla působila problémy se statikou mostní konstrukce a významně se podílela na stávajícím špatném technickém stavu mostu. „Navíc jsme prosadili, že na most již nebude umožněn vjezd těžkých vozidel a nákladních aut. Proto bude v nejbližší době upraveno i dopravní značení, které omezuje tonáž vozidel do 3,5t pro vjezd na most,“ dodal Michal Mišina. Výjimku mají vozidla Integrované záchranné služby, vozidla technické údržby města společnost AVE Beroun a dále vozidla s konstrukční rychlostí menší než… Číst vice »
Je to v plánu v následujících letech, cca 2-3. Město by rádo místo mostního provizoria spojilo StK s SŽ, aby rovnou postavili nový most v trase obchvatu (vedle železničního), který je v (long-term) plánu a je podmínkou pro stavbu tunelu. Jakési memorandum snad už je, místostarosta na minulém zastupitelstvu říkal, že nový most se už projektuje.
Jestli se skutečně povede zkoordinovat a přesvědčit StK a SŽ ke stavbě mostu, je podle mě však stále poněkud nejisté. Když se to nepovede, tak StK postaví provizorní most, reko je nutná tak jako tak v nejbližších letech.
Ano, 26. Kde to bylo si už nepamatuji, bylo to ale myslím řečeno tak nějak mezi řečí, možná právě v souvislosti s informacemi o probíhající reko Plzeňské – nebyl to samostatný bod, nebo tak. Doslova řekl něco jako „most ještě ty dva roky vydrží, už projektujeme nový“.
To si nemyslím, to bude „jen reko“, byť zůstanou asi jen pilíře. I v tom odkazovaném článku se píše o tom, že podepsali s KSÚS dohodu o vybudování předmětné části jižního obchvatu, podle mě jde o ten nový most, který by měl sloužit jako objízdná trasa při rekonstrukci. Samozřejmě já netvrdím, že to vyjde, ale takový je záměr vedení. Tahle část obchvatu je totiž dost drahá, most a pak tunel u nemocnice, tzn. by se jen tak nestavěl. Teď je ale nutné opravit most TGM a to nelze bez náhrady, takže by se musel stavět provizorní. No a k tomu… Číst vice »
On je problém, ře musí počkat na projekt rozšíření D5 a co víc nesmí dojít k souběhu realizace s rozčířením D5. Zároveň dřív nezačnou, než se dokončí ůsek Karlštejn-Beroun. Pletl by se provoz na rekonstrukci tratě a výstavba komunikace a mostu na Závodí. Stžízlivý odhad rekonstrukce mostu je nejspíš kolem roku 30.
To rozhodně ne, tak dlouho ten most jednoduše nevydrží. Samozřejmě je tu ale možnost mostního provizoria.
Nicméně nemyslím si, že by limitem bylo rozšíření D5, tam zjevně už nějaké prostorové vymezení je – kvůli němu se přeprojektovává kruháč u OMV na obchvatu, který by se jinak již stavěl, a kvůli němu je u P+R Na Podole 2 takové to „esíčko“ – odchýlení příjezdové silnice od té stávající asfaltky směrem k řece.
Tady je o té úpravě dokumentace. Ale z konce loňského roku, je nakonec termín předání realizační dokumentace 30.6.2024. Takže teď nejspíš probíhá připomínkování předané RDS. A jak víme o prázdninách to bývá boj. https://nasregion.cz/novy-obchvat-uklidni-v-beroune-dopravu-stavbu-dalsiho-useku-chce-stredocesky-kraj-zacit-v-roce-2025-345897 Takže obchvat 2025-2027. Provizorka nebo nový most 27-28 a reko mostu nejdřív 29. Ale jsou to dopravní stavby, takže i na to je moc vysoké datum. Na mostě se dá udělat ještě několik řešení, aby vydržel, stačí se podívat na Libeňský most
Na souměstí Beroun + Králův Dvůr je krásně vidět, že „někde to jde“, a „jinde to nejde“. A tak když na Exitu 22 Králův Dvůr najedete na obchvat Králova Dvora, jež je téměř nepoužívaný, nedovede člověka do Berouna ale….. do Koněprus. V Berouně není postaveno nic a celé město má jediný průtah a to je Plzeňská ulice, nepočítám-li průjezd části města sídlištěm. Přitom, že je město hlavně pracovními možnostmi tvrdě vázáno na Prahu, tak doprava tímto směrem je rok od roku obskurnější, pomalejší a nespolehlivější, ať se jede čím se jede. Přímý vlak nedojede od 8 do 19-ti hodin do… Číst vice »
Zajímavější bude rekonstrukce mostu.
Nevíte jestli je to v plánu v nejbližší době?
Tam to může přijít asi celkem náhle. Už se provedlo odlehčení změnou VO a omezení tonáře vozidel. Nezbývá než držet palce, ať ještě chvilku vydrží.
Omlouvam se, ale co je VO?
Veřejné osvětlení, vyměnili ho na mostě za nižší.
Aha! Diky!
Zde o tom píše pan Mišina „V rámci iniciativy města pro udržení mostu TGM v provozu byla již nainstalována lehčí osvětlení. Původní, vysoká a těžká světla působila problémy se statikou mostní konstrukce a významně se podílela na stávajícím špatném technickém stavu mostu. „Navíc jsme prosadili, že na most již nebude umožněn vjezd těžkých vozidel a nákladních aut. Proto bude v nejbližší době upraveno i dopravní značení, které omezuje tonáž vozidel do 3,5t pro vjezd na most,“ dodal Michal Mišina. Výjimku mají vozidla Integrované záchranné služby, vozidla technické údržby města společnost AVE Beroun a dále vozidla s konstrukční rychlostí menší než… Číst vice »
Je to v plánu v následujících letech, cca 2-3. Město by rádo místo mostního provizoria spojilo StK s SŽ, aby rovnou postavili nový most v trase obchvatu (vedle železničního), který je v (long-term) plánu a je podmínkou pro stavbu tunelu. Jakési memorandum snad už je, místostarosta na minulém zastupitelstvu říkal, že nový most se už projektuje.
Jestli se skutečně povede zkoordinovat a přesvědčit StK a SŽ ke stavbě mostu, je podle mě však stále poněkud nejisté. Když se to nepovede, tak StK postaví provizorní most, reko je nutná tak jako tak v nejbližších letech.
Na minulém myslíte 26.6.? To bylo v dotazech?
Ano, 26. Kde to bylo si už nepamatuji, bylo to ale myslím řečeno tak nějak mezi řečí, možná právě v souvislosti s informacemi o probíhající reko Plzeňské – nebyl to samostatný bod, nebo tak. Doslova řekl něco jako „most ještě ty dva roky vydrží, už projektujeme nový“.
Aha, díky. Takže se nejspíš projektuje náhrada toho současného. Protože zde je uvedeno, že město usiluje o ten náhradní. https://idobnet.cz/dopravni-situace-v-beroune-je-kriticka-nekde-projede-21-tisic-aut-denne
To si nemyslím, to bude „jen reko“, byť zůstanou asi jen pilíře. I v tom odkazovaném článku se píše o tom, že podepsali s KSÚS dohodu o vybudování předmětné části jižního obchvatu, podle mě jde o ten nový most, který by měl sloužit jako objízdná trasa při rekonstrukci. Samozřejmě já netvrdím, že to vyjde, ale takový je záměr vedení. Tahle část obchvatu je totiž dost drahá, most a pak tunel u nemocnice, tzn. by se jen tak nestavěl. Teď je ale nutné opravit most TGM a to nelze bez náhrady, takže by se musel stavět provizorní. No a k tomu… Číst vice »
Dnes jediné co je jasné, že stavba křižovatky u OMV se letos nerozběhne. Dáli bůh tak možná příští rok.
Říká se, že do dvou let, ale stav je, že kdyby se začalo hned, tak jen dobře
On je problém, ře musí počkat na projekt rozšíření D5 a co víc nesmí dojít k souběhu realizace s rozčířením D5. Zároveň dřív nezačnou, než se dokončí ůsek Karlštejn-Beroun. Pletl by se provoz na rekonstrukci tratě a výstavba komunikace a mostu na Závodí. Stžízlivý odhad rekonstrukce mostu je nejspíš kolem roku 30.
To rozhodně ne, tak dlouho ten most jednoduše nevydrží. Samozřejmě je tu ale možnost mostního provizoria.
Nicméně nemyslím si, že by limitem bylo rozšíření D5, tam zjevně už nějaké prostorové vymezení je – kvůli němu se přeprojektovává kruháč u OMV na obchvatu, který by se jinak již stavěl, a kvůli němu je u P+R Na Podole 2 takové to „esíčko“ – odchýlení příjezdové silnice od té stávající asfaltky směrem k řece.
Tady je o té úpravě dokumentace. Ale z konce loňského roku, je nakonec termín předání realizační dokumentace 30.6.2024. Takže teď nejspíš probíhá připomínkování předané RDS. A jak víme o prázdninách to bývá boj. https://nasregion.cz/novy-obchvat-uklidni-v-beroune-dopravu-stavbu-dalsiho-useku-chce-stredocesky-kraj-zacit-v-roce-2025-345897 Takže obchvat 2025-2027. Provizorka nebo nový most 27-28 a reko mostu nejdřív 29. Ale jsou to dopravní stavby, takže i na to je moc vysoké datum. Na mostě se dá udělat ještě několik řešení, aby vydržel, stačí se podívat na Libeňský most