V automatech už platí v Praze parkovné jen čtvrtina lidí. Využívání aplikací roste
Parkovací aplikace. Zdroj: Parking Praha

Prostřednictvím aplikací se loni v Praze provedlo 9 410 000 transakcí.
Prostřednictvím aplikací se loni v Praze provedlo 9 410 000 transakcí.
Easypark jsem prestal pouzivat prave proto jejich servisni poplatek. Neni duvod jim platit neco navic. PID Litacka je uplne dostacujici, parkovani po 30 minutach mi vyhovuje a navic posila do mailu potvrzeni platbe taktez. Takze Easypark vyuzivam jen v cizine, kde mi zadny servis poplatek doposavad uctovan nebyl. Tak snad to tak zustane i nadale.
Používat jde třeba ještě aplikaci DoKapsy od ČSOB. Tam to je rovněž bez poplatků. Funguje i v řadě dalších měst v ČR.
Asi každý, kdo se pokusil použít aplikaci MPLA, pochopí, proč to procento není vyšší.
V Lítačce je to teprve krátce a nemám vyzkoušeno, jestli je to výrazně lepši…
Aplikace MPLA pořád v Praze funguje a bez „servisního poplatku“.
Pšššššt!
Tak v tom případě platí v automatech 12 % řidičů, přes 50 % parkujících na modrých zónách totiž NEPLATÍ! parkovné a my nemáme jak to účinně vymáhat. Viz články deníku N na toto téma.
Pěkné no. Ale může placení v aplikaci místo automatu v praxi představovat vůbec nějakou finanční úsporu pro město? Stejně se ten automat musí udržovat. To jedině, kdybychom ty automaty zrušili úplně.
Není v něm tolik peněz, méně to láká vykradače. Vykradač znamená škodu dvojí…
V modrých zónách žádné automaty nejsou (a krátkodobě tam zaparkovat můžete).
Matematická poznámka: Nárůst z 61 % na 75 % je 14 procentních bodů, ne 14 % 😉
žádný procentní bod neexistuje
https://www.statistikaamy.cz/o-slozitem-jednoduse/procento-a-procentni-bod/
v Easypark bohužel stále nejde zaplatit P+R
Jde v Holešovicích a na Skalce.
Ono je to logické, a to nejen z důvodu, že někdo jde s dobou, ale i proto, že na modré jinak zaparkovat nelze (a městské části většinou preferují právě tento typ zóny), jednak proto, že se šetří a automaty jsou často nahrazovány těmi nalblými infoboxy a je někdy slušný opruz hledat, kde tedy vlastně ten automat je. O tom, že tu automat nebere karty, tu hotovost a tu nefunguje vůbec ani nemluvě, takže pokud člověk parkuje v zónách častěji, tak dává smysl nějakou tu appku mít.
Ano. Lidé bez smartphonu jsou občané druhé kategorie co nemohou ani zaplatit za parkování.
A lidé co nenosí hotovost jsou občané druhé kategorie co si nemohou ani koupit občerstvení tam, kde neberou karty.
Pro ty je stále možnost neplatit nikde za nic, a počkat na fakturu od exekutora. To mu se dá platit čímkoliv – hotovostí, nemovitostmi, zlatými zuby…ani nemusíte nic dělat, exekutor se o všechno postará sám. Prvotřídní servis….
Až na jednu věc, která je dokonce uzákoněná: Obchodník má povinnost přijímat hotovost. Co s tím?
Hotovost zmizí do roku 2030. Všude. I na Slovensku, kde si ji dali do ústavy.
Změnit takový zákon? A ono k tomu asi časem dojde…
Můžete parkovat tam, kde berou cash, nebo jezdit sockou.
Turisty s tlacitkovymi telefony v Praze nechceme!
Ale je to přeci jejich svobodná volba si ten mobil. nepořídit, ne?
Takže úplně něco jiného, než když byl někdo občanem druhé kategorie kvůli svému etnickému původu (např. Židé před rokem 1945 v Německu a jím ovládaných územích), náboženskému vyznání, sexuální orientaci… Tak bych to asi být Vámi nesrovnával a tenhle termín v tomto kontextu nepoužíval…
Hlavne pomoci appky kdyz clovek odjede driv, tak plati jen cast, dohleda si k tomu ucetni doklady, muze si to dat do ucetnictvi … zadny mince.
Dokonce treba u nekterych BMW si to parkovani resi a plati samo auto.