V Batelově na Jihlavsku vyrazil rychlík proti jinému, vlaky zastavily 300 metrů od sebe
Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jde již o druhé projetí návěstidla během jednoho dne.
Oceňuji rychlost výpravčího za ten G-STOP na TRSce. Jinak trpaslík na odjezdu za obloukem nic moc…
Uff, ještě že máme to etcs 😁😁
Jo. V Batelové jsou tři 🫣😡
Budou i testy na alkohol?
Dají se koupit, jestli potřebujete.
Ještě více mobilů a tabletů na stanoviště….a nebo jsou lidé tak zoufale utahaní a přetažení …?
… plus ještě více předpisů, upravit, doplnit a rozšířit předpis SŽ D1 … 🤷♀️
ne, převést trať na řízení pod nejmodernější předpis 21. století D3. Tam by se to stát nemohlo za žádných okolností i bez ETCS
To je pravda … 😅
Vy už znáte příčinu, pane vyšetřovateli?
Mobily a tablety jsou služební pomůcky strojvedoucích.
A k tomu ještě ty 4 obrazovky🤪
Vzdycky prece stacilo vedet, kdo je podle predpisu vinik!
Ono stačí jen těch hafo displejů, člověk neví kam má dřív koukat, když ne dopředu
Pokud nejedu pod plným dohledem ETCS, tak je vždy prioritou sledovat návěstidla, displeje na stanovišti počkají a počká i volající výpravčí / dispečer. Takže asi tak.
Přeci nechce brát možnost fírům používat telefon, fotit, psát do diskuze zde nebo na Káčko 😉
Vzhledem k průměrné provozní rychlosti rychlíků na trase České Budějovice-Brno objektivně skoro ani žádné nebezpečí hrozit nemohlo 🚂
Jakože 60 + 60 = 120 km/h je málo a nic se nestane při nárazu v takové rychlosti?
Neberte všechno tak vážně 🙂
Rychlíky v Batelově zastavují, takže 2x 60 určitě ne.
Na obou zhlavích, na tom jihlavském určitě, ten vlak těch 65 km/h jede a to v obou směrech. V našem případě tedy jeden odbočkou, takže ten pojede „pouze 40 km/h…
Tedy dá se říct, že 2×60 „určitě“ jo…
Pozor – toto je casty omyl. rychlost pri srazce dvou protijedoucih vozidel takovymto prostym zpusobem nescitame.
pokud se srazi dva vlaky, ktere pojedou proti sobe. ktere budou mit podobnou hmotnost, tak se rychlost nescita – a naraz (napr. dvou prijedoucich vlaku v 60 km/h) bude stale jen narazem v 60 km/h pro oba dva vlaky.
Jasně v době nárazu bude na rychloměru 60, ale protijedoucí vlak do vás taky tou šesedátkou vrazil takže se to čistě sečte = nárazová rychlost vůči překážce 120 km/h.
No jo, fyzika, ta nám dělá potíže. Co třeba to vzít z pohledu zmařené energie? Energie roste s kvadrátem rychlosti. A zmařená energie 2 * 60^2 není totéž, jako 1 * 120^2.
Ne, opravdu nesecte.
pokud budou mit ty vlaky cca stejnou hmotnost, bude pro kazdy z vlaku jedoucich proti sobe 60 kmh naraz jako kdyby v 60 narazil do pevne prekazky.
Ano, ověřeno Bořiči mýtů 🙂
Ne. Pouze pokud by ty vlaky dal pokracovaly tech 60.
Chyba se stane, tohle je bohužel ten Černý Petr, který je daleko horší, na trati sice malá rychlost je, ale i ta může zabíjet
Přesně, tam se jezdí na rozhled… A stačí
🤔
Jako narážka na panoramatickou trať dobrý, reálně zabíjí i 30 km/h, to video z Pardubic je děsivé, takovou pomalou smrt bych nikomu nepřál, ano roli hrajou i ty kvalitní rakouské vagony, ale na rožmberku nebudou lepší