V Benešově skončila výstavba dopravního terminálu a parkovacího domu, v provozu budou obě stavby od neděle. Celkové náklady přesáhly 360 milionů korun, na projekty město získalo dotace z Evropské unie. Cestující zatím budou moci využívat autobusové nádraží, parkovací dům a parkoviště u Agrodatu. Provoz vlastní budovy terminálu včetně pokladen a toalet začne 2. ledna a čekací hala se otevře v polovině ledna, uvedla vedoucí odboru investic Alena Pokorná.
Výstavba, která začala v loňském roce, ztěžovala průchod k vlakovému nádraží a provizorním stanovištím autobusů a komplikovala i průjezd ulicemi řidičům. Práce ale postupovaly rychleji, než se čekalo. Stavba terminálu skončila o 1,5 měsíce dříve a parkovacího domu o 3,5 měsíce.
Jednodušší přestup mezi vlaky a autobusy
Dopravní terminál za 195 milionů korun lidem zjednoduší přestupování mezi vlaky a autobusy. Součástí prací byla rekonstrukce autobusového nádraží a protažení podchodu od vlaků k autobusům. Plochu autobusového nádraží tvoří 17 stání pro výstup a nástup cestujících. Nástupiště jsou vybavena lavičkami, odpadkovými koši a vitrínami s jízdními řády.
V budově terminálu jsou toalety, čekací hala a občerstvení, prostory budou v zimě vytápěny a v létě klimatizovány. Budova je vybavena moderními technologiemi, jako jsou elektronické tabule s odjezdy autobusů a vlaků, informační systém pro nevidomé, rozhlas či kamerový systém. Uvnitř jsou také kanceláře s dispečinkem a pokladny ČSAD a Českých drah.
Dominantou je zastřešené nástupiště, které tvoří ocelová konstrukce s osvětlením a podhledy propouštějícími světlo. Opláštění ocelových přístřešků je z takzvané cortenové oceli, která se nemusí ošetřovat nátěrem a při vystavení vlhkosti se pokryje vrstvou koroze, která už dál nepokračuje. Konstrukce tak postupně získá jednotnou rezavě hnědou barvu.
Parkovací dům vznikl na místě bývalého nevyužívaného skladiště Českých drah. Budova má tři nadzemní podlaží, parkovat lze i na střeše. V domě je 181 parkovacích míst pro auta a 50 míst pro jízdní kola. Výstavba si vyžádala 169 milionů korun, víc než se čekalo. Důvodem byly obtížné základové poměry a rozsáhlejší demolice, které projektant nepředpokládal.
ČTK
To oplechování přístřeší a dalšího je neošetřené proti korozi, k dnešnímu dni je převážně orezlé celé oplechování… toto chlapci nedomysleli…
Měl bych dotaz do pléna. Provozovatelem terminálu je město Benešov?
Kolik tam stojí parkování?
V tom videu to rikal. Pul hodky zadaco, hodina dvacka. Cely den jako P+P 30 kacek.
Hmm, tak to se jim nemůže vyplatit. Hadam ze bude furt plno a prodelaj kalhoty.
Parkoviste je soucasti infrastruktury jako silnice, autobusove zastavky, ostruvky atp. Neni na to, aby se na nem vydelavaly tezky love.
Na to jak nás vždycky cvičí na detailech pro nevidomé, ještě speciálně pokud to jde na dotace, tak tady ty pásy jsou spíš na okrasu.
Jako nevypadá to špatně a je dobře, že už tam není ten nevzhledný starý autobusový terminál. Ale ten holý beton fakt hezký není, to je jak ve Strakonicích. Natřít ho nějakou barvou (jinou než šedou) by tomu rozhodně neuškodilo
Za mě to vypadá čistě, minimalisticky a moderně. Tak jako ve Strakonicích.
Nevím, co je na holém betonu moderního, vypadá to jak nějaká hrobka. Šedá barva je dost odpudivá a depresivní.
To odporné monstrum ve Strakonicích raději hodnotit nebudu, ať neporušuji pravidla diskuze.
Pokud nevite, co je na pohledovem betonu moderniho, tak si zkuste precist neco o zakladech moderni architektury 🙂
Jj, moderní depresivní architektura; absolutně nechápu, proč si v tom architekti tak strašně libují. Asiže je to strašně jednoduché. Oproti funkcionalismu je to spíš banální.
No to by tomu teda rozhodně uškodilo. Je to čisté a minimálně čekárna působí přívětivě a nadčasově.
Čekárna přívětivě vypadá, s tím souhlasím. Co ale hezké není, je holý šedý beton. I po natření nějakou barvou by to stejně zůstalo čisté jen do chvíle, než to někdo posprejuje.
V oblasti architektury jsem sice naprostý laik, ale přijde mi to jako povedený projekt, podobně jako například ten nedávno dokončený v Kolíně.
Parkovací dům (betonová kostka) v Benešově pro 181 vozidel a 50 jízdních kol za 169 milionů korun?
Mezitím např. v Hradci (https://www.architektichmelik.cz/parkovaci-dum-jana-gayera-v-hradci-kralove) = 284 míst za 135 milionů v naprostě jiné kvalitě.
Ok…
Hurá! Provizorní stanoviště busů u kasáren byly daleko akorát tak, aby se vlivem delšího pěšího přesunu těsně nedaly stihnout spoje směr Neveklov pro cestující z S9 a R17 od Prahy.
což ovšem není chyba toho že to bylo daleko, ale koordinátora, který od stolu rozhoduje o jízdním řádu