V Batelově na Jihlavsku vyrazil rychlík proti jinému, vlaky zastavily 300 metrů od sebe
Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jde již o druhé projetí návěstidla během jednoho dne.
Tak ono by bohatě stačilo v tom Batelově přemístit vhodněji ty odjezdová návěstidla směr Jihlava tak aby byla bezpečně vidět při zastavení vlaku a následném rozjezdu, ten trpaslík za obloukem je fakt pro zlost,
Nebo stačí opakovačky, jenže budou staršího data podle těch stínítek (tubusů), takže to bude kámen úrazu.
Zdá se,že pan,nebo paní výpravčí zachránil(a) lidské životy. Představuji si co se dělo, když se rychlík, který měl vyčkat křížování, náhle rozjel. Přes kameru na dálkovině by ta reakce možná byla o pár vteřin později. Ještě, že tak,velký dík za pozornost.
Ten Rožmberk byl po poledni v těch Strakonicích taky,tak se divím,že do toho Batelova vůbec dojel
Jako narážka na panoramatickou trať dobrý, reálně zabíjí i 30 km/h, to video z Pardubic je děsivé, takovou pomalou smrt bych nikomu nepřál, ano roli hrajou i ty kvalitní rakouské vagony, ale na rožmberku nebudou lepší
Oceňuji rychlost výpravčího za ten G-STOP na TRSce. Jinak trpaslík na odjezdu za obloukem nic moc…
U nás je to nutno ocenit, neb generální stop dá spíše málokdo a pokud vůbec, často bývá pozdě (číst jednotlivé události a vysvětlení výpravčích proč nereagovali je velice zajímavé). Proto je u kapitalistů v úrovni návěstidla magnet 2000 Hz, který okamžitě aktivuje automatické brzdění s téměř absolutní spolehlivostí.
Obávám se,že třeba v Milavčích by to nezachránil ani ten magnet.
PZB by Milavče samozřejmě zachránil, protože další magnet je na předvěsti a kontroluje Vmax.
Škoda, že tam nebyl, německá lokomotiva palubní část PZB měla.
Ale zachránil. Po minutí vjezdového návěstidla v poloze „Výstraha“ by se rozsvítila žlutá kontrolka „Beeinflussung 1000 Hz“ a chtěla by potvrdit bdělost. Tj. strojvedoucí by si výstrahu plně uvědomil. A pokud by omdlel či zkolaboval a nereagoval (druhá verze, kterou nelze vyloučit), tak to začne brzdit buď z důvodu nepotvrzení bdělosti či (pokud by tento úkon ještě udělal) kvůli tomu, že rychlost se ocitne nad brzdnou křivkou.
Oni ty magnety by jej tak nepustily proti červené tak rychle, bez reakce. A 2000 Hz by jej šlehla v daleko nižší rychlosti. A to pomíjím prokluzové vzdálwnosti, atd.
Takze ke střetu by došlo v úplně jiné rychlosti, když by k němu mělo dojít.
Přesně, tam se jezdí na rozhled… A stačí
🤔
Uff, ještě že máme to etcs 😁😁
Jo. V Batelové jsou tři 🫣😡
Tak vážně, v Batelově není žadný zabezpečovač. Bohužel.
Chyba se stane, tohle je bohužel ten Černý Petr, který je daleko horší, na trati sice malá rychlost je, ale i ta může zabíjet
Budou i testy na alkohol?
Dají se koupit, jestli potřebujete.
Tak zrovna tady, kdy to (pravděpodobně) zadupal strojvedoucí, test na alkohol smysl dává
Ještě více mobilů a tabletů na stanoviště….a nebo jsou lidé tak zoufale utahaní a přetažení …?
… plus ještě více předpisů, upravit, doplnit a rozšířit předpis SŽ D1 … 🤷♀️
ne, převést trať na řízení pod nejmodernější předpis 21. století D3. Tam by se to stát nemohlo za žádných okolností i bez ETCS
To je pravda … 😅
Vy už znáte příčinu, pane vyšetřovateli?
Mobily a tablety jsou služební pomůcky strojvedoucích.
A k tomu ještě ty 4 obrazovky🤪
Vzdycky prece stacilo vedet, kdo je podle predpisu vinik!
Ono stačí jen těch hafo displejů, člověk neví kam má dřív koukat, když ne dopředu
Pokud nejedu pod plným dohledem ETCS, tak je vždy prioritou sledovat návěstidla, displeje na stanovišti počkají a počká i volající výpravčí / dispečer. Takže asi tak.
Tak by to mělo být, jenže jak jsem byl nejednou svědkem, tak není. Přiznám se, že mne docela děsí, jak moc jsou někteří strojvedoucí lehkovážní…
Přeci nechce brát možnost fírům používat telefon, fotit, psát do diskuze zde nebo na Káčko 😉
Jakože 60 + 60 = 120 km/h je málo a nic se nestane při nárazu v takové rychlosti?
Neberte všechno tak vážně 🙂
Rychlíky v Batelově zastavují, takže 2x 60 určitě ne.
Na obou zhlavích, na tom jihlavském určitě, ten vlak těch 65 km/h jede a to v obou směrech. V našem případě tedy jeden odbočkou, takže ten pojede „pouze 40 km/h…
Tedy dá se říct, že 2×60 „určitě“ jo…
Pozor – toto je casty omyl. rychlost pri srazce dvou protijedoucih vozidel takovymto prostym zpusobem nescitame.
pokud se srazi dva vlaky, ktere pojedou proti sobe. ktere budou mit podobnou hmotnost, tak se rychlost nescita – a naraz (napr. dvou prijedoucich vlaku v 60 km/h) bude stale jen narazem v 60 km/h pro oba dva vlaky.
Jasně v době nárazu bude na rychloměru 60, ale protijedoucí vlak do vás taky tou šesedátkou vrazil takže se to čistě sečte = nárazová rychlost vůči překážce 120 km/h.
No jo, fyzika, ta nám dělá potíže. Co třeba to vzít z pohledu zmařené energie? Energie roste s kvadrátem rychlosti. A zmařená energie 2 * 60^2 není totéž, jako 1 * 120^2.
Ne, opravdu nesecte.
pokud budou mit ty vlaky cca stejnou hmotnost, bude pro kazdy z vlaku jedoucich proti sobe 60 kmh naraz jako kdyby v 60 narazil do pevne prekazky.
Ano, ověřeno Bořiči mýtů 🙂
Ne. Pouze pokud by ty vlaky dal pokracovaly tech 60.
Je to slozitejsi. Celkova energie, kterou potrebujete v okamziku narazu pouzit na deformaci kovu a zabiti lidi, je samozrejme mnohem mensi nez pri narazu dvojnasobnou rychlosti, nicmene nikde neni receno, ze obe strany narazu ji spotrebuji stejne. A nebude to ani ciste o hmotnostech, ale proste o velmi dynamickem chovani cel a prvnich metru obou vlaku.