Úzkokolejky v úzkých. Dopravce nezaplatil, správce přišel o odbornou osobu
JHMD, dieselová lokomotiva T47 v Nové Bystřici. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Práce na znovuzprovoznění dráhy jsou nyní přerušeny, a to hlavně z finančních důvodů.
Zachraňuje se kde co i za pomoci státu, muzeí apod. Něco takového,jako jsou Hradecké úzké, snad nechají všichni zlikvidovat a ještě je jim to jedno 🤦
Je zajímavé, že Zubrnickou dráhu dávají nadšenci pomalu dohromady a tady to nejde. Asi nejdřív, aby se rozkradly koleje, na přejezdech vytrhlo a zaasfaltovalo a po x letech si lidi vzpomenou, že by to mohlo sloužit svému účelu..
Tam je hodně důležité kde se muzejní dráha nachází – kromě zanícené party záleží i na blízkosti velkého města (ideálně s nějakou průmyslovou tradicí), odkud chodí dobrovolníci i návštěvníci. Musí se na tom makat pomalu každý víkend…
JHMD je odevšad daleko a ještě je to na nadšeneckou dráhu poměrně velký systém. On ani Šatava to neprivatizoval jako muzejní dráhu, tehdy tím jezdili lidi a fungovala i nákladka.
Tomu se dokonce povedlo za svého působení dostat skutečně nákladní dopravu na JHMD a ne jen nějaké šotojízdy
Čajánek forever 🙈
Ono to tak asi dopadne
Alespoň zachovat trať Jindřichův Hradec – Nová Bystřice, to by snad šlo, jinak to bude věčná škoda, taková unikátní trať.
A co třeba jen Nová Bystřice- Kunžak? Stačilo by?
Ovšem, provoz zachovávat zásadně jen na odloučených úsecích: Kunžak – Bystřice, Dětřichov – Heřmanice, Steinbach – Jöhstadt apod. Zbytek v kolejové formě zrušit, aby náhodou nebyla přímá vazba na síť… 🙂
No jo, není nad to si to antiželezniční spiknutí aspoň dopředu vyfabulovat, když ještě ani není jasné, co s tou úzkokolejkou bude…
Nic proti, ale větev na NB nemá krom letní sezóny moc klientely. Spíš větší šanci by měla větev aspoň do Kamenice.
Nemohli by se pánové Bistřický, Lukačevič a spol. nějak angažovat zde? I tohle je kulturní památka, dokonce taková, že ji s výjimkou splítky a stavědel lze zachovat v památkové podobě.
treba se angazovat zacnou, kdyz jim prestanete komolit jmena.
Zkusím to a uvidíme, jestli to bude stačit…
Tak jestli to nemá i souvislost s tím, že Perknovský odchází ze SW Rail….
Celkem vtipný titulek ale moc se nesměju…
To si tam ještě nepřipustili, že ten dluh už celý neuvidí? Bude se jen řešit jak velkou část umazat a kolik se se štěstím povede po nějakých celcích zpeněžit. Obce snad naštěstí nebudou tak pitomé, aby se upsaly někam ke 30 letům tohle platit. Ono asi stejně nebude ten rozprodej taková tragédie. Nějací soukromníci se na nemovitosti páru a tůčka jistě najdou. A ani bych se moc nebál, že by se mezi sebou nedohodli na spolupráci. Kčemu by bylo tůčko/pára bez kolejí, když to můžou provozovat jen tady (maximálně v Osoblaze). Spolupracovat by pak bylo i v jejich nejlepším zájmu,… Číst vice »
Mylite se. Pokud budou loko k prodeji, neskončí v ČR….
Jako že si Rakušáci koupí oprýskaný Balmy, vylítaný Tůčka a excelent export article-Hašibedny místo jejich úzkokolejek? U37 má zákaz vývozu jako památka. Max. Rešica, ale hold daň za chamtivost. Mohli by tam řediteli pak postavit pomník před nádražím. Brněnský orloj může býti vzorem..
Teda blbě napsáno, že jako zájemci budou určitě i spíše ze zahraničí, než od nás….
Věřitelé jistě už pochopili, že všechny závazky vyrovnány nebudou, ale insolvenční správce má za úkol zkusit získat maximum.
Osobně bych viděl dost velký problém v tom, že trať do NB je dlouhodobě ve špatném technickém stavu, a úsek od odbočky Dolní Skrýchov po Hůrky nemá ani povolení k provozu. I kdyby se povedlo celou trať „úředně zprovoznit“ nějak levně, v delším časovém horizontu to stejně bez velkých investic do oprav nepůjde.
Úzkokolejky opět v Úzkých kdo by to byl jen čekal
je to trapné, ostuda. My tu máme něco krásného, co vybudovali naši předkové a nedokážeme se o to starat. Jak to že v jiných zemích to jde?
No tak se starejte, brání Vám někdo? Teď zrovna tam na řešení čekají jako na spásu, přijmou Vás s otevřenou náručí (a taky pytlem na peníze).
Problém je ale v tom, že Vy pravděpodobně chcete, aby se postaral někdo jiný za peníze někoho jiného.
Proc se ma Ian starat sam? Oni se o vsechny divadla, galerie, muzea atd. taky staraji nejaci nahodni jedinci?
To je pravda. Divadlo je to fakt velký.
Náhodní jedinci ne, ale nějací angažovaní jedinci, kterým na věci záleží, jsou v pozadí vždy. A pokud se někdo angažovat sám nechce, nechť nevyzívá ostatní, ať se postarají oni.
To neni pravda. Velkou cast kulturnich instituci dotuje bohate stat. Neni pravda ze jsou *vzdy* v pozadi nejaci angazovani jedinci. Spoustu instituci provozuji mesta atd. proste jako jednu ze svych mnoha sluzeb obcanum. Kdybyste videl kolik stat doplaci v prumeru na vstupenku do divadla je to urcite vic nez kolik by doplacel na jizdenku na JHMD.
Prosil bych o 2-3 konkrétní příklady včetně částek, ať se vidí, o kolik víc přispívá stát na divadla. Děkuji.
Neni problem si to behem par vterin vygooglovat. Zde se uvadi 1880 Kc dotace statu na jednu vstupenku v Narodnim divadle.
https://blog.idnes.cz/richardkolar/narodni-divadlo-kolik-doplacime-na-vstupenku-a-proc-nema-reditel-200-milionu-manko.Bg22040172
Chápu, že jste příkladem dotace zrovna na vstupenky Národního divadla odpovídal na konkrétní dotaz a nebudu tady dál rozvíjet názor na nepoměr porovnání ND a JHMD.
Rozklikl jste si link v mém jiném komentáři a nasčítal jste si ty sumy, které každoročně posílal stát prostřednictvím SFDI do JHMD.
Pokud ano, co na to říkáte? Myslíte si, že ta podpora byla nedostatečná?
Však to je dobře ne? JHMD provozovalo dráhu a mělo tedy nárok na peníze od SFDI, stejně jako SŽ. Cca 42 mio za rok na 80 km tratě mi nepřijde nějak přepálené. Údržba tratě je prostě drahá.. Tyto prostředky ale nemůžou sanovat ztrátový provoz dopravy.
Takže státní podpora, stejně jako u těch divadel, byla.
To, co se řeší teď jsou následky špatného manažerského rozhodnutí. Provoz bylo možné ukončit už v době, kdy ztráta z podnikání činila např. 6, nebo 16 mil. Kč (to by se řešilo mnohem snadněji) a ne to nechat dojít až na 160 mil. Kč.
Teď lze pouze vybírat mezi více a měně špatnými způsoby řešení toho, kdo věřitelům uhradí alespoň tu slibovanou třetinu dluhu.
Oprava:
Ne 160, ale 360 mil. Kč.
https://zdopravy.cz/jhmd-by-se-podle-posudku-daly-jako-celek-prodat-za-121-milionu-dluzi-360-milionu-186213/
Poměrně značná část pohledávek je podmíněných.
To si myslím, že by právě SFDI chtělo vrátit peníze za údržbu (viz jejich přihlášena podmíněna pohledávka za cca 80 mio).
To určitě.
Tak si prosím nasčítejte, na kolik peněz od SFDI do JHMD jsou níže uvedené smlouvy mezi roky 2016 a 2022.
https://www.hlidacstatu.cz/hledat?Q=ico%3a62509870+AND+ico%3a70856508&order=6
Jujda, to jsem nevěděl, já myslel, že takové okresní muzeum je slušně výdělečný podnik.
/s
Však on stát a kraje život JHMD taky dost dlouho finančně podporovaly. Pokud má Ian nebo kdokoliv jiný pocit, že stát by se měl angažovat při záchraně této akciové společnosti, resp. jejího majetku, může, místo laciný výzev k ostatním, sám začít obcházet ministetstva a vysvětlovat, proč a jak by stát měl zasáhnout.
A k tomu bohatému dotování kulturních institucí – zeptejte se jejich zaměstnanců, jak jsou „bohatí“.
https://ducr.cz/potrebuji-si-vyridit/provozovani-drahy/
Stačí VŠ a 3 roky praxe nebo maturita a 5 let praxe.
Tyhle laciný řeči. Můžeš začít s tím něco udělat.
Ti předkové byli inženýři snažící se o dopravní stavbu pro efektivní přepravu nákladu a osob. Této roli už prostě sloužit nebude