V Bavorsku pokročily plány na elektrizaci trati k českým hranicím, začnou vrty
Železniční stanice v bavorském Marktredwitzu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Společně se stavbou přeložek má elektrizace zkrátit dobu jízdy z Hofu do Regensburgu o 20 minut.
Škoda, že MD nepožadovalo na Ex6 soupravy i na 15 kV a se schválením v Německu, aby bylo vlaky možno výhledově prodloužit z Chebu až do Norimberka. Takhle je ta možnost až do roku 2044 zabitá. A stejnou věc MD předpokládám bude nepožadovat i na R20.
To se dá řešit dodatkem ke smlouvě…
Dodatkem ke smlouvě se v jednotkách zjeví možnost 3. napětí? Ale ono to je jedno, viz diskuze níže.
Třeba k tomu takto dojde, ale musí mít zájem i německý objednatel. Což v případě R20 do Drážďan nemá určitě a v případě Ex6 do Norimberka také nevím
U té R20 by asi byl problém s kapacitou tratě, ne?
Ano s tím to dost souvisí. Ale podle mě je celkem OK že na R20 navazuje U28 (což se dost hodí mimo jiné cestujícím v té U28) a na ni S1 do Drážďan. Když už by kapacita měla něco dovolit, byl bych spíš pro zahuštění Berlinerů – což by samozřejmě znamenalo vyřešit dnešní proklad s Krušnohory a provést potřebné změny na německé straně, ať už by to jezdilo také do Berlína, nebo by to pokračovalo jako dnešní IC přes Magdeburg do Kolína nad Rýnem.
V Lipsku a Magdeburgu IC dělá úvrať. Dnes tam jezdí patrové push pully s Traxxem. ČD by tam museli posílat Railjety/Comfortjety.
DB prodává své Stadler Kiss V200, které jezdí z Drážďan, přes Berlín, do Rostocku. Tam bych to viděl reálnější.
Přesně tak, Comfortjet by na náhradu vratné patrové soupravy nestačil. A jezdit do Rostocku je daleko rozumnější.
Jednoznačně Frankfurt.
Nedá, soutěž! To jde jen v přímém zadání.
Přes Cheb má smysl prodlužovat spis R15, a Vectron to umí…
To by muselo požadovat klopidla, což by stálo peníze…
(Bavoři na baterková klopidla mají vypsanou tržní konzultaci, včetně případného schválení do CZ… nejde jinak ty uzly vyjezdit než s naklápěním).
Akorát je s tím výrobci pošlou do háje. Naklápěcí skříň je slepá cesta.
K českým hranicím to pořád ještě bude 15 km bez drátů.
EMU takú vzdialenosť bude vedieť poľahky prejsť na baterky, čo ale náklad a lokomotívy, dokáže napr. APU na vectronoch prejsť takú vzdialenosť tak, aby nebol potrebný preprah?
DB Netz tam určitě s radostí a na vlastní náklady přistaví infrastrukturní postrk. Takže průchodnost zajištěna i s obyčejnou elektrickou lokomotivou.
No – Apríla bude až v úterý 🙁
Power pack v normálním vectronu má asi tak zhruba 500kW, takže ten průsmyk zcela bez šance, to je jenom na obsloužení vlečky. Aby to dávalo aspoň trošku smysl, tak by to chtělo tak 3000kW. Dual mode vectron má 2000kW, ale tahat sebou zbytek cesty ten spalovák je nesmysl a ještě to má stejný výkon i pod dráty, takže slabý. Nemá to dobrý řešení…
Kolik Vectronů má APU? Pokud se bavíme o duálním Vectronu s těmi 2MW výkonu v nezávislé trakci tak ano, ale ten nikdo nebude provozovat na takový krátký kus cesty, je drahý a má i další nevýhody. Co se týče last-mile 170kW, tak ani omylem. Navíc existuje jen pro střídavinu, takže v ČR skoro nepoužitelný.
Tohle je prostě blbost a má se co nejrychleji elektrifikovat. Ani BEMU nejsou dobrým dlouhodobým řešením, oproti elektrifikaci se nevyplatí.
Jde o to, aby byly všude dráty, protože potřebujeme další elektrifikovaný přechod do Německa.
Seznamte se i s odkazovaným webem, možná změníte názor…
S tím seznámen jsem, ale že by se tento kousek přesunul k projektu Hof-Řezno, jak chtěli vyjednat na MD, když projektu Norimberk-Schwandorf nevyšla ekonomika, na něm nevidím.
Já tam úsek Schirnding – Marktredwitz vidím.
Naplánováno je, ale v textu k trase je uvedeno, že projekt elektrifikace byl na této trase zcela zastaven z důvodu špatného výsledku ekonomického hodnocení.
Na tomhle je vidět jak nás Němci mají v (_!_), že nejsou ochotní ani elektrizovat těch pár kilometrů na hranici .
Že by to bylo tím, že sami zatím nemají elektrizováno ani na svém koridoru a nejprve si natáhnou dráty po významnější trase?
https://bahnausbau-nordbayern.deutschebahn.com/hof-marktredwitz.html
Což ovšem chápu pro úsek Schwabenwald – Marktredwitz. Jinak by úsek do Bayreuthu nedával logiku.
Já to chápu tak, že se zastavení přípravy na spolkové úrovni týká celého úseku a že následně spolková země začala chystat zadrátování jeho části pro S-Bahn. Nijak mi z toho ale nevyplývá, že by se tyto přípravy týkaly úseku k hranicím.
Vypadá to tak, jak říkáte. Na spolkové úrovni je ten projekt zastaven. Probíhají spíš jen práce financované Bavorskem, to znamená nějaká S-Bahn u Norimberku.
Myslel jste Schnabelwaid?
„Die Planungen der Strecke Nürnberg-Schirnding ruhen vorerst bis zu einer Neubewertung durch den Bund. Das Gesamtvorhaben des Ostkorridors Süd sowie die vom Freistaat Bayern beauftragten Planungen für den S-Bahn-Ausbau ins Pegnitz- und Schnaittachtal und die Elektrifizierung des Abschnitts Schnabelwaid-Bayreuth sind davon aber nicht betroffen.“
https://bahnausbau-nordbayern.deutschebahn.com/nuernberg-schirnding.html
V příspěvku Schwandorf přelepte slovem Schirnding (obojí holt začíná S).
Němci počítají s tím, že na Cheb–Nürnberg a spol. budou jezdit BEMU nabíjet do Chebu…. 🙂
V osobce to na této trati ostatně dává největší smysl.
Tak doufam, ze Karlovarsky (a Plzeňský) kraj organizuji s podporou ministerstva dopravy pravidelna setkani s vedenim Bavorska a SRN. Aby Nemcum pripominali dulezitost napojeni na CR. Pokud Cesi neco chteji, tak holt za to musi lobbovat…